Ügyesen rátapintottál arra a tényre, hogy az EGR szelep milyen károkat okoz a motorba. Sajnos ez egy szükséges rossz ,
ami viszont a 65 Le Thalia esetében kiküszöbölhető. Én lassan egy éve "ledugóztam" a szelepet, az autó sokkal jobban húz
és a motorolaj is tisztább , mivel a rengeteg mocsok nincs visszavezetve a motorba.
Egy kis idő és fáradság ráfordításával , ha leszeditek a pipacsövet , ami a kipufgázt vezeti a motorba , na majd akkor lesz a meglepeticiusz. Próbáljátok meg. Egyébként azoknál a típusoknál ahol nem vezérelt katalizátor van , simán megoldható a dolog. Megnézettem a kipufogógáz "minőségét" és gyakorlatilag a határértéken belül maradt
Azt hiszem Ata61 kérte tőlem , hogy vizsgáltassam be.
NEM AKAROK ELMÉLKEDNI, EZ CSAK EGY SAJÁT MEGTÖRTÉN TAPASZTALAT, NEM AKAROK VITÁZNI MERT NEM ÉRDEKEL A TÉMA!
Nekem volt egy Yamaha 600cm motorom amibe kipróbáltam a Motult és meglepődve láttam hogy pár száz km után kormos volt. Mondták hogy nagyon jó olaj. (benzines motor és 9ekm volt benne) Amikor kérdeztem hogy a Castrol-nál ez miért nem volt akkor többen is megkérdezték tőlem, hogy szerintem melyik a jobb?! (ha az olajban nincs a korom akkor vajon hol lehet) Elvileg az olaj nem befolyásolja mennyire füstöl egy gép hacsak nem szívja be, viszont égésnél keletkezik korom ha akarjuk ha nem.
Nekem ugy evet4.2 hogy Kaskantyú és Pécs oda vissza falvakon városokon keresztűl M9 utána 6-os fő ut Pécsig és ugyan ugy vissza.M9 110-140tempó 6-os fő uton 90-110 tempóv . Vissza fele160-nal kormoltam ki az M9-en.Ja és megmásztuk az autoval a Mecseket. Ata neked nem kell mondani mijen emelkedők vannak.
"A motorolaj komplex kőolajipari termék. Az optimális alapolaj és adalékanyag-koncentrátum összeállítása hosszú kutató-fejlesztőmunka eredménye. A járműtulajdonos által utólagosan az olajba öntött további adalékanyagok a gondosan megtervezett összetétel megváltozásával jár. A "házi" utókezeléssel az olajba juttatott anyagok reakcióba léphetnek a bázisként szolgáló olajjal, annak adalékaival, ezáltal lerakódásokat, bevonatokat, viszkozitás-módosulást, teljesítőképesség-csökkenést okozva. Ezért minden körülmény között kerüljük az olajok utólagos adalékolását! Az utólagos adalékolás helyett válasszunk inkább prémiummárkás, lehetőleg minimum félszintetikus kenőanyagot!"
Bizonyos korlátok közt a gyengébb kisebb motor mindig többet fogyaszt azonos típusnál.Gondolok itt az 1,5 ös 65-82 le motorra,a 82 es nél pl a 86 os is picit kevesebbet eszik stb.Aztán jön az ugrás az 1,9 es motorok viszont már jóval szomjasabbak.
Én nem vagyok olaj témában szakértő,és tiszteletben tartom ha valakinek Elf helyett van más bevált olaja.Viszont az is igaz,hogy én is úgy tudtam hogy a Dizel olajoknak lebegtetni kel a kormot(benzinesnél nincs annyi)és ez a korom bizony egy idő után feketére festi az olajat.A lebegtetés pont azért fontos,hogy minél kevesebb korom kerüljön a szivattyúba,így megvédve a koromtól a kenési pontokat.A Dizelmotorból időben lecserélt fekete olaj, labor vizsgálata még megfelelő kenést produkált.Engem ezért soha nem zavart,hogy fekete az olaj. Abba mindenképp megjelenik a korom,ha nem akkor hova tűnik?Ezt leírtam,mert nekem így magyarázták el.De ez nem jelenti azt,hogy nekem igazam volna, vagy az állítás igaz.Ezt nem tudhatom,nem vagyok a szakértője csak mint érdekesség képen írtam le.
9 éve hajtok ilyen autó,t de ezeken a 3,7-3,8 fogyasztásokon még én is elcsodálkozom. Mikor megvettem eleinte méregettem én is,talán 4,4 volt a legkevesebb. Inkább 4,6-4,7 körül voltak az értékek,viszont akkor alig használtam városban. Utána évekig nem érdekelt míg kannás gázolajjal jártam,most pár hónapja megint megméregettem, kevés várossal 4,8 sok várossal 5,4. Az is igaz,hogy már rég nem 90-el járok,az objektív határán megyek,néha túl is engedem óra szerint, ami még mindig -8 kilométer a csalással.
Viszont ami durva,ha felakasztok egy futót és semmi nincs rajta simán 6 literre felmegy a fogyasztás. Ha ráteszek egy robogót,és kicsit sietősebbre veszem a tempót 7 litert simán meg tudok etetni vele.
Anno a Megane klubosok laborvizsgálattal bizonyították, hogy ha megfelelőek a körülmények, akkor 25e km után is megfelelő lesz az olaj, az ELF longlife olajok mindenképpen.
Az olaj színéről meg csak annyit, hogy az olajnak csomó szerepe van a kenésen kívül, pl. a keletkező korom megkötése. Az átlátszó olajoknál akkor milyen következtetést kell levonni 10e km után?
Olyan motor létezik ahol égés közben nem keletkezik korom? Vagy??
:-)))
Jaj, de sokszor lefutottuk már ezeket a köröket is és most hogy visszaolvastam a Megane topikból is eltűntek a régiek...
Hol is tud felkenni a motor ? Biztosan nem az "aprócska olaj járatokban ", miért is , mert ott nincsen semmi ami az amúgy
1 mikronos szemcséket nyomás alá helyezné. Ott legfeljebb folyik az olaj , de a dugattyúk és a hengerfalak között már más a helyzet a csapágyakról nem is beszélve.
Itt a téma részemről lezárva ! Használ vagy nem , azt csak a használata fogja eldönteni !
Hát nálam 10.000 km végére sajnos koromfekete a motorolaj. R19 1,4 benyós még a csereperiódus végén is arany ( inkább barna mint sárga) de nem fekete volt.
Szerintem ez gáz, a mocskos olajat nyomja körbe szinte 7-8000 km-en keresztül.
3,7-et 1600 km-es ( 800 km durván fél tankkal) túrán mértem 3 napos akció volt autópálya 0, kizárólag főutak, településekkel tűzdelve ( horvátország szinte 60-70 végig) nagyrészt 90-110 tempóval, 3 fő 3 napi csomaggal.
Nem vitaindítónak szánom, csak elgondolkodtam: "tehát az egészet felkeni a motor magára belül" akkor mi van, ha ebből a cuccból az apró kis olajjáratokba is kerül, ezáltal leszűkítve azokat, ami miatt kevesebb olaj tud átmenni rajta? Csak hangosan gondolkodtam...
U.i.: egyébként én 10ekm-enként cserélek olajat, és nekem sem korom fekete. Sajna a nyáron megjártam egy kővel, ami kilyukasztotta a karteremet, ezáltal az alig 1500km-t használt olajam a földön végezte. A színe, mintha akkor öntöttem volna bele. A szakik viszont azt is mondják, hogy nem baj, ha fekete is, mert az legalább lebegteti az olajba került kormot...
Én csak Elf-et teszek bele és kizárólag Mann szűrőt használok. (1,4 16v 2003 265ekm)
A 63045 HSZ- ben megtalálod a képet a flakonról. Úgy tudom, hogy van 300 ml is, és a 200 ml használom, de mind a kettőt beleteheted az olajcsere után. 300 km után bedolgozza a motor. Az a legérdekesebb, hogy amikor már bedolgozta a masina,
az olaj szint vissza áll a betöltés előtti helyzetbe , tehát az egészet felkeni a motor magára belül.
Aki nem hiszi, járjon utána. Nem a legdrágább a jó! Vannak más jók is !
Rozsda Elvtársam! Te szoktad bele rakni a teflont is???Vagy inkáb ugy kérdem hogy kettő vagy háromszáz milis az a teflon motor olaj adalék te azt egy flakonal beleszoktál rakni???
Lecseréltem a motorolajat a korábban mások által említett és leminősített olajat továbbra is használva.
A csere után, már 1517 Km van az olajban és még most sem fekete, mint azok az olajok amiket mások istenítenek.
Ha az első képet kinagyítjátok, akkor jól látszik a motor belső tisztasága is.
Amit elfelejtettem az, hogy az olajszűrőt is eltettem, de nem készítettem képet róla. Azon jól látszik, hogy 9 ezer kilométer megtétele után sem volt korom fekete az olaj.
Pedig a hidegen pöccre, melegen nehezen indulás tipikusan FH jeladó hibára utal. Ha a tisztítás nem segített, cserélni kéne. Ha utána is csinálja, akkor egy autóvillamosságissal a csatlakozót és a kábeleket kiméretni, nem törés vagy szakadás áll-e a háttérben!
Te tapintottál a lényegre, én elfelejtettem ezt a nem elhanyagolható apróságot. Melegen nehezen röffen és ha beindul erős benzinszaga van a kipufogó gáznak. Olyan, mintha megszívta volna magát.Már érdeklődtem a Twingo fórumon, de nem volt értékelhető javaslat.
Gondolod, hogy a melegen nehezen indulásnak az oka az FH jeladó ? Már azt is megtisztítottam, de nem változott semmi.