Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.20 0 0 63511

 

 

                                                                  Harsányi Zoltán !

 

Ügyesen rátapintottál arra a tényre, hogy az EGR szelep milyen károkat okoz a motorba. Sajnos ez egy szükséges rossz ,

ami viszont a 65 Le Thalia esetében kiküszöbölhető.  Én lassan egy éve  "ledugóztam" a szelepet, az autó sokkal jobban húz

és a motorolaj is tisztább , mivel a rengeteg mocsok nincs visszavezetve a motorba.

Egy kis idő és fáradság ráfordításával , ha leszeditek a pipacsövet , ami a kipufgázt vezeti a motorba , na majd akkor lesz a meglepeticiusz.   Próbáljátok meg.  Egyébként azoknál a típusoknál ahol nem vezérelt katalizátor van , simán megoldható a dolog.  Megnézettem a kipufogógáz "minőségét" és gyakorlatilag a határértéken belül maradt

Azt hiszem     Ata61      kérte tőlem , hogy vizsgáltassam be.

Előzmény: Törölt nick (63507)
Stefi81 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 63510

NEM AKAROK ELMÉLKEDNI, EZ CSAK EGY SAJÁT MEGTÖRTÉN TAPASZTALAT, NEM AKAROK VITÁZNI MERT NEM ÉRDEKEL A TÉMA!

Nekem volt egy Yamaha 600cm motorom amibe kipróbáltam a Motult és meglepődve láttam hogy pár száz km után kormos volt. Mondták hogy nagyon jó olaj. (benzines motor és 9ekm volt benne) Amikor kérdeztem hogy a Castrol-nál ez miért nem volt akkor többen is megkérdezték tőlem, hogy szerintem melyik a jobb?! (ha az olajban nincs a korom akkor vajon hol lehet) Elvileg az olaj nem befolyásolja mennyire füstöl egy gép hacsak nem szívja be, viszont égésnél keletkezik korom ha akarjuk ha nem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (63509)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.20 0 0 63509

Nekem ugy evet4.2 hogy Kaskantyú és Pécs oda vissza falvakon városokon keresztűl M9 utána 6-os fő ut Pécsig és ugyan ugy vissza.M9 110-140tempó 6-os fő uton 90-110 tempóv . Vissza fele160-nal kormoltam ki az M9-en.Ja és megmásztuk az autoval a Mecseket. Ata neked nem kell mondani mijen emelkedők vannak.

Előzmény: Ata61 (63505)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.20 0 0 63508

Ez egy gyártói vélemény :)

 

Előzmény: Papalac (63506)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.20 0 0 63507

Jó reggelt!

Igen kering, közben feloldja a fekete mocskot ami lerakódott az olajteknőben és az egész motorban.

Meg aztán az, hogy az EGR-el visszavezetik a motorban a kipuf. gázt, sem tesz igazán jót a feketedésnek ( sárgulásnak).

Szerintem nem egészséges egy dízelnél sem a fekete olaj.

Előzmény: Papalac (63502)
Papalac Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63506

"A motorolaj komplex kőolajipari termék. Az optimális alapolaj és adalékanyag-koncentrátum összeállítása hosszú kutató-fejlesztőmunka eredménye. A járműtulajdonos által utólagosan az olajba öntött további adalékanyagok a gondosan megtervezett összetétel megváltozásával jár. A "házi" utókezeléssel az olajba juttatott anyagok reakcióba léphetnek a bázisként szolgáló olajjal, annak adalékaival, ezáltal lerakódásokat, bevonatokat, viszkozitás-módosulást, teljesítőképesség-csökkenést okozva. Ezért minden körülmény között kerüljük az olajok utólagos adalékolását! Az utólagos adalékolás helyett válasszunk inkább prémiummárkás, lehetőleg minimum félszintetikus kenőanyagot!"

Előzmény: suhanórozsda (63490)
Ata61 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63505

Bizonyos korlátok közt a gyengébb kisebb motor mindig többet fogyaszt azonos típusnál.Gondolok itt az 1,5 ös 65-82 le motorra,a 82 es nél pl a 86 os is picit kevesebbet eszik stb.Aztán jön az ugrás az 1,9 es motorok viszont már jóval szomjasabbak.

Előzmény: Tade15 (63503)
Ata61 Creative Commons License 2016.04.19 -1 0 63504

Én nem vagyok olaj témában szakértő,és tiszteletben tartom ha valakinek  Elf helyett van más bevált olaja.Viszont az is igaz,hogy én is úgy tudtam hogy a Dizel olajoknak lebegtetni kel a kormot(benzinesnél nincs annyi)és ez a korom bizony egy idő után feketére  festi az olajat.A lebegtetés pont azért fontos,hogy minél kevesebb korom  kerüljön  a szivattyúba,így megvédve a koromtól a kenési pontokat.A Dizelmotorból időben lecserélt fekete olaj, labor vizsgálata még megfelelő kenést produkált.Engem ezért soha nem zavart,hogy fekete az olaj. Abba mindenképp megjelenik a korom,ha nem akkor hova tűnik?Ezt leírtam,mert nekem így magyarázták el.De ez nem jelenti azt,hogy nekem igazam volna, vagy az állítás igaz.Ezt nem tudhatom,nem vagyok a szakértője csak mint érdekesség képen írtam le.

Előzmény: Garfield007 (63498)
Tade15 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63503

9 éve hajtok ilyen autó,t de ezeken a 3,7-3,8 fogyasztásokon még én is elcsodálkozom. Mikor megvettem eleinte méregettem én is,talán 4,4 volt a legkevesebb. Inkább 4,6-4,7 körül voltak az értékek,viszont akkor alig használtam városban. Utána évekig nem érdekelt míg kannás gázolajjal jártam,most pár hónapja megint megméregettem, kevés várossal 4,8 sok várossal 5,4. Az is igaz,hogy már rég nem 90-el járok,az objektív határán megyek,néha túl is engedem óra szerint, ami még mindig -8 kilométer a csalással. 

Viszont ami durva,ha felakasztok egy futót és semmi nincs rajta simán 6 literre felmegy a fogyasztás. Ha ráteszek egy robogót,és kicsit sietősebbre veszem a tempót 7 litert simán meg tudok etetni vele.

65 lóerős leggyengébb motor.

Papalac Creative Commons License 2016.04.19 0 1 63502

Talán mert a tiedben kering az olaj :-)

Előzmény: Törölt nick (63501)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63501

8000 ft volt a négy liter. 

Rozsda! a nívópálcán fekete...

Előzmény: suhanórozsda (63500)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63500

 

 

A te motorod is szép tiszta, az az olaj is nagyon jó biztosan, De mennyibe kerül ?

Előzmény: Törölt nick (63497)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63499

 

Nagyon szép a betöltőnyílásnál a motor.  A nívópálcán az olaj még átlátszó tiszta. Igaz, csak 1517 km hajtottam.

        Hangsúlyozom, azt használtok, amit akartok. Nekem ez nagyon jó és NEM MELLESLEG  olcsó, mert az is lehet jó!

Előzmény: Törölt nick (63497)
Garfield007 Creative Commons License 2016.04.19 0 1 63498

Anno a Megane klubosok laborvizsgálattal bizonyították, hogy ha megfelelőek a körülmények, akkor 25e km után is megfelelő lesz az olaj, az ELF longlife olajok mindenképpen.

Az olaj színéről meg csak annyit, hogy az olajnak csomó szerepe van a kenésen kívül, pl. a keletkező korom megkötése. Az átlátszó olajoknál akkor milyen következtetést kell levonni 10e km után?

Olyan motor létezik ahol égés közben nem keletkezik korom? Vagy??

:-)))

Jaj, de sokszor lefutottuk már ezeket a köröket is és most hogy visszaolvastam a Megane topikból is eltűntek a régiek...

Előzmény: Törölt nick (63497)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63497

Ne haragudj Rozsda de szerintem ez nem bizonyíték semmire.

A dolog kedvéért most én is készítettem egy képet.

Az olajban van kb 4000 km csere óta. A pálcán meg randa fekete. Eneos Hyper. Most tettem bele először, előtte ( nálam ) csak ELF volt benne.

 

http://indafoto.hu/takarok/image/23995396-118ba2fc/693618

 

Akkor ez most jó vagy sem?

 

Előzmény: suhanórozsda (63495)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63496

 

                                                                        Harsányi Zoli !

 

Én sem vártam ezt, ugyan nem az első alkalommal használom ezt az olajat. Most volt először, hogy 9000-nél cseréltem.

Nekem a legfeltűnőbb a betöltő nyílásnál látható tisztaság.

Előzmény: Törölt nick (63493)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63495

 

 

                                                                            Harsányi Úr !

 

Figyelmet kérek !  A képek nem az olajcsere alkalmával készültek , hanem kicsivel több mint 1500 km megtétele után.

Szeretném a figyelmedbe ajánlani a vezérműtengely felső csapágy csészén látható 22 számjegyet !  Hogy ?

Előzmény: Törölt nick (63493)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63494

 

                                                               lulumba !

 

Hol is tud felkenni a motor ? Biztosan nem az "aprócska olaj járatokban ", miért is , mert ott nincsen semmi ami az amúgy 

1 mikronos szemcséket nyomás alá helyezné. Ott legfeljebb folyik az olaj , de a dugattyúk és a hengerfalak között már más a helyzet a csapágyakról nem is beszélve.

 

  Itt a téma részemről lezárva ! Használ vagy nem , azt csak a használata fogja eldönteni !

Előzmény: Törölt nick (63491)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63493

Hát nálam 10.000 km végére sajnos koromfekete a motorolaj. R19 1,4 benyós még a csereperiódus végén is arany ( inkább barna mint sárga) de nem fekete volt. 

 

Szerintem ez gáz, a mocskos olajat nyomja körbe szinte 7-8000 km-en keresztül.

Előzmény: suhanórozsda (63485)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63492

-

Üdv Rozsda!

 

-dízel: 3,7-5,2 l/100 km

 

3,7-et 1600 km-es ( 800 km durván fél tankkal)  túrán mértem 3 napos akció volt autópálya 0, kizárólag főutak, településekkel tűzdelve ( horvátország szinte 60-70 végig) nagyrészt 90-110 tempóval, 3 fő 3 napi csomaggal.

 

Nyáron klímával ugyanez a táv 3,8 l/100 km. :)

 

 

 

 

Előzmény: suhanórozsda (63476)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63491

Nem vitaindítónak szánom, csak elgondolkodtam: "tehát az egészet felkeni a motor magára belül" akkor mi van, ha ebből a cuccból az apró kis olajjáratokba is kerül, ezáltal leszűkítve azokat, ami miatt kevesebb olaj tud átmenni rajta? Csak hangosan gondolkodtam...

U.i.: egyébként én 10ekm-enként cserélek olajat, és nekem sem korom fekete. Sajna a nyáron megjártam egy kővel, ami kilyukasztotta a karteremet, ezáltal az alig 1500km-t használt olajam a földön végezte. A színe, mintha akkor öntöttem volna bele. A szakik viszont azt is mondják, hogy nem baj, ha fekete is, mert az legalább lebegteti az olajba került kormot...

Én csak Elf-et teszek bele és kizárólag Mann szűrőt használok. (1,4 16v 2003 265ekm)

Előzmény: suhanórozsda (63490)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63490

 

 

Penge !

 

A  63045  HSZ- ben megtalálod a képet a flakonról. Úgy tudom, hogy van 300 ml is, és a 200 ml használom, de mind a kettőt beleteheted az olajcsere után.   300 km után bedolgozza a motor. Az a legérdekesebb, hogy amikor már bedolgozta a masina,

az olaj szint vissza áll a betöltés előtti helyzetbe , tehát az egészet felkeni a motor magára belül.

                             Aki nem hiszi, járjon utána.  Nem a legdrágább a jó! Vannak más jók is !

 

                    

Előzmény: Törölt nick (63487)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63489

                                         

                                            SCT-Mannol Motorolaj adalék - Teflon protector, 200ml

 

 

 

                       Itt kell megpróbálni , de van a Zs+U  áruházban is , vagy egyszerűen írd be az ÁRGÉP megnevezést !

Előzmény: Törölt nick (63487)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63488

Ja és honnan rendeled????Mert a Filter abc nem forgalmaz ilyent.

Előzmény: suhanórozsda (63485)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63487

Rozsda Elvtársam! Te szoktad bele rakni a teflont is???Vagy inkáb ugy kérdem hogy kettő vagy háromszáz milis az a teflon motor olaj adalék te azt egy flakonal beleszoktál rakni???

Előzmény: suhanórozsda (63485)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63486

Ide szoktam vinni ha futómű baj van vagy ha olyan amihez nincs szerszámom esetleg villamoság meg műszaki.

Előzmény: suhanórozsda (63473)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63485

 

Lecseréltem a motorolajat a korábban mások által említett és leminősített olajat továbbra is használva.

A csere után, már 1517 Km van az olajban és még most sem fekete, mint azok az olajok amiket mások istenítenek.

Ha az első képet kinagyítjátok, akkor jól látszik a motor belső tisztasága is.

Amit elfelejtettem az, hogy az olajszűrőt is eltettem, de nem készítettem képet róla. Azon jól látszik, hogy 9 ezer kilométer megtétele után sem volt korom fekete az olaj.

DGabee85 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63484

Pedig a hidegen pöccre, melegen nehezen indulás tipikusan FH jeladó hibára utal. Ha a tisztítás nem segített, cserélni kéne. Ha utána is csinálja, akkor egy autóvillamosságissal a csatlakozót és a kábeleket kiméretni, nem törés vagy szakadás áll-e a háttérben!

Előzmény: suhanórozsda (63483)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63483

 

                                                                       DGabee !

 

Te tapintottál a lényegre, én elfelejtettem ezt a nem elhanyagolható apróságot. Melegen nehezen röffen és ha beindul erős benzinszaga van a kipufogó gáznak. Olyan, mintha megszívta volna magát.Már érdeklődtem a Twingo fórumon, de nem volt értékelhető javaslat.

            Gondolod, hogy a melegen nehezen indulásnak az oka az FH jeladó ?  Már azt is megtisztítottam, de nem változott semmi.

Előzmény: DGabee85 (63481)
Type-MII Creative Commons License 2016.04.19 0 0 63482

Sziasztok!

 

Valakinek nincs eladó utastérszőnyege ? Ha lehet jó állapotú, vagy ha tudok hol keressek.

 

Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!