A folytatás, megtankoltam a kocsit, 330km volt benne, és 30 liter benzin ment bele, ez pont 9 literes fogyasztás. De ez csak annak köszönhető, hogy az Auchannál tankoltam, ha máshol tankolok akkor 10 liter szokott lenne a fogyasztás, vagy még több. A második képen látszik, hogy már 1 pöttyöt lement a mutató, pedig még csak 35km van benne. Most másik kuton tankoltam, meglátom most mennyit fogyaszt majd.
Ez nekem is volt mindig ídegesitett aztán amikor a befecskendezőket is kíjavitoták akkor is csinálta.Van a magasnyomású szivattyuban egy mennyiségszabályzó szelep két csavar fogja ötperc kicserélni és harmincezer forint na ezek után megszünt a habosodás is meg a buborék is amikor beinditom hidegen akkor van egy pár másodpercig buborék a visszatérőben ez azért van mert a befecskendezők gyárilag ugy védi meg magát ,hogy a nyomást le rezegteti magábol .Ez a buborék nálam kb 8-10 másodperc aztán teljesen kitisztul.
A Kovács autóalkatrész veb áruházban tudsz az autódnak megfelelő axiál csuklót találni. Először is azt kell megnézni, hogy
a alkatrészed milyen. Több fajta, méretű, menetű alkatrész van, mert más más gyártó cuccait szerelték be gyárilag. Ha
onnan rendelsz, kérhetsz visszahívást és így személyesen is lehet pontosítani az alkatrészt. Nagyon egyszerű a rendszer.
Az enyémben TRW kormánymű van, azt kellene elsősorban a tiedén is beazonosítani. A másik gyártó a SMI kormánymű.
Ami még fontos, hogy szervós, vagy nem ! Figyelni kell a hosszméretre is !
Nekem is az az axiál csukló van a gépembe amit már évekkel ezelőtt vettem náluk. Egy meglehetősen olcsó darabot rendeltem és nem csalódtam, mert jól szolgál. A csere az már érdekesebb lesz, mert speciális szerszámot igényel.
Csere után a futómű beállítását is én csináltam, játszottam vele egy kicsit, de megérte, mert igen borsos árat kérnek érte. Mivel csak az összetartást kellett állítani, azt kis türelemmel meg lehet csinálni. A szerszámot is én készítettem el hozzá,
nagy pontossággal be tudtam állítani a kerekek összetartását és a kormány is középen, vízszintesen áll.
Ami a legfontosabb ! Nem kopnak a gumik elől, rendszeresen mérem őket, mindentől függetlenül.
Akinek nincs pénze ezt kicserélni az járjon gyalog! Ilyen kókler megoldást meg ne reklámozzál mert még valaki meg csinálja! Futóműben, fékben ne kóklerkodjon senki!!! Veszélyes!
Ezeket az axiál csuklokat megszokták présbe nyomatni akkor még öt évet kibirnak de a szerelöknek sokszor könnyeb ujra kicsrélni vagy mert nem akarnak killodni vele vagy mert nincs ilyen présük .
Kellene méretned egy résolajat vagy otthon házilag is lehet .Ha nincsenek nagy eltérések akkor diagnosztikán megkellene nézni a mennyiség szabályzó szelep működését.Nekem levegő buborékos gázolaj ment a rendszerbe befele akár mit csináltam neki .És most beraktam egy visszacsapó szelepet abba a csőbe ami a tanktól jön .A gázolajszűrőhöz közel kell rakni .És raktam egyet egy kisebbet a tankba vissza folyó csőbe .Na most indul nincs habosodás nincs levegő buborék .
Ha az autóval szemben állsz, bal oldalon, közvetlenül a szélvédő alatt le kell bontani a borítást.
Ki kell szerelni a fűtő motort és mögötte található a zsalu amivel a belső illetve a külső levegőbeáramlását lehet állítani.
Ennek a , nevezzük doboznak a jobb oldalán van a zsalut működtető motor. Azért megy tönkre, mert egy bimetál állítja meg, amikor valamelyik végállásba kerül. Mire kikapcsol a tengely és a hozzákapcsolódó fogaskerék állandó feszülésnek
van kitéve és kikopik, majd átugrik és nem működik tovább. A két alkatrész ledarálja egymást. Ezt a motort kis kézügyességgel ki lehet szerelni és így a zsalu is felszabadul. Amikor én érdeklődtem az árral kapcsolatban, szervizben
60000 Ft volt az ára, neten nem találtam. Kicsit átalakítva, most kívülről állítom egy pálca segítségéve, amit a zsalura rögzítettem és előre illetve hátra mozgatásával szabályozom a külső illetve belső levegő áramlását.
Nekem nem hiányzik az elektromos irányítás, nyáron belső ----- télen külső levegő álláson van.
A párásodásról annyit, hogy állandóan 1-2-es állásban megy a fűtőmotor és nekem nem párásodik az autó.
Szerintem sok esetben a zsalu nem megfelelő zárása az oka a párásodásnak, mert a motor már döglődik és nem zár rendesen
kicsit nyitva marad a belsőlevegő oldal.
Ha szétszeded érdemes a fűtőmotor tengelyét meg kenni, én olajat csöpögtettem rá. Érdemes levegővel is áttisztítani.
A lényeget nem írom, járó motornál a szivattyúból a visszaáramló gázolaj eléggé habos, gondolom levegős. Szóval ezért gondoltam az "O" gyűrűk cseréjére. Ha van esetleg más tanácsod, kérlek
A szóban forgó márkák közül a Dayco az amit én nem javasolnék. A Gates, Conti, Skf,esetleg Ina mind jó szerintem. Én csak Renaultokat javítok és ami idő előtt szétesett görgőt láttam az általában Dayco volt.Persze nem azt mondom hogy mind szétesik de én mást választanék.
Én ennyire nem értek hozzá, nekem a szerelők eddig mindig Gates készletet raktak bele (múlt évben volt másodjára cserélve a vezérlés, de keress rá itt is a Gates szóra, Luck Skywalker autentikusabb véleményt tud mondani. Ahogy olvastam az SKF-et is javasolta.
Az SKF komplett vezérműszíj készletről véleményed? Olyan 39000ft a teljes készlet és ahogy nézem a többit összeválogatva is kb ugyan ilyen árban jönnék ki.
Én Gates szíjat javaslok, pumpára nem tudok márkát mondani, de a Gates-nek van komplett szettje is, abban van vízpumpa (elvileg nem ők csinálják, de szettet is árulnak)
Van egy Renault Thalia 2002 1.4 75LE autóm. Most kell vezérlést cserélnem. Vezérlés tekintetében mit ajánlottok?
A szerelőm Dayco szíj szettet és Valeo vízpumpát ajánlja. De én kicasit drágább talán jobb miőségben kinéztem a ContiTech szíj szettet egy HEPU pumpával.
Szerintetek melyiket vegyem? Illetve javaslatokat meghallgatok.
üdv újra! újabb probléma jött elő, bár ez legyen a legkevesebb. első ködlámpa (gyári) nem világít. az izzók ki lettek cserélve, előtte lepróbálva, működtek. a műszerfal visszajelző működik, biztik jók. mi lehet még a gond? nem hinném, hogy mind a két ködlámpa vezeték el lenne szakadva valahol, de ki tudja. természetesen tompított mellett próbálgatom kapcsolgatni :)