Azt nem írtad le, hogy melyik vezetősínt tisztítottad meg. Az ajtóborítást leveszed és középen van a vezetősín. Ha azt tetted rendbe akkor nincs különösebb gond evvel, de a mögötte lévő bovdent is
meg kell törölni és valami vékonyabb zsírral át kell kenni. Közben az ablakot le-fel óvatosan járatni
kell, nehogy sérülés legyen. Érdemes a vezetősín mögé, egy kisebb tükörlappal benézni, másképpen
az ember nem lát mögé. Azért kellene ezt megtenni, hogy a bovden esetleg nincs-e kirojtosodva?
Az ajtókeret oldalán lévő gumi síneket át kell vizsgálni, mert lehet, hogy félrecsúszott valahol és azért is működik olyan nehezen az ablak mozgatása. Az ajtón belül is a zár mögött is be kell nézni és a
Köszi a tanácsot, az EGR szeleppel kapcsolatban. Nincs kizárva, hogy ez is közrejátszott a hiba kialakulásában. Én kitaposom a belét a verdának,különösen a dombokon megy sokszor lepadlózva,és lehetséges, hogy ezért nem jött elő eddig ez a nemindulás probléma,de újabban, a fiam is használja, rövid távon,és max 2000-fordulaton, a hideg motor miatt,ami valószinüleg nem tetszik az EGR-nek. 7 végén aszem kormolás lesz !
köszönöm szépen mindenkinek a tanácsot, végül kiderült, hogy az önindító adta meg magát. csere, azóta pöcc-röff, ráadásul olyan szép hangja van indításnál, eddig fel sem tűnt hogy a régi önindító milyen "nehezen" járt. mégegyszer köszönöm!
Melyik oldali kellene mert én rendeltem de csak párban adták és meg maradt a középső kettőből a bal oldali! Ha az kell akkor megbeszélhetjük a dolgott! Kiszedni nem ördöngősség ha megmondják, hogy kell :) (mint nekem is itt a fórumon) a két oldalán finoman be kell nyúlni vékony csavarhúzóval és egy biztosító pöcköt kell megbillenteni, akkor könnyen kijön!
Annyi maradt csak le,hogy azért nem indult be,mert nem kapott tiszta levegőt a motor. Gondolom amúgy is kokszos volt már a szelep, + a fagyos hideg miatt még annyira sem tudott mozogni mint előtte.
Ha olyat csinál a kocsi amit leírtatok (nehezen indul/random nem indul/ingadozik az alapjárat/beindulás után lefullad/erőteljesebb gyorsításkor az izzítás-vizhőfok-stop felvillan pár mp-re) takarítsátok ki az EGRszelepet. Nekem ezeket a hibajelenségeket produkálta egész addig míg tavaly november elején - az első hideg napon - nem indult be. Én is azt hittem,hogy nagynyomású és/vagy injektor. De nem. Elvittem a Filepdiesel-hez. Bevizsgálták és kitakarították az EGR-t és azt mondták,hogy meg kellene hajkurászni a kocsit,hogy kidolgozza magából az esetleg benne maradt kokszot.
Azóta így teszek.
46k-ért megtanultam (20k a tréler+26k a javítás), hogy mit okozhat egy eldugult szelep.
Ja és még valami. Visszajöttek a szétszaladt lovak. Ha odalépek neki megy mint a güzü látható füstölés nélkül.
Még emelkedőn is gyorsul,ha meg nem lépek oda, akkor meg nem esik vissza a sebesség.
Olvastam, hogy nem tudsz az utcán autót szerelni, de találni kellene valami megoldást arra, hogy ki tudjad tisztítani. Csak a kiszerelt és kitisztított üzemanyag szivattyú fog jól működni, a többi felejtős.
Egyszer volt egy ilyen problémám egy VW dízellel, a rigó kannázta a gályát és annyi mocsok került a tankba, hogy a szerencsétlen feladta és nem volt hajlandó életre kelni. KI KELL TISZTÍTANI, NINCS MÁS MEGOLDÁS.
Én a helyedben keresnék egy jó szerelőt és átnézetném az autót. Elmondanám a gondokat.
Szerintem ha megkérdezed, tudnak itt a fórumon ajánlani lakhelyedhez közeli megbízható szerelőt.
A benzin szivattyú elvileg lila vezetéken kapja a pluszt, de mindegy legfeljebb visszafelé forog. Én tennék elé egy 21W-os izzót sorba, mert ha meg van szorulva könnyen leéghet, bár eddig se égett le.
A kardán csukló tudtommal kanyarban szokott kattogni, ha nagyon el van tekerve a kormány.
Nekem még ilyet nem csinált, ma egy lámpánál indultam és "keményebben" gyorsítottam és akkor egy pillanatra bevillant minden lámpa ( STOP, izzítás jelző, meg a bánat tudja még mi? ).
Arra gondoltam rögtön, hogy szűrő probléma, mert 2 éve járok az autóval és amikor vettem a volt gazda számlával igazoltan cseréltette azt is és még a vezérmű cuccokat és...és...és.
Azóta leléptem 32000 km-t és még nem cseréltem. Eredetileg 5 mikronos DELPHI van rajta, de én
ma HDF941 Delphit rendeltem, 3 mikronos.
Remélem az enyém is meggyógyul. Észrevettem azt, hogy a szivattyúba bemenő üza,cső erősen
levegős. Szerintem ez is a szűrő eldugulásának az egyik jele.
A dízel autók érzékenysége ! Levegő és az üzemanyagszűrők tisztasága.
Sziasztok! 2005-ös évjáratú Thaliám van, kevesebb mint 1 éve vettem. A gyári immobiliseren kívül szeretnék valami plusz lopásgátlót bele. Kérdésem, hogy véleményetek és tapasztalatotok szerint mivel érdemes kiegészíteni ezt a típust, aminek jó az ár-érték aránya és hatékony is a tolvajok ellen. Előre is köszönöm szépen a segítséget!
Szia!Ha lassan vagy gyorsan megyek akkor is hallatszik,lehet érdemes lenne gumishoz elvinni mielőt szétszedni,a gardáncsuklótol csinálhatja ezt a hangoi?A benzinszivattyúnál a csatin melyik a plusz és a minusz,mert meguntam hogy most se megy kiszedem és az aksinál direktre kötöm megnézem hogy meghallt e!
Már úgy nézetem ki, mint dagobert bácsi a mesében, pörögtek a szemem előtt a dollár jelek.Az izzítás lámpa mellett a hűtővíz lámpád is kigyulladt? Mert akkor lehet hogy te is abban a cipőben jársz mint én. Majdnem biztos, hogy a nagynyomású szelep kiszedése segített, a problémán, Mert a szerelő semmi mást nem csinált a gázolajszűrő cserén kívül.Jaa meg kiütötte a hiba kódot. A koszos szűrő,pedig nem hiszem hogy az autó teljes bénulását okozta volna.Illetve még nem hallottam ilyenről.
Az USA-ban a legtöbb autó, még az iskolabusz is benzinnel működik, csak a nagy teljesítményű teherautókban van dizel motor. Barátságosabb a benzin, mert nincs kéntartalma.
Azok az értékek, amiket az autó kezelési könyvében le vannak írva, fékpadon, laboratóriumi körülmények között "létrehozott" eredmények. Semmi nem igaz abból, amikor a géperőjárómű kitekint az aszfaltra. Nemrégen a VOLVO egyik új típusáról olvastam és a gyári fogyasztási adatoktól
( 5 L / 100 Km ) kicsit eltért a masina, a teszt vezetésen 9,5 L produkált 100 Kilométerre.
Ez egy nem mindennapi öröm, ha az ember meg vesz egy ilyen, nem is olcsó autót.
A gyárak simliskednek, mert el kell adni a terméket, nincs már próbajáratás a gyár tesztpályáján.
Mikor az újdonsült gazda megvette a suhanórozsdát, ö lesz a tesztpilóta, és a szervizekben jelent-
kező vásárlói panaszok alapján végzi el az adott gyár a módosításokat.
Mennyit hallunk arról, hogy valamelyik autógyár visszahívta egyes típusát "X" probléma miatt.
A RENAULT azokat az autókat amivel mi közlekedünk, először a DELPHI üza.ellátó rendszerrel
szerelte fel. Rengeteg hiba, reklamáció után, és néhány év elteltével, kapott az 1.5 dci SIMENS
rendszert. Pontosan azért, mert a MOL szabványnak megfelelő gázolajat a DELPHI piszkosul
nem bírja. Az USA-ban lényegesen magasabbak az üzemanyagokkal szemben támasztott követelmények, ott a DELPHI-vel nincs is probléma. Az ásványanyag forgalmazó viszont nem gyárt jobbat. A SIMENS feltehetően jobban ellenáll a piszoknak és az majd a jövő zenéje, hogy mennyire?
Nem kevés autó van szerelve evvel a DELPHI rendszerrel, de azok is itt Európába, állnak át lassan másik üza. ellátó rendszerre. Pl. A FORD .
A talicska pöcre indul. A szerelő csak üzemanyag szűrőt cserélt benne,semmi mást,meg kiütötte a túlnyomás hibakódot ( ami a 4099 bárt mutatott). Tesztelte a befecskendező rendszert, minden nyomás tökéletes,mind alapjáraton, mind fordulaton.Persze azt nem említettem neki, hogy a nagynyomású szivattyún lévő nyomásszabályzó szelepet, én kiszereltem, de mivel teljesen tiszta volt a szűrője, visszaraktam. A hibakódot kiütni nem tudtam, és szerintem a művelet végén ezért nem indult az autó.Mielőtt elvittem a szerelőhöz, kiszedtem, az 1 mikronos utólag beépített szűrőmet, amit kb 10 éve nem láttam,és háááááát izé igen érdekesen nézett ki, a betét. Rengeteg fekete trutyi volt benne, meg némi barna lötty a szűrőház alján.Azaz működik a folyadék szűrő.Képeket ne kérjetek, mert mikor szereltem szakadt az eső, és kénytelen voltam kint bütykölni,mert az autót nem bírtuk betolni a garázsba, így a kisebb gondom is nagyobb volt a képek készítésénél.Az utólagos szűrő most kap 1 új 1 mikronos betétet, és megy vissza a helyére.Még csak 4 km van a kocsiba a javítás óta, de remélem nem látom 1 db-ig az izzítás visszajelző lámpát,csak indításkor.
Nálunk 1.5dci rakoncátlankodott, motorvezérlőnél a soklábú csatlakozónál a csatlakozófejből valami szivacsos-zselés trutyi elszabadult és azt kellett kitakarítani.
Köszönöm!Az a szomorú,hogy amióta megvan a thália nagyon sokat szívok vele! Valószinű csapágyas is az eleje,mert glug,glug.glug hangot ad! :)A jobb oldalról hallatszott csapágy kicserélve,hang megmaradt! Valószinű a bal is rossz!