Van is fönt a jutubon ,pont egy thália aminek elszabadult a motorja pont ezért. Üvölt amig van benne motorolaj. A dizelmotorok légfelesleggel működnek,nincs 1:16 szentírás mint a benzinesnél. Nekem nem volt még nagynyomású dizelem,de ha az adagolósnál nem volt meg az inditótöltet, konkrétan ennél az esetnél az adagoló elemek nem tudtak beállni inditási állapotba. Ekkor szálitja az adagoló elem a legtöbbet,nagyon dús lesz,fekete füstel indul. Nyáron még el-el kapta,de már nulla fok körül nem indult. Tudom hogy ezek már teljesen más rendszerű motorok,de mint Öregmackó esetében nem e induláskor kevés a gázolajmennyiség. Bár akkor üzemmeleg motornál meg szépen kellene indulnia. szerintem.
Az áramlás módosító szelep a turbóban, a fellépő túlnyomástól, túltöltéstől védi a motort.
Az sem jó ha a normálisnál magasabb nyomással extra mennyiségű levegő áramlik be a motorba.
Ha a turbóban a kenőanyag már kiszivárog, akkor már eléggé nagy a baj. Ha a szivárgás már olyan nagymértékű , akkor a motor képes kiszippantani a kenőolajat a teknőből a turbón keresztül, amit már nem lehet leállítani és a motor a robbanásig túlpöröghet. Ilyenkor, ha a gépész észnél van, a legalacsonyabb sebességbe kapcsolva és satufékkel lehet a "dühöngő fenevadat" megfékezni, lefullasztani.
Leállító, áramlásmódosító szelepnek kéne lennie a turbósokban is. Főleg azokban, mert azt olvastam, hogyha a turbónál kenőolajat enged be a kopott tömítés miatt, akkor pörög a motor mint az őrült és nem lehet leállítani.
A dízelekben ne keressetek fojtó szelepet, mert nincs. A leállításról egy mágnes szelep gondoskodik, ami megszakítja az üzemanyag ellátást. Ez a szivattyúba vagy az adagolóba van beépítve.
A gázadásnál a nagyobb mennyiségű üzemanyag miatt nő a fordulat. A levegő állandó keresztmetszeten áramlik, de a fordulat növekedésével és a turbó jótékony hatására nő a beáramló mennyiség. Az elektronikus irányító egység (fedélzeti számítógép) az elektronikus gázpedál és a porlasztók összehangolt munkája hozza létre a motor megbízható teljesítményét, fordulatát és meglehetősen pontos irányítását. Elég bonyolult a rendszer, de a mérnökök gondoskodtak arról, hogy működjön. És működik !
Ha esetleg még szabályozott katalizátorral is szerelve van a gép, az még bonyolít egy kicsit a rendszeren.
Emlékezzünk a VW, AUDI botrányra ! A mérnökök a számítógépet buherálták meg ( szoftver hamisítással). Egyébkén azok az értékek amiket a környezetvédők követelnek, ( teljesítmény, forgatónyomaték, sebesség és még keveset is fogyasszon ) egyszerűen tarthatatlan, ezért sumákoltak a mérnökök.
Jók a koreai kocsik, ügyesek a dízeleik is, de ha valaki elmulasztja a karbantartásukat, azok is letérdelnek. És olyan karbantartásról van ám szó, ami nincs a leírásban Tovább »
Alapvetően az EGR szelepre hivatkoznak, hogy annak eltömődése okoz indítási problémákat.
Tudtommal az csak a füstgáz visszavezetést csinálja, és anélkül is megy az autó.
Valahol csak kéne lenni valami levegő szabályozásnak. Pedig úgy látom nincs. A fordulatszámot az üzemanyag mennyiségével szabályozzák. Érdekes. Mondjuk ettől még nem árt végignézni a levegő rendszert, hogy kap-e elég levegőt.
A pára ellen a leghatékonyabban az alaposan megtisztított ablakkal lehet védekezni. Kb. 1-2 hetente alaposan lepucolom belülről is és így jó. Volt, hogy a klíma sem akarta már levinni a párát. Tisztítás után szinte nem is keletkezik pára az üvegen...
NA a fűtőmotort csak jövőhéten tudja egy ismerős megnézni de érdeklődtem mások fele az egyik azt mondta h valószínű csapágyas ami csak újra cserével oldható meg.
Láttam más oldalakon, hogy elég bonyodalmas házilag csapágyat cserélni, uh megvárom hogy mit mond az ismerős jövőhéten és eldől a sorsa.
Ránéztem az elektronikus gázpedálra, nekem annyi jött le lényegként, hogy az ECU kapja a pedál jelét és az alapján szabályozza a befecskendezést és egy motorral a fojtószelep állását vezérli. Ide tényleg nem kell alapjárati motor.
A levegőt szerintem mindenképpen szabályozni kell a megfelelő keverékképzésért.
Oda megy az EGR is.
Ha jól gondolom ezekben nem csak a gázpedál helyzetét, hanem a fojtószelep helyzetét is figyelnie kell az ECU-nak
Én azért ránéznék az FHP jeladóra, a lendkerék felett található.Igaz többnyire benzineseknél okoz melegen indítási problémát,de több dieselnél is előfordult már emiatt is.Ki kel venni,letisztítani a mágnesfejet(sokszor szinte tiszta,és mégis)csatlakozót is.
Nem, a gázpedálnak semmi köze a levegőhöz, csak az állásától függő feszültségjelet ad a számítógépnek ami ehhez képest adagolja a befecskendezést. Gondolom nyomást és mennyiséget szabályoz. Éppen ezért nem értem a beindulásban milyen szerepe van. Nem is kisérletezek már a gázpedál nélküli indítással mert az esetek többségében így nem is indul csak röff és leáll, de utána már sokkal nehezebb elindítani.
Régebben írtam a szilikonos macskaalom használatáról párásodás ellen. Hát... nem csodaszer. Nehéz lenne objektívan mérni, hogy mennyit párát nyel el, de nem jelentős mennyiséget. Sajnos :(
Jaaa azt elfelejtettem leírni hogy másfél éve járok így vele és azótta nem lett sem jobb sem rosszabb. Gázolajszűrőt már többször cseréltem DELPHI és most MANN fileter van benne.
A szakszervíz szerint szokjam meg ne költsek rá majd ha teljesen tönkremegy.
Thalia 1,5 dönci 2002.12 havi 65LE-vel a következő problémám van: 35.000km-el ezelőtt teljes üzemanyagrendszer felújításon esett át (ezért is vettem meg másfél éve). A következő hibát produkálja: Üzemmeleg állapotban( ha a gázolaj meleg) nem indúl csak 3-4 kísérletre, de csak akkor ha 10-15 percig állt. Egyébként pöcc röff. Hidegen pöcc röff. Hibajelzés nincs semmi!
Voltam szakszervízben, átnézték elektromosan, főrelét cseréltek, újrakódolták a porlasztókat, résolajat mértek, minden ok semmit nem találtak:-(. Tippeltek hogy szivattyú de nem tudják mi okozhatja ezt. Az indítózás alatt CLIP-el nézve az indítási nyomást nem éri el olyankor amikor nem indul. 10-20barral alatta van. Járt már valaki így?
Egyébként minden Ok a kocsival szépen jár jól fogyaszt magas fordulaton sem produkál semmilyen hibát és hibajelzés sincs, a hibatároló üres.
Van valakinek ötlete?
Én olyanra gondoltam hogy esetleg az egyes porlasztócsúcsnál van valami és ilyenkor az engedi el a nyomást... Lehet olyat csinálni hogy csak simán otthon kicserélem az egyes és kettes porlasztót? vagy ehhez mindenképpen újra kell kódolni?
Helló . Nagyon párásodik a szélvédöm a vezetö oldalon. Kitisztitottam a essőviz csatornát teli volt szeméttel. Akartam pollenszüröt is cserélni de nem találom hol lehet . Tud valaki segiteni. Renault thalia 14 V16 benzines 2003as köszi
Ha motor nélkül jó, akkor valószínűleg a motor vesz fel nagy áramot. Szorul, perselyes, menetzárlatos. A 4. fokozatban már nincs a körben ellenállás, csak a motor. Ezeket nem illik zsírral kenni. Ha tényleg a motor vesz fel nagy áramot, akkor szétégetheti az ellenállásokat is.
NAgyobbat meg semmi képen nem teszünk be inkább 1-3ig menjen ha zárlatos meg inkább verje ki belőle minth égés legyne belőle.. Holnap visszük villamosságiba hátha mond valami okosat.
Ez sajnos az istennek se indul. Ma kiszedtem a hozamszabályzó szelepet,(reméltem, hogy jó trutyis lesz a szűrő benne, de teljesen tiszta)javulás továbbra sincs.Holnap belenéz valami szaki,remélem nem akarja velem kicseréltetni a fél autót.
Jobban átolvasva az én esetem annyiban különbözik, hogy az önindito forgatja, de néhány fordulat után a motor mindig beindul, majd rögtön le is áll. Arra már rájöttem, hogy akkor nem mindig áll le, ha inditás közben nyomom a gázpedált. Ez ugye csak elektronikusan idéz elö változást, nem is értem miért indul be ilyenkor, de igy van. Lekopogom, néhány napja ezzel a technikával elsöre indul.
Na ehhez én is csatlakoznék, ezzel szenvedek már vagy féléve. Elsö körben minden szerelö a nagynyomásu dolgok felujitását akarja de nem tudom elfogadni, hogy csak indulási nehézségek vannak az üzem közbeni viselkedés meg kifogástalan és mégis befecskendezés a ludas. Nekem már cseréltek hozamszabályzót, valóban egy kicst jobb lett, de ha nem indul, tuti, hogy ugyanez a hibakód van benne, törlés után meg pöccre röffen. Volt még vezérmütengely pozicioérzékelö hiba is de ez már régen nem jelentkezett. Szóval jó lenne, ha valakinél egyértelműen kiderülne a jelenség oka, ha esetleg rájövök igérem elsö dolgom lesz közreadni.