Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

k.o.v.a.cas Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62133

Van is fönt a jutubon ,pont egy thália aminek elszabadult a motorja pont ezért. Üvölt amig van benne motorolaj. A dizelmotorok légfelesleggel működnek,nincs 1:16 szentírás mint a benzinesnél. Nekem nem volt még nagynyomású dizelem,de ha az adagolósnál nem volt meg az inditótöltet, konkrétan ennél az esetnél az adagoló elemek nem tudtak beállni inditási állapotba. Ekkor szálitja az adagoló elem a legtöbbet,nagyon dús lesz,fekete füstel indul. Nyáron még el-el kapta,de már nulla fok körül nem indult. Tudom hogy ezek már teljesen más rendszerű motorok,de mint Öregmackó esetében nem e induláskor kevés a gázolajmennyiség. Bár akkor üzemmeleg motornál meg szépen kellene indulnia. szerintem.

Előzmény: Papalac (62130)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62132

Az áramlás módosító szelep a turbóban, a fellépő túlnyomástól, túltöltéstől védi a motort.

Az sem jó ha a normálisnál magasabb nyomással extra mennyiségű levegő áramlik be a motorba.

 Ha a turbóban a kenőanyag már kiszivárog, akkor már eléggé nagy a baj. Ha a szivárgás már olyan nagymértékű , akkor a motor képes kiszippantani a kenőolajat a teknőből a turbón keresztül, amit már nem lehet leállítani és a motor a robbanásig túlpöröghet. Ilyenkor, ha a gépész észnél van, a legalacsonyabb sebességbe kapcsolva és satufékkel lehet a "dühöngő fenevadat" megfékezni, lefullasztani.

Előzmény: Papalac (62130)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62131

Az EGR az elektronikus ( motorvezérlés ) kapcsolatával sok mindenért felelős.

  Annak ellenére, hogy nem vagy dízeles, jól látod a dolgot. Én az autómban kiiktattam az EGR-t és a jármű ózondús tiszta levegővel táplálkozik.

Az EGR által visszavezettet kipufogógáz az olyan, mintha valaki ráülne az ember szájára, na úgy lélegezzen az ember gyermeke.

Itt a fórumon sokan panaszkodtak már az EGR szelepre. Az egy szükséges rossz és együtt kell élni vele. Vagy meg kell kerülni

A levegőrendszer tisztaságának ellenőrzése egy fontos dolog, ha azt akarjuk, hogy az autó jól működjön.

Előzmény: Papalac (62128)
Papalac Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62130

Leállító, áramlásmódosító szelepnek kéne lennie a turbósokban is. Főleg azokban, mert azt olvastam, hogyha a turbónál kenőolajat enged be a kopott tömítés miatt, akkor pörög a motor mint az őrült és nem lehet leállítani.

Előzmény: ÖregMackó (62124)
suhanórozsda Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62129

A dízelekben ne keressetek fojtó szelepet, mert nincs. A leállításról egy mágnes szelep gondoskodik, ami megszakítja az üzemanyag ellátást. Ez a szivattyúba vagy az adagolóba van beépítve.

 A gázadásnál a nagyobb mennyiségű üzemanyag miatt nő a fordulat.   A levegő állandó keresztmetszeten áramlik,  de a fordulat növekedésével és a turbó jótékony hatására nő a beáramló mennyiség.  Az  elektronikus irányító egység  (fedélzeti számítógép) az elektronikus gázpedál és a porlasztók összehangolt munkája hozza létre a motor megbízható teljesítményét, fordulatát és meglehetősen pontos irányítását.  Elég bonyolult a rendszer, de a mérnökök gondoskodtak arról, hogy működjön.    És működik !

  Ha esetleg még szabályozott katalizátorral is szerelve van a gép, az még bonyolít egy kicsit a rendszeren.

 Emlékezzünk a VW, AUDI botrányra ! A mérnökök a számítógépet buherálták meg ( szoftver hamisítással). Egyébkén azok az értékek amiket a környezetvédők követelnek, ( teljesítmény, forgatónyomaték, sebesség és még keveset is fogyasszon ) egyszerűen tarthatatlan, ezért sumákoltak a mérnökök.

Előzmény: ÖregMackó (62124)
Papalac Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62128

Nem ismerem a dízeleket, csak benzines autóim voltak, de ilyet találtam, igaz nem renault:

Hogyan nyelt el 650 ezer forintot egy új dízel Cee’d?

Jók a koreai kocsik, ügyesek a dízeleik is, de ha valaki elmulasztja a karbantartásukat, azok is letérdelnek. És olyan karbantartásról van ám szó, ami nincs a leírásban… Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Alapvetően az EGR szelepre hivatkoznak, hogy annak eltömődése okoz indítási problémákat.

Tudtommal az csak a füstgáz visszavezetést csinálja, és anélkül is megy az autó.

Valahol csak kéne lenni valami levegő szabályozásnak. Pedig úgy látom nincs. A fordulatszámot az üzemanyag mennyiségével szabályozzák. Érdekes. Mondjuk ettől még nem árt végignézni a levegő rendszert, hogy kap-e elég levegőt.

Előzmény: ÖregMackó (62124)
Mangocska78 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62127

Köszi az ötletet de azt cseréltem legelőször másfél éve. Semmit nem jelentett :-(

Másnak nincs ötlete?

Előzmény: Ata61 (62121)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62126

Hali!

 

A pára ellen a leghatékonyabban az alaposan megtisztított ablakkal lehet védekezni. Kb. 1-2 hetente alaposan lepucolom belülről is és így jó. Volt, hogy a klíma sem akarta már levinni a párát. Tisztítás után szinte nem is keletkezik pára az üvegen...

Előzmény: Vulkan16V (62119)
ZsOLiNhO Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62125

NA a fűtőmotort csak jövőhéten tudja egy ismerős megnézni de érdeklődtem mások fele az egyik azt mondta h valószínű csapágyas ami csak újra cserével oldható meg.

 

Láttam más oldalakon, hogy elég bonyodalmas házilag csapágyat cserélni, uh megvárom hogy mit mond az ismerős jövőhéten és eldől a sorsa.

ÖregMackó Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62124

A dizelnél hol van a fojtószelep? Eddig még nem találkoztam vele. Írnak leállítószelepről de azt hittem ez csak szívódízelnél van.  

Előzmény: Papalac (62122)
tefi Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62123

Az enyém is 2003-as és gyárilag NINCS benne pollenszűrő!!

Ha rákeresel,korábban már volt róla szó,hogyan lehet házilag belerakni!

Előzmény: Bécy Szabó (62116)
Papalac Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62122

Ránéztem az elektronikus gázpedálra, nekem annyi jött le lényegként, hogy az ECU kapja a pedál jelét és az alapján szabályozza a befecskendezést és egy motorral a fojtószelep állását vezérli. Ide tényleg nem kell alapjárati motor.

A levegőt szerintem mindenképpen szabályozni kell a megfelelő keverékképzésért.

Oda megy az EGR is.

Ha jól gondolom ezekben nem csak a gázpedál helyzetét, hanem a fojtószelep helyzetét is figyelnie kell az ECU-nak

Előzmény: ÖregMackó (62120)
Ata61 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62121

Én azért ránéznék az FHP jeladóra, a lendkerék felett található.Igaz többnyire benzineseknél okoz melegen indítási problémát,de több dieselnél is előfordult már emiatt is.Ki kel venni,letisztítani a mágnesfejet(sokszor szinte tiszta,és mégis)csatlakozót is.

Előzmény: Mangocska78 (62117)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62120

Nem, a gázpedálnak semmi köze a levegőhöz, csak az állásától függő feszültségjelet ad a számítógépnek ami ehhez képest adagolja a befecskendezést. Gondolom nyomást és mennyiséget szabályoz. Éppen ezért nem értem a beindulásban milyen szerepe van. Nem is kisérletezek már a gázpedál nélküli indítással mert az esetek többségében így nem is indul csak röff és leáll, de utána már sokkal nehezebb elindítani.

Előzmény: Papalac (62109)
Vulkan16V Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62119

Régebben írtam a szilikonos macskaalom használatáról párásodás ellen. Hát... nem csodaszer. Nehéz lenne objektívan mérni, hogy mennyit párát nyel el, de nem jelentős mennyiséget. Sajnos :(

Mangocska78 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62118

Jaaa azt elfelejtettem leírni hogy másfél éve járok így vele és azótta nem lett sem jobb sem rosszabb. Gázolajszűrőt már többször cseréltem DELPHI és most MANN fileter van benne.

A szakszervíz szerint szokjam meg ne költsek rá majd ha teljesen tönkremegy.

Egyébként 150.000-re mondtak egy szivattyúcserét!

Előzmény: Mangocska78 (62117)
Mangocska78 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62117

 

Sziasztok!

 

Thalia 1,5 dönci 2002.12 havi 65LE-vel a következő problémám van: 35.000km-el ezelőtt teljes üzemanyagrendszer felújításon esett át (ezért is vettem meg másfél éve). A következő hibát produkálja: Üzemmeleg állapotban( ha a gázolaj meleg) nem indúl csak 3-4 kísérletre, de csak akkor ha 10-15 percig állt. Egyébként pöcc röff. Hidegen pöcc röff. Hibajelzés nincs semmi!

Voltam szakszervízben, átnézték elektromosan, főrelét cseréltek, újrakódolták a porlasztókat, résolajat mértek, minden ok semmit nem találtak:-(. Tippeltek hogy szivattyú de nem tudják mi okozhatja ezt. Az indítózás alatt CLIP-el nézve az indítási nyomást nem éri el olyankor amikor nem indul. 10-20barral alatta van. Járt már valaki így?

Egyébként minden Ok a kocsival szépen jár jól fogyaszt magas fordulaton sem produkál semmilyen hibát és hibajelzés sincs, a hibatároló üres.

Van valakinek ötlete?

Én olyanra gondoltam hogy esetleg az egyes porlasztócsúcsnál van valami és ilyenkor az engedi el a nyomást... Lehet olyat csinálni hogy csak simán otthon kicserélem az egyes és kettes porlasztót? vagy ehhez mindenképpen újra kell kódolni?

Köszi

Bécy Szabó Creative Commons License 2016.01.11 0 0 62116

Helló . Nagyon párásodik a szélvédöm a vezetö oldalon. Kitisztitottam a essőviz csatornát teli volt szeméttel. Akartam pollenszüröt is cserélni de nem találom hol lehet . Tud valaki segiteni. Renault thalia 14 V16 benzines  2003as köszi

ZsOLiNhO Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62115

Rendben köszönöm a választ!

 

És valaki szedett már szét netán ilyen motort? Tehát azt a műanyag lamellás kereket lelehet húznia  tengelyről valahogy vagy az rávan sajtolva?

Előzmény: Papalac (62114)
Papalac Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62114

Ha motor nélkül jó, akkor valószínűleg a motor vesz fel nagy áramot. Szorul, perselyes, menetzárlatos. A 4. fokozatban már nincs a körben ellenállás, csak a motor. Ezeket nem illik zsírral kenni. Ha tényleg a motor vesz fel nagy áramot, akkor szétégetheti az ellenállásokat is.

Előzmény: ZsOLiNhO (62112)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62113

A diesel motor csak levegőt szív be,azt sűríti össze a dugattyú. Ehhez a forró levegőhöz fecskendezik a gázolajat, ami magától begyullad.

Előzmény: Papalac (62109)
ZsOLiNhO Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62112

NAgyobbat meg semmi képen nem teszünk be inkább 1-3ig menjen ha zárlatos meg inkább verje ki belőle minth égés legyne belőle.. Holnap visszük villamosságiba hátha mond valami okosat.

ZsOLiNhO Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62111

Hát 30A-es volt benne ugyen úgy 30A-est tettünk bele. Még a gyári volt benne úgy hogy kicserélve nem volt az tuti.

Előzmény: suhanórozsda (62104)
Papalac Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62110

Úgy emlékszem, hogy több helyen is fogják ilyen kis ráhajtott fülecskék a motorház tetőből.

 

Jó meleg lehetett a hővédő ha beizzította. Elvileg az éghetetlen anyag.

Nem lehet, hogy a hosszbordás szíjra ért rá?

Előzmény: k.o.v.a.cas (62099)
Papalac Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62109

Nem ismerem a dízeleseket, de abban nincs alapjárat szabályozó motor?

A gázpedál levegőt nem ad neki?

 

Előzmény: ÖregMackó (62107)
lójusz Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62108

Ez sajnos az istennek se indul. Ma kiszedtem a hozamszabályzó szelepet,(reméltem, hogy jó trutyis lesz a szűrő benne, de teljesen tiszta)javulás továbbra sincs.Holnap belenéz valami szaki,remélem nem akarja velem kicseréltetni a fél autót.

Előzmény: ÖregMackó (62106)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62107

Jobban átolvasva az én esetem annyiban különbözik, hogy az önindito forgatja, de néhány fordulat után a motor mindig beindul, majd rögtön le is áll. Arra már rájöttem, hogy akkor nem mindig áll le, ha inditás közben nyomom a gázpedált. Ez ugye csak elektronikusan idéz elö változást, nem is értem miért indul be ilyenkor, de igy van. Lekopogom, néhány napja ezzel a technikával elsöre indul. 

Előzmény: ÖregMackó (62106)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62106

Na ehhez én is csatlakoznék, ezzel szenvedek már vagy féléve. Elsö körben minden szerelö a nagynyomásu dolgok felujitását akarja de nem tudom elfogadni, hogy csak indulási nehézségek vannak az üzem közbeni viselkedés meg kifogástalan és mégis befecskendezés a ludas. Nekem már cseréltek hozamszabályzót, valóban egy kicst jobb lett, de ha nem indul, tuti, hogy ugyanez a hibakód van benne, törlés után meg pöccre röffen. Volt még vezérmütengely pozicioérzékelö hiba is de ez már régen nem jelentkezett. Szóval jó lenne, ha valakinél egyértelműen kiderülne a jelenség oka, ha esetleg rájövök igérem elsö dolgom lesz közreadni.

Előzmény: lójusz (62095)
Pelagiusz86 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62105

Üdv mindenkinek!  Érdeklődnék hogy ha meghibásodik az ablakfűtés kapcsolóm,csak csere oldja meg a problémát vagy lehet javítani?

suhanórozsda Creative Commons License 2016.01.10 0 0 62104

A gépkönyvben nézzed meg, hogy a megfelelő biztosíték van-e benne?

Lehet, hogy az a gyenge és azért veri ki.

Előzmény: ZsOLiNhO (62100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!