Egyszer már leírtam, leírom még egyszer az én tapasztalatom az akkumulátorral.
'13 januárjában ezt írtam:
1.4 8V-s Thaliaba szeretnék (pontosabban muszáj) akksit vennem Szerintetek elég a 45Ah-s, vagy vegyek inkább 55-öst? A gyári az 47Ah-s volt (Inci akkü) 7,5 évig bírta, a második 55 Ah-s AKKSI, ez két évig és 25 napig bírta. (Két év volt rá a szavatosság.)
Amikor elmentem a boltba (Bárdi - Pécs) megvenni az újat, lebeszéltek róla, azt mondták vegyek egy üveg desztillált vizet, töltsem föl, tegyem föl töltőre, és nézzem meg hogy mi lesz. Röviden: azóta három havonta kiveszem, töltök rá desztillált vizet, 24 órát töltöm, és még mindig hibátlanul működik. Itt a fórumon is javasolták, ezt a módszert (nagya2, SGN, Renault Thalia 1.4 16V), de megmondom őszintén, nem hittem nekik (bocs...), mivel ez egy gondozásmentes akkumulátor.
Szóval ez az akkumulátor jövő hónapban lesz 4 éves, szerintem ez elég jó teljesítmény. Úgy emlékszem 13.000 körül vettem.
Azóta megint eltelt közel egy év, és most kezdek gondban lenni, mert vettem egy másik autót, ezt megtartottam "tartaléknak", épp ma lett volna rá szükségem, de nem indult be, gondolom azért, mert már három hete nem használtam (érezhetően gyenge volt az akksi, majd holnap megpróbálom feltölteni).
Kérdeztem volt a villamossági szerelőmet, hogy mit csináljak, mondta, hogy kb negyedévente illik feltölteni az akksit. Mondom, OK, van ilyen Ctek töltőm, azzal töltögetem. Erre mondja, hogy az nem jó/nem elég, olyan kell, ami folyamatosan adja neki az ampert, persze, nem végig maxon, hanem automatában, de azért csak megy. Van egy régebbi akksitöltőm, ami ugyanúgy automata, és azt tettem rá a múltkor egy napra (nem vettem ki az akksit, le se kötöttem), érezhetően jobb lett tőle.
Persze biztosan jobb lenne kivenni, de akkor meg mindig a rádiót kellene kódolgatni. Én is mostanság ilyen 4-5 km-eket megyek egyszerre, többet vesz ki az akksiból, mint amit vissza tud tölteni. Télen talán minden hónapban egyszer feltöltöm a régi fajta töltővel, a Cteket meg használom ha úgy érzem.
Vettem ilyen szivargyújtóba dugható telefon töltő aljzatot, ami mutatja a hőmérsékletet, töltési ampert (amivel a telefont tölti), és az aktuális feszültséget (az autóét), jól látszik rajta, hogy amikor ráadom a gyújtást, akkor bizony az izzítás vesz a feszültségből, de ahogy beindul, azonnal felmegy 13,5-13,9V közé.
Megmértem, jó. Viszont elbizonytalanodtam, hogy gondozásmenstes-e. Vannak a tetjén nyílások, de anno úgy adták el nekem, hogy gondozásmentes ( amúgy Motrio). Vagy esetleg feltöltik nekem a márkaszervízben? Sajnos nem tudok menni vele 50-100 km-t , mert rámenne a gatyám is a benzinre. Automata akksitöltővel feltölthetem a gondozásmentest? ( 14, 4 V fölé fog menni) Vagy szétrobban az akksi?
Ha világit a piros kis akku akkor valoszinüleg nincs töltésed. Bár én mentem vagy harminc km-t levágott hosszbordás szijjal és nem világitott a visszajelzés. A fene se érti. Pedig tuti nem volt töltés, hiszen a generátor nem forgott. Na ha tudod mérd meg a járómotornál milyen fesz van az akkusarukon, mint Nagya mondta ha 13,8 körül van az már jó.
Szóva semmi bibi nincs itt, csak lassan lassan több energiát vettél ki az akksiból, mint amennyit a rövid utakon beletöltöttél.
Naszóva hogyasszongya 3 dolgot tehetsz:
Ad 1 megméred a töltési feszültséget egy multiméterrel az akksin járó motornál, ha 13,8-14,4v között van akkor az jou.
Ad 2 Ha jó a töltésed akkor vagy mész egy 50-100km-ert, és akkor a kocsi feltölt, vagy leveszed a madzagokat, és a helyén töltöd, vagy kiveszed , és a lakásba(erkélyen) feltöltöd.
Ad 3 Ha ezek után sem jóu akkor elmész egy akksishoz, és leteszteli az akksidat.
Eddig kétszer kellett aksit cserélnem,(saját magam cseréltem, plusz egyszer após dci-jében is az út szélén) de eddig egyszer sem volt abból gond, hogy benne volt a gyújtáskapcsolóba a kulcs. Nem is értem mi a köze a kettőnek egymáshoz...
A lányom által használt 2004-es 1,4 16V akkumulátora tegnap még rendben működött, ma meg sem nyikkant. A műszerfal világítása, a belső világítás, a fényszórók, szóval minden leállt. akkucsere után majdnem minden azonnal meggyógyult. Csak a rádió kódot kellett beadni és az órát beállítani.
Biztos, hogy akkumulátor, mert világít a piros akksi a műszerfalon. Meg ha mondjuk hallgatom a magnót, meg a lámpa fel van kacsolva, akkor indul nehezen ( tuti akksi). Még annyi kérdésem volna, hogy 2001-es thaliánál, nem lesz gond ha lekötöm az akksit? Illetve, hogy gondozásmentes (zselés) akksi bármilyen töltővel tölthető? Úgy tudom, hogy csak 14,4 voltig. És mi van akkor, ha mondjuk csak félig töltöm föl, úgyis jó? Köszönöm az eddigi válaszokat amúgy.
Azt azért pontosításul mond meg, a nehezen indul az azt jelenti, hogy az önindító lassan forgatja? Mert ha forog rendesen csak nem kapja el az nem akkumulátor. Meg ha lassan forgatja az is lehet önindító hiba is. Csak mielőtt veszel új akkumulátort aztán úgy is nehezen indul...
Értem, de sajnos sehol nem tudom megbontani, vagy feltölteni. Ez ilyen gondozásmentes. Még annyit kérdeznék, ha úgy akarom feltölteni, hogy nem szerelem ki az akksit, akkor a sarukról leszedjem a kábeleket, vagy csatlakoztassam simán rá a töltőt?
Tehát ha most veszek új aksit, akkor azt havonta töltsem föl otthon? Vagy milyen gyakran? Lehet a lakásban, vagy inkább az erkélyen? ( mérgező gázok? ) Csak 3-4 km-es távolságokra használom az autót.
Szerintem olyan hogy gondozásmentes savas akksiban nincs, vagy inkább hívnám kevésbé karbantartás igényesnek őket! Ami gondozásmentes az a csavart cellás zselés akksi!(nem óccso) Nézd meg hogy van e rajta kupak vagy olyan rész ami lepattintható! Ha nem bírsz vele akkor kérj meg egy szakit, nézze meg, ha a szint megfelelő akkor mérjen egyet terhelő villával oszt kiderül hol a hiba! A szint ellenőrzést azért javasoltam első körben mert kár volna egy jó akksit kidobni csak azéert mert "trehány" volt a gazda!(ezt most ne vedd magadra!!!!!) Ja ezt tapasztalatból tudom mert volt már nekem is ilyen problémám és ott alacsony volt a szint! (az is "gondozás mentes" volt)
Én inkább vennék újat. Egy akkumulátor élettartama kiszámíthatalan. Ha elméssz egy akkumulátoroshoz, az megméri a kocsit is és megmondja mit csinálj. A feltöltés legfeljebb pár beindításra jó. Hidegben gyengülnek az akkumulátorok.
Először is ellenőrizd a folyadék szintet az akksiban, ha van hiány akkor azt desztillált vízzel pótold! Nyílt lángot pl: öngyújtó, gyufa még véletlenül se használj az ellenőrzéshez mert felrobban!
Sziasztok! 2001-es,1.4-es 16V Thaliám van. Mostanában nehezen indul az akksi miatt ( 3 éves akksi). Érdeklődnék, hogy kivegyem és újratöltsem az akkumulátort vagy újat kell venni? Mindenhol azt olvasom, hogy az akksik élettartama 3 év szokott lenni. De akkor minek szokták újratölteni? Nehéz kivenni amúgy? Lakásban újratölthetem? Bocsi, kezdő vagyok.
A legbiztosabb módja a hibakiolvasás lenne, de ha tudnánk azt, hogy mikor volt cserélve pl. üzemanyagszűrő, gyertya, valamint mennyi km van az esetleges cserék óta benne, segítene szűkíteni a kört...
Nekem az eldugult üzemanyagszűrő csinált olyant, hogy nem gyorsult nagy gázra, csak rángatott, mintha trafó hiba lenne.(spurit raktam az üzemanyaghoz és az kitakarította a tankot, amit a szűrő fogott meg.)
Olyan jelenséggel találkoztam a kocsimnál, hogy megyek kb 45-50el, 4-be, gázt adok, hogy felgyorsítsak kb 60-ra, 70re, elkezd ugrálni, vissza kell kapcsoljak 3-ba. Tegnapi nap folyamán hazafele jöttem melobol, bő fél órája jöttem, szóval meleg volt már a motor, 60al jöttem, kamiont akartam előzni, vissza 3, és elkezdett villogni a motorvisszajelző lámpa, nem gyorsukt semmit, mintha letiltott volna. Motor leállít, majd ujraindit. Megszünt a villogás. Rá egy negyed órára körforgalomból jövök ki, mögöttem bmw, seggembe, (30al mentem, viszonylag nagy kf), gondoltam gyorsabban jövök ki, 2-be gáz, máskor pikkpakk fent van a kocsi 60ig, de megint nem gyorsul, szinte leáll, visszajelző lámpa villog. Már azon voltam, h vészvillogó, megállni az ut mellett.
Ja, 2007-es 1.2-es 16V thalia az érintett jármű.
Gondolok akksira, vagy gyertyára, vagy gyujtótrafóra. Szerintetek?
Nálam az első indításkor nagyon alacsonY fordulaton imdul mintha 2 hemger menne egy picit hozzá érünk a gázhoz ugy elkapja és be áll
Utána indul ja és ha nagy meleg van nyárom lassításkor le áll.
Hat ez nem hangzik jol. De ezt nem értem akkor. Most vettük a kocsit 1 honapja, többször is kiprobaltuk mielőtt megvettuk, semmi baja nem volt es kb egy het után kezdte ezt csinálni.
Szia!Volt holtpont jeladó, gyertya,kábel,trafó, alapjárati motor,üzemanyagszűrő, csere benzinszivattyú tisztítás diagnosztika ami semmi hibát nem jelzett.Hővok jeladó csere.Az első indulás ugyan az maradt .
Nekem zsir uj bosch jeladó került bele.A hiba nem mult el tőle. Ezért vagyok kivancsi, hogy akinek 5 éve ez a probléma es nem oldódott meg, mikkel probalkozott.