A szélvédő essövíz elvezető cső van eldugulva.Felnyitod a motorháztetöt , szembenézve bal oldalt a tüzfalnál lehet látni a gumicsővet.A végén van egy lefentyü,az szokot beragadni Néha rá kel nézni.
Segííttsséégg :D :D:D Vettem anyának egy 2002-es Thaliát.. Teljesen meg vagyunk vele elégedve, korához képest tökéletes fogás volt!
Tegnap vettem észre teljesen véletlen, hogy a jobb oldalon bokáig ér a víz az első ülés alatt...A hűtővíz nem fogy, az ablakmosó sem, fűtés működik..
Felszedtem a kárpitot, és az alatta lévő szivacsban kb. 10 liter víz van :P :P Amit tudtam kiszedtem, de a tűzfal felőli gumírozott szivacsot nem tudom kiszedni.. Ebben kéne segítség, hogy sérülésmentesen hogy tudom kivarázsolni, illetve HOL folyik be a víz??
Hideg inditásnál nem dolgozik az ac es nagyon nehezen indul el. Viszont ha egyszer mar beindult hibátlanul mindig lehet hallanki hogy zug, és meleg inditasnal is. A fhp jeladot már cseréltem, de a jelensêg továbbra is fenn áll. ha kikapcsolt gáz üzem mellett használom a kocsit akkor is fennáll ugyanez a jelensêg.
Mindegy, csütörtökön megy szerelőhöz, sajnos apám csápos emelője nem szabad, és lehet, hogy 2-3 hétig még nem is lesz, így inkább elviszem szerelőhöz, mert nincs most nekem se szabad és fedett helyem, hogy nekiálljak szétszedni.
Rozsdára nem gondolnék, mert ezt a hangot eddig még sosem adta, 11 éves a kocsi, nagyobb kerék van rajta (15 colos) lehet csak simán elkoptak a betétek (mondjuk ezen én is csodálkoznék), de inkább szétszedetem, mert nem szeretném, ha 100-nál mondjuk beállna, sokkal többel kötném be.
Valószínű az nem más lesz,mint ebben a párás vizes időben keletkezett rozsda.Ezt 1-2 fékezés után leszedi,és ok,ez nem számít hibának.Öntvényen nagyon hamar jelentkezik a rozsda.
Az elmúlt napokban azt vettem észre, hogy ha reggel, vagy hosszabb állás után indulok, akkor a hátsó kerekek felől surrogás hallatszik fékezéskor, ami 2-3 fékezés után el is múlik.
Szerintetek mi lehet? Kezd leválni a ferodol?
Reggel tolatva indulok el, kéziféket mindig használom, de pl a cégől meg előre indulok, és akkor is hallatszik délután.
Nekem nem takarja a filc. Jócskán kilóg és tisztán látszik. A képek 16 szelepesről készültek, de úgy emlékszem a 8 szelepes is ugyanolyan. Arra figyelj, hogy az alján van egy gumilap, az szabadon mozoghasson lefele. Ha eldugul megáll középen a víz és a szellőzőrendszer szivacsai mellet beszivárog az utastérbe.
Köszönöm a megerősítést, hogy van ott egy gumicső... !
Igen ám, mert a tökéletlen mérnök oda rakta azt a filcet, amiről beszéltem. A képed alapján indultam, és a dudor árulkodott, hogy merre lehet.
Nőgyógyász kezekkel elkígyóztam odáig, filc félre tűr, és a gumicsövet masszázsolva szépen potyogott ki belőle faág, maszat satöbbi. De már az első mozgatáskor víz kezdett csorogni belőle.
Mennyivel jobb volt ez a 21011-es Ladánál, ott kandikált be ez a cső a motortérbe, simán hozzá lehetett férni.. Igaz, a verda megbízhatósága meg fényévekkel a rönó mögött van, szal szép volt az a korszak is, de nem sírom vissza. :)
Egy új alkatrész nem biztos, hogy jó is. Elég sok hibás alkatrészt lehet találni.
Messziről nem tudom megítélni a dolgot. Ha kiveszed a gyertyákat, egyből látod, hogy melyik henger nem megy. A gyertyák felcserélése is segíthet a hibakeresésében. Ha átmegy a gyertyával a hiba a másik hengerre, akkor gyertya, ha marad, akkor kábel. A trafó tulajdonképpen 2 trafó egybe építve. 2 primer tekercses, tehát 2 hengernek kéne küszködni ha trafó gond van. Lehet repedés, törés és áthúz valamelyik szekunder kivezetésnél. Sötétben érdemes lenne megnézni, hogy hol húz át. Kábelt még nem cseréltem, így nem tudom, hogy olyan-e mint a régi autókban, hogy úgy kell beletekerni. Olyankor szakadhat a belső vezető gumi, pláne, ha ki is tekerik és vissza.
Üdv! Kérdést tolmácsolnák felétek: 1.5 DCI Thalia tolásra indul csak, indító forgat rendesen, motor nem rég lett gyűrűzve (törött volt), Ha a porlasztókat kiveszik és meg pucolják akkor egy darabig indul rendesen! Nem füstöl megy rendesen, szép alapjárat... Mi lehet vele?
Nem hinném, hogy befecskendezés gond. Gyújtótrafó, gyújtókábel vagy gyertya. A kivett gyertyákon látszani kéne, hogy melyik henger szórakozik. Én időnként ki szoktam fújni kompresszorral a gyertyák környékét. Gyújtótrafó lehet repedt, gyújtókábel sérült, kopott.
Üdv. Ilyen taknyos időben általában az első indításnál 3 hengerezik a Thaliám. 1.4 8V. K7J700. Amikor kimelegszik, utána jó lesz. De addig a lambdaszonda jele is villog. Mi ázhat be? Trafó? Befecskendező szelep kábele? Gyújtáskábelek? Tavaly cserélték a jobbos motortartó bakom. Azóta gyakran rángatott az autó. Gondolom nem szedték le a befecskendező szelepek kábeleit, és mivel azok épp hogy passzosak szinte, arra gondolok megszakadhatott a kábel, ahogy megemelték a motort, hogy a bakot ki tudják cserélni.Valamelyik nap leszedtem a légszűrőházat, megmozgattam a befecskendező szelepek kábeleit, a gyújtáskábeleket, utána nem rángatott. Viszont ködös, esős, tehát párás időben az első indításnál 3 hengerezik. Rohadtul idegesít már. Sokszor azon gondolkozom, hogy kiviszem a gátra, lelocsolom benzinnel és felgyújtom a toszba! Ha a befecskendező szelepek kábelezése szakadt meg, ki tudja azt nekem kimérni és javítani? Autóvillamosságis? Vagy egy sima szervízes is? Új trafó volt belerakva próba erejéig, azzal is rángatott, úgyhogy azt kizárnám.
Nem hosszú, épp csak kivezeti a vizet onnan középről. Nekem amiatt ázott be. Jól televolt sárral, nem folyt le a víz onnan és a szellőzőrendszernél befolyt. Az emelési pontok nálam is olyan gyengék. Kézzel vissza szoktam hajlítgatni. Megnézem neked holnap és le is fényképezem. A röhej, hogy kérdeztem a márkaszervízes szerelőket, hogy hol van középen lefolyó, mire előadták, hogy nincs csak a két oldalon. Levéve a szélvédő előtti borítást látszik, hogy ott megáll-e a víz. Egy dróttal ki lehet piszkálni. A borítást kár leszedni az csak a zajtól véd.
Hááát, én semmiféle gumicsőre nem emlékszem a motortérben. Mennyire mélyen van, s milyen hosszan lóg be? Amit láttam, a tűzfal motortér felőli részén van valami filces szövet.. az valami patenttal van odafogatva középen, na azt gondoltam leszedni, hátha az mögött látnék valamit. Sőt, ha a szellőző-boxot ha egyszer ki tudnám venni, ahhoz le is kell bontsam.
Na, köszönöm az irányt, holnap megnézem a motorteret ismét.
Ja, emelési pont.. attól ki van a hócipőm! Az elsők olyan ócskák, hogy berogytak, egész pontosan kifelé... szimpla lemez. Na ott én semmilyen lyukat nem láttam az alvázon. Igaz, mögé nem néztem, csak így kívülről amit látok. Kéne legyen valami?