Az EGR szeleppel kapcsolatban lenne megjegyzésem. 1.5dci motorról beszélek.
Én az EGR szelepház bevezető nyílását elzártam egy 0.5 mm vastag rozsdamentes lemezzel
(érme formájúra vágtam ki, és illesztettem a könyökcső alá) a bilincset az összeszerelés előtt szépen vízpumpa fogóval körbe nyomkodtam és csak utána pattintottam újra össze. Figyelni kell arra, hogy a lemezdarabot egy kicsit rá kell formázni a szelepház csonkjára, mert az egy kicsit kúpos. Óvatosan körbe lehet kalapálgatni, amíg kialakul a formája és szépen felfekszik. Így a bilincs is szépen beigazodik és könnye összenyomható.
Ezt a műveletet satupadon végeztem és csak amikor egyben volt az EGR ház, utána szereltem a helyére és akkor csatlakoztattam a kipufogócsonk kivezető nyílásához.
Ezek után nem fog a mocsok kipufogógáz a motorba visszaömleni és az egész szívó oldalt bekoszolni.
FONTOS: Nem zavarja a rendszert semmiben, mert nincs lambda szonda, tehát a dolog tökéletesen működik.
Ami kellemetlen az az, hogy a korom ami bekerülne a motorba, mostantól az aszfalton végzi.
Szervohoz milyen folyadekot erdemes utantolteni? 1,4 16V. Ha jol tudom piros szinu az eredeti hidraulika olaj benne. Mi van benne gyarilag? Vagy mivel potolhato?
Valaki szedte mar szet a szervo szivattyut? Csak mert szivargas nyomot latok rajta alulrol es a folyadekszint is lejebb van kicsit. Lehet ott valahol tomitest cserelni?
benzines:8v: alapjárati motor környéke koszos, pucolni kell, központi zár motor,
16v: gyujtótrafók(4db), alapjárati motor
Benzines általában:kipufogódob, központi zár motor, elektromos hidraulika szivattyu, passz
Diesl:örök téma: befecskendező+nagynyomásu, központizármotor, egr szelep,elektromos hidraulika sziv,ha elhanyagolta a tulaj az olajcserét+nemfigyelt hideg-meleg motornál akkor a turbó.
Hirtelen más nemjut az eszembe.
UI:hátsó rugó legvége letörik, de attól még müködik, hátsó kerékcsapágy(ide érdemes márkás csapágygyártótól venni a szettet)
Én azért megnézném azt az alapjárati motort, hiába volt cserélve. A pillangószelep érzékelője indításnál nem játszik. Az alapjárati motor adja a levegőt. Mondhatjuk, hogy ez az automatikus szívató. Melegen visszazár, bár akkor is szabályoz.
Sziasztok! Autó vásárlás előtt állok, és a segítségeteket kérném. Lehetséges új autóim között van a Thalia. Sajnos a családomba nem igen volt Renault, de még francia autó sem, ezért semmit se tudok a Thaliákról. Leírnátok nekem, hogy milyen a szerviz tapasztalat velük, vannak e típus hibáik, illetve milyen motorral érdemes vásárolni őket? Köszönöm
Én is kontakttisztítóztam, ki lett szerelve meg minden, de csak a csere segített. Volt főnököm elektromérnök, szívességből kimérte nekem, és szerinte a régi is jól működik, és minden OK vele, de random módon nem volt jó.
Az idegeskedés és a bosszúság nem ért annyit, amit szívtam emiatt a relé miatt.
Az autó klímás ! Van 2db fekete téglalap alakú relé, arra gondoltok? A többi kocka alakú,meg még pár db biztosíték van ott. relé cserekor nem felejt el valamit az autó?Bocsi a hülye kérdésekért,gépszerelő vagyok, nem villanyász! Esetleg azt nem tudjátok, hogy melyik felel az izzításért?Nem merem kivenni a szóbanforgó reléket, nehogy feledékeny legyen a járgány. A relé teteje meg persze fekete, és feketével vannak rajta az adatok, igy nem tudom megnézni a tipusát,mert ügyesen bevarázsolták a sárvédő alá.
Szerintem lambdát ne cserélj,mert nem vagyok biztos benne,hogy induláskor él -e a lambda szabályzás. Éreklődj utána. Alapjárati motorra gyanakodnék,ha még nem cserélted. Nem e szorul? Vedd ki,dugd rá a csatit,add rá a gyujtást és mozdulnia kellene. Ha nem mozdul ez lehet a baj. Be is indit hatod igy kiszerelt állapotban,bár üvölteni fog,gyorsan vedd le a gyujtást. Akkor 90% ra mondanám az alapjárati motor hibát.
Tanácsot szeretnék kérni,egy 2003-as diesel talicska rakoncántlankodása miatt. A gond a következő:Indítások alkalmával (nem rendszeresen) az izzítás jelző lámpa a kulcs elfordításakor nem gyullad ki,és az autó hosszas indítózás után sem indul. Kulcs alapra fordítás, majd ujbóli gyujtásráadás után,(ha világít az izzításvisszajelző,és a többi visszajelzővel együtt kialszik)az autó azonnal indul.Mind 1 neki, hogy hideg van, vagy meleg ha nincs izzítás, nem indul.Előfordul, hogy 3-szor,4-szer is el kell fordítanom a kulcsot, hogy az izzítás ikon megjelenjen. Hibakódot nem adott. Arra is volt már példa, hogy 2 sallert le kellett nyomni a relédoboznak, mert a sokadik kulcsforgatás sem használt. Pofon után elsőre indult.Relék kontakt tisztítóval befujva.
Nállam az indulásnál csak az elsőnél csinálja hogy nagyon pici fordolaton indul be,még a töltés is kivillan pici gáz és elkapja!Utána már mindíg beindul!
Köszönöm a linkeket, hasonlókat én is találtam már, ezért is kérdeztem hogy valakinek nincs e kölcsönbe kész szerszáma, mielött nekiálnék szerszámot gyártani:)
Üzemanyag szivattyú flexibilis gégecsöve is megoldás lehet. Én most ezt nyomoznám,de nem találok boltot ahol árulnák külön. Szervizben mondták,hogy tipusbetegség. Sokszor volt már rajta pici luk. Felépül a nyomás,majd mire inditózol,le csökken. Ezért csinálja hidegen- melegen. Amúgy egy ezres,de külön nem kapható-ezt találtam egy honlapon. 3.5 bar az üzemanyag nyomás.