A hagyomány fajtával lehet jobban jársz egyébként, mert mindig az első pár elvékonyított menetnél törik el. Bár ha abból indul ki az ember, hogy a gyári is sokat kibírt, és addigra hol lesz a thalia mire ez is megadja magát....... Mondjuk az utángyártott alkatrész meg ritkán olyan jó mint a gyári az is biztos.
Átnéztem az egész katalógusukat. 3 féle rugót gyártanak. Egyiket sem thaliahoz, mind clio. Van nekik hagyományos (RX5209), progresszív (RJ5209) , és egy erősített (RX6965). Viszont az erősített is hagyományos fajta. Azt lenne jó tudni melyik milyen erős. Mondjuk lehet egy bontott kilágyult rugónál ami két év múlva ugyanúgy eltörti bármelyik jobb.
Ez pont a kisteheré. Utánanéztem, és a kayaba-nál az RX-el kezdődő az a végig ugyanolyan átmérőjű rugó, az RJ a progresszív. Viszont ahogy néztem a katalógust nekik ez a kettő van összesen, szerintem a thalia erősebb rugóját nem gyártják. Max ha ragaszkodsz ehhez akkor megveszed a kisteherét, az kb ugyanolyan erős, csak kicsit jobban fog rázni mint az eredeti. A másik szerintem gyenge lesz hozzá, mivel a clio azért hátul lényegesen könnyebb.
Pénteken felkerült a gép a diagra és 4 hibakód volt, ha jól értem, átmeneti tárolóban.
az első kettőre emlékszem sajnos nem csináltam fotót a képernyőről
Vezérműtengely pozíció érzékelő áramköre hibás (vagy szakadt?)
Üzemanyag elosztó nyomásérzékelő áramköre hibás
Volt még talán beszívócső valamilyen érzékelő hiba is de nem tudom hogy milyen.
Szóval azt mondták ezek eléggé komoly hibák de ezeke gyike is elég ahhoz, hogy ne menjen a motor. De jelenleg egyik sem áll fenn. Járt is szépen a motor és hiba törlés után nem is sikerült újra előidézni a hibát.
Abba maradtunk, hogy használjam aztán ha megint előjön akkor rövid időn belül menjek megnézzük és hátha abból konkrétabbat lehet diagnosztizálni. Felmerült még az is hogy esetlek kábelkorbács hiba, valahol eldörzsölődhetett de azt mondták hosszú lesz.
Ma reggel persze nem indult és csak sokadik köszörülés után maradt meg az alapjárat. Minden alkalommal beindul aztán úgy ahogy van le is áll. Ha pörgetem 1500 körül meg tudom tartani de ha szép lassan veszem vissza a gázt eljön egy olyan pozíció, hogy leáll hiába adok ujra gázt.
És világít egyszerre pörgés közben a töltés aui izzítás éa a vízhőmérő lámpa.
Ja a törlés után beindították figyelték afordulatszámot és az üa. nyomást, 230 barnál indult és 300 fordulat körül 550 bar körül volt.
Én cseréltem fél éve. Nem tudom már mit vettem bele, de a legfontosabb inkább, hogy milyet. Mert van 3 féle rugó, és a katalógusok össze-vissza hozzák ezeket. A Thaliaba egy erősített kivitel való, és progresszív kivitelben. Ha jól emlékszem kék szín a gyári jelölés. Létezik még Clioba való ugyanilyen progresszív rugó, de az lágyabb. (piros jelölés). Illetve van még a sima hagyományos kivitel végig ugyanolyan vastagságú menetekkel, ez a clio societe, azaz a kisteher rugója. Szóval mielőtt megveszel egy párat, nagyon nézd meg mit veszel. Az meg, hogy ki gyártotta szerintem nem olyan nagyon fontos, ha valami nevesebb gyártó terméke.
A 2004. júniusi 16V Thaliám 2008. nyarán, kb. 25 ezer km körül, mutatott először Sagem trafó problémákat. (jellemzően ilyen nyirkos-hűvös időszakban.) Akkor kicsit bepöccentem a Sagemre, ezért mentek a Sagemek a szemétbe, helyette pedig 4 Beru trafó és 4 db 4 négypólusú Bosch gyertya a régiek helyére. Zsugorfóliázás nem történt. Azóta a trafó-gyertya problémák nem jöttek elő. :)
Új gyertyákat kb egy éve az első trafó cserénél kapott, igazából nem panszkodom mert elég jól bírták én már 90 ezer körül hajtottam bele és most kell cserélnem őket!Ha ennyit ezek is el mennek akkor nem szólok egy szót sem!Most így fejből nem vágom nincsen előttem a képe de mekkora részt zsugorcsöveztél le?
A 16 szelepes trafója miatt érzékeny a megfelelő gyertyahézagra. Én 20ekm-ként cserélem és két pólusúra (bár múlt héten 4 pólusút kapott, mert nem volt a szokásos gyertyám)+ én az eredeti trafók cseréjekor le zsugorcsőveztem az újakat. Száztizen pár ezer km-nél cseréltem az első kettőt, majd nem sokára a másik kettőt is. Most 250ekm felett még ezek(valeo) vannak benne...
Mostanság sokat dícsértem a talicskát és ez megbosszúlta magát!Még meg sem oldódott az előbbi probléma, hogy mi szorul néha amitől nem indít az akksi erre ma Zalaegerszegre mentünk vásárolni és azt hiszem újból el szállt egy trafó! Haza már 3 hengerrel jöttünk, az utóbbi egy évben ez már a harmadik és most akkor várhatom a negyediket is! Nemrég a 2-3-ast cseréltem, most úgy tippelem, hogy az 1-4-ből lesz valamelyik! :)
Tényleg az előző hibához; nemrégen volt vezérlés csere, ha abban valami bibi volt az okozhatja, hogy valami lefogja az indításkor az akksit, de igaz, hogy csak héba-hóba csinálja!?
Üdv! Nem 1-2km-ert ment sosem, az elején munkába járás volt, de nem sokáig, mert változott a dolog közben. De mindig megkapta ami kellett neki, olajcserék 10-15eKM-enként megejtve. Ár: írj mélt privátba megbeszéljük.
Igen én is ezekre gondoltam, amik az előző 5 kommentben megjelentek kor és kilóméter összefüggésében! Ezért írtam, hogy ha az ára barátságos akkor ez egy jó ajánlat! Csak még nem tudtuk meg, hogy mit kóstál!
Ja és a vásárlás után mik azok a szervízes dolgok amiket feltétlenül meg kell csinálni rajta!
Sziasztok, van egy feleslegessé vált gyári MAKO bal első lámpám (2002 04 hó után gyártott Thaliakhoz való), melynek az egyik belső pozícióállító alkatrésze törött. A plexi egész jó állapotban van. Ha érdekel vkit, mail-ben írjon.
Az enyém (bocs. a lényomé) 11 éves és 86 ezer km van benne. Én főleg 10-15 km-es távokra használtam. Én sem és az állandó szerelőm sem gondolja, hogy rossz állapotban lenne. 2 havonta egyszer rokonlátogatás ürügyén megy 350 km-t, hogy kikormolja magát. Én nem az állandó hosszú távok jótékony hatásában hiszek, hanem a megfelelő karbantartásban és a kímélő vezetési stílusban.
pont itt a veszély a keveset futott autóknál hogy rövid utakon használták az jobban árt mintha lenne benne 160 ezer km, de azzal folyamatosan hosszú utakra jártak ...
Eladó az autó! 2004.04. havi 85eKm kp-zár, szervókormány, 2első el, ablak, szervizelt. Első gazdája vagyunk. Fél éve új első féktárcsa és fékbetét cserélve, mind kettő stabilizátor, axiálcsukló, külső kormányösszekötő, (futóműállítás is volt) generátorszíj cserélve. Téli nyári szett külön lemez felniken.
Ha esetleg valakit érdekel írjon nyugodtan. További képeket is szívesen küldök. Üdv: Peti