Mármint a dobozában található szerelési utasításra van írva. Egyébként biztosan a dob lesz a hibás, ha dobálja a pedált. Ki kell mérni indikátorórával, és ha rossz lehet menni reklamálni.
Örülj neki, hogy nem "vasalták" meg. Az összes dobra és tárcsára rá van írva piros betűkkel, hogy tilos. Sőt az is, hogy kerülni kell lehetőség szerint a túlzottan erős fékezéseket is az első 2-300km alatt. Csak szerelő elfelejti elolvasni ami rá van írva a kis papírra amit a legelső mozdulatta kivág a kukába.
Következő a kérdés. Most lett hátsó fékdob, fékpofa, csapágy, rögzítő készlet és munkahenger cserélve hátul. Most fékezésnél ráz a pedál. Ez a fékdob esetleges egyenetlenségéből adódik, és 500-1000 km múlva bekopik simára? Vagy esélyes, hogy új dobot kéne venni? Ez is vadonat új.
Budapest Keleti pályaudvarra el tudnád hozni? Lebeszélném a mozdonyvezető kollégával és egy miskolxi Inter Cityre feladni. Esetleg futárral is jó nekem. A futár árát elutalnám előre.
Valami kezdődik.Indítózásnál gyengén kezdi pörgetni az önindító a motort. De csak az első két három fordulaton,utána pörgeti rendesen, az aksi szerintem jó.Szerintetek mi kezd tönkremenni?
Ha komolyan gondoltad, hogy elviszed a kiszerelt eredeti, gyári fényszóró buráimat, akkor viheted ingyen. Nem hirdetem és vitatkozom az áron. Csak az irányjelző része matt, a fényszóróknál elég jó állapotban vannak. Ajánlatom kedd délig áll. Kedd délután viszem a "műszaki szemét" gyűjtőhelyre, mert szerdán már kell a csomagtartó. 06-30-3118818. Átvehető: Újpest, Szakorvosi rendelő környéke. (leánykori nevén: SZTK)
Azt nem írtad, hogy motorfékkel gurultál-e lefelé, de erre gondolok.
Én megnézném az alapjárati motort, az ütközés kapcsolót megnyomkodnám, ha nem indul, akkor fhp jeladót megmérném. Az AC pumpának ráadott gyújtással, indítózás nélkül le kell állnia.
A belső keringést állító zsalumotorban ripityára törtek a fogaskerekek, fél marék műanyag darabkákat szedtem ki belőle, menthetetlen.
Egy ideje már hallottam, hogy furcsán zümmög valami a motortérből, ma megnéztem és meg is találtam. Kínkeserves szerencsétlenkedéssel kiszedtem (aki szerelt már ki ilyet anélkül, hogy a légkondi párologtatót+csöveket nem szedte ki, az tudja milyen).
Aki tudna ilyen zsalumotort elfekvőben, írjon bátran!
Van valamilyen letárolt hibakód? Vagy csak minden jel nélkül leáll? Elég sok mindent megnáztetek. Az fhp teljesen meg tudja adni magát, szóval a tisztítás nem mindig segít rajta. Esetleg még nézd meg a földelést a motor és a karosszéria közt. Az is el tud rohadni és mindenféle parajelenségeket csinál.
Tegnap a következőképpen jártam. Egy hosszú lejtőn gurultam lefelé (Harkány felől be Pécsre), mikor lassult az autó nyomtam a gázt, de nem reagált. Mivel a töltésjelző, olajnyomásjelző nem világított, gondoltam elszakadt a gázbowden. Amikor már annyira lelassult, hogy nem zavart a menetzaj, hallottam, hogy nem jár a motor. Levettem a gyújtást, ráadtam, sebességbe tettem, de nem indult be. Félreálltam, próbáltam beindítani semmi. Nagy nehezen találtam valakit aki elhúzott Kertvárosba, közben többször próbáltam 1-től 5-ig mindegyik sebességbe tenni az autót, de nem indult be. Ott a helyszínen megnézte valaki, aki kicsit ért hozzá (talán hobbi-autószerelő) azt mondta szikra van mind a 4 gyertyánál, a benzin előre eljut. (Valahol -elölről nézve baloldalt- lehúzott egy csövet a légszűrő alatt.) Azt hallom is, hogy az AC-pumpa dolgozik, még sincs semmi. A piros lámpa nem villog, tehát nem az indításgátló tilt le. Ott mindjárt kiszedtem az FHP-jeladót, megtisztítottam, ez sem segített. Nekem az egyedüli ami szokatlan, hogy amíg indítózom (akár 20-30 mp-ig) folyamatosan búg az AC-pumpa, igazából nem tudom, hogy ez így szokott-e lenni, eddig még nem figyeltem, hisz általában könnyen szokott indulni.
Kb. két hete már ugyanezt megcsinálta, hogy lejtőn lefelé lefulladt, már nem emlékszem pontosan akkor hogyan oldódott meg a helyzet, de valahogy egész egyszerűen, meg sem kellett állni. (Vagy ráindítóztam menet közben üresben vagy sebességbe tettem -nem tudom már.) Azt hittem az egy egyszeri alkalom volt, de ezek szerint nem.
Az autó most a szerelőnél áll, talán a hét elején rá tud nézni. Van esetleg valakinek valami ötlete? 2003-as 1.4 8V-ről van szó. Ja, a hűtővíztartályt, megnéztük, az olajbeöntő-nyíláson is belenéztünk, semmi gyanús (habos, "keverékes") dolgot nem láttunk.
Az a baj, hogy miután nem ragaszkodott a számlához( amit mondjuk teljes mértékben megértek) így innentől nem sok minden marad a bizonyításra. Max ha azt mondja nem adtak neki pedig kért.
Ja, hogy a DAS hogy jön ide? Ha Dekimi-nek lenne 3 hónapnál régebbi DAS biztosítása, akkor egy telefonszám tárcsázása és egy befizetőazonosító bemondása után kaphatna ingyenes jogi tanácsot arról, hogy mit tehet ismétlődő hiba esetén. Mivel énszerintem a javításra garanciát kell adni. Hogy mennyit? Na itt jön az ügyvéd jogi tanácsa.
Nem vagyok érdekelt abban, hogy a DAS jogi biztosítónak reklámot csináljak. De azért számomra megnyugtató, hogy 1. Ha a szervizben meglátják a Thalian, vagy a Duster-en a DAS matricát, akkor nem szoktak kötözködni. 2. Vitás kérdések esetén jogi útra lehet terelni a vita tárgyát és több millió forint értékben ügyvédek képviselnek. Itt 100 ezrek röpködnek a levegőben. Ilyen összegek mellett a DAS éves biztosítása nem sok. ww.das.hu. Nem kötelező senkinek, de nekem egy bizonyos biztonságérzetet ad.
A beállításról és a cseréről is hivatalos, Áfás számlát kaptam. Ha valami nem stimmel, visszaviszem. Azért még akkor délután ráálltam egy árnyékban lévő falra. Úgy világít, ahogy a szakkönyvekben mutatják. 45 évvel ezelőtt sikeres autószerelő szakvizsgát tettem. Igaz soha nem dolgoztam autószerelőként. De azért még az előttem álló busz után megállva is látom, hogy jó-e tompított fényszóróm beállítása. :)
Mondhatnám nagy szóval,hogy a szervizek kezében vagyunk.Meg is fogadnám a tanácsodat,de eddig is szigorúan csak kutaknál tankoltam és az esetek 90%-ban tele.Azért köszönöm,hogy írtál.
Igazad van,nem lett volna szabad ennyit rákölteni.Csak.Egyrészt amikor odavittem,közölte,hogy a vizsgálatok amelyet csinál 60-80- ezerbe kerülnek.Ezt akkor is ki kell fizetnem,ha nem ott csináltatom az autót.Később közölte,hogy vállalja, összesen 250 ezerért.Összedugtuk a fejünket a mamával és rábólintottunk.Nekünk másik autóra már nem valószínű,hogy telik,250-ért pedig ilyet nem kapok.Másrészt 78 éves vagyok,bármikor jöhet olyan betegség ami miatt elveszik a jogosítványomat.Harmadrészt pedig szeretem ezt az autót,megszoktam,jó autó.Pár óra mulva felhívtak a szervizből,hogy bocs elszámolták magukat,a végösszeg 307 ezer.(Lélektan?) Akkor már csak 57 ezerről kellet dönteni.Összekapartuk.Tegnap hoztam el harmadszorra.Reménykedek,hogy most jó lesz,és evvel vége a történetnek.Természetesen áfás számlám nincs,mert akkor még 80-al több lett volna.Egy munkalap másolatot kaptam,ez az összes igazolás ami a kezemben van,az is úgy van másolva,hogy szinte olvashatatlan.A szerviz nevét telephelyét nem akarom még leírni,hátha jó lesz az autó.Ha nem akkor természetesen ideírom.Köszönöm Nektek a jótanácsokat,az együttérző szavakat,reménykedjünk a legjobbakban.Tájékoztatni foglak benneteket,hogy hogyan folytatódik a történet.tapasztalásul és tanulságul.
Üdv!itt valami bűzlik,igaz érzékenyek a dci-k az üzemanyag minőségére DE.mesterséges meghibásodást sejtek a dolog mögött,a koránál fogva is(már bocsánat,de tisztelem az időseket),én is ráköltöttem nem kis összeget az autóra de remélem nem bánom meg(csúcs,nagynyomású,vezérlés,új gumik,stb,)nehéz megfelelő szerelőt találni a dci-k hez.h aki nem veri át az embert,többszöri próbálkozás után lehetséges.Szóval ott tankoljunk ahol megbízható az üz.anyag minősége.