Vedd már észre, amiket itt felsorolsz hibalehetőséget, az senkinek nem jött még be!(legalábbis itt nem jelezte senki tudtommal) Ha valaki autóvásárlásnál nem hallja meg a hidrotőke hangját, az meg ne vegyen autót!
"Folyton jöttök az én autóm így meg a te autód úgy." - Szerintem pont te vagy az aki mindig ezzel jössz, lásd a kiinduló hozzászólás, miszerint te azt írtad, csak a 8 szelepest ajánlod.
Basszuzs komolyan hagyjuk a picsába. Olyan értetlenek vagytok néha hogy az hihetetlen. Nem tudom mi a szart olyan nehéz azon felfogni, hogy kétszer annyi alkatrész egy vezérlésben sokkal nagyobb meghibásodási lehetőség. A 16 szelep miatt a felhasznált anyagvastagságok kisebbek mivel nem fér el más a limitált hely miatt. Folyton jöttök az én autóm így meg a te autód úgy. Igen, valószínű a ti autótok kurva jó, de nem a ti autótókat fogja az illető megvenni, hanem egy nagy eséllyel ismeretlen 1X éves valamit. És nem, nem költöttem sokat a motoromra, egyszer cseréltem hengerfejtömítést, egyszer meg trafót a kötelező dolgokon kívül. Majd ha az illető meg belenyúl egy szar motorba amiben 16 db hidrotőkét kell cserélni esetleg a hengerfejet felújítani majd akkor is magyarázzátok meg milyen fasza választás volt. De komolyan leszarom az egészet itt úgy látszik folyamatosan mindenki csak kötözködni tud ,meg vagdalkozni a hülyeségével egyetlen konkrétumot nem képes felhozni soha sem. Max ilyen baromságokat, hogy erőtartalék meg mittom én mi. Aki nem képes felmérni azt, hogy biztonságos-e előzni azon a 100 lóerő sem fog segíteni. Nyilván könnyebb vele mint 75-tel, így több lehetőség is nyílik rá ahhoz képest. Vegyen mindenki amit akar. Persze halkan megjegyzem rajtam kívül megint senki nem volt képes semilyen segítséget adni a kérdezőnek csak az én felvetésemre tudtatok válaszul trollkodni.
" Viszont műszakilag egy egyszerű olcsó szerkezet, egyik másik motorváltozat sem veszi fel vele a versenyt."
Ez komoly? Maradjunk a kordélynál mert az tök egyszerű...
Szerintem Te többet költöttél a motorodra, mint én. Nem tudom mennyi van a Te autódba, nekem 250ekm-nél kicsit több. Ha azt nézem , cseréltem 4db trafót, 1 db km jeladót, 1 db termosztátot, olajat 10 ekm-enként, szűrőket ugyanakkor, gyertyát kb 20ekm-enként.
Ó igen volt kétszer vezérlés csere, ami viszont többe kerül mint a nyolc szelepesnél és egy generátor szabadonfutóm.
Viszont nem volt hengerfejtömítés, fűtőradiátor egyenlőre(persze ez még előjöhet) pl.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nehogy már annyira szar legyen a 16 szelepes motor, hogy használtan nem is lehet ilyent megvenni...
Nekem is döglött a gyengébb dízel is és a 8 szelepes is. Egyszerűen nem passzol semmiféle tempómhoz, sem városban, sem azon kívül. Nagypapás közlekedésre elég, de ha annál többet akarsz tőlük, akkor borul a fogyasztás is és a türelem is :-)
Több mint 10 éve topiktag vagyok, senki nem panaszkodott költségvetés felborító 16 szelepes hibákról. Ettől persze lehet, de inkább az volt a jellemző, hogy az itt felgyűlt hibajegyzék alapján világosították fel az érintettek még a márkaszervizeket is(lásd anno az ajtó automatikus visszazárása. Ki emlékszik még erre? :-) )
A dízelek már neccesebbek voltak, de ez meg ismert kockázat volt nem sokkal a dCi-k megjelenése után is, nem a Thaliákban alakult ki.
Az érdi emelkedő mindenkinek egy vízválasztó, de nekem pl. a dobogókői út is :-)
Annak idején, 2004-ben azért vettem 1.4 16V-t, 98 lóerővel, mert a következőkre gondoltam. Ha valamikor is véletlenül belemegyek olyan előzésbe, amikor kell az erő, akkor nekem nem 100 ezret, hanem mindent megér, ha a családom megússza. Bármikor előfordulhat, hogy belementek egy előzésbe (2x1 sáv, a másik sávon se elől, se hátul senki) és a baloldali mellékútról, neki jobb felé, kikanyarodik valami pont szemből. Nekem ezen félelem miatt kellett a +23 lóerő. Meg az érdi emelkedő... Skoda S-100 - nekifutás 90-el, a tetőn 60, Skoda 120 - nekifutás 80-al, a tetőn 70. Thalia 98 lóerővel - nekifutás 80-al, a tetőn 110. :-) 125 lóerős Dusterrel még nem próbáltam. Pedig csak 222 kilóval nehezebb, mint a Thalia...
Persze mindez attól is függ kinek mi számít jónak a műszaki állapotot tekintve. Nekem az autóim kis túlzással műszakitól műszakiig az év bármely napjában bármikor elvihetők és teljesítik a követelményeket. Valaki meg egy lepukkant bontószökevényre is azt mondja, hogy kiváló, mert egy fillért nem költött rá, amíg elhasználta az autót addig kitartott neki, és mondjuk egy 10éves autó szerinte olyan amilyen és ezért elfogad bizonyos dolgokat. És mivel 10-éves ebből egyenesen az következik, hogy kompromisszumokkal jár, kvázi az ő elhasznált szarja is kiváló/ korának megfelelő. Szóval ezen a téren is mások az igények és az elvárások.
Ez meg, hogy mennyire megy nézőpont kérdése. Nekem elég. Bár a talicska leginkább városban megy nálunk. Viszont amikor pályán kellett menni vele nem éreztem kevésnek, tudta tartani a 130-140-es folyamatos tempót bármilyen gond nélkül 4 személlyel. Szóval nekem elég, valaki többre vágyik. El kell menni kipróbálni vásárlás előtt. Viszont műszakilag egy egyszerű olcsó szerkezet, egyik másik motorváltozat sem veszi fel vele a versenyt. És ne megint az újonnan vásárolt példányokkal hasonlítsátok össze amit 5-10 éve ti szervizeltettek. Abból kell kiindulni, hogy az ég világon bármi megtörténhet bármilyen körültekintő is a vásárló.
Igen ezt favorizálom, mert 10év feletti használtautóról van szó. És azzal lehet a legjobban mellényúlni. Persze lehet papíron nem az a legjobb amiben igazatok is van, ha új autóról lenne szó.
Tudom, Te nagyon ezt favorizálod, de pl. nekem a büdös életbe nem kéne. Ha bekapcsolod a klímát és ültök benne hárman, elfogy mint a gyertyaláng. Nálam, ha benzines akkor min.1,4 16v, vagy 1,6 16v, vagy 80le feletti diesel.
Amúgy mindegy is, mert lehet hogy még átvizsgálva is jó az autó, de egy-két ezer km múlva kijön rajta egy előre nem látható hiba és az ember eszi a kefét...
Ráér valaki kedd-szerdán Pest-Megyében egy pár órát, megszakérteni néhány Thaliát? Úgy tűnik, konkretizálódik Édesapám vásárlása, mindenképp fontos lenne, és ezért nagyon örülnék, ha jönne valaki a Thalia-Teamből :-)
Én vettem egyszer jobbost, azt hiszem nem is hozta semilyen adatbázis thalia alatt. Nyomoztam vagy egy hetet mire kiderült mi a cikkszáma. 7701352775, 7701352777. Ezekre a cikkszámokra keress rá. Szerintem ez neked is jó lesz. A balost még nyomozod kell majd.
Igazából ahogy írod, annyi még, hogy lehet választani két változat között: az egyiknél egy pillanatnyi gombnyomásra elindítja, újabb nyomásra megállítja, a másik verziónál nyomva kell tartani egy kis ideig és akkor indul el, ismételt nyomásra leáll.
Mint volt Thaliás továbbra is olvasom a topicot, mert a szívemhez nőtt. Szóval az elektromos ablak leengedés... Talán úgy mint a Dusterben, szekvenciálisan. Megnyomod a gombot és a motor viszi lefelé, amíg a gombbal, meg nem állítod. Ha hagyod akkor "leesik", de csak úgy olyan sebességgel mintha a Thaliánál folyamatosan nyomva tartanád a gombot. :-)
Lenne egy olyan kérdésem, hogy egy alap 2001-s évjáratú; 1.4; 8 szelepes (Nincs ABS, nincs ESP!) Thaliába milyen féltengely való? Sajnos még az eladó sem tudja, mert feldob neki négyfélét és egyik sem méret azonos... Tengelyhossz és a fogazottság számában van eltérés. Ha tudnátok segíteni, annak örülnék.