Sajnos attól, hogy automata feszítős még nem mindegy pl milyen helyzetben van a főtengely/vezérműtengely amikor beállítják a feszességet. Ez annyival jobb mint a hagyományos görgő, hogy nem kell hozzá extra műszer, illetve benne van a szíj nyúlását kompenzáló mechanika. De attól még ugyanúgy nem mindegy mikor hogyan történik a feszesség beállítás mint a hagyományos verziónál. De ez mind részletesen le szokott lenni írva a gyári doksikban, mikor hogyan mit kell csinálni, hogy jó legyen.
Rosszul volt megfeszítve, nem követték a gyári előírást. Rohadt nagy szerencséd van, hogy nem lett nagyobb baj. Ezekben a feszítő kompenzálni tudja a szíj nyúlását. (amelyik automata feszítős, de fix csak a k7j-ben van) Egyébként indításkor és alapjárat közelében van a legnagyobb igénybevételnek kitéve a szíj.
Hát mégiscsak nekem lett igazam, elugrott a vezérmüszij egy fokkal. Kicserélték a vezérlés ahogy kell és olyan az auto mint ujkorában. Csak nem értem, hogy tud egy motorinditáskor a szij átugrani egy foggal. Az nekem kevés magyarázat, hogy biztos meg volt nyulva, mert az mérhetö tehát le lehet ellenörizni.
Nem tudom az okot és félek ez bármikor ujra elöfordulhat. 45 ezer körül volt a fogasszijban, a hosszbordás szij tiszta repedés volt. Hazafelé sajnálattal vettem észre a következö javitanivalot, ugrált a sebességmérö mutatoja. Egyszer már cseréltem kb. három éve a jeladot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy 1.5 DCI Clioba vásároltam Delphi üzemanyagszűrőt, viszont a 2 mikronosból csak vízérzékelő csatlakozós volt. Ezt bele lehet tenni (a vízérzékelő csatlakozó helyén benne hagyva a kupakot - így nem használva ezt) NEM vízérzékelős helyére?
Ha csapágyas akkor fordulatszám eséskor csattog jobban, csúcsnál meg kb egyenletesen csattog. Lehet hallani, ha alul szól a csapágy le kell hajolni a lökhárító közelébe és lehet érzékelni a különbség. A felújítás nem olcsó dolog, annak idején én ezért döntöttem egy komplett motor csere mellet igy olcsóbban jöttem ki, mint a cégem akik felújítatták a motort. Van egy komplett motorom 65le változathoz 155 eKm van benne, ha érdekel üzenj.
Mosunk minden autónál csak tudni kell mit csomagolsz be, mit nem áztatsz. Nem véletlen, hogy egyik mosóban sem vállalnak felelősséget a motortér tisztításért. 20 éves Punton sem mosunk ész nélkül motort és még sorolhatnám.
Ahol megcsinálják tutira, ott meg elkérik az árát. Nem a mosószer és a víz a drága ;-)
A beázásnál, a gyertyát ki kell szedni, levegővel kifújatni, a gyertyát megtörölni és vissza! Évekig várhatnál míg magától kiszárad! Motorteret soha nem mosunk Renaultnál :-) !
A gyertyákon a "kupak" az maga a trafó. Ha szerencséd van csak maradt még víz a gyertya fészeknél és azért húz át. Ha nincs szerencséd hazavágtad valamelyik trafót...
Levegővel fújd ki alaposan a csatlakozókat is, meg a gyertya fészket is. A gyertyát addig NE vedd ki!
Husvét hétfőn reggel kiálltam a garázsból, levettem a lökhárítót és a fényszórókat, majd egy kis karbantartás után visszaszereltem. Be szerettem volna állni a garázsba és mikor az autót beindítottam, egy kovácsműhely költözött a motorháztető alá. Iszonyatos kalapálással indult be a motor. Mi lehet az ami így ilyen hirtelen minden megerőltető művelet nélkül alapjáraton bekövetkezik? Alapjárat van, megy a motor csak iszonyú hangokkal abszolválja mindezt. Jelenleg szervízben van és egyelőre a diagnózis vagy befecskendező vagy hajtókarcsapágy. A héten kiderül de nem értem hogy jöhet ilyen dolog minden előzmény nélkül. Na mondjuk a 210 ezer km lehet előznény, de ilyen?. Olvasgattam hasonló jelenségeket a fórumon de nem találtam olyant ami így történt volna.
Én igazából arra gondoltam, hogy átugrott a vezérlés, de az a helyén van. Ötlet volt még a generátor ékszíjtárcsa mert az is már elindult befelé de elvágtam a szíjjat úgyis már eléggé repedezett volt de a hang megmaradt, a generátor akadálymentesen simán pörög kézzel meghajtva is. Tapasztalatból mit mondanátok?
A hétvégén lemostam az 14.16v 2005-ös Thália motorját (gondoltam a téli sót kimosom,leöblítem...)...na ezt nem kellett volna..Azóta kihagy a gyújtás..
Mi szokott ilyenkor beázni?
A gyertyákról a kupakokat levettem,megtörölgettem,befújtam kontakt tisztítóval...de ezek ellenére kihagy a gyújtás.. :-( igaz,csak reggel... melegen,már nem....annyira...de néha akkor is...
A "-"-al kapcsoljuk folyamatos fényre, az általad "+i"-nek nevezett, vagyis az ajtók kapcsolóiról működő állapotban pedig "-" ad ki és felhúzza "+"-ra az elhalványodás során.
(Az ajtó kapcsolók testet kapcsolnak. Amíg nem a központi egység vezérelte a lámpát, addig is fix volt a "+" és a kapcsolt szál a "-")
Neked most azért működik fordítva, mert a LED megkapja egyik oldalon fixen a "-"-t és a "+i" is testről indul és elhalványulás helyett kivilágosodik, ahogy a "+i" felmegy 12V-ra.
Ezt pontosan nem tudom neked megmondani, de nem egyszerű + nagyon bele kell nyúlni, ha egyáltalán képes a kocsi rá de nem hiszem, hogy megéri belevágni egy ilyen mutatványba.
Most gondolkozom. Az nem lesz jo, mert ha a + fel van kapcsolva és kinyitom az ajtót, akkor 2 áramkör találkozik. test marad a fix, és 2 állásúval meg +i vagy +. Ez lesz szerintem. Csak működjön. Lehet a kapcsoló nem jó, amit kaptam. Majd hétvégén megpróbálom. Addig esetleg más ötletet elfogadok, a fordított működésű +i-re
Az azért nem lesz jó, mert akkor a +i nem kap testet. A testet mindenképpen fixre kell kötni. Arra gondoltam még, hogy a +i-t kötöm külön áramkörre és akkor a +- meg kapcsolható. és akkor lesz egy +-i fix, a kapcsolón meg egy +, 0. És a testet meg ugye kapja a halványulótól. Annyi, hogy nem lehet lekapcsolni teljesen. Csak akkor kell egy 2 állású kapcsoló, felesleges a 3 állás. mert a testet nem tudom kapcsolni, mert akkor vagy kap testet a +i, vagy egyik sem kap, jól gondolom?
Gondolom a "-" (test)-t kötötted fixre és kapcsolni akarod a LED-et elhalványuló, ki, folyamatos módra.
Mi lenne ha átértékelnéd úgy, hogy a "+"-t kapja a lámpa állandóan és a testet kapcsoljuk rá folyamatos állásban és a +i-t elhalványodónál (testről indul és megy fel 12V-ra).
Adott egy Thalia. "A" oszlopban lévő csatlakozója(ami megy fel a belső világításhoz. +i(idözítős), -, + kábelekkel. Van egy 3 állású kapcsolóm, 6 lábbal, 1-6ig. Be van kötve úgy, hogy a +i az 1esen be, 2esen ki, 3-4 üres, ez a kikapcsolt állás, és a + pedig az 5ön be, 6on ki. A két kijövő kábel csatlakozik egymáshoz, majd a Ledekhez. Az a bajom, hogy a +i fordítva működik, mint a világítás. Ha kinyitom az ajtót, a világítás bekapcsol, a led viszont le. Ha becsukom, a lámpa halványul, a led erősödik, majd folyamatosan világít. Ez a jelenség mitől lehet? Ha kapcsoló nélkül kötöm a +i-re, akkor hibátlanul működik.