Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60012

Sajnos attól, hogy automata feszítős még nem mindegy pl milyen helyzetben van a főtengely/vezérműtengely amikor beállítják a feszességet. Ez annyival jobb mint a hagyományos görgő, hogy nem kell hozzá extra műszer, illetve benne van a szíj nyúlását kompenzáló mechanika. De attól még ugyanúgy nem mindegy mikor hogyan történik a feszesség beállítás mint a hagyományos verziónál. De ez mind részletesen le szokott lenni írva a gyári doksikban, mikor hogyan mit kell csinálni, hogy jó legyen.

Köhike Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60011

Milyen szíj volt egyébként? Bosch, dayco?

Előzmény: ÖregMackó (60008)
Köhike Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60010

Rosszul volt megfeszítve, nem követték a gyári előírást. Rohadt nagy szerencséd van, hogy nem lett nagyobb baj. Ezekben a feszítő kompenzálni tudja a szíj nyúlását. (amelyik automata feszítős, de fix csak a k7j-ben van) Egyébként indításkor és alapjárat közelében van a legnagyobb igénybevételnek kitéve a szíj.

Előzmény: ÖregMackó (60008)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60009

fokkal=foggal

ÖregMackó Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60008

Hát mégiscsak nekem lett igazam, elugrott a vezérmüszij egy fokkal. Kicserélték a vezérlés ahogy kell és olyan az auto mint ujkorában. Csak nem értem, hogy tud egy motorinditáskor a szij átugrani egy foggal. Az nekem kevés magyarázat, hogy biztos meg volt nyulva, mert az mérhetö tehát le lehet ellenörizni. 

Nem tudom az okot és félek ez bármikor ujra elöfordulhat. 45 ezer körül volt a fogasszijban, a hosszbordás szij tiszta repedés volt. Hazafelé sajnálattal vettem észre a következö javitanivalot, ugrált a sebességmérö mutatoja. Egyszer már cseréltem kb. három éve a jeladot. 

 

Péter Punger Creative Commons License 2015.04.15 0 0 60007

Igen, esz volt a gondolatmenetem, 2 - van, 1 pozitív, hétvégén megcsináltam, működik rendesen, ugy, ahogy kigondoltam :) köszönöm a segítséget! :) 

Előzmény: Papalac (59992)
Gergo.bgy Creative Commons License 2015.04.14 0 0 60006

Nem, mert ki fog esni. Én is ezt használom, vettem bontóba vízérzékelő csatit, ami csak úgy vakon van, nincs sehova bekötve. 

Előzmény: elkann (60005)
elkann Creative Commons License 2015.04.14 0 0 60005

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy 1.5 DCI Clioba vásároltam Delphi üzemanyagszűrőt, viszont a 2 mikronosból csak vízérzékelő csatlakozós volt. Ezt bele lehet tenni (a vízérzékelő csatlakozó helyén benne hagyva a kupakot - így nem használva ezt) NEM vízérzékelős helyére?

 

Előre is köszönöm!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 60004

Üdv!

 

Ha csapágyas akkor fordulatszám eséskor csattog jobban, csúcsnál meg kb egyenletesen csattog. Lehet hallani, ha alul szól a csapágy le kell hajolni a lökhárító közelébe és lehet érzékelni a különbség. A felújítás nem olcsó dolog, annak idején én ezért döntöttem egy komplett motor csere mellet igy olcsóbban jöttem ki, mint a cégem akik felújítatták a motort. Van egy komplett motorom 65le változathoz 155 eKm van benne, ha érdekel üzenj.

Előzmény: ÖregMackó (59994)
nagya2 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 60003

HAli!!

Ha beindul, akkor sztem nem porlasztó lesz az, hanem hajtókarcsapágy.....

De majd az okosok megasszondják.

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (59994)
Köhike Creative Commons License 2015.04.13 0 0 60002

Abban ne legyél olyan biztos, hogy nem ment tönkre.

Előzmény: Törölt nick (60000)
Garfield007 Creative Commons License 2015.04.13 0 1 60001

Motorteret soha nem mosunk Renaultnál :-) !

 

Jaj istenem, Urak!

Mosunk minden autónál csak tudni kell mit csomagolsz be, mit nem áztatsz. Nem véletlen, hogy egyik mosóban sem vállalnak felelősséget a motortér tisztításért. 20 éves Punton sem mosunk ész nélkül motort és még sorolhatnám.

Ahol megcsinálják tutira, ott meg elkérik az árát. Nem a mosószer és a víz a drága ;-)

Előzmény: soltibalazs (59998)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 60000

Köszönöm...

Igen,már én is rájöttem,hogy ez nem az az autó,amelyiknek lehet mosni a motorterét.. :-(

Akkor délután kiszedem-kifújatom levegővel...

De ami a jó,hogy csak hidegen csinálja....tehát  aTrafó még mükszik.. :-)

 

Előzmény: soltibalazs (59998)
soltibalazs Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59999

Engem is!

soltibalazs Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59998

A beázásnál, a gyertyát ki kell szedni, levegővel kifújatni, a gyertyát megtörölni és vissza! Évekig várhatnál míg magától kiszárad! Motorteret soha nem mosunk Renaultnál :-) !

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59997

Ehh!

Megelőzél...

Előzmény: Köhike (59995)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59996

Hali!

 

A gyertyákon a "kupak" az maga a trafó. Ha szerencséd van csak maradt még víz a gyertya fészeknél és azért húz át. Ha nincs szerencséd hazavágtad valamelyik trafót...

Levegővel fújd ki alaposan a csatlakozókat is, meg a gyertya fészket is. A gyertyát addig NE vedd ki!

Előzmény: Törölt nick (59993)
Köhike Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59995

Lehet, alul is maradt egy kis víz a gyertyáknál. Fújd ki levegővel az egészet, a trafókat meg olajos ronggyal töröld át ne kontakttal.

Előzmény: Törölt nick (59993)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59994

Sziasztok!

 

Husvét hétfőn reggel kiálltam a garázsból, levettem a lökhárítót és a fényszórókat, majd egy kis karbantartás után visszaszereltem. Be szerettem volna állni a garázsba és mikor az autót beindítottam, egy kovácsműhely költözött a motorháztető alá. Iszonyatos kalapálással indult be a motor. Mi lehet az ami így ilyen hirtelen minden megerőltető művelet nélkül alapjáraton bekövetkezik? Alapjárat van, megy a motor csak iszonyú hangokkal abszolválja mindezt. Jelenleg szervízben van és egyelőre a diagnózis vagy befecskendező vagy hajtókarcsapágy. A héten kiderül de nem értem hogy jöhet ilyen dolog minden előzmény nélkül. Na mondjuk a 210 ezer km lehet előznény, de ilyen?. Olvasgattam hasonló jelenségeket a fórumon de nem találtam olyant ami így történt volna.

Én igazából arra gondoltam, hogy átugrott a vezérlés, de az a helyén van. Ötlet volt még a generátor ékszíjtárcsa mert az is már elindult befelé de elvágtam a szíjjat úgyis már eléggé repedezett volt de a hang megmaradt, a generátor akadálymentesen simán pörög kézzel meghajtva is. Tapasztalatból mit mondanátok?

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 59993

Sziasztok....

Nagy a Gondom...

A hétvégén lemostam az 14.16v 2005-ös Thália motorját (gondoltam a téli sót kimosom,leöblítem...)...na ezt nem kellett volna..Azóta kihagy a gyújtás..

Mi szokott ilyenkor beázni?

A gyertyákról a kupakokat levettem,megtörölgettem,befújtam kontakt tisztítóval...de ezek ellenére kihagy a gyújtás.. :-( igaz,csak reggel... melegen,már nem....annyira...de néha akkor is...

Tudnátok javasolni,hibakeresést..?

Köszönöm...

Papalac Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59992

A "+"-t állandóan kapja a lámpa!

A "-"-al kapcsoljuk folyamatos fényre, az általad "+i"-nek nevezett, vagyis az ajtók kapcsolóiról működő állapotban pedig "-" ad ki és felhúzza  "+"-ra az elhalványodás során.

 

(Az ajtó kapcsolók testet kapcsolnak. Amíg nem a központi egység vezérelte a lámpát, addig is fix volt a "+" és a kapcsolt szál a "-")

 

Neked most azért működik fordítva, mert a LED megkapja egyik oldalon fixen a "-"-t és a "+i" is testről indul és elhalványulás helyett kivilágosodik, ahogy a "+i" felmegy 12V-ra.

Előzmény: Péter Punger (59990)
rentha92 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59991

Ezt pontosan nem tudom neked megmondani, de nem egyszerű + nagyon bele kell nyúlni, ha egyáltalán képes a kocsi rá de nem hiszem, hogy megéri belevágni egy ilyen mutatványba.

Előzmény: Quag (59980)
Péter Punger Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59990

Most gondolkozom. Az nem lesz jo, mert ha a + fel van kapcsolva és kinyitom az ajtót, akkor 2 áramkör találkozik. test marad a fix, és 2 állásúval meg +i vagy +. Ez lesz szerintem. Csak működjön. Lehet a kapcsoló nem jó, amit kaptam. Majd hétvégén megpróbálom. Addig esetleg más ötletet elfogadok, a fordított működésű +i-re

Előzmény: Péter Punger (59989)
Péter Punger Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59989

Az azért nem lesz jó, mert akkor a +i nem kap testet. A testet mindenképpen fixre kell kötni. Arra gondoltam még, hogy a +i-t kötöm külön áramkörre és akkor a +- meg kapcsolható. és akkor lesz egy +-i fix, a kapcsolón meg egy +, 0. És a testet meg ugye kapja a halványulótól. Annyi, hogy nem lehet lekapcsolni teljesen. Csak akkor kell egy 2 állású kapcsoló, felesleges a 3 állás. mert a testet nem tudom kapcsolni, mert akkor vagy kap testet a +i, vagy egyik sem kap, jól gondolom?

Előzmény: Papalac (59988)
Papalac Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59988

Gondolom a "-" (test)-t kötötted fixre és kapcsolni akarod a LED-et elhalványuló, ki, folyamatos módra.

 

Mi lenne ha átértékelnéd úgy, hogy a "+"-t kapja a lámpa állandóan és a testet kapcsoljuk rá folyamatos állásban és a +i-t elhalványodónál (testről indul és megy fel 12V-ra).

Előzmény: Péter Punger (59986)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59987

Köszi az infót! Hol tudnám megvenni?

Előzmény: amatör 60 (59985)
Péter Punger Creative Commons License 2015.04.09 0 0 59986

Kedves villamosághoz értők!

Adott egy Thalia. "A" oszlopban lévő csatlakozója(ami megy fel a belső világításhoz. +i(idözítős), -, + kábelekkel. Van egy 3 állású kapcsolóm, 6 lábbal, 1-6ig. Be van kötve úgy, hogy a +i az 1esen be, 2esen ki, 3-4 üres, ez a kikapcsolt állás, és a + pedig az 5ön be, 6on ki. A két kijövő kábel csatlakozik egymáshoz, majd a Ledekhez. Az a bajom, hogy a +i fordítva működik, mint a világítás. Ha kinyitom az ajtót, a világítás bekapcsol, a led viszont le. Ha becsukom, a lámpa halványul, a led erősödik, majd folyamatosan világít. Ez a jelenség mitől lehet? Ha kapcsoló nélkül kötöm a +i-re, akkor hibátlanul működik.

A kép róla, nekem tetszik:

amatör 60 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 59985

Lehet olyan szimeriget kapni, ami két féldarabból áll és így nem kell a váltót szétbontva cserélni a gyűrűt.

 A kiszerelésnél csak roncsolni tudod a régi szimeriget, de vigyázz a tengelyre, nehogy megsérüljön.

Össze szereléskor én használok FBS tömítő pasztát a két féldarab összeillesztési felületét bekenem vele és úgy tolom a fészekbe.

Sokkal olcsóbb megoldás ( még ha nem is tart annyit mint a gyári) mint az egész váltó leszerelése, szétszedése és összerakása.

Előzmény: k.o.v.a.cas (59914)
Anonymus23 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 59984

Igazán nincs mit! :)

Előzmény: Quag (59983)
Quag Creative Commons License 2015.04.06 0 0 59983

Nagyon Köszönöm!

Előzmény: Anonymus23 (59982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!