Szerintem kovacas azt hitte, hogy az olajosság probléma forrását az ő váltóolaj szivárgás problémájára írod, és mivel mindkettőtöknek (de még sokunknak) itt, ott, amott csöpög az olaj, félreértette.
Köhike asszem röviden leírta már, de azért válaszolok én is.
Nekem kb.180 ekm óta csepeg(mármint ennyivel ezelőtt kezdett csepegni) . A szervizben nekem is ajánlották ezt a tálcát, de 8 eft-ért nem kértem. Bunkó vagyok, csak csepegjen a földre simán. Azt mondta a szerelő, csak a váltó szétszedésével lehet kicserélni a hibás szimeringet, de az is ereszteni fog rövidesen. Olajcserekor ellenőrzöm, ha kell töltök utána egy keveset.(eddig egyszer töltöttem kb. 1 dl-t)
A sebességváltó kapcsolótengely Tömitését javitotta mát valaki? Gondolom szimering vagy karmantyú,esetleg o gyűrű. Csöpög az olaj,nem is kevés. A tepsi elnehezült,olaj+ por,és majdnem elveszett. Az volna a kérdés,hogy a váltó szétszedése nélkül lehet e cserélni? Köszi!
Nekem múlt nyáron ledobta a turbó a csövet (a légszűrő alatt), és ugyanilyen szimptómái voltak, járt a motor, de nem volt benne erő. M7-esen balatoni nyaralásból hazafelé, az év egyik legmelegebb napján :)
Ha valamit ott kidörzsölt és lyukas, akkor azt cserélni kell, én dcimágust hívtam fel akkor, és nem javasolta, hogy így járjak vele, akár csak 50 km-t sem, mert komoly károkat tud okozni.
44 KW-os. Első tulajtól vettem 8 évesen 3,5 évvel ezelőtt, aki 206e km-t hajtott bele. Azt mondta, hogy az üzemanyagot mindig megfelelő helyen tankolta bele, normális kúton (nem tudom hol), 15e km-ként lecserélte az olajat és általában autópályán közlekedett vele 140-nel. Ezzel szemben mi csak városban használjuk, kb 35 ezret tettünk bele ennyi idő alatt, és lekopogom, még nem volt semmi baja. 5,75 a fogyasztása nálam, asszonynál 5,5, nyaraláskor pályán 140-el kb 6 liter.
Semmilyen - lekopogom - indítási vagy használati problémánk nem volt.
Az előbb kimentem leszedtem a légszűrőt, megnéztem a turbó gumicsövén belül nagyon kis olajfilm van csak. Viszont ott van egy collos gumicső, amit egy érzékelő kidörzsölt, az, azon a környéken olajos. Összeraktam, kipróbáltam, és most SEMMI BAJA.... kop, kop, kop.... Mi a fene baja volt?
Megkérdezhetem hogy idáig mit javitotak a motoron vagy te is küzdesz vagy küzdöttél injektor problémával .Csak nem értem 240-ezret hogy tudtál elmenni vele.
Segítséget kérnék: 1.5 dCi 2003-as 240e kilométerrel ma azt kezdte el csinálni, hogy gyorsításkor 1800-as fordulat körül nem kezd el húzni a motor, hanem erő nélkül lassan gyorsul fel normál tempóra. Nem látom, h nagyon füstölne vagy bármi, egész egyszerűen hiányzik az erő, a húzás. Turbóra gondolnék, de múlt héten volt generátor csere, esetleg vmi elektromos dolognak lehet hozzá köze?
Ez már egy öt éves hiba,csak elfelejtettem,hogy melyik. Csak most már járó motornál lefényképezik műszakin. Hiába van kiütve,pár száz méter után visszajön.
Vinném műszakira az autót. 1.4 16v. Nem jó a lambda szonda fűtésem és világit a műszerfalon a motor ikon. Most melyik szonda ez? Az első vagy a hátsó? Vagy mindkettő fűtött?
Nemrég kérdeztem én is itt az elemcserét. 11 éves a kicsike, simán, minden gond nélkül szétcsúszott (kopp-kopp). Elem kicserélve, ismét távolról is nyit :)
Az elmúlt 11 évben többször cseréltem és cseréltettem elemet a kulcsban, de a szétcsúsztatás nekem sohasem vált be, csak az általad vázolt módszerrel sikerült szétszednem.