Ezt mondom nincs rail nyomás meg a rendszerben dugulásnál vagy ha a rail nyomás elmegy akkor pont ezek a lámpák gyuladnaki .Cseréldki a gázolajszüröd ha lehet ne sporolj rajta rendelj man filtert vagy purlfuxot az francia és jo is és csak utána vid szerelöhőz ha nem jo.AZÉRT MONDOM EEZT MERT ÉN PONT UGYAN IGY JÁRTAM NEM KELL A LEGROSSZABRA GONDOLNI EGYBÖL.A SZÜRÖK NEM BIRNAK 30-35EZERNÉLTÖBBET .
Köszönöm a mindenre kiterjedő választ. Az évek során felszedett információkból én is ilyesmit raktam össze, de kifejezetten az érdekelne, milyen hibajelzés a "Stop-izzítás-hőmérséklet" lámpa együttes felgyulladása. Mert gondolom nem véletlen, hogy ezek együtt világítanak. A gázolajszűrőt kb 30 ezer km-rel ezelőtt cseréltem a Filter ABC-től vásárolt Champion L500 üzemanyagszűrőre 4990 Ft.-ért vízszűrő nélküli kivitelre. Volt egy kis ellenérzésem de azért beletettem.
Van ismerős akit rá tudok venni egy diagra azt hiszem az lesz a következő lépés hátha talál valami hibakódot, bár eddig soha egyetlen hibakódom nem volt. Egyszer volt izzítógyertyára utaló de nem tudtuk megfejteni és ez is már vagy 6 éve volt. Gázpedál helyzetérzékelőm is hibát jelzett, de az már régen nincs, most a - 10 fokban jött elő először a nehéz indítás, akkor vettem észre, hogy egyik izzítógyertyán sem jó. Azóta kicseréltem őket, de továbbra is úgy viselkedik néha, mintha nem lenne izzítás, pedig megjelenik a feszültség a gyertyákon és a gyertyák még jók.
Azért kapod a müszerfalon azt az üzenetet mert nincs meg a rélnyomás a rendszerben.A magasnyomású szivattyú mindig probál utána dolgozni hogy meglegyen a nyomás de ha a injektoroknál a résolajcsöveknél levegöt tud szivni vagy sok a rèsolaj vagy dugulásodvan a rendszerben nem tud utána dolgozni.Szerintem kezd gázolajszürö cserével és csak aztán menj egy jó diesel szervizeshez.Egy injektor felujitotan ha viszed a csere darabot kb 40/darab + számítógépen illeszteni kell.Remélem valamelyest tudtam segiteni a tapasztalataimal.
Egyébként nekem ugyan igy 2003-as 1.5dci-vam.és amikor eldugult a gázolajszüröm 80-90-nél vagy haamarab is kigyuladt.Aztán cseréltem szüröt meg amit irtam hogy egy vezetéket javitotak amit egy nyest rágot meg.azota nincs ijen még 170-nél sem gyuladki a müszerfalon ijen lámpa.A gázolajszürön nem érdemes sporolni és max:20000-ezrenként célszerű cserélni annyival nem kerül többe mi t ha a motorhoz kel nyulni.
Én is küzdőtem ezzel aztán rendeltem egy gyári uj gázolajszüröt kicseréltem az izzitogyertyákat volt egy külsö hőmérséklet jelado vezeték javitásom.azota ez nincs .Viszont most küzdök a buborékos rèsolajal .Valoszinüleg sok a résolaj amit már nem tud kijavitani a magasnyomású szivattyú sem ugyanis az injektoroknál van egy ugynevezet kapcsolo szelep aminél van egy golyos fészek ennek kopása okoza a megnövekedett résolajat.De ez elég jó hogy nem kellett hozzá nyulni és ennyit elment .Én amit tudok javasolni nem tudom hol laksz de kellene egy jö szerviz ami nem olyan drága és ezt a kapcsolo szelepet vagy magát az injektort felunitani ha az a baj.De elöte mérni vagy méretni kellene egy résolajat ezt házilag is tudod mérni.minden injektornál a résolaj csö hejére egy külön csövet rakyz amit vagy rá kötöl ,gy 50-milis fecskendöre külön minden injektornál kelll vagy egy pohárkát amibe tudja tölteni a résolajat .Ezt hidegen kell elvégezni alapjáraton a szivattyunál ahova megy arésolaj scö azt lekel vakitani nehogy teleszivja levegövel magát.Ami fontos (2-perc alat max:25mili lehet a résolaj injektoroként.ha ez mondjuk egy vagy kettö injektornál már több akkor gáz van.Sajna amikor már tulsok a résolaj a motor vagy besem indul hidegen vagy menetközben le ál.EZ CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM.Azért ha feljavitsák az auto ezen részét még ugyanennyit biztos elmegy.
Már napok óta vacakol az alapjárat néha leesik néha felpörög ez egyáltalán nem megnyugtató. Ma viszont hazafelé gyalogátkelőhöz közelítve üresbe raktam és gurultam, amig a gyalogos átmegy, mikor leállt a motor.
Mivel még gurult az autó elkövettem azt a hibát, hogy nem indítóztam, hanem beugrasztottam a motort. Kaptam is rögtön egy Stop-izzítás-hőmérő lámpát a képembe, de beindult a motor és utána elaludtak a figyelmeztetések.
Azt szeretném kérdezni, attól aki talán ismeri a hibajelzéseket, ez a három lámpa így eggyütt mit jelez? Sajnos már láttam néhányszor így együtt őket, mert az utóbbi időben nem nagyon akar hidegen beindulni az autó és ha néhány másodperccel hosszabban indítózok általában begyulladnak ezek a lámpák.
Sejtem, hogy befecskendezés és nagynyomású gond lehet, 2003-as kiadású 1,5 dCi 210 ezer km után, már sajnos lelkileg fel vagyok készülve rá.
Olyan relésen kontaktosnak tünt. Később már nem csinálta, reggel újra figyelem. Lehet, hogy a motortérben a megszakító ház házból jött ott voltak már zöldek a mágneskapcsoló lábai. Ha ott is minden oké, bonthatom ahogy mondod a műszerfalat.
Reggeli első indításnál sercegő kontakt hang szerintem a műszerfal alól, autó beindult, de a műszerfalon az óra nullázódott. Találkoziott már valaki hasonlóval? 1,5 dci clio.
Üdv! Megnéztem a vízpumpàt és a környékét,de nem volt víznek nyoma. A termosztàtnàl sem ereszt vizet. Egyedül a hütõbe lemenõ csõ hütõhöz valo csatlakozàsi pontnàl volt némi vìznek nyoma. De jövõhéten megnézetem szerelövel is.
Szia! Ha begázosodik akkor azt lehetne érezni az utastérben mármint a fagyállónak a szagát? Ilyet eddig nem tapasztaltam. Kb 3 hetente kell utántölteni ilyenkor a minimum alá csökken a szint hideg motornál. A könyv is azt írja hogy után kell kissé tölteni ha kevés a folyadék a tartályban. Persze tuti vhol elfolyik mert a gyakori utántöltés az nem normális dolog sajna...
Köszönöm szépen a gyors válaszokat,akkor egy dolgot legalább kizárhatok,amint lesz egy kis időm megnézem a felsoroltakat még hogy van e valahol víz. A tartályból kijövő csöveket megnéztem a bilincseknél nincs víz az biztos.
Tuti elfolyik neki valahol.Vagy a rdiátor csak még annyira nem ereszt neki tudni kellene mennyitönt utána és mennyi idő kőzőnként. Az sem jó ha minusz 40-fokosra van a fagyáloja belöve mert begázosodik melegmotornál.
Ez semmi. Teljesen rendben van. Szerintem valahol elfolyik a víz, a hengerfejtömítés rendben van. Pontosabban az olajba nem folyik bele. A hengerfejtömítés kifele elöl szokott vizet ereszteni a termosztát és a kipufogó közt. De nézd át azokat amiket felsoroltam. Mindig megvan a nyoma ha folyik valahol. Kis segítség a vízpumpához, ha az ereszt akkor a motor baloldalán ( a szíjtárcsa mellett) a vezérműszíj műanyag borításánál lesz nyoma.
Üdv! Megnéztem az olajbetöltő nyílást meg a kupakját,hát kicsit gyanús a dolog...de lehet csak a téli időjárás meg a pára okozza... Mellékelek két képet is,szakértsétek.
Nem az a kondenzvíz. A cappuccino-ról lehet felismerni az olajbetöltő sapkában. De télen az is csalóka mert a párás levegő miatt egyébként is kialakulhat némi trutyi. Nézd végig a csöveket, csatlakozásokat, hűtőt, vízpumpát. Ha fogy a víz annak van nyoma.