Nézd ez egy olyan dolog, hogy nagyon jó az a 16 szelepes motor, én is elismerem, de azt nem lehet vitatni, hogy bonyolultabb sérülékenyebb konstrukció több alkatrésszel ami idővel elkopik, tönkremegy. Így nagyobb eséllyel fog letérdelni. Ennyi.
Ezt mindenki mérlegelje maga. Ki mennyire tökös, mit mer bevállalni. Valaki kérdezte mit érdemes venni használtan, én akkor arra válaszoltam feltételezve, hogy nem a család legféltettebb autóját veszi át az egyik rokontól, hanem felmegy a hahu-ra vagy a szomszéd kereskedésbe bemegy és autót keres.
- meglepő áruk van a használt Thaliáknak, az 500e-s kategória az alja-közepealja
- a megéri, nem éri meg részhez azért annyit, hogy egy dízelnél korral is jól lehet játszani és ha előtte eladom, a 400e-s javítási költséget meg hozzá csapom, akkor adott esetben jobban is járhatok...
Azt, hogy egy használt autónak mennyi az értéke nem csak a piaci értéke alapján kell eldönteni. Ha egy tulaj ismeri az autóját és tudja, hogy milyen szinten javíttatta/javította, az állapota mennyivel jobb egy hasonló korú idegen autónál, akkor elképzelhető, hogy egy 500 eFt piaci értékű autónál még mindíg megéri 400 eFt-ért felújíttatni a befecskendező rendszert hiszen ez is értéknövelő beruházás. Lehet, hogy ezzel az autó saját korához képest sokkal jobb általános állapotba kerül, viszont igaz, hogy ezt a beruházást csak ő tudja kiautózni belőle. De ez így van mindennél még lakásnál háznál is. Egy tetőfelújítást vagy ablakcserét sem biztos, hogy az eladáskor érvényesíttetni lehet az eladási árban.
Tehát mindenkinek saját magának kell eldöntenie érdemes-e ennyit rááldoznia saját autójára vagy vesz egy teljesen ismeretlen állapotú akármilyen másikat amivel esetleg jobban befürdik.
Ha most kellene (ne adj' Isten) felújítani az én autómat lehet, hogy én bevállalnám az árát, de hogy mit kapnék az asszonytól azt nem biztos, hogy kitenném az ablakba.
Azt is leírtam, hogy ha igazán jót akar valaki magának használtan 8 szelepes benzinest vesz, mert a 16 szelepesnél is jóval nagyobb a meghibásodás esélye és drágább ha beszarik. Ne erre is kaptam a pofámba. Ahhoz képest mindkét állításom beigazolódott az elmúlt hónapban.
Pont ezt magyaráztam, hogy újonnan talán megéri, de használtan oroszrulett mert beszarik amire nagy esély van így 10 évesen, többe kerül a javítás mint amit az autó ér. Azt is írtam, hogy nem hiába drágább használtan a benzines. Olvass csak vissza. :D Jól ki lettem osztva.
Hali!én már ezen túl vagyok,tiszta tortúra volt.a lényeg nem állt meg 400000-alatt összesen,mérlegelni kell:kell e az autó vagy sem.iszonyatos árak vannak,de ez van.
Egy nagy szart mán bocsánat de akkor inkáb meggyujtom az autot .Ez azért elég szarháziság hogy ennyit elkérnek érte .Én szivem szerint tipus modositást csinálnék az egészel erösen gondolkodom hogy tuladok rajta é s becserèlemegy Senicre ami még DTI motoros csak az a baj hogy lassan kiöregszenek azok is vagy olyan sok a kilométer már benük hogy borzalom.Én mindenkép diesel párti maradok de valamit kitalálok mert nekem a havi keresetem még a javitási költségek felét sem takarná.
Attól indul nehezen mert sok a km. Jah, most nézem nem 3-4 perc indítózás után, hanem 3-4 fordulat múlva beindul. Hát sose legyen nagyobb gondom, mint a te problémád! Hali...
Nagyon jól mondod.Annak idején mikor gariba cserélgettünk egész szetteket /4 befecskendező,pumpa csövek meg ami kell/ felmerült bennem hogy mi lesz ezekkel az autókkal 10 év múlva.
Vagy az van hogy foltozgatja az ember bontottal vagy felújítottal.Van aki darabonként cserélgeti /kb havonta/. Vagy rá kell áldozni sajnos a kocsi értékének nagy részét hogy meg legyen csinálva rendesen.Amúgy ha bontott vagy "tákolt" befecskendezőket rak be az ember akkor felesleges illesztgetni a számítógéphez.
El kell, hogy keserítselek, normális szakműhelyben történő javítás/felújítás ára 40-50e/db. Itt azonban még nem ér véget a történet, mivel nem abban áll meg a történet, hogy kikapom a porlasztókat, berakom az felújítottat, indítok és cső. Üzemanyagtartályt le kell venni, ki kell pucolni, valószínűleg tele van fémszilánkkal. Összes üzemanyagszállító csövet ki kell venni, majd kipucolni. Ez vonatkozik a nagynyomású részre is. Pumpát szétszedni és megvizsgálni, esetleg felújítani vagy cserélni. Cserélni a üa. szűrőt gyárira, lehetőleg 3 mikronosra. Majd szépen összerakni mindent, fizetni kb. 2-300e ft-ot és ekkor lehet menni. Jelen esetben ez kb. az autó értékének 40-50%-a.
Csak utána ovastm egy két dolognak viszont azt nem tudom hogy hol lehetne felujitatni ezeket az injektorokat ugy hogy ne kerüljenek egy horribilis összegbe. Ugyanis nekem a havi fizetésem is kevés lenne a négy injektor kicserélésére.
Ha dci-röl beszélünk akkor sajna injektor vagy is porlasztobaj is lehet a azt jelenti hogy van benne egy fejszelep minden befecskendezöbe és általánoságban mondom csak de az szokot beverödni stb .Ijenkor megnö a résolaj és lebet hogy majd besem indul.ha jó szolgálatot tet az auto és nem szeretnél tuladni rajta ajánlom vidd el egy jó dieseleshez .Nem olyan kevés pénz de ha az a motor még ennyit elmegy mint most akkor megérte.