Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2015.01.31 0 0 59311
De tudod mit? Igazad van nem értek hozzá, valamint semmit nem merek megcsinálni az autómon. Kösd inkább a motorvezérlőre. ( megsúgom lesze gy fasza funkciód is, mivel a motorvezérlő sokszor öntartásban marad és miután te leveszed a gyújtást azt követően még akár 10percig is működhet mielőtt teljesen kikapcsol.)
Előzmény: Köhike (59310)
Köhike Creative Commons License 2015.01.31 0 0 59310
És nem arról van szó, hogy ne szereljünk semmi az autóba, hanem arról, hogy mindennek megvan a módja, illetve sok mindenre előírások is vonatkoznak a bekötést illetően. Pl független áramkör. És ha annyira értenél hozzá akkor megértetted volna azt is, hogy a szivargyújtóról az álltalam írt megoldásban csak a relét kapcsolod amik kb 3-4W terhelést jelent azon az áramkörön. A tápot külön adod neki biztosítékon keresztül. És mindezt meg lehet oldani a biztosítéktábla mögött normálisan, úgy hogy még a biztosíték is a gyári táblában foglal helyet.
Előzmény: Papalac (59307)
Köhike Creative Commons License 2015.01.31 0 0 59309
Egyáltalán nem gányolás a gyári kábelezáse. Minden a jelenleg érvényes szabályoknak megfelelően van megcsinlva rajta. Aminek külön áramkör kell az azon is van. Az meg, hogy a veztékek szigetelése sérülékenyebb az átlagnál nem az elektromos hálózat hibája hanem a beszállítóé vagy a költséghatékony megredelőé.
Előzmény: Papalac (59307)
Köhike Creative Commons License 2015.01.31 0 0 59308
És van aki meg képes végiggondolni az egészet mielőtt ész nélkül nagy önbizalommal belevág.
Előzmény: Papalac (59307)
Papalac Creative Commons License 2015.01.31 0 0 59307

Van aki ért hozzá és meg tudja csinálni, van aki nem és fél mindentől ami nem szivargyújtó. Megjegyzem, hogy a szivargyújtóval és le lehet égetni az egész kábelköteget.

Szerinted ne szereljünk riasztót az autóba, mert sok helyen kell megbontani? Netán a gyújtáskapcsoló vezetékét is meg kell szakítani? Jujjj!

 

Ennek az autónak a kábelezése már gyárilag is egy nagy gányolás. Ezen nem lehet már rontani :D Legfeljebb javítani.

Aki cserélt már fűtőradiátort az tudja miről beszélek.

 

Előzmény: Köhike (59305)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59306

DRL-nek. Elgépeltem.

Előzmény: Köhike (59305)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59305

Halkan azért megjegyezném, hogy a szivargyújtó biztosítéka is pl kurvára ugyanazon a biztosítéktáblán van mint az összes többi berendezésé, köztük az összes világításé. Szóval ha azokat rendesen el tudták vezetni az autóban gondolom nem lenne űrtechnika a DLR-nek is normálisan kivezetékelni onnan, egy dedikált áramkörrel, külön biztosítékkal, relével. Persze megértem, hogy könnyebb felpattintani a relédobozt az akku mellet és onnan 2 perc alatt oda lehet gányolni, és nagy valószínűséggel ha semmi nem történik még tökéletesen is fog működni, csak ezeket a dolgokat nem így szokták megoldani, megvan az oka miért.

De a te autód, azt csinálsz vele amit akarsz, tőlem a féklámpára is kötheted.

Előzmény: Papalac (59303)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59304

Hajrá.

Előzmény: Papalac (59303)
Papalac Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59303

Köszönöm az aggódásodat, de majd, ha lerohad az autóm, akkor szólok.

A szivargyújtó nem a motortérben van és nem is onnan kap feszültséget! Nem felel meg a feltételeknek :D

Elmondanám, hogy nem csak a gyárilag beszerelt biztosítékok léteznek egy autóban!

Előzmény: Köhike (59302)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59302

Nem tudom minek kell ilyen dologgal kísérletezni, ha van olyan megoldás mi biztosan jó, és nincs semilyen kockázat benne. Kb 1 méterrel több kábel kell, és fél órával több munka. Ott a szivargyújtó áramköre, arról akár le is lehet relézni egy teljesen független áramkörre, külön biztosítékkal stbstb. Úgy hogyha beszarik ne maradj az út szélén.

Előzmény: Papalac (59299)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59301

Esetleg valami zárlat folytán nyakonvágja a motorvezérlőt.

Előzmény: Köhike (59300)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59300

Olvass vissza, és megtalálod, hogy leírtam honnan lehetne. Persze van rajta biztosíték, de ha a kínai lámpád miatt kiold abban a pillanatban megáll az autó, és nem biztos, hogy az lesz az első amire gondoni fogsz mint hibaforrás. De tőlem kötögessetek össze vissza mindent a motorvezérlő, benzinszivattyú körül, hátha lerohad az autó egyszer.

Előzmény: Papalac (59299)
Papalac Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59299

Eddig egy ötletet sem írtál a rengeteg közül.

Motortérben, gyújtáskapcsolóról, 1A terhelhetőségű. Ennyi kell csak.

Ha "valami történik" akkor ott a biztosíték. Azért találták ki.

Előzmény: Köhike (59297)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59298
Basszus ez a rohadék belejavított... Na mindegy a lényeg érthető.
Előzmény: Köhike (59297)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59297
Nem akarok nagyon belepofázni, de a tápot onnan adni nemi baromira nem jó ötlet. Valami történik azonnal megáll a motor. Ki kell építeni máshonnan, van rengeteg más opció.
Előzmény: Papalac (59296)
Papalac Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59296

Még nem mértem meg milyen magasan van, de ezek szerint tökéletes :D

A ferde fúrás után az önmetsző behúzza magát, de oda simán lehet átmenő csavart tenni. Hozzáférhető.

http://www.metman.hu/csavarhuzok-imbusz-kulcsok-torx-kulcsok/specialis-oras-muszeresz-csavarhuzok-keszletek/derekszogu-csavarhuzo-keszlet-3-reszes

Van csavarhúzó is.

http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/wolfcraft_sarokcsavarozo_bitekhez_1573000

 

Már tápfeszt is kinéztem neki. Van ott jelfogó (tápszivattyú, befecskendező), ami a gyújtáskapcsolóról megy.

 

Előzmény: furifixes (59295)
furifixes Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59295

Az alul lévő nyílás alja nálam 260mm-re van a talajtól, tehát a rendeletben előírt minimum 250mm-nek megfelel.

A ferdén fúrás nem nyerő, mert akkor az önmetsző csavar is ferdén kapna bele.

Max egy fogorvosi fúró férne el azon a szűk helyen, de utána sem találnánk olyan csavarhúzót, amelyikkel hozzáférhető lenne. :-(

Aludjunk még rá egyet kettőt ....

Előzmény: Papalac (59294)
Papalac Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59294

Tedd az alatta levő helyre. Én is oda fogom tenni, csak nem tudom, hogy fúrjam ki neki a lyukakat. Csak ferdén lehet, akkor meg nagyobb fúró, nagyobb lyuk ...

 

Előzmény: furifixes (59286)
Papalac Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59293

Beülsz az autóba, kulcs a kezedben.

A központizár gombját (a szivargyújtónál) zárás irányba nyomod folyamatosan vagy 10 másodpercig, amíg bezárja és kinyitja az ajtókat. Elengeded és a kulcson megnyomod a gombot 2x. Elvileg utána rendesen működik.

Előzmény: morgen04 (59290)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59292
Viszont mindegyiket lehet klónozni úgy tudom.
Előzmény: Köhike (59291)
Köhike Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59291
A led a központizár távirányítóé. Az immobiliser teljesen független tőle.
Előzmény: morgen04 (59290)
morgen04 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59290

Csak az a baj hogy ez az egy kulcs van a kocsihoz nemrég vettük és az előző tulajnak sem volt meg a pótkulcsa!és hogy kell szinkronizálni?

Előzmény: Papalac (59263)
morgen04 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59289

A led nem villog de elötte sem villogott mégis müködött a központi az elem jól van benne

Előzmény: Papalac (59263)
furifixes Creative Commons License 2015.01.30 0 0 59288

Köszi, mindkét link sokat segített.

Ezek szerint még egy szerelési kézikönyv is fog kelleni a Thaliához ha magam akarom megcsinálni.

Nincs valakinek egy elfekvő pdf-es link? Angol v. magyar is jó lesz. :-)

Előzmény: ScenicRXT (59287)
ScenicRXT Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59287

Nem mondtam, hogy faragd meg. Azt mondtam, hogy vagy feláldozod a vonószem helyét, vagy faragod. Harmadik megoldás, hogy nem akarsz menetfényt. :-) Egyébként faragni nehéz igényesen.

Itt van pár kép a lökös belsejéről is, ott ahol ütközéselnyelő van, ott elfér. A lámpatest méreteit, meg te fogod tudni.

http://olx.hu/hirdetes/renault-clio-thalia-lokharito-elado-ID2Peyr.html

Egyébként a faragásról. Nem Thalia, de érdekes lehet:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=hu&prev=/search%3Fq%3Dhttp://renaultscenic.kvalitne.cz/soumrakovy_spinac.htm%26newwindow%3D1&rurl=translate.google.hu&sl=cs&u=http://renaultscenic.kvalitne.cz/Nolden1741.htm&usg=ALkJrhixBiF8Fs1aQlwXYPJj57BiKBzZIQ

Előzmény: furifixes (59285)
furifixes Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59286

De ahol a zöld autón van - a képen, - ott az én ezüst színű csodajárgányomon a vonószem menete van.

Előzmény: ScenicRXT (59284)
furifixes Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59285

OK, megfaragom a lökhárítót.

És mögötte biztosan van olyan hely ahová rögzíthetem a DRL keretét és bepattinthatom magát a DRL-t?

Vagy megfaragtam a lököst és most kérdezgessek másokat, hol van egy jó bontó ... (Na és mit mondok az asszonynak, ez überel mindent.)

Előzmény: ScenicRXT (59281)
ScenicRXT Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59284

Mint írtam, nincs plusz lámpatest ebben az esetben. Te külön világító testet szeretnél, amire írtam, hogy szabályosan lökös vágása nélkül oda tudod tenni, ahol az alábbi képen látható zöld autón van.

Előzmény: furifixes (59283)
furifixes Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59283

Értem én, hogy világít, DE hova tegyem a lámpatestet a Thalián?

Előzmény: ScenicRXT (59279)
furifixes Creative Commons License 2015.01.29 0 0 59282

A menetfény és ködlámpa egyben 71900.-Ft, míg a PX-4-es csak 17000. Apró különbség, bár tudom vannak jelentős funkció béli és mint a helyzet mutatja beszerelési (lehetőség) különbségek is. Kinek a pap, kinek a papné.

 

A távolsági fényszóró fényének 50%-al levétele ??? Gondolom ugyanazt az izzót használja amit egyébként éppenhogy nem akarok, mert sűrűbben kiég és többet is fogyaszt mint a LED. (No és mit szól a rendőr, vagy a forgalmi vizsgabiztos hozzá?)

 

Igazándiból az lenne a jó, ha olyan mondaná meg a tutit, aki már egyszer is látta leszerelve a lökhárítót (ne adj Isten ezt saját maga tette) és azt is tudja , van-e valami halvány, de reális remény a normális DRL felfogatásnak.  

Előzmény: DGabee85 (59275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!