Én eddig városban 50 km -nél is ötödikben autózgattam,simán rángatás nélkül megy. .Ennek ellenére lehet,hogy visszakapcsolva negyedikbe kevesebbet fogyasztana?Mik a tapasztalatok? Fordulatszámot nézve hol érdemes tartani a motort 4-5 -ös környékén?
Heló, ezt az 5.be 60as gyorsítást sztem hanyagold... én a dCi-nél se kapcsolok 5.et 70alatt, Városba 3-4 és nem eszik többet. Ropogás lehet féltengely, szerelővel nézesd meg mindenképp. Rángatás: motor diag lámpa nem világít? Hibatárolót lehetne nézni, hátha van valami nyűgje. Lehetne találgatni hogy gyertya-trafó stb de felesleges.
Hát azért 13 év után tipikus betegségről beszélni, ilyen a kor pl...... De ez minden tipusnál így van. Bocs nekem ötletem nincs csak a tipikus Thália betegségre ez jutott eszembe.
Egyébként egyszerű kiegyensúlyozási hibától kezdve lengéscsilapítóig bármi lehet
Van egy 2001-s Thaliám és vannak vele gondjaim. Van egy olyan gondom, hogy remeg a kocsi eleje, ha mondjuk 5.-ben szeretnék gyorsítani 60 km/H-nál. Eddig rendesen "gyorsult" minden remegés nélkül. De egy ideje már csinálja. És mikor rendesen ki tud pörögni és erőből húz, akkor meg ilyen kelletlen; apró bele-bele rántásai vannak. Valaki mondta a váltótartó bakot, de azt már kicseréltem. Mi lehet még a bibi? Kanyrban már kopognak a féltengelyek. Bár ilyet még nem hallottam. Mert a féltengely klakkog. Nem? Ez meg úgy kopog, mint amikor a dobos rányomja lábbal a duplázót. Biztos tipikus Thalia betegség ez is és valaki tudja is a választ erre, de nekem ez az első Thaliám és fogalmam sincs mi lehet ez. Ha tudjátok a hiba forrását, kérlek segítsetek!
Maga a foglalat is szabványos. Max ahogy rögzítve van a lámpatestben az egyedi. Ezek az emelt fényerejű (kék stb) izzók mind túl vannak húzva a hagyományos társaikkal szemben.
Nem volt ez egy kicsit nagyobb teljesítményű mint ami bele való? Autósboltban kapni foglalatot. Akár porcelánt is. Viszont ha nagyobb izzó kerül bele előbb utóbb valami engedni fog. Először a foglalat. Utána kicseréled, következik a foncsor vagy valamelyik kábelé esetleg a relé vagy a kapcsoló. Szóval kezdődik az oroszrulett.
Sajnos nem tudtam direkt ide feltölteni a képeket.
Egy H7-es izzó. Tegnap este indulás előtt (karácsonyi rokonlátogatás) csak poénből leellenőriztettem a sógorommal az első lámpákat. Minden oksa volt. Amint elindultunk már gyanús volt valami. Megálltam és a bal tompított persze nem világított. Csereizzó van, a sötétben kitapogattam, kiszedtem a régit, de sehogysem tudtam visszatenni az újat a foglalatba. Kiderült, hogy ezért. Mivel nem volt nálam zseblámpa, hazajöttem féllámpával, első ködlámpával. Az autópályán annyira nem volt ciki.
A foglalatot még nem néztem. Várom, hogy kicsit melegedjen az idő. Kíváncsi vagyok az mennyire égett szét.
Végignéztem még egyszer tüzetesen a képeket. Szerintem meg ne vedd ezt az autót. Csak akkor ha 250e körül adják. Ez szépen ki van takarítva azokon a részeken ahol elsőre látja az ember de egy nagyon elhanyagolt motortérnek tűnik. És ki tudja mennyire kopott. Kartergáza mennyi volt? Az árulkodó jel lehet.
Nem belevaló hűtőfolyadék, tömítetlen hűtés. Ez azért ment tönke. De az biztos, hogy amit ott ti olajnak néztek a lendkerék mellett az víz, és a hengerfej alól jön. Nem feltétlenül igaz, hogy mindegyik hengerfejes lesz.
Az a 2002-es 8 szelepes széria általában "hengerfejes".
A termosztátháznál gyárilag rossz tömítéssel jöttek ki és elfolyt a hűtővizük, ami műszeren nem látszik, mert alacsonyabban van a hőérzékelő.
Nekem is eljátszotta 3-4 hónaposan. Csak onnan derült ki, hogy belenéztem a motortérbe. A márkaszervizben egyből telenyomták hideg fagyállóval, majd szétrobbant. A tömítés 4-5 év múlva adta meg magát.
A "gomba" ott van a szervószivattyú közelében, általában a generátor felett, hogy ha átenged -márpedig mint kiderült elég gyakran megteszi-, akkor a generátorra menjen a trutyi.
A tartálynál akkor lesz olajos, ha valami nem stimmel a kormányműben és visszadolgozik a tartályba.
Az olajfolyás a renaultnál csak alul a sebességváltónál megengedett :-)
A képeken jobb oldali tartálynál nem is értem, az a kormányszervó olajtartálya. Valamiért nagy ott a nyomás. Könnyen lehet tekerni a kormányt járó motornál?
A kipufogónál vagy kipufogó tömítés vagy hengerfejtömítés bibi van.
A másik oldal nem vészes. Érdemes belenézni a hűtővíz tartályba, elég kevés benne a víz. Azt kell nézni, hogy nem olajos-e, mert az hengerfejtömítés hibára utal.
Használt autó (Renault-Thalia) vásárlása előtt állok, és ezzel kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni.
Az autó amit kinéztem magamnak 12 éves, esztétikailag nem tökéletes, ami nem különösképpen zavar, de a motortérben olajfolyást látok, ami picit aggaszt.
Sajnos nem értek túlságosan az autókhoz, ezért kérném a segítségeteket, hogy szerintetek ez valamilyen hibára utalhat, vagy ilyen olajmennyiség normális jelenség? Az alábbi képeken pirossal bekarikáztam a szembetűnő részeket, ha megnyitjátok a képet kattintással nagyítani is tudtok.