Lulumba tanácsát nyomtattam, hogy be tudjam tartani a sorrendet. Igen, mintha belső levegőn lenne annyira csurog a víz. Óó, de jó is lenne, ha "csak" ennyi lenne!
Szélvédőt nem cseréltünk, nem ázik be sehol.
Akkor szerintem leengedjük a fagyállót és kap újat, hátha van még ami nem kötött meg eddig sehol a tömítő folyadékból.
Van valaki közületek aki szokot Renaultos találkozora járni vagy van egyáltalán inen????Én komolyan gondolkoztam ha mindenki számára elérhető lene egy hej ahol találkozhtnánk .Ha ugy jó páran összejönénk talán személyes megismerkedés utàn megoszthatnánk egymásközt közvetlen is a tapasztalatainkat eset meglehetne mutatni egymásnak hogy mit hogyan lehet és lehetne jobban illetve lehet esetleg jobb.Én nem eröltetem ha esetleg nem tetszik nektek az ötlet de ha pozitivan erint beneteket ez a gondolat.Szivesen várnám a visszajelzéseteket.
Nos az enyém dci és amikor még jó volt a termosztátom nekem azért ugy ahogy de lefujta de én is megnézem a radiàtort.a hütő tömítőröl anyit hogy tényleg nem volt jó ötlet ebben annyi tanácsot tudok adni hogy amikor vissza hülik a motor azért eleinte50 km késöbb 100km után baleset veyzélyt elkerülve hideg motornál ved le a kiegyenlitő tartály tetejét mert amit nem tud szét hordani és nem ragad meg sehol azt oda fogja lerakni .Volt egy Meganom a rohadék szerelő lusta volt garanciában meghuzni egy bilincset inkáb belevágot egy flakon hütötőmitöt ami ugye utolag derült ki ha tudtam volna leengextem volna az egészet vagy figyeltem volna.Mivel nem tudot tágulnia viz a nagynyomás miat elkezdte lenyomkodni a gumi csőveket utána amikor már azt sem akor a leggyengébb pontjánál kinyirta a hengerfejtömitésem. Hàt ennyit a nagytudàsu autoszerelökröl.Amugy ha nem tudom végkép megjavitani csak akkor megyek szerelöhőz.
Esetleges tippem, hogy a belső keringetés "úgy maradt". Próbáld meg, hogy átállítod belső kerinetésre, mondjuk kettes fokozatra, majd leveszed a gyújtást teljesen, a kapcsolót "0" állásba állítod és a gyújtáskapcsolót 1-es állásba teszed, tehát még ne világítson semmi a műszerfalon, csak max. a rádió kapcsoljon be. (most viszont azt is kapcsold ki, hogy halljad amint visszaáll a lamella a szellőzőnél) Ha hallod a zümmögést pár mp.-ig akkor nem ez a hiba...
Sajnos elég macerás cserélni, ha rossz. A radiátor nem drága, olyan 8-9000 körül van. A munka rengeteg vele. A teljes műszerfalat ki kell venni a cseréhez.
Köszönöm a segítséget, holnap még a középkonzol levétele jön és a mindenféle csövek szemrevételezése, dugulás-helyek keresése aztán ha nem jutunk semmire akkor szerelő. Csak így karácsony előtt nem az autóra szerettem volna költeni, viszont napi használatban van így ha muszáj akkor muszáj.
Paplac! Azért ha megtalálnád azt a képet sokat segítene, most kimentünk gyorsan megnézni de nem találjuk :( majd holnap is, világosban :)
Melegedés: dCi a motor, reggeli indulás után melegszik kb. 10 Km alatt üzemi hőfokra. Ja és csillag garázs. Ez szerintem teljesen normális. Fűt rendesen, nyomja a jó időt befelé, ezzel nincs baj és a visszajelző is normálisan, a megszokottat mutatja: ici picit a közép alatt.
Na ezzel a tömítőfolyadékkal most jól beijesztettetek, remélem nem lesz baja tőle! Azért természetesen elviszem szakihoz mert ez nem állapot, hogy tényleg csurog az első oldalablakon (is) a víz. Reméltem, hogy valami banális oka van, tényleg valami dugulás vagy hasonló. Bár még ez sem kizárt. Szőnyegek alatt száraz...egyelőre.
Sajna srácok nekem a höfokjelzön is látszik felmegy a ki indulási pontjátol egy pontot meg egy picit aztán látszik hogy nyit a termosztát mert megy visza a mutato a elsö pontra és ott is marad.Ugy hogy kb 45-50fok és ennyi .Amugy régebben is észre vettem hogy nem melegszik fel olyan hamar.Most rendelek egy termosztátot és belerakom.Amugy egy kis idö utan nekem azért lenyomja a párát de gondolkodoba ejtetetek ugy hogy holnap megnézem a fütőradiátorom.Köszönőm szépen mi ndenkinek továbi szép estét.
Igen, tudom hogy normálisan melegszik, csak egy kicsit segíteni akarok rajta, és ez szerintem javítana rajta. Annyit változna a dolog, higy a meleg levegő a motor után menne ki, nem előtte. Persze nyáron lehet nem lenne jó. Csak egy kísérlet, de szerintem kipróbálom.
A termosztát hiba a hőfokjelzőn látszik. Lassan melegszik fel az autó (ilyenkor télen azért lassabban melegszik mint nyáron), nem stabil a hőmérséklet, nagy sebességnél magasabb a hőfok, túlmelegszik a motor ...
A hűtőtömítő ha jól tudom rizsliszt sűrű trutyiban és azt széthordja az egész motorban, ahol ki tud folyni ott megdagad és egy idő után eltömi a lyukat. Elvileg! Gyakorlatban csak késlelteti a hibajavítást. A hűtő-fűtő radiátorok igazából nem lyukadnak ki, hanem a széleiken a csatlakozó ráperemezésénél oxidálódnak és engednek.
Köhike!
Azok teljesen normális melegedési idők ilyen körülmények között.
Annyit tennék hozzá, hogy télen, 4-5 személlyel a hátsó oldalsó ablakok szoktak párásodni, mert azokat nem tudja rendesen felfűteni az autó. A hátsó ablakban van fűtés :-). 2-es fokozat elég szokott lenni, esetleg indulásnál szoktam a szélvédőre 3-as fokozatban hidegen fújni, ablakot résnyire lehúzva, hagy menjen ki a pára. Aztán ahogy kezd melegedni a motor visszaveszem 2-re és hagy jöjjön a meleg. A második állásban szoktam a fűtéskart használni (szélvédő és lábrész) Így mindenhol egyenletesen, jól jön a meleg.
Nálam a termosztátcsere és fűtőradiátor csere segített. A radiátor az utastérbe semmit se eresztett, de szét volt már rohadva teljesen. Pici fagyállószag volt csak a kocsiban, ha melegre állítottam a fűtést.
Én nem szórakoznék vele sokáig, elég balesetveszélyes ilyen időben, este/éjszaka a párás ablak. Az első csattanás többe fog kerülni, mint ennek a rendbetétele.
Pont ma mértem, hogyan melegszik az autó. Nekem 8 szelepes 1.4-es motorom van, annak olyan 5-6 km kell, hogy elérje a 85 fokot. A 60 fokot olyan 3-4km után éri el. Mérés előtt egy napot állt, szóval teljesen hideg volt a motor. Azért mértem, mert még így is sokallom az időt a bemelegedésre. Pedig igazából teljesen normális érték. De a lényeg, hogy azon gondolkoztam, hogy lehet jót tenne egy kartervédő, mert úgy nem tudja olyan könnyen lehűteni a menetszél, mert az egyértelműen látszik, hogy amiatt melegszik lassan. Valamelyik renaulton talán a kangoon létezik olyan műanyag védő, ami pont a hűtő és a motor közti részt fedi el. Sajnos a 8 szelepeshez a gyári clio2 félét szerintem nem lehet használni, mert a kipufogó ennél a motornál az összessel ellentétben előről megy, és azt a műanyagot szerintem a katalizátor idővel megolvasztaná. Jobb lenne egy olyan ami a katalizátor előtt véget ér. Viszont ami a párátlanítást illeti nekem 10km után szabályosan melegem van már. 2-es fokozatnál nem használom jobban a ventillátort, és a hőfokot is vissza szoktam venni. Szóval fűteni elég jól tud. Igaz a hátsó ablak eléggé hátul van, és a formája sem segíti elő a páramentesítést, szóval azon nekem is marad néha egy kicsi. Viszont sehol máshol nem szokott. Sem elöl, sem oldalt a 4 ablakon. Hűtőtömítőt én nagyon ellenzem, szerintem több kért lehet okozni vele mint hasznot. Én használtan vettem a talicskát, és előttem valaki öntött már bele ilyet. A folyás problémát nem oldotta meg, ellenben mindenhova lerakódott, cserélnem kellett az összes radiátort, de még a hengerfej is eresztett. Persze nem lehet tudni mennyi köze lehetett hozzá, mert ettől függetlenül is jellemző rá mindegyik hiba, viszont segíteni sem segített. A hengerfejtömítés összes vízfurata tele volt ilyen gumis trutyival. Teljesen lerontotta a hűtés hatásfokát. Most, hogy minden rendben van a hűtéssel sokkal stabilabb mint előtte volt. A hűtőradiátort könnyen tudod ellenőrizni, a gázpedál mellett benyúlsz a fűtésbox fele, és ha ott folyadékot találsz akkor ereszt. Jobb hideg állapotban nézni, mert melegen lehet elpárologtatja. Mondjuk ha leveszed a középkonzolt (3 csavar plusz két patent ha jól emlékszem) biztosan lesz jele annak, hogy folyik.
Érdekes probléma. A renaultokban jó a fűtés, nem szokott párásodni az ablak.
Működik a fűtésed? Rendesen fújja be a meleget?
A fűtőradiátor nemcsak kilyukadni tud, hanem eldugulni is és akkor nagyon gyenge a fűtés vagy egyáltalán nincs. Én akkor küszködtem a klímával és a párával, amikor lukas volt a radiátor. Ez nem biztos, hogy észrevehető a hűtővíz fogyásánál. Nekem legalább egy évig párásodott mire annyira kilyukadt, hogy fogyott a víz.
Mindenképpen nézd meg középen a gázpedál melletti borítást, hogy nem vizes-e ás ugyanitt a másik oldalon is. Általában az utasoldalra folyik el a víz. Ott is végig kell tapizni.
Másik hibalehetőség a párásodásra a beázás. A motortérben középtájon van egy gumicső, ami a "víztérbe" (ablaktörlő motor, szellőző motor,) bejutó víz elvezetésére szolgál. Most nem találtam képet, de ha szembe áll az ember a motorral, akkor mögött, középen van egy kb 20 mm átmérőjű gumicső. Az el tud dugulni. Alulról egy gumilap zárja el és jól be tud koszolódni és akkor a felgyűlt víz az utastérbe folydogál.
A leírás alapján gyengének tűnik a fűtés. A motortérben az utastérbe menő két gumicsövet is érdemes ellenőrizni, hogy elég melegek-e. Jahhh, hogy hűtőtömítőt is tettetek bele. Na az elég sok galibát tud okozni és kitakaríthatatlan!
Termosztát hibát hogy veszem észre? Szokásos idő alatt melegszik a motor, ebben nem látok változást, időhosszabbodást. Míg beérek a városba (kb. 10Km) meleg. A ventillátort próbálgatom, 2-3-4 fokozatban is, szélvédőre, szélvédő + oldal, mindet végigjátszottam már a csak láb-ra kivételével. A párom vett hűtő tőmítő folyadékot is, bele is raktuk (előtte kevés fagyálló leenged, betölt) de a mai Bp-Pécs úton azért csak bedolgozta már és el is tömítette ha volt valami. Bár mint írtam, ezt először kizártuk mert nem fogyott a tartályból egy ml sem így szemre nézve. Bár ki tudja, ettől függetlenül......a termosztátot is meg fogom nézetni azért, ez eddig nem jutott eszembe. remélem nem kell jövő nyáríg kínlódni.
Hát kedves márka társam én ugyanezzel a problémával küzdök nap mint nap.Ráadásul nekem még a termosztát is behányt az autoban.Reménykedem benne ha kicserélem a termosztátot és teljes lessz a fütésem remélem megszünik a probléma .Azért gondolok arra mert elég nehezen èrte el az üzemi höfokot és sak ugy tudtam leolvasztani leszáritani a párát az oldalsó és elsö szélvédörö hogy kettes fokozaton csuma fütésre raktam és a szélvédö jelre álitotam.Ha bekapcsolom a klimát amor szélvédö plusz láb és félig formán melegre van álitva kettes illetve egyesen a venti ugy mindenhol szárazra lenyomja.HA VALAKI TUDNÁ MIJEN TERMOSZTÁTOT TTEGYEK BELE HOGY NE LEGYEN DRÁGA DE JÓ IS LEGYEN??????