Az mennyire gáz, ha reggel ráadom a gyújtást, és olyan 10,4-10,5 V környékére lemegy a fesz (mármint nem 12V-ról, hanem nem is látok olyat sosem, hogy 12V, vagy környéke) , majd 10,6-10,8 köré visszavándorol?
Gondolom izzít valameddig, de akkor is.
Ha beindítom, akkor standard 13,5-13,8 V körül van.
Egy egyszerű natúr szivargyújtós kijelzős kínai csoda, de néztük több autóban is, és úgy tűnik, hogy korrekten mér.
Ez az induló 10,5V nekem elég halovány teljesítménynek tűnik. Valamilyen Banner akksi van benne. Valamikor 6 éves kora környékén megnyiffant benne a török, lett bele véve egy ilyen, ami kb 1,5 évig bírta, és garanciába cserélték, és ez van benne azóta is....
Nekem 1,4 8 szelepes van klimával, és ki lehet szedni a motort külön, én már vettem ki. Nem tudom a 16 szelepes mennyiben különbözik, de szerintem nem sokban.
Szedett már ki valaki Belső levegő keringető motort 1.4 16v légkondis gépből? Elmondhatná a menetét ,ha nem nagy kérés,mert én cumizok vele J
Az érdekelne hogy a műanyag halmaz a szélvédő alatt(amiben a klíma hő leadó, pollenszűrő van) két félre bontva kiemelhető e( gondolok a felső felére) . Vagy hogy lehet ezt a motort cserélni?Hol lehet olcsón beszerezni?
Az lenne a kérdése: hogy tudom lecsatlakoztatni a kormánylégzsákot?A narancs színű vége jön le ami rajta van a légzsák közepén vagy a másik ami átmegy a kormányon a kapcsolók felé?Megnézném a kormányátvezető szalagot nincs-e szakadás benne mert már folyamatosan világít a légzsák visszajelző a műszerfalon, az ülés alatti csatit már forrasztottam ,így csak az maradt.
A külső tükrön a borítás (ami színre fújva szokott lenni, de nekem a jobbos nincs mivel az előző tulaj lecserélte feketére) hogy jön le? Merjem feszengetni?
A régi autómon(dacia tlx) én cseréltem majdnem mindig az olajat. Ott az olajleeresztő csavart sokszor megértem meglazítani, úgy meg lehetett húzni, ha éppen aki cserélte jól megtépte. Semmi baja nem volt tőle.
Megvettem a thaliát használtan, az első olajcsere a Baumbagartnernél volt, még az előző tulajnál. A másodiktól a hatodikig maszeknál cseréltettem olajat. Szólt a szerelő megszakadt a menet a teknőben, pedig szinte meg sem húzta még a csavart. Ki kellett fúrni nagyobbra és ment bele egy nagyobb csavar.(létezik direkt ilyen készlet is, de az nem volt éppen nekik)
Azóta magam cserélem. A csavart (most már a kerékcsavart is) nyomaték kulccsal húzom le.
Unokatesóm autószerelő, néhány száz cserén túl van Ő is, de a saját meganján is meg tudta szakítani a menetet, pedig Ő sem szokta megtépni a csavart. Nála ugyanez lett a vége. Nagyobb furat új csavar.
Mihez képest. Azért az nem egy olyan kis csavar, és az átmérőhöz képest a 20Nm azért nem olyan hatalmas nyomaték. Szerintem az emberek 98%-a sokkal sokkal jobban meghúzza mint 20Nm. Ami a gyertyákat illeti én még nem láttam ott réz gyűrűt. Van tömítőgyűrű de az általában vasból van. Amit én láttam eddig. Illetve létezik még olyan ahol kúposan tömít a gyertya. De renaultban még nem láttam olyat. Szerintem felesleges a külön mágnes a motor olajrendszerében. Egy jó szűrő megfogja a szennyeződést. Persze nyilván itt nem az 500-1000ft szűrőkről beszélünk. De a motorban nem keletkezhet annyi fémreszelék, hogy ott ezt mágnessel kelljen összeszedni. Más dolog egy váltó, ahol kényszerolajzás van, nincs külön olajzó rendszer szűrőbetéttel, és rengeteg fogaskerék illetve kapcsolóagy ami fém a fémen kapcsolódik minden váltáskor. Ott keletkezhet ilyen jellegű szennyeződés, és ott általában van is mágnes. És az elég is, mivel ott meg nincs is értelme szűrőbetétnek mivel égéstermék nem fogja szennyezni az olajat.
Kösz a segitséget, megkerestem a hangforrást. A belső keringetés akadt el. Még keresem a motorját,eddig se kintről se bentről nem értem el :) Jelenleg kiiktattam,igy csend van.
Bocsi, de ezért nem kellett volna kimenni a garázsba. Én írtam rosszat. Azt hittem ez már általános dolog. Nincs benne külön mágnes, de az enyém mágneses, Lehet, hogy valahol felmágneseződött, de ragad hozzá a csavarhúzó, még a vége is homorú. Nem hinném, hogy az eltört gyűrűk darabjait kéne ott összegyűjteni. Elég durva lenne. Egy motorban azért van kopó alkatrész bőven. Egyébként lehet kapni külön mágneses csavarokat, de gyárilag tényleg nincs ilyen a renaultokban. Én vissza szoktam tenni az olajleeresztő csavart, így most nem fogom kivenni, hogy megnézzem mennyire mágneses :)
Köhike!
A 20 Nm azért nem olyan kicsi, ha azt vesszük, hogy ennyivel kell meghúzni a hengerfej csavarjait is, persze a kerékcsavarok 90-100 Nm-éhez képest kicsi.
Abban azért nem bíznék, hogy az olajszűrő mindent kiszűr, de amit átenged, az már nem károsíthatja a motort.
Az, hogy alumíniumból van az olajteknő semmit nem jelent. Az egy ötvözet. A hengerfej is alumíniumból van mégis használunk réz alátéteket a gyertyákhoz. Azt is meg szoktuk húzni (25-30 Nm), igaz hosszabb a menete.
Semmi extra nincs. Még nyomásszabályozó szelep sincs a motortérben, azt is megoldják a tankban. Úgy néz ki, hogy az AC-ban minden egybe van integrálva. Onnan egy cső megy előre az injektorokhoz. Van még egy cső ami a tanktól megy előre, az ne tévesszen meg senkit sem, nem visszafolyó cső hanem a tankszellőzés. Az evap canisterre megy ahonnan a motor be tudja szívni a tankban keletkező gázokat bizonyos üzemállapotokban.
Konkrétan a hangot meghatározni nem tudom, de inkább folyadék áramlás „nyöszörgésére” hasonlít.
Mintha a feltöltés folytatása lenne,illetve következménye. A csövek az injektor felé itt haladnak, de akár hogy fülelek konkrét helyet behatárolni nem tudok. Van ezeken a gépeken visszafolyás,vagy a túltöltés „túlnyomás” hogy van megoldva?