Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58225
Akksi lesz a ludas.
Előzmény: Anonymus23 (58223)
Köhike Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58224
Én imádom azt a C motort. Szerintem egy szuper kis motor.
Előzmény: Zlatan93 (58222)
Anonymus23 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58223

Üdv mindenkinek.

Az mennyire gáz, ha reggel ráadom a gyújtást, és olyan 10,4-10,5 V környékére lemegy a fesz (mármint nem 12V-ról, hanem nem is látok olyat sosem, hogy 12V, vagy környéke) , majd 10,6-10,8 köré visszavándorol?

Gondolom izzít valameddig, de akkor is.

Ha beindítom, akkor standard 13,5-13,8 V körül van.

Egy egyszerű natúr szivargyújtós kijelzős kínai csoda, de néztük több autóban is, és úgy tűnik, hogy korrekten mér.

 

Ez az induló 10,5V nekem elég halovány teljesítménynek tűnik. Valamilyen Banner akksi van benne. Valamikor 6 éves kora környékén megnyiffant benne a török, lett bele véve egy ilyen, ami kb 1,5 évig bírta, és garanciába cserélték, és ez van benne azóta is....

Zlatan93 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58222

Üdv.Gondold el,hogy 40-éve,ahogy írtad, szuper jó renault motorokat tettek a dáciákba,mert hát az volt.

Előzmény: Köhike (58207)
laszlo.38 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58221

Nekem 1,4 8 szelepes van klimával, és ki lehet szedni a motort külön, én már vettem ki. Nem tudom a 16 szelepes mennyiben különbözik, de szerintem nem sokban.

Előzmény: janobá (58219)
laszlo.38 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58220

Az öv feszitőnél megnézted a csatlakozást? mert nekem egyszer ott ment szét, jobb oldalt a kézifék karnál? nagyon nehéz hozzá férni.

Előzmény: nadyy (58215)
janobá Creative Commons License 2014.11.05 0 0 58219

Szedett már ki valaki Belső levegő keringető motort 1.4 16v légkondis gépből? Elmondhatná a menetét ,ha nem nagy kérés,mert én cumizok vele J

Az érdekelne hogy a műanyag halmaz a szélvédő alatt(amiben a klíma hő leadó, pollenszűrő van) két félre bontva  kiemelhető e( gondolok a felső felére) . Vagy hogy  lehet ezt a motort cserélni?Hol lehet olcsón beszerezni?

Kösz előre is!

Köhike Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58218

:D

Előzmény: ÖregMackó (58217)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58217

Összefoglalva: tükör szélesebb csavarhúzó, légzsák keskeny csavarhúzó :-))

 

Bocs...

 

 

Köhike Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58216

Ki kell pattintani. Esetleg ha nagyon nem megy egy vékony csavarhúróval alányúlsz és segítesz neki.

Előzmény: nadyy (58215)
nadyy Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58215

Jó estét mindenkinek!

Az lenne a kérdése: hogy tudom lecsatlakoztatni a kormánylégzsákot?A narancs színű vége jön le ami rajta van a légzsák közepén vagy a másik ami átmegy a kormányon a kapcsolók felé?Megnézném a kormányátvezető szalagot nincs-e szakadás benne mert már folyamatosan világít a légzsák visszajelző a műszerfalon, az ülés alatti csatit már forrasztottam ,így csak az maradt.

Előre is kösz. a választ!

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58214

Finoman egy szélesebb csavarhúzóval kezd el az egyik szélén és menni fog.

Előzmény: teebee77 (58213)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 58213
Meghúzom és lepattan, vagy mindegy melyik oldalrol kezdem meg?
Előzmény: Törölt nick (58212)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58212

Először a tükörlapot ki kell pattintani, utána látod a kis füleket.

 

Előzmény: teebee77 (58211)
teebee77 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58211

A külső tükrön a borítás (ami színre fújva szokott lenni, de nekem a jobbos nincs mivel az előző tulaj lecserélte feketére) hogy jön le? Merjem feszengetni?

Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58210
Ööö.... Volt az 40 is. ;)
Előzmény: k.o.v.a.cas (58209)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58209

Az izolátor speciál-on volt rézazbeszt karika 20 évvel ezelőtt. :)

 

Előzmény: Köhike (58204)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58208

Jó neked,nálam tuti nincs!

Előzmény: SGN (58183)
Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58207

Régi szép idők. :) A TLX-nek acélból volt egy bazinagy anya a karteren belül, abba ment bele a csavar. Az persze, hogy mindent kibírt ehhez képest :D

Előzmény: Törölt nick (58206)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58206

A régi autómon(dacia tlx) én cseréltem majdnem mindig az olajat. Ott az olajleeresztő csavart sokszor megértem meglazítani, úgy meg lehetett húzni, ha éppen aki cserélte jól megtépte. Semmi baja nem volt tőle.

Megvettem a thaliát használtan, az első olajcsere a Baumbagartnernél volt, még az előző tulajnál. A másodiktól a hatodikig maszeknál cseréltettem olajat. Szólt a szerelő megszakadt a menet a teknőben, pedig szinte meg sem húzta még a csavart. Ki kellett fúrni nagyobbra és ment bele egy nagyobb csavar.(létezik direkt ilyen készlet is, de az nem volt éppen nekik)

Azóta magam cserélem. A csavart (most már a kerékcsavart is) nyomaték kulccsal húzom le.

Unokatesóm  autószerelő, néhány száz cserén túl van Ő is, de a saját meganján is meg tudta szakítani a menetet, pedig Ő sem szokta megtépni a csavart. Nála ugyanez lett a vége. Nagyobb furat új csavar. 

Úgyhogy óvatosan a meghúzással...

SGN Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58205

Nem lehet véletlenül, hogy a csavarhúzód mágneses és az okozta a félreértést? :-)

Előzmény: Papalac (58201)
Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58204

Mihez képest. Azért az nem egy olyan kis csavar, és az átmérőhöz képest a 20Nm azért nem olyan hatalmas nyomaték. Szerintem az emberek 98%-a sokkal sokkal jobban meghúzza mint 20Nm. Ami a gyertyákat illeti én még nem láttam ott réz gyűrűt. Van tömítőgyűrű de az általában vasból van. Amit én láttam eddig. Illetve létezik még olyan ahol kúposan tömít a gyertya. De renaultban még nem láttam olyat. Szerintem felesleges a külön mágnes a motor olajrendszerében. Egy jó szűrő megfogja a szennyeződést. Persze nyilván itt nem az 500-1000ft szűrőkről beszélünk. De a motorban nem keletkezhet annyi fémreszelék, hogy ott ezt mágnessel kelljen összeszedni. Más dolog egy váltó, ahol kényszerolajzás van, nincs külön olajzó rendszer szűrőbetéttel, és rengeteg fogaskerék illetve kapcsolóagy ami fém a fémen kapcsolódik minden váltáskor. Ott keletkezhet ilyen jellegű szennyeződés, és ott általában van is mágnes. És az elég is, mivel ott meg nincs is értelme szűrőbetétnek mivel égéstermék nem fogja szennyezni az olajat.

Előzmény: Papalac (58201)
janobá Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58203

Kösz a segitséget, megkerestem a hangforrást. A belső keringetés akadt el. Még keresem a motorját,eddig se kintről se bentről nem értem el :) Jelenleg kiiktattam,igy csend van.

Előzmény: Köhike (58199)
Mók Zsolt Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58202

Szia!

 

Csak akkor kell tanítani elvileg ha másikat raksz bele (más márkát).Én csak  tisztítottam de akkor is kell,hogy megtalálja a helyét.

2X indítottam el a kocsit játszott az alapjárattal.1/2 óra összerakodás után megint indítt és megtalálta a helyét.

Lambdaszonda:https://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=0258006046|SZ#.VFdcHGc7CAc

Előzmény: fa-mester (58195)
Papalac Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58201

Bocsi, de ezért nem kellett volna kimenni a garázsba. Én írtam rosszat. Azt hittem ez már általános dolog. Nincs benne külön mágnes, de az enyém mágneses, Lehet, hogy valahol felmágneseződött, de ragad hozzá a csavarhúzó, még a vége is homorú. Nem hinném, hogy az eltört gyűrűk darabjait kéne ott összegyűjteni. Elég durva lenne. Egy motorban azért van kopó alkatrész bőven. Egyébként lehet kapni külön mágneses csavarokat, de gyárilag tényleg nincs ilyen a renaultokban. Én vissza szoktam tenni az olajleeresztő csavart, így most nem fogom kivenni, hogy megnézzem mennyire mágneses :)

 

Köhike!

A 20 Nm azért nem olyan kicsi, ha azt vesszük, hogy ennyivel kell meghúzni a hengerfej csavarjait is, persze a kerékcsavarok 90-100 Nm-éhez képest kicsi.

Abban azért nem bíznék, hogy az olajszűrő mindent kiszűr, de amit átenged, az már nem károsíthatja a motort.

Az, hogy alumíniumból van az olajteknő semmit nem jelent. Az egy ötvözet. A hengerfej is alumíniumból van mégis használunk réz alátéteket a gyertyákhoz. Azt is meg szoktuk húzni (25-30 Nm), igaz hosszabb a menete.

 

Előzmény: SGN (58183)
Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58200

Nem kell tanítani. Csere után párszor ráadod a gyújtást, és megtanulja a helyét.

Előzmény: fa-mester (58195)
Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58199

Valahol van rajzom, de azon se fogsz többet látni.

Előzmény: janobá (58197)
Köhike Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58198

Semmi extra nincs. Még nyomásszabályozó szelep sincs a motortérben, azt is megoldják a tankban. Úgy néz ki, hogy az AC-ban minden egybe van integrálva. Onnan egy cső megy előre az injektorokhoz. Van még egy cső ami a tanktól megy előre, az ne tévesszen meg senkit sem, nem visszafolyó cső hanem a tankszellőzés. Az evap canisterre megy ahonnan a motor be tudja szívni a tankban keletkező gázokat bizonyos üzemállapotokban.

Előzmény: janobá (58196)
janobá Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58197

Esetleg rajz nincs e az üzemanyag rendszerről.

janobá Creative Commons License 2014.11.03 0 0 58196

Szia.

Konkrétan a hangot meghatározni nem tudom, de inkább folyadék áramlás „nyöszörgésére”  hasonlít.

Mintha a feltöltés  folytatása lenne,illetve következménye. A csövek az injektor felé itt haladnak, de akár hogy fülelek konkrét  helyet behatárolni nem tudok. Van ezeken a gépeken  visszafolyás,vagy a túltöltés „túlnyomás” hogy van megoldva?

Előzmény: Köhike (58194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!