Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58156

Lehet rosszul összeszerelni, de inkább nem belevaló alkatrészeket raktatok bele. Lehet vastagabb a tárcsa vagy a fékbetét. Ha sima tárcsa volt benne, akkor nem lehet hűtöttet tenni a helyére, mert vastagabb!

A sima 12 mm, a hűtött 20 mm vastag.

Állítási lehetőség nincs, a fékmunkahengernek kell visszacsúszni a helyére. Annak mozgathatóságát illik ellenőrizni.

Lehet, hogy nincs rendesen légtelenítve.

Előzmény: lójusz (58153)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58155

Azért annyira nem kell megtépni ha normális tömítés van alatta. 20Nm az előírás.

Előzmény: Papalac (58154)
Papalac Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58154

Nem kell azon semmit tépni, csak rendesen meghúzni. Nem sima rézkarika, olyan mint a gyertyák alátétje, de sokféle van.

Gumis alátétet még nem láttam. 30 évig jó volt a réz alátét, nekem ezután is jó lesz. A márkaszervizben is ugyanilyet tesznek bele!!!

Minden olajleeresztő csavar mágneses! Már nagyon régen. Nem biztos, hogy külön látszik, legfeljebb mágnesezett.

Egyébként meg tényleg mindenki olyat használ amilyet akar.

 

Előzmény: SGN (58151)
lójusz Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58153

Tiszteletem!

Segítséget szeretnék kérni,egy fékproblémával kapcsolatban.A gond a következő:A 2003-as évjáratú ABS-nélküli talicskámon,esedékessé vált a féktárcsa,és fékbetét csere,valamint a fékolaj csere is.A szerelő javaslatára TEXTAR garnitúrát kapott az autó,és MINTEX márkájú fékolajat.A probléma a csere után keletkezett,az istennek sem akar gurulni az autó, azaz fog a fék. Tuti hogy az első,mert rendesen forró a felni.Először nem foglalkoztam a problémával, mondván be kell kopnia, de már 1000km-et letekertem vele a csere óta,és csak annyi változás történ, hogy néha nyikorog is. Kérdésem a következő: Van-e az első féknél valami utánállító szerkezet?(olyasmire gondolok, mint ami a hátsónál van)Van valami specialitás a féktárcsa cserénél,ami csak ezen tipusu autóra jellemző? Lehet rosszul összeszerelni a féket.(a féknyereg nem lett lekötve a hidraulikus rendszerről a csere idejére sem. Szerintetek merre keressük a hiba okát?  Köszi a segítséget!

SGN Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58152

A tévedés említésekor a szerintem nem létező, motorok mágneses olajleeresztő csavarjára gondoltam, mive még a világ összes csavarját nem láttam!

Előzmény: SGN (58151)
SGN Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58151

Úgy írod a lényeget mintha a menetsűrűséget te választhatnád meg! A spéci olajleeresztő-csavarról csak annyit, hogy esetleg váltóban találkozhatsz vele, de motornál nemigen! Lehet, hogy tévedek de a magabiztosságod nekem egy kicsit erős! Bocs nem szándékom a sértegetés, de nem biztos, hogy az a jó ha megtéped a leeresztő csavart egy sima rézkarikával aztán csá!

Előzmény: Zlatan93 (58149)
Köhike Creative Commons License 2014.11.01 0 0 58150
A gyári tömítés olyan. Ne hülyézzük már le őket. És az ég világon semmi baj nincs vele.
Előzmény: Zlatan93 (58149)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58149

Üdv.Így van,a gumis tömítés hülyeség,a lényeg a sűrű finom menet (lágy fém karikával).A profi leeresztő csavarnál középen mágnesmag van,ami az esetleges fém port össze szedi.Olajszűrőnél van spéci gumi ami a hőt is királyul bírja,na meg persze a forró olajat.    

Előzmény: Papalac (58125)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58148

A régi thaliákra mind egyenest hoz a Bárdi, a Cliokra meg csavartat :)

Azt nem tudom, hogy 2005-től nem tértek-e át az egyenesre, de szerintem ez nem évjárat, hanem motor függő. A 8V-s csavart, a 16V-s egyenes (talán).

A poén az, hogy pár nappal előtte cseréltem olajat és meg is néztem a tartót.

Előzmény: hant90 (58144)
Mutual Friend Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58147

 

Ebay-en RENAULT MEGANE & SCENIC 1 I CLIO 1 I & 2 II 19 Central Locking Actuator Motor

Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58146
A garanciával sajnos magánemberként ne számolj.
Előzmény: hant90 (58145)
hant90 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58145

  Nyáron kicseréltem az ékszíj feszítő görgőjét, mert már nagyon hangos volt. Az eredeti 11 évig működött, 203e km-t ment, az új (OSSCA - 8.000Ft) 5 hónapot, 10.000 km-t. Érdekes. Ma azt mondták a Bárdinál: "igen, ez van az olcsó alkatrészekkel".  (Csak halkan jegyeztem meg, hogy ezt mondhatták volna akkor is, amikor vettem az alkatrészt; na mindegy.)

   Most csak egyféle volt raktáron: BREDA LORETT, 1.500-zal drágább, ez állítólag jobb. (A többi 13e. körül van, azt hétfőre tudtak volna hozni, viszont én még egy hétig nem megyek Pécsre, de az autó hangja már szinte teljesen elviselhetetlen.) Majd meglátom. Viszont ennek a dobozán most vettem észre, hogy rá van írva, hogy 2 év garancia van rá. Nem tudom ez mire vonatkozik.

  Még arra is gondoltam: nem lehet, hogy az autószerelő túlzottan megfeszítette z ékszíjat?

hant90 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58144

Nekem 2003-as 1.4 8V típusú van, nekem is az egyenes tartót hozza fel. Én különben úgy szoktam, hogy mielőtt megyek a boltba, megnézem a Bárdi webáruházban az alkatrészt. Szerencsére már itthon gyanús volt, hogy én mintha nem egyeneset láttam volna alatta, és így már úgy mentem a boltba, hogy tudtam biztosan, hogy nekem a csavart kell.

Előzmény: Papalac (58109)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58143
Nyáron autópálya, tele pakolva 1500km 130-140 mellett 6.1 a számolt, és a kocsi által mutatott átlag.
Előzmény: Papalac (58140)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58142
Ott, hogy nekem 6.2, 6.5 az átlagom, a thaliaval meg 1 literrel több. És az egy nagyobb autó.
Előzmény: Papalac (58140)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58141

Megjegyzem, hogy az asszonynak magasabb a fogyasztása, igaz lámpánál induláskor senki nem tudja otthagyni :)

Előzmény: Papalac (58140)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58140

"Alig hittük el, de többször utánaszámolva is az derült ki, hogy a fapados Logan 6,9 litert evett 100 kilométeren. Ezt az értéket ráadásul nagyobbrészt városi, kisebbrészt komótos autópályás használatban mértük."

http://www.vezess.hu/teszt/teszt_dacia_logan_14i/5593/?o=2

 

Hol itt az 1 liter eltérés?

2004-ben ennél jobb fogyasztást produkáltam :) Ráadásul éves szinten mérve.

Nekem az éves országúti teljesítményem általában egy balatoni út (2x300 Km), autópályán. A többit nevezhetjük városi forgalomnak (nem pesti!!!).

Országúton 80-90-el lemegyek 5,4-re is, autópályán 130-140-el meg 10 liter.

Előzmény: Köhike (58139)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58139

K7J mindkét motor.

Előzmény: Papalac (58137)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58138

2005, és nagyobb mint a thalia. Minden tekintetben.

Előzmény: Papalac (58137)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58137

Mikori Logan, milyen motorral, mekkora önsúllyal ... ?

Előzmény: Köhike (58134)
Garfield007 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58136

Ezért is írtam, hogy nem vitát szeretnék generálni, de azért a 6 liter kicsit túlzás. A gyári fogyasztást könnyedén lehet tartani, ha sok az országút, ahogy alá is támasztottad, de legyen a fele város és/vagy rövid táv és ahogy Köhike is leírta, borzasztóan meg tud ugrani.

Nekem a csúcs egy téli időszak volt, napi szaladgálás Örs-Dózsa/Váci sarok, naponta többször, akár klímával is. 9,5-9,7 folyamatos átlag.

Szóval, no offense, de aki most venne Thlaiat ne ez legyen a döntő érv, mert lehet meglepetés...

Előzmény: Papalac (58133)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58135

Na jó nem ugyanezzel mert nem teljesen ugyanolyan. Viszont a módosítások gyakorlatilag elhanyagolhatóak, a fogyasztásba nem kellene beleszólnia. Mondjuk a vezérműtengelye is más kicsit.

Előzmény: Köhike (58134)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58134

Én azt nem tudom megérteni, hogy a logan ugyanezzel a motorral hogyan tud 1 literrel kevesebbet enni.

Előzmény: Papalac (58132)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58133

Azért tettem bele táblázatba a megtett éves kilométert is, mert ahol több a kilométer, ott több az országúti megtett út is.

Előzmény: Papalac (58132)
Papalac Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58132

Nálam ilyen éves fogyasztások jöttek ki (amikor még irkáltam).

 

 

Autópályán nagyon tud fogyasztani! Haver egyszer 16 literes fogyasztást produkált 1,4 8V-vel (autópálya, 150-160, klíma).

Előzmény: Garfield007 (58130)
Köhike Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58131
Rövidtávon borzalmasan tud fogyasztani.
Előzmény: Garfield007 (58130)
Garfield007 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58130

Nem szeretnék vitát indítani, csak jelzem a read-only közönségnek és az érdeklődőknek, akik innen szeretnének tájékozódni:

nem fognak átlagban 6 literrel járni benzines Thaliaval, ne legyen csalódás.

Ezt 10 év itteni tapasztalatai is alátámasztják és elég beszédes adat, hogy a gyári, vegyes fogyasztása pl. a 16 szelepesnek 7 liter. 

Ettől még lehet járkálni 6 liter körül, de az cseppet sem átlag fogyi lesz. Mondom ezt én, aki majdnem 10 litert is meg tud vele etetni és tud 6,7-es átlagot is produkálni egy-egy tankot átlagolva.

Előzmény: Mók Zsolt (58129)
Mók Zsolt Creative Commons License 2014.10.31 0 0 58129

Szia!

 

Fojtószelep tisztítás,alapjárati motor tisztítás,tömítés csere fhp tisztítás. Első körben ezek.

Nálam mióta megcsináltam alapjárat oké nem változi mintha kiszögeltem volna.Nehézkes indulás elmúlt pöcre indul és járási egyenetlenség is elmúlt.

Katalizátor utáni lambda szonda csere óta meg fogyasztás is jobb és a benzinszag is eltűnt. 6L vegyes közlekedéssel :)

Előzmény: fa-mester (58112)
w.lacika Creative Commons License 2014.10.30 0 0 58128
Előzmény: Köhike (58127)
Köhike Creative Commons License 2014.10.30 0 0 58127

Egyébként meg mindenki azt használ hozzá amit szeretne.

Előzmény: Papalac (58125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!