Lehet rosszul összeszerelni, de inkább nem belevaló alkatrészeket raktatok bele. Lehet vastagabb a tárcsa vagy a fékbetét. Ha sima tárcsa volt benne, akkor nem lehet hűtöttet tenni a helyére, mert vastagabb!
A sima 12 mm, a hűtött 20 mm vastag.
Állítási lehetőség nincs, a fékmunkahengernek kell visszacsúszni a helyére. Annak mozgathatóságát illik ellenőrizni.
Segítséget szeretnék kérni,egy fékproblémával kapcsolatban.A gond a következő:A 2003-as évjáratú ABS-nélküli talicskámon,esedékessé vált a féktárcsa,és fékbetét csere,valamint a fékolaj csere is.A szerelő javaslatára TEXTAR garnitúrát kapott az autó,és MINTEX márkájú fékolajat.A probléma a csere után keletkezett,az istennek sem akar gurulni az autó, azaz fog a fék. Tuti hogy az első,mert rendesen forró a felni.Először nem foglalkoztam a problémával, mondván be kell kopnia, de már 1000km-et letekertem vele a csere óta,és csak annyi változás történ, hogy néha nyikorog is. Kérdésem a következő: Van-e az első féknél valami utánállító szerkezet?(olyasmire gondolok, mint ami a hátsónál van)Van valami specialitás a féktárcsa cserénél,ami csak ezen tipusu autóra jellemző? Lehet rosszul összeszerelni a féket.(a féknyereg nem lett lekötve a hidraulikus rendszerről a csere idejére sem. Szerintetek merre keressük a hiba okát? Köszi a segítséget!
Úgy írod a lényeget mintha a menetsűrűséget te választhatnád meg! A spéci olajleeresztő-csavarról csak annyit, hogy esetleg váltóban találkozhatsz vele, de motornál nemigen! Lehet, hogy tévedek de a magabiztosságod nekem egy kicsit erős! Bocs nem szándékom a sértegetés, de nem biztos, hogy az a jó ha megtéped a leeresztő csavart egy sima rézkarikával aztán csá!
Üdv.Így van,a gumis tömítés hülyeség,a lényeg a sűrű finom menet (lágy fém karikával).A profi leeresztő csavarnál középen mágnesmag van,ami az esetleges fém port össze szedi.Olajszűrőnél van spéci gumi ami a hőt is királyul bírja,na meg persze a forró olajat.
Nyáron kicseréltem az ékszíj feszítő görgőjét, mert már nagyon hangos volt. Az eredeti 11 évig működött, 203e km-t ment, az új (OSSCA - 8.000Ft) 5 hónapot, 10.000 km-t. Érdekes. Ma azt mondták a Bárdinál: "igen, ez van az olcsó alkatrészekkel". (Csak halkan jegyeztem meg, hogy ezt mondhatták volna akkor is, amikor vettem az alkatrészt; na mindegy.)
Most csak egyféle volt raktáron: BREDA LORETT, 1.500-zal drágább, ez állítólag jobb. (A többi 13e. körül van, azt hétfőre tudtak volna hozni, viszont én még egy hétig nem megyek Pécsre, de az autó hangja már szinte teljesen elviselhetetlen.) Majd meglátom. Viszont ennek a dobozán most vettem észre, hogy rá van írva, hogy 2 év garancia van rá. Nem tudom ez mire vonatkozik.
Még arra is gondoltam: nem lehet, hogy az autószerelő túlzottan megfeszítette z ékszíjat?
Nekem 2003-as 1.4 8V típusú van, nekem is az egyenes tartót hozza fel. Én különben úgy szoktam, hogy mielőtt megyek a boltba, megnézem a Bárdi webáruházban az alkatrészt. Szerencsére már itthon gyanús volt, hogy én mintha nem egyeneset láttam volna alatta, és így már úgy mentem a boltba, hogy tudtam biztosan, hogy nekem a csavart kell.
"Alig hittük el, de többször utánaszámolva is az derült ki, hogy a fapados Logan 6,9 litert evett 100 kilométeren. Ezt az értéket ráadásul nagyobbrészt városi, kisebbrészt komótos autópályás használatban mértük."
Ezért is írtam, hogy nem vitát szeretnék generálni, de azért a 6 liter kicsit túlzás. A gyári fogyasztást könnyedén lehet tartani, ha sok az országút, ahogy alá is támasztottad, de legyen a fele város és/vagy rövid táv és ahogy Köhike is leírta, borzasztóan meg tud ugrani.
Nekem a csúcs egy téli időszak volt, napi szaladgálás Örs-Dózsa/Váci sarok, naponta többször, akár klímával is. 9,5-9,7 folyamatos átlag.
Szóval, no offense, de aki most venne Thlaiat ne ez legyen a döntő érv, mert lehet meglepetés...
Na jó nem ugyanezzel mert nem teljesen ugyanolyan. Viszont a módosítások gyakorlatilag elhanyagolhatóak, a fogyasztásba nem kellene beleszólnia. Mondjuk a vezérműtengelye is más kicsit.
Nem szeretnék vitát indítani, csak jelzem a read-only közönségnek és az érdeklődőknek, akik innen szeretnének tájékozódni:
nem fognak átlagban 6 literrel járni benzines Thaliaval, ne legyen csalódás.
Ezt 10 év itteni tapasztalatai is alátámasztják és elég beszédes adat, hogy a gyári, vegyes fogyasztása pl. a 16 szelepesnek 7 liter.
Ettől még lehet járkálni 6 liter körül, de az cseppet sem átlag fogyi lesz. Mondom ezt én, aki majdnem 10 litert is meg tud vele etetni és tud 6,7-es átlagot is produkálni egy-egy tankot átlagolva.