Nyáron kicseréltem az ékszíj feszítő görgőjét, mert már nagyon hangos volt. Az eredeti 11 évig működött, 203e km-t ment, az új (OSSCA - 8.000Ft) 5 hónapot, 10.000 km-t. Érdekes. Ma azt mondták a Bárdinál: "igen, ez van az olcsó alkatrészekkel". (Csak halkan jegyeztem meg, hogy ezt mondhatták volna akkor is, amikor vettem az alkatrészt; na mindegy.)
Most csak egyféle volt raktáron: BREDA LORETT, 1.500-zal drágább, ez állítólag jobb. (A többi 13e. körül van, azt hétfőre tudtak volna hozni, viszont én még egy hétig nem megyek Pécsre, de az autó hangja már szinte teljesen elviselhetetlen.) Majd meglátom. Viszont ennek a dobozán most vettem észre, hogy rá van írva, hogy 2 év garancia van rá. Nem tudom ez mire vonatkozik.
Még arra is gondoltam: nem lehet, hogy az autószerelő túlzottan megfeszítette z ékszíjat?
Nekem 2003-as 1.4 8V típusú van, nekem is az egyenes tartót hozza fel. Én különben úgy szoktam, hogy mielőtt megyek a boltba, megnézem a Bárdi webáruházban az alkatrészt. Szerencsére már itthon gyanús volt, hogy én mintha nem egyeneset láttam volna alatta, és így már úgy mentem a boltba, hogy tudtam biztosan, hogy nekem a csavart kell.
"Alig hittük el, de többször utánaszámolva is az derült ki, hogy a fapados Logan 6,9 litert evett 100 kilométeren. Ezt az értéket ráadásul nagyobbrészt városi, kisebbrészt komótos autópályás használatban mértük."
Ezért is írtam, hogy nem vitát szeretnék generálni, de azért a 6 liter kicsit túlzás. A gyári fogyasztást könnyedén lehet tartani, ha sok az országút, ahogy alá is támasztottad, de legyen a fele város és/vagy rövid táv és ahogy Köhike is leírta, borzasztóan meg tud ugrani.
Nekem a csúcs egy téli időszak volt, napi szaladgálás Örs-Dózsa/Váci sarok, naponta többször, akár klímával is. 9,5-9,7 folyamatos átlag.
Szóval, no offense, de aki most venne Thlaiat ne ez legyen a döntő érv, mert lehet meglepetés...
Na jó nem ugyanezzel mert nem teljesen ugyanolyan. Viszont a módosítások gyakorlatilag elhanyagolhatóak, a fogyasztásba nem kellene beleszólnia. Mondjuk a vezérműtengelye is más kicsit.
Nem szeretnék vitát indítani, csak jelzem a read-only közönségnek és az érdeklődőknek, akik innen szeretnének tájékozódni:
nem fognak átlagban 6 literrel járni benzines Thaliaval, ne legyen csalódás.
Ezt 10 év itteni tapasztalatai is alátámasztják és elég beszédes adat, hogy a gyári, vegyes fogyasztása pl. a 16 szelepesnek 7 liter.
Ettől még lehet járkálni 6 liter körül, de az cseppet sem átlag fogyi lesz. Mondom ezt én, aki majdnem 10 litert is meg tud vele etetni és tud 6,7-es átlagot is produkálni egy-egy tankot átlagolva.
Lehet, hogy ők sem voltak tisztában vele azért használtak rezet. Illetve a költség oldalról sem mindegy mert az egyik 500ft a másik 50. De attól ez az elasztomerer tömítés való hozzá.
Nem szoktam ilyesmin izgulni. Gumis tömítést még nem láttam renaultnál.
Az első olajcserét ugye a szervizekben csináltatja az ember és ott már sima "réz" (a fene tudja pontosan miből van, de sárgás a színe) alátétet tesznek bele.
(2001;1.4;8V) Ma kicseréltem a légszűrőt (olajcserénél szoktam azt is). ha már nekiestem lekaptam az egész házat kideríteni, hogy miért szorul a gázpedál. A bowdent már 1x bezsíroztam, azzal nincs is semmi gond, könnyen jár. A bűnös az a kis műanyag összekötő a bowden és a pillangószelep között. Kézzel mozgatva sem akart nagyon mozogni. Lepatt, takarít, olajoz és okés lett. Ha már szétkaptam megtakarítottam a pillangószelepet és kivettem az alapjárati motort is kis takarítás céljából. Csudi lett.
Ennél jobb képet nem találtam a neten:
Nem vagyok egy takarítás mániás, de ezen a cikken kicsit ledöbbentem :
Az azt igazság nem egy túl bonyolult munka ez,nem is okoz gondot,kérdezni azért szoktam ,mert ha valaki már járt előttem az úton,biztos tudja mik a buktatók.
Azért is írtam én is,hogy eszi a fúróhegyet,mert olyan kemény volt a beszakadt csavar mint ha edzett acél lenne.
Lépcsőzetes kifúrással és sűrű fúróélezéssel lehet csak kifúrni!
Gyárilag nem réz tömítés való hozzá hanem egy vas tömítés a közepén egy gumi, pontosabban elasztomer gyűrűvel. Alu karterhez sosem réz tesznek réz tömítést gyárilag.
Először:kaptam egyet de a furata 8 mm-el nagyobb volt. állítólag Cliora való . Csere.
Másodszor: Astra F ,tűzkarika, furata 1,5 mm-el kisebb,na ezt rábővítettem,nem volt egyszerű.Beszakadt csavarokat kikellet fúrni,na az nem volt egyszerű,ette a fúróhegyet rendesen,pedig több lépcsőben fúrtam!
Tényleg csak az kezdjen hozzá aki fel van készülve technikailag!