Ma a kipufogó szerelés közben ,sajnos az egyik csavar elszakadt,az amelyik a katalizátor után köti össze a csövet a katalizátorral,itt még rugós szorítás is játszik! Úgy látom ez gyárilag kivan könnyítve( bár lehet rosszul látom) a csavar.
Kérdés a beszakadt rész kiszedhető vagy ,le kell flexszelni a csonkot ,majd kifúrni?
Én úgy jártam, hogy amikor szorult a bowden, befújtam egy kis WD40-et a bowdenházba a motortérben, és amennyire lehetett meghúzgáltam mindkét irányba. Még aznap megszorult az egész. Amikor befújtam nem vettem észre, hogy ki van szálkásodva, és úgy beszorult a házba (persze közel padlógáznál), hogy csak a gázpedál felé lehetett kihúzni.
Töröm a fejem, milyen búgó hangra gondolsz? Nálam semmi nem búg ha elfordítom a kulcsot kivéve a szellőzőmotort. Az én dCi-m 2003-as és nincs benne olyan elektromos készülék ami búgna az indító kulcs elfordulásakor. Az üzemagyagot nem szivattyú tólja hanem a motor szívja, a kormány szervó csak járó motornál indul, esetleg ha be van kapcsolva a klíma akkor elindul a hűtőventillátor.
Szóval nem tudom elképzelni milyen búgást hiányolsz? Az izzító gyertyákon meg csak indításkor lehet(ne) feszültség, de az is csak addig amig felizzik a gyertya.
Nemrégen megzsíróztam a bowdent, kicsit jobb is lett, vártam, hogy majd bejáródik, de nem. Ahogy elnéztem a pillangószelepnél levő bowdenvég már kezdi elkoptatni a műanyagot.
Segítséget szeretnék kérni. Renault Thalia 1,5 Dci az autó. Nehezen indul. Izzitógyertyák jók. Ami furcsa, hogy mikor gyújtást adok nem hallom a szokásos búgó hangot. Ami még érdekes, hogy az ízzítógyertyákon gyújtás nélkül is mérek 12V-ot. Ez normális?
tudja esetleg valaki,hogy a clio II-nél a motortérben a biztosítékok mihez tartoznak,mit biztosítanak azok az 50-60A-es biztik?? valakinek van esetleg rajza?
Üzemanyagszűrő új. Gyújtáskábelek, gyertyák újak! Trafó a régi, de új trafóval is rángatott. Szóval már nem tudom mire gondoljak. Hirtelen gázadásnál rángat be. Olyankor erőtlen és rángat. Vissza szoktam olyankor váltani, akkor befejezi.
Ha azt érted rángatás alatt hogy hirtelen gázadásnál nem veszi a fordulatot hanem megtorpan esetleg a kipufogóba is visszadurran akkor ez jellemzően gyújtás hiba. (sok más is lehet)
Ha 1,5 mm-es gyertyahézaggal közlekedtél akkor valószínű hogy az akkor használt kábelek és a trafó is károsodtak. Az ECU megfelelő időben jelet ad a trafóknak hogy mikor termeljenek nagyfeszt, egyébként a gyújtással nem törődik.
Szerény tapasztalatom szerint a leggyakoribb hiba hogy gyertyacserénél rosszul teszik vissza a kábeleket.
A legdurvább amikor más csatlakozó van a kábelen mint a trafóban.
Gyakori hiba, hogy az új gyertyának a kicsit erősebb csatlakozójára nem kattan rá a gyertyagumiban lévő saru, hanem azt a kábellel együtt "hátratolja" és csak lazán érintkezik.
A gyertyagumi végétől kb 20-21 mm-re kell hogy legyen a saru vége. Érdemes álló motor mellett egy kiszedett gyertyát belepróbálni. Érezhetően rá kell kattanni és ilyenkor a gyertyagumi majdnem végig ér a porcelánon (1-2 mm marad)
Ha a kábelek és a trafó bontottak akkor lehet hogy valamelyik rossz.
Ez egyébként nem jelenti, hogy tud is neki annyi üzemanyagot adni amennyi kell. Elszegényedhet a keverék attól függetlenül. De én már nem merek tippelni sem. :) Nincs ötletem miért rángathat.
Viszont neked gyorsítaskor jelentkezik, szóval kizárt, hogy bármilyen letárolt keverékillesztési adat beleszólna, mivel az open loop állapot, és az LTFT értéket csak closed loopban használja.
Üdv.Hogy tudom le ellenőrizni ,hogy a központízár motorja a távirányító nyomásával meg kapja-e az áramot?Aminek következtében nyit vagy zárnia kellene .Ötleteket előre is köszönöm.
Még mindig a gyertyacsere óta fennálló, és eltűnni nem akaró rángatás margójára:
Nem lehet az, hogy azért rángat az autó, mert a régi gyertya, ami kijött. 1,5-ös hézaggal került ki, és ami bement ugye az 0,8-as hézaggal ment be? Persze a régi visszament utána, de úgy, hogy már 0,8-ra visszaütött hézaggal. Mivel azzal is rángatott, így az új ment vissza ismét! És nem lehet, hogy az ECU az 1,5-ös hézaghoz tanulta a keverékképzést? És, ha lehúznám 12 órára a sarut, akkor újra normál üzemben működhetne? Csak egy tipp, mert a trafó, gyújtáskábel már cserélt, a gyertya vaci új, így erre tudok gondolni, vagy még az üzemanyag szivattyúra, hogy nem szállít elég magas nyomással terhelésen. Várom a hozzászólásokat! :) Köszi!