2003.-as 1.5dci 65Le-s Tháliám van, normál olajszint mellett iszonyatos világoskék füstöt okád, szó szerint. EGR szelephibára gyanakodtunk, szét is szedtem a szelep tiszta olaj volt, simán szétjött. Most turbóra tippelünk, mert a felső csöve tiszta olaj. Ha valakinek volt már hasonló gondja segítsen nekem, de bármi ötlet jól jönne. Köszi!!
Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy mi lehet a köszponti zárral,mert csak a relé kattanása hallatszik mást nem csinál!Valamint a kilóméter óra hol mér hol nem!Jeladó gond lehet?
Nem hozzáértőként inkább ne te állj neki a féknek. Valószínű lejött a kopóréteg a pofáról. (keresztbe is tud állni, nem jó halogatni a dolgot) Szóval egy komolyabb dobfék felújítás elé nézel. Ilyenkor már rossz szokott lenni a munkahenger, azt is érdemes cserélni. Illetve lehet a dobot is szabályozni kell, esetleg cserélni. És természetesen a pofákat.
Első körben próbáld meg felcserélni a kapcsolókat, vagy befújni neki. A jobbos ablak kapcsolói egyformák. Vagy az ajtó csatlakozót megmozgatni, szerintem valami kontakt hiba lesz, ha a motor jár. Nekem sem egyforma a sebessége..
Egy ideje azt tapasztalom, hogy kisebb fékezésnél is erősen bólint a thalia, ez mellett pedig a kézifék alig fog és magasan. Vészfékezés, kritikus helyzet szerencsére még nem adódott. Amit tapasztalok, az azt jelenti vajon, hogy a hátsó fék gyengélkedik? Ha igen, mit kell cseréltetni? Vagy esetleg csak valami fékerő szabályzó van elállítódva? A (szabályos) műszaki vizsga óta csak kb. 4 ezret mentem vele.
Röviden: nem hozzáértőként mit tegyek, alkatrészt mit, milyent és hol vegyek (fékpofa/fékbetét?)
A vezérlésben nem tudok segíteni, ott valami elektromos gond lesz, nem tudom, hogy UCH, vagy melyik része vezérli, ezt.
A sebesség viszont ilyen. Én újonnan vettem, és a jobb oldali mindig is lassabb volt mint a baloldali. A baloldalit egyszer cserélték garanciában, de az is gyorsabb mint a jobb.
Pár hete sikerült vennem egy 1.5 dCi 2003-as Thalia Expressiont. Első kocsim, ezért még nagyon tapasztalatlan vagyok bármilyen javításban.
Segítséget szeretnék kérni a következő probléma megoldásában:
Jobb oldali elektromos ablak vezetőoldalról csak le utasoldalról csak felfelé vezérelhető, és a bal oldali ablak sebességéhez képest kicsit lassabb is.
Kerestem javítási útmutatókat, de megfelelőt nem találtam. Autodata-t nézegettem de az adatbázisában nem találtam Thaliát csak Cliót. Számomra az autodata is kicsit nehezen használhatónak tűnik így elsőre. Talán ha több rajzot tartalmazna az egyes elemekről és felépítéséről könnyebben érthető lenne.
Na azért :) a szüleimé 2001-es de az sem néz ki igy, pedig az csak akkor volt nyitva mikor olajat cseréltek, vagy ablak tisztitót öntöttek bele, ja meg aksit, mert az 7 év után megadta magát :)
A kocsi áramtalanitva van. Felnyitjuk a mot.ház tetőt, a {motor} és a {kuplung,váltó} találkozásánál találjuk az fhp jeladot! ,,A" kép - Fentről ha nézzük,nehezen látható a gumicsövektől. Találtam egy tisztább képet ,,A1"kép Jol emlékszem 10-es kulcs fogja. Szerintem csőkulcs,vagy krova ,én az utobbival vettem ki. A krovaszem és a hajtokar közé egy hosszabbitot tettem, talán igy könnyebb kihajtani a két csavart. Megmozgatjuk.és kiemeljük, figyeljük, hogy hogy volt ott, {szerintem rosszul nem lehet visszatenni} széthúzzuk a csatlakozóját, ügyelve arra is, el ne törjük! Nagy takaritásra ne gondoljunk, ,,B"kép A kis hegyet letakaritjuk, csatlakozoját megfujjuk kontakt sprayvel,és ennyi szerintem. Ha van müszerünk ohmba rámérünk, nekem 247-et mutatot a müszer. Összerakjuk, és ennyi, reménykedünk, hogy sokáig fog tartani! 2001 8 sz thalia. Nem vagyok a.szerelő!!
Írtam, hogy egyre nehezebben indul a dci. Ez évekig úgy jelentkezett, hogy 2-3-at fordult. Télen kicsit ijesztőbb volt, de ezt a 200 ezres futásnak és a szerelő "jószádékú" "egyszer majd meg fog állni és nem indul majd" jövőbelátásának előzményeként tudtam be.
Na akkor 1 napja csak igen nehezen indul reggel a gép, pedig nyár van.
4-5 indítás és "talán" beindul érzés volt. a 4-nél azért már sírva fakad a technikát tisztelő ember.
Ma +15C volt ami ugyan hidegnek számít nyáron, de azért nem egy dízelnek.
Először a csoda XADO termékre gyanakodtam. Valami igazság van is benne de nem az amire gondoltam.
Szóval: a résolaj gyűjtővezetékben vákum van alapjáraton és leállítás után is (nem tudom miért). Valószínű a szivattyú többet tol mint ami jön a csövön. AZ egyik kis gumicsövön hajszálvékony lyuk volt. Kicsit meghajlítottam és az átlátszó részen a vezetékben rögtön látszik a fehér "hab".
kicsréltem, holnap reggel kiderül.
Visszatérve a Xado-ra. Tettem bele mindent ami kapható. AZ autó azóta (melegen) jobb teljesítményt produkál mint új korában (nem beképzelem magamnak, tényleg). Induláskor nyikorog a gumi. Gyorsul. (140-nél is)
Az igazi idióta (mint én) örül ennek és nyomja a gázt mint a hülyegyerek aki új játékot kap. (autópálya, és több mint a megengedett)
Az eredmény: résolajcső repedés és szerintem kinyírtam végleg a turbót, olaj van mindenhol, bár hangja nincs. Eddig csak úgy "izzadt" a turbo.
Szóval nem kellett volna tolni neki, mert a többi alkatrész nem lett újabb, lehet, hogy rosszul viseli a teljesítménynövekedést és ha meg kell neki halni akkor most fog.
Ha érdekel benneteket később leírom, hogy később mi lett.
Most izzítógyertya cserét tervezek. Időnként hidegben alapjáraton kigyullad az izzítás és 900-ra emeli a fordulatot.
Szia! Még nem! Ajánlotta itt egy fórumtárs, hogy tisztítsam meg az FHP jeladót, de még nem jutottam el odáig, meg azt sem tudom, hol találom! :) A következő lépés biztos az lesz, hogy azt megtisztítom! Ha az sem segít, akkor már tényleg csak a befecskendezésre tudok gondolni!
A tetőkárpiton nincs folt, a világítótest rendben működik körülötte szintén nincs víznek nyoma. Nem vagyok autószerelő, így a műszerfal lebontásának magam nem igen állnék neki.
És mivel jobboldalt ázik ott 100% hogy nem alulról jön mivel semilyen lyuk nincs arra. Az összes vezeték minden a baloldalon van. Ott csak a ventillátor van felül és ennyi.
Ha az antennánál ázik az általában látható a világítás búrájánál, vagy azt kipattintva, de ki tudja hogy hogyan áll esetleg ott az antenna kábele, lehet elvezeti az A oszlpo fele, és onnan folyik. Lámpatestet egyszerűen talán balról ki lehet egyben venni.
Szélvédő nem volt cserélve, az antennánál sem ázhat, mert felülről nincs nyoma vízbehatolásnak. Az ajtókárpitokon sincs nyom, így az ottani gumiszigetelést is kizárnám. És mint mondtam szakszervízbe is vittem ahol állítólag áztatták folyamatosan így látták volna ha felülről jönne be a víz.