Sziasztok.valami szakit nem tudtok aki lecserélné a vezérlésem thalia 1.4 8v n?Nincs kedvem hozzá a ķülsö szijjat meg a görgöket lecseréltem pár hónapja az is nagy cumi volt:(
Ha API GL-5-öt használsz API GL-4 előírású váltónál, azt kockáztatod, hogy a réz perselyek, bronz szinkronok korrodálni fognak. Váltási nehézséget okozva, és esetlegesen a váltó életét csökkentve. olvastam anno róla, hogy az az API GL-5, ami MTI megjelöléssel rendelkezik, elméletileg már használható API GL-4 előíráshoz is. Én mindenesetre akkor sem önteném bele. A lényeg a lényegben, hogy a GL-4 Plus a 4-es számozásban van, tehát adalékolva van a réz dolgokhoz. Míg a GL-5 ilyen adaléktól mentes.
Szóval azt használjuk, ami elő van írva. Ha Api gl4 az előírás, nem jó az Api gl5. A gl4+ az nem gl 5. szóval gl4 előíráshoz használható. de az olaj dobozán rajta kell lennie az összes api kategóriának, amiben használható az olaj.
Az API jelölések hajtóműolajok esetén könnyen
áttekinthetőek, és elmagyarázhatóak. Az API
GL-1, GL-2, GL-3 már elavult minősítések
egyszerű kézi kapcsolású manuális váltókhoz,
azért jelölik még egyes olajokon, mert a régi
gépkönyvek előírásaiban szerepelnek.
Az API GL-4 szintén manuális váltókhoz
ajánlott szabvány, a GL-4 olajok tartalmaznak
egy adalékot, ami védi a szinkronkapcsolókat
a színesfém-korróziótól. Az API GL-4 olajokat
lehet hidakba, differenciálművekben,
lehajtásoknál (hipoid fogaskerék-kapcsolat) is
használni, de csak ún. Light offset
rendszereknél, azaz zéró tengelyeltolásnál.
Az API GL-5 olajok kifejezetten hidakba,
differenciálművekben, lehajtásoknál hipoid
fogazáshoz, nagy nyírási igénybevételhez
tervezett kenőanyagok, amiket nem
adalékolnak színesfém-korrózió ellen, így
szinkronkapcsolóval szerelt manuális váltóhoz
nem használhatóak. Ami tudja az API GL-4 és
GL-5 szabványt, értelemszerűen mindkét
kenési helyen megfelelő választás.
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem! A váltóolaj dobozára az van írva, hogy Elf Tranself NFJ 75W-80 API GL 4+. Ez a 4+ érdekelne, hogy az gyakorlatilag megfelel specifikáció szerint az API GL 5-nek? Vagy ez más és nem alkalmazható abban a váltóban amelyik előírja az API GL 5-öt annak ellenére, hogy az alkalmazandó váltó is 75W-80-as olajat kíván? Aki ismeri a választ ne tartsa magában! Hali...
Segítséget szeretnék kérni, már egy hete szívok a féltengely cserékkel, de elakadtam!
2001-es 1.4 16V a gépkocsi.
Jobb oldalt nem cserélhető a féltengely csukló, ki cseréltem az egészet újra.
Bal oldalon cserélhető a csukló, de az unix és a bárdi (és az összes többi autóáruház) programja 30 ricnis csuklót hoz az autómhoz, de ezek nem mennek rá, mert nekem 22 ricnis van! (remélem jól számoltam)
Renault Clio hoz találtam bárdinál 22 ricniset, az tökéletes lett volna, rá is ment, de az külső zéger gyűrűs, az enyém pedig belső zéger gyűrűs!
Sikerült abszolválni a trafócserét. Kocsi újra a régi. Akinek K7J-s motorja van és esetleg leszedésre kerül a trafó, megnézné, hogy a trafó műanyag háza neki is repedt? A rossz trafón lett egy pár repedés az idők során.
Nem tudom most mi nem tetszik, pont te voltál aki feltette a kérdést, hogy mi a gyári előírás. Leírom, hogy mi az, próbálom alátámasztani, hogy miért az és hogy valószínű azért tekeredik el sok mindenkinek a 8x8-as leszedő mert nem azzal van összerakva és sokkal jobban meg van amiatt tépve a leeresztő, erre én vagyok a vita végén megint kimondatlanul buzizva meg savazva. Ugyanúgy mint a vezérműszíj feszítéses hasonló vita végén is. Persze a de meg a jó az úgy is, meg az így szoktuk csinálni érvek mellett nem sok minden más hangzik el. Legközelebb szóljatok a gyárnak is hogy hülyék. Mindenki úgy élvez ahogy tud. Téma Lezárva.
Volt már többször szó róla, hogy melyikben mi van, igazán nem sikerült megfejteni a logikát melyikbe mit miért tettek, de a dci-kben talán csak az elektrohidraulikus volt. Egyébként ugyanaz az egész mint a sima hidraulikus annyi különbséggel, hogy itt nem a motor hajtja szíjon keresztül a szivattyút, hanem egy elektromos motorral van egybeszerelve. Az olajról is megoszlanak a vélemények, hogy D3 vagy D2. D2-es a gyári feltöltés. Én amikor cseréltem azt is tettem bele. Viszont valaki D3-assal használja. Külön szervókormány olaj nem létezik. Sima automataváltó olaj kell bele.
Köszönöm a gyors válaszod. Elf renaultmatic d2, azt hittem ez váltó olaj. Amúgy ebben a típusban csak elektromos rásegítéses szervó van ugye? Szíjhajtás nincs a szervón. Értem ezalatt, hogy szíjprobléma nem igen lehet..
Sziasztok! Egy kérdésem lenne! Az Autom egy 2004.10 havi Renault Thalia 1,5 dCi 48kW K9K700 motorkódú autó. Indításkor úgy 5-15 secig sipoló hangot ad a servó, ekkor a kormány eltekerése is nehézkes.. Azt tanácsolták első körben cseréljek servó olajat. A kérdésem az lenne, milyen fajta kell bele. piros, zöld illetve márka tekintetében. Esetleg volt hasonló probléma már valakinek? Köszönet a válaszokért!!
Na ma beszart a gyújtótrafóm. Néha felvillantotta az engine check-et de semmi letárolt hiba, se freeze frame, semmi infó hogy miért villant fel a visszajelző. Hidegen semmi baja, viszont üzemmelegen meg elkezdett gyorsításkor rángatni. Méregettem egy darabig mire kiderült mi a franc kínja van. Holnap kell egyet szereznem.
no, hát ugye az úgy van, hogy nem csak a réz-alu tud beindulni, hanem bármilyen más, eltérő potenciáljú fém is, de ehhez kell azért hétköznapi értelemben egy kis víz is és fémtiszta felület:)
az alukartellel én nem is nagyon kezdegetnék egyébként, mert aztán egyszer csak jönnek a nehézfiúk,hogy mi a helyzet?!:)))