Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hant90 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56315

Nekem is ilyen típusú van, az enyémet a Szabolcs csinálta. Miért nem viszed te is hozzá?

Előzmény: quattrotomi (56313)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56314

De !

Itt a szomszéd utcában van egy korrekt szerelő! ;-)

Előzmény: quattrotomi (56313)
quattrotomi Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56313

Sziasztok.valami szakit nem tudtok aki lecserélné a vezérlésem thalia 1.4 8v n?Nincs kedvem hozzá a ķülsö szijjat meg a görgöket lecseréltem pár hónapja az is nagy cumi volt:(

Köhike Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56312
Szia. Ez abs-es autó ugye?
Előzmény: zallboro (56307)
DGabee85 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56311

Ha API GL-5-öt használsz API GL-4 előírású váltónál, azt kockáztatod, hogy a réz perselyek, bronz szinkronok korrodálni fognak. Váltási nehézséget okozva, és esetlegesen a váltó életét csökkentve. olvastam anno róla, hogy az az API GL-5, ami MTI megjelöléssel rendelkezik, elméletileg már használható API GL-4 előíráshoz is. Én mindenesetre akkor sem önteném bele. A lényeg a lényegben, hogy a GL-4 Plus a 4-es számozásban van, tehát adalékolva van a réz dolgokhoz. Míg a GL-5 ilyen adaléktól mentes.

Bocs a sok írásért, remélem segített.

Előzmény: DGabee85 (56309)
DGabee85 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56310
Szóval azt használjuk, ami elő van írva. Ha Api gl4 az előírás, nem jó az Api gl5. A gl4+ az nem gl 5. szóval gl4 előíráshoz használható. de az olaj dobozán rajta kell lennie az összes api kategóriának, amiben használható az olaj.
Előzmény: DGabee85 (56309)
DGabee85 Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56309
Az API jelölések hajtóműolajok esetén könnyen
áttekinthetőek, és elmagyarázhatóak. Az API
GL-1, GL-2, GL-3 már elavult minősítések
egyszerű kézi kapcsolású manuális váltókhoz,
azért jelölik még egyes olajokon, mert a régi
gépkönyvek előírásaiban szerepelnek.
Az API GL-4 szintén manuális váltókhoz
ajánlott szabvány, a GL-4 olajok tartalmaznak
egy adalékot, ami védi a szinkronkapcsolókat
a színesfém-korróziótól. Az API GL-4 olajokat
lehet hidakba, differenciálművekben,
lehajtásoknál (hipoid fogaskerék-kapcsolat) is
használni, de csak ún. Light offset
rendszereknél, azaz zéró tengelyeltolásnál.
Az API GL-5 olajok kifejezetten hidakba,
differenciálművekben, lehajtásoknál hipoid
fogazáshoz, nagy nyírási igénybevételhez
tervezett kenőanyagok, amiket nem
adalékolnak színesfém-korrózió ellen, így
szinkronkapcsolóval szerelt manuális váltóhoz
nem használhatóak. Ami tudja az API GL-4 és
GL-5 szabványt, értelemszerűen mindkét
kenési helyen megfelelő választás.
Előzmény: SGN (56308)
SGN Creative Commons License 2014.03.30 0 0 56308

Sziasztok! A következő lenne a kérdésem! A váltóolaj dobozára az van írva, hogy Elf Tranself NFJ 75W-80 API GL 4+. Ez a 4+ érdekelne, hogy az gyakorlatilag megfelel specifikáció szerint az API GL 5-nek? Vagy ez más és nem alkalmazható abban a váltóban amelyik előírja az API GL 5-öt annak ellenére, hogy az alkalmazandó váltó is 75W-80-as olajat kíván? Aki ismeri a választ ne tartsa magában! Hali... 

zallboro Creative Commons License 2014.03.29 0 0 56307

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, már egy hete szívok a féltengely cserékkel, de elakadtam!

2001-es 1.4 16V a gépkocsi.

Jobb oldalt nem cserélhető a féltengely csukló, ki cseréltem az egészet újra.

Bal oldalon cserélhető a csukló, de az unix és a bárdi (és az összes többi autóáruház) programja 30 ricnis csuklót hoz az autómhoz, de ezek nem mennek rá, mert nekem 22 ricnis van! (remélem jól számoltam)

Renault Clio hoz találtam bárdinál 22 ricniset, az tökéletes lett volna, rá is ment, de az külső zéger gyűrűs, az enyém pedig belső zéger gyűrűs!

Motor kód: K4JA412....

 

 

Kérlek segítetek, teljesen tanácstalan vagyok!

 

Köszönöm

 

Garfield007 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56306

Nem volt szakszerviz közelében.

Előzmény: B45524D N3K1 (56305)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56305

Sziasztok!

 

Egy ismerősöm ismerőse, Erdélyben megnézte a Rönó szerverén (valami ilyen helyen dolgozik) a Clio-m "múltját".

Annyi látszik mindössze, hogy 2002-ben leszállították, akkor volt benne 5 km.

Ennyi!

Szerintetek ez mit jelent?

 

a/ nem járt soha szakszervizben.

b /nem járt soha szervizben.

c/ ennyire ügyes volt a kereskedő, hogy törölte(töröltette) az előzményeket.

d/ szar a rendszer.

 

???

Köhike Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56304
Sikerült abszolválni a trafócserét. Kocsi újra a régi. Akinek K7J-s motorja van és esetleg leszedésre kerül a trafó, megnézné, hogy a trafó műanyag háza neki is repedt? A rossz trafón lett egy pár repedés az idők során.
Köhike Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56303
Lehet akkor a klíma lesz a kulcs a dologban. Egyszer tényleg jó lenne kideríteni minek a függvényében melyik kerül bele.
Előzmény: nagya2 (56302)
nagya2 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56302

HAli!!

Az enyém 2002-es Dönci, nincs légkondi, és sima szijhajtásos szervós.

Üdv Nagya

Előzmény: Attaska (56298)
Köhike Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56301
Nem tudom most mi nem tetszik, pont te voltál aki feltette a kérdést, hogy mi a gyári előírás. Leírom, hogy mi az, próbálom alátámasztani, hogy miért az és hogy valószínű azért tekeredik el sok mindenkinek a 8x8-as leszedő mert nem azzal van összerakva és sokkal jobban meg van amiatt tépve a leeresztő, erre én vagyok a vita végén megint kimondatlanul buzizva meg savazva. Ugyanúgy mint a vezérműszíj feszítéses hasonló vita végén is. Persze a de meg a jó az úgy is, meg az így szoktuk csinálni érvek mellett nem sok minden más hangzik el. Legközelebb szóljatok a gyárnak is hogy hülyék. Mindenki úgy élvez ahogy tud. Téma Lezárva.
Előzmény: Garfield007 (56300)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56300

Ja-ja, informatikai topikokban ezért nem dumálok én sem ;-)

Előzmény: Luck Skywalker (56294)
Köhike Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56299

Volt már többször szó róla, hogy melyikben mi van, igazán nem sikerült megfejteni a logikát melyikbe mit miért tettek, de a dci-kben talán csak az elektrohidraulikus volt. Egyébként ugyanaz az egész mint a sima hidraulikus annyi különbséggel, hogy itt nem a motor hajtja szíjon keresztül a szivattyút, hanem egy elektromos motorral van egybeszerelve. Az olajról is megoszlanak a vélemények, hogy D3 vagy D2. D2-es a gyári feltöltés. Én amikor cseréltem azt is tettem bele. Viszont valaki D3-assal használja. Külön szervókormány olaj nem létezik. Sima automataváltó olaj kell bele.

Előzmény: Attaska (56298)
Attaska Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56298

Köszönöm a gyors válaszod. Elf renaultmatic d2, azt hittem ez váltó olaj. Amúgy ebben a típusban csak elektromos rásegítéses szervó van ugye? Szíjhajtás nincs  a szervón. Értem ezalatt, hogy szíjprobléma nem igen lehet..

 

Előzmény: Köhike (56297)
Köhike Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56297
Elf renaultmatic d2. De nem vagyok biztos benne, hogy ez megoldja.
Előzmény: Attaska (56296)
Attaska Creative Commons License 2014.03.28 0 0 56296

Sziasztok! Egy kérdésem lenne! Az Autom egy 2004.10 havi Renault Thalia 1,5 dCi 48kW K9K700 motorkódú autó. Indításkor úgy 5-15 secig sipoló hangot ad a servó, ekkor a kormány eltekerése is nehézkes.. Azt tanácsolták első körben cseréljek servó olajat. A kérdésem az lenne, milyen fajta kell bele. piros, zöld illetve márka tekintetében. Esetleg volt hasonló probléma már valakinek? Köszönet a válaszokért!!

Köhike Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56295

Nem bonyolítom túl, csak volt egy kérdés korábban, hogy mi a gyári ajánlás.

Előzmény: Luck Skywalker (56293)
Luck Skywalker Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56294

Egyébként ezért nem reagáltam a 8 szelep 16 szelep mi mennyi melyik drágább kérdésedre.Bármit írtam volna tuti nem jövök ki jól :)

Előzmény: Garfield007 (56278)
Luck Skywalker Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56293

Csak hogy tisztázzuk én ugyanezt írtam,kiegészítve hogy jó a Gyári réz is.

Galvánelemről jut eszembe két kérdés:

A váltónál milyen alátét van?

A váltóház miből van?

Nem kell mindent túlbonyolítani.

 

Előzmény: Köhike (56290)
Köhike Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56292

Na ma beszart a gyújtótrafóm. Néha felvillantotta az engine check-et de semmi letárolt hiba, se freeze frame, semmi infó hogy miért villant fel a visszajelző. Hidegen semmi baja, viszont üzemmelegen meg elkezdett gyorsításkor rángatni. Méregettem egy darabig mire kiderült mi a franc kínja van. Holnap kell egyet szereznem.

B45524D N3K1 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56291

Kössz, neked is!
(Majd hívom őket is, akit eddig hívtam, csak gólyalábbal együtt akart adni :-(  )

Előzmény: Garfield007 (56289)
Köhike Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56290

Csak, hogy tisztázzuk a tömítés dolgot. Gyári leírásból:

Garfield007 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56289

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9027813&aq_ext=1&aq_text=bont%F3

Pl.:

 

Szia,
Budapesten egymáshoz közel van két Renault bontó is:

1. Garo Super XVII. Pesti út 474. (ahogy már írták itt).

Telefon: 061 253.83.66 / 128, Mobil: 0620. 9.22.33.57

Fax: 061 253 8367"

Ny: H-P: 9-17h

2. Renault-Citroen-Peugeot bontó: XVII. Péceli út 139.
Tel: 257 0136
30/948 8902
Ny: H-P 8-17h

Előzmény: B45524D N3K1 (56288)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56288

Köszi!

Előzmény: desavel (56286)
desavel Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56287

no, hát ugye az úgy van, hogy nem csak a réz-alu tud beindulni, hanem bármilyen más, eltérő potenciáljú fém is, de ehhez kell azért hétköznapi értelemben egy kis víz is és fémtiszta felület:)

az alukartellel én nem is nagyon kezdegetnék egyébként, mert aztán egyszer csak jönnek a nehézfiúk,hogy mi a helyzet?!:)))

Előzmény: SGN (56279)
desavel Creative Commons License 2014.03.27 0 0 56286
Előzmény: B45524D N3K1 (56285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!