Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56281

Ez egy megoldás volt, de ha lehet kapni az a legjobb. Igazából marhára mindegy.

Előzmény: SGN (56277)
Luck Skywalker Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56280

Részemről a gyári rézalátétet szeretem,az jó mindenhova de hozzáteszem azt illik mindig cserélni.Kivéve a váltónál mert az nem érzékeny rá.A gumis alátét alukarterhoz jó ,lemezhez nem az igazi.Viszont a gumist vissza lehet tenni mert nem szokott gond lenni vele. Ez nem előírás csak én így szoktam.

Előzmény: Garfield007 (56278)
SGN Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56279

Talán alukartelhez nem párosítottak réz tömítést! Legalábbis remélem, de nagyon, már csak a galvánelem kialakulásának a veszélye miatt se! Ha tévedek akkor bocsi.... 

Előzmény: Garfield007 (56278)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56278

Ha jól emlékezem a gyári előírás is réz, de majd Luck cáfol vagy megerősít :-)

Előzmény: SGN (56277)
SGN Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56277

Ne viccelj már! Miért kellene köszörülni amikor lehet kapni olyan dugófejet aminek 8X8 a kialakítása 1/2" hajtó négyszöggel! A másik ami megütötte a fülemet igazából a szememet :-) , hogy aki spórol a gumis tömítéssel miért is nem vesz alukarikát? Minek kellene a rezet agyonhúzni és mint írtad alukartelhez nem is való! Hali...

Előzmény: Köhike (56272)
Köhike Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56276
20Nm. Sem az alu karternek nem tesz jót ha jobban meg van húzva, na meg értelme sincs sok, mivel a gyári tömítésnél az a kis gumi betét tömít. Ezt az tépi meg a kelleténél jobban aki lusta megvenni a gyári tömítést, és hagyományos réz tömítést használ. Mert az viszont folyik ha nincs rendesen meghúzva, hiába lágyítják ki előtte. Viszont azt meg az alu karter is meg fogja elégelni idővel. Szóval ki van ez találva, ahogy azt a szerszám kialakítása is mutatja.
Előzmény: desavel (56275)
desavel Creative Commons License 2014.03.26 0 0 56275

nekem van az olajleeresztőhöz gyári szerszámom, direkt úgy van kiképezve, hogy szinte alig tudsz vele erőt kifejteni. persze nem arra van kitalálva, hogy a negyedik tulajos autóból szedd ki vele a belekalapált vízvezeték záródugót:D

Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56274
A Megane 1 phase 2 lesz az mivel az 99 elején jött ki, a Thalia meg 99 végén. A Kangoo meg talán 2003 után kapta csak meg. De azt még pontosítani kellene.
Előzmény: Köhike (56273)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56273

A dologban a legérdekesebb számomra, hogy a Clio2 phase 1-ben is volt ugye 1.4-es 8 szelepes motor, viszont az még a régi E7J volt, az sosem kapta már meg a K7J-t, azt csak a Megane 1 phase 2-es, és a Kangoo, valamint a Thalia kapta. Illetve később a Dacia már egy javított formában. Azt nem sikerült még kideríteni, hogy maga a K7J melyikben is debütált először. (ugye a K7J az a K7M csökkentett löketű változata) Talán a Megane1-es lesz az amiben ráncfelvarráskor megjelent.

Előzmény: Köhike (56270)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56272

Egyébként meg ha nem jön le azzal, kell venni egy crowa szűkítőt és átköszörülni.

Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56271

Nyilván itt is vannak eltérő anyagminőségű darabok, de azért továbbra is szerintem azok a csavarok amik nem jönnek ki vele igen túl vannak húzva.

Előzmény: ÖregMackó (56268)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56270

A 8 szelepes motor történelme ha szigorúan vesszük nem nyúlik vissza olyan sokat, pontosabban csak a Megane1 K7M-ig. Az E7J ami nagyon hasonló külsőre, egy teljesen más motor még ha a hengerfej ugyanaz is. Az E-s motor egy nedves perselyes motor amiben cserélhetők a hengerperselyek, ellenben a K-s motorral amiben már nem. Továbbá nem egyezik meg sem a furata, sem a lökete, hiába ugyanaz a lökettérfogat, szóval a főtengely is minimum más a két motorban. Az E-s motor meg valamikor a 80-as évek legvégén jelent meg az R19-es első generációjában még progresszív karburátorral etetve E6J kódon. A C-t hivatott kiváltani ami meg 62-ben debütált. Ami meg a leeresztő csavarokat illeti az valamikor a 80-as évek elején változott, ugyan előtte is négyszögletes volt csak nem 8x8-as hanem talán 12x12-es volt. (nekem is köszörült kulcsom van már vagy 30 éves így nem igazán tudom a pontos méretét)

Előzmény: Garfield007 (56267)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56269

20Nm-rel gyertyát kell pl meghúzni. De ki tudja, lehet sok erős ember van az országban.

Előzmény: ÖregMackó (56268)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56268

A kilincs úgy megcsavarodik mint a piszkavas amit ifjúkorunkban a suliban csináltunk. Puha fém az erre, Én dugókulcsból köszörültem.

 

Előzmény: Köhike (56255)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56267

Én most márkaspecifikusan a Thaliara gondoltam és erre a 10 évre látok rá.

Ha meg komolyan veszem pl. a 8v motor történelmét, akkor hajjaj... :o)

Előzmény: Köhike (56265)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56266

Ha többen nem írják itt le, akkor én sem hiszem el. Mondjuk ez is kétélű, mert egyrészt a megtépés, de a biliacél kilincsek is vizsgáznak ;-)

Előzmény: Köhike (56263)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56265
Az a 10 év meg inkább 25 ;)
Előzmény: Garfield007 (56261)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56264
Halkan megjegyzem, hogy 20Nm a gyári meghúzási nyomaték.
Előzmény: Köhike (56263)
Köhike Creative Commons License 2014.03.25 0 0 56263
Azért, ha valaki egy alu karterben gumi tömítéssel úgy megtépi a leeresztő csavart, hogy egy 8*8-as vas eltekeredik az meg is érdemli.
Előzmény: Garfield007 (56261)
23szabolcs87 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56262

kösszi garfild a tanácsot sajnos nem nagyon vagyok benne az autoszerelésben de probálok beletanulni lassan

Előzmény: Garfield007 (56261)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56261

Tudom, már 10 éve is akkora volt. Ha éppen majd megtekeri háromszor, ahogy itt is leírták páran, akkor majd néz másik megoldást, én leírtam mit és mekkorát keressen.

Előzmény: Köhike (56259)
23szabolcs87 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56260

igen olajszürö leszedöm az van

Köhike Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56259
A kilincs is akkora. ;) Ezt szeretem egyébként a Renaultban. Aki nem ismeri az kínlódik, aki valamennyire ismeri az minden nap ilyen apró figyelmességekkel, jópofa dolgokkal találkozik.
Előzmény: Garfield007 (56258)
Garfield007 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56258

8x8 négyszögkulcs

olajszűrő leszedőd van?

Előzmény: 23szabolcs87 (56256)
SGN Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56257

Te most viccelsz? Szerinted kenyeret hol kapni? A másik! Milyen motorhoz keresed a gyári leeresztő kulcsot? Amennyiben Renaulthoz akkor elárulom, hogy a legutóbbi ismereteim szerint a Renault nem gyárt szerszámot! Hali.....és még egy utolsó: ha te szeretnéd használni és ilyen kérdést teszel fel akkor ne állj neki! Nem sértésnek szántam csak jótanácsnak!

Előzmény: 23szabolcs87 (56254)
23szabolcs87 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56256

az pont olyan átméröjü akkor kösszi a segitséget

Köhike Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56255
Fogsz egy kilincset és kész. :)
Előzmény: 23szabolcs87 (56254)
23szabolcs87 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56254

sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy hol lehet gyári motorolaj leeresztö kulcsot kapni fontos lenne

 

Garfield007 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56253

Dávid itt is írogatott.

Már nem írogat.

Előzmény: Törölt nick (56252)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.24 0 0 56252

Hali!

 

Nekem a gyújtáskapcsolóm ment tönkre, vettem egy bontottat kulcs nélkül 3.500 huf-ért, azt elküldtem az eredeti kulcsommal együtt ide:http://hevederzar.hu/araink.html (mivel vidéki vagyok és olcsóbb volt a posta, mint felautózni a nagyfaluba) és ők simán átlamellázták asszem összvissz 4.000huf-ért.

 

A gyári gy.k. lett volna "akciósan" 57.000huf.

Előzmény: cickafark78 (56249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!