Sziasztok! A napokban vettem egy Renault Megan 1.6 1998-as csodát.A problémám vele,hogy a vezető oldali ablakemelő működik,a többi három nem.Autóvillamossági szerelő nyugdíjas barátom átnézte,az anyósülés felőli ablakemelő nem kap áramot, feltételezem hogy a hátsók se. 1 van az utastérben lévő biztosítékból,az rendben van.A kapcsolók is jók.Itt megállt a tudomány.Merre keressük a hibát?Mert szerintem mind a három ajtóban képtelenség hogy szálszakadás legyen.Válaszotokra feltétlen és sürgősen számítok,mert az autóban nincs légkondi és nyakunkon a jó idő.Esetleg lehetnek az ablaknak biztosítékai a motortérben is?Mert azokat nem jutott eszünkbe megnézni.Válaszotokat ide várnám: b.melinda75@citromail.hu Üdv:Melinda
Lehet rosszul rémlik, de mintha a régebbi döncikbe még vízérzékelős gázolajszűrőt raktak, aminek a visszajelzése ha jól rémlik az izzítólámpára volt kötve.
Megnézném, hogy nem-e vízérzékelős-e az olajszűrő, és nem-e vizes a gázolaj, alsó kiscsavart kell kitekerni, ha tiszta, akkor ezzel nem lesz gond.
Izzításvisszajelző villan még fel akkor is, ha a tápreléje kimegy vagy vacakol, 43819-es hozzászólásban van erről bővebben.
Izzítógyertya nélkül még télen is beindul, max nagyon nagy hidegben nem.
Autó megy, bár picit füstölget a legutolsó tankolás óta , műszerfalon lámpa világít , emberünk bemegy szervizbe , kiolvassák , sajnos nem tudom pontosan mit , de valami kipufogóval kapcsolatos hibát találnak , szerelő kicsit megpörgeti a motort mondván tisztuljon, motor elkezd 3 hengeres lenni , 1 henger kiszáll a játékból . motor leállít , utána már el sem akar indulni , féktisztító spray-el elindul , jár mind a 4 henger , ha nem fújnak neki , leáll. Így került hozzám .
Hibatároló :
izzítógyertya
egr szelep
én egr-t leszedtem kipucoltam , visszaraktam , egr hiba megszűnt, jelenleg más csak izzító hiba van benne. (mind a 4 szar) motor nem indul , spray-el indul jár, és néha néha mintha elkapná , mert olyankor felpörög magasabb fordulatra és ott jár picit aztán fordulat leesik és leáll .
szivattyú , porlasztók rendben vannak , rail nyomás jó , immo jó ,
Úgy kell beállítani, hogy a tőkék különféle méretben léteznek. Olyan mint a hézagoló lapkás, csak itt nincsenek külön lapkák, hanem a tőkék méretével oldják meg. Hidrotőkésen nem kell szelephézagot állítani, mivel pont az a lényege, hogy dinamikusan mindig a lehető legkisebb méretre áll.
Én nem tudok előírás szerinti állításról. 0.2 - 0.4 a hézag (+0.05, -0.075 a tolerancia) , és a tőkét kell cserélni ha nem megfelelő a hézag. Állítani nem lehet rajta.
Előre is bocs,ha hülyeséget kérdezek de a szelepállítós témában nem vagyok otthon.Pár sorral lentebb szó volt a benzines motor szelepállításáról.Az lenne a kérdésem,hogy a DönCI-nél nem kell szelepet állítani?
Nincs gondja a kocsinak,csak most tölti a 11-et,és gondolok itt pl. egy szelephézag ellenőrzésre.
Vezérműtengelyen nem szabad fordítani. Csak a főtengelyt. 18-as kulccsal könnyen lehet, ki kell tekerni a kormányt, és be lehet férni ha ki van nyitva az a kis műanyag szervízajtó a dobbetéten. Gyújtássorend 1-3-4-2. 1-es henger a lendkerék felöli. 1-es, és a 4-es megy együtt, illetve a 2-es 3-as. Ha az egyik váltáson van akkor lehet a párján állítani. 2 teljes főtengely fordulat alatt mindegyik sorra kerül. Kell még torx és inverz torx kulcs még leszedni a légszűrőházat, valamint a szelepfedelet. Kb ennyi.