Üdv.! Úgy szint Renault kangoo tgk van . A próblémám az lenne ,hogy a diagnosztika szerint a nagynyomású szívatyú nem termeli fel a nyomást és ez mellet a vissza folyon áramlik levegő a szűrő irányába.( nem is indul be) Azt mondta szerelő el van kopva nagy nyomású szivatyú cserélni kell. Cseréltűk 200km menten utána az új nagynyomású szivatyuval, egy napot állt az auto és újbol nem indult be , diagnoztika megint ugyan azt a hibát hozta. az auto azota sem indult be , ha tud segiteni előre is köszönöm.
Valószínűleg nem fagyott be a szivattyú, hacsak nem Novoszibirszkben parkoltál le! :-) Mielőtt relét vagy egyéb dolgot vásárolsz mindenképpen győződj meg róla, hogy a gyújtás ráadásakor, ha a szivattyú nem dolgozik megkapja-e a megfelelő feszültséget. A világtörténelemben volt már példa arra, hogy a szivattyú tönkrement! Ellenben tapasztaltam Clionál olyat is, hogy a kulcs gyújtáskapcsolóba helyezése után, a gyújtás ráadásakor a szivattyú nem dolgozott, de a második vagy sokadik gyújtás ráadásakor mindig működött a szivattyú, de ha a kulcsot kihúztam a helyéről majd visszatettem az első gyújtás ráadásakor a szivattyú nem tekert! Magyarázatot erre nem találtam. Ez egyébként a motor indítását nem zavarta. A szivattyú tápfesz. vizsgálatánál ketten legyetek, mert nem érsz hátra megnézni, hogy van-e fesz. ha te teszed rá a gyújtást, mert elég hamar kikapcsol a relé. A relén kívül, ha nincs tápfesz hátul a szivattyúnál lehet vezeték, inercia kapcsoló vagy ahogy azt Lulumba írta biztosíték hiba is, mert a relének is kell kapcsolni valamit. Amikor a relé szórakozik a gyári hibakódkiolvasó hibakódot talál ellenben az általános hibakódkiolvasókkal! Remélem nem kell beszélni az ECU hibájáról ami adja a relé behúzótekercsének a testet. De ez utóbbi hiba inkább ne legyen azt kívánom! Hali....
Engem szivat ez a kocsi!!Tegnap este nem ment a szivattyú most megyek hogy megnézzem és láss csodát gyujtás és zúg a szivattyú és indul!4Mi a fene lehetett vele befagyott tegnap!!
Nálam annyi volt, hogy leállítottam az autót a parkolóban, lezártam, kb. egy óra múlva mentem vissza, indítok és semmi. Először az volt a furcsa, hogy kicsit gyorsabban tekert az önindító mint szokott( ugye nem volt anyag, amit összepréseljen a dugattyú a hengerben) . A fiam akkor szól, nem lehet valamelyik biztosíték a hiba? (akkor volt a gyerek kb. 12 éves)
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy a thalia egyáltalán nem indul!Ahogyan észleltem az üzemanyag szivattyú meg sem nyikkan gyujtás ráadáskor.A reléket összecserélgettem hátha az a gond de semmi!A pillanatleállítója rendesen zárja az áramkört be van nyomva.Amikor leálltam egy hete semmi gond nem volt, a szivattyú csak így megadhatja magát,Valami ötlet mit csináljak? Köszönöm!
Egyszer jártam Ukrajnában nem mertem tankolni gázolajat Clióba, de a határnál Magyar oldalon azt mondták ezt nem hiszik és írjak be fél tankot a papírra. Az üzemanyag jelzőm meg negyeden állt mind eközben.
Én Kárpátalján élek, és félig itt, félig Magyarországon használom az autót. Tankolni csak ukrán benzint tankolok bele másfél éve az ár miatt (285 körül van a 95-ös), de a fogyasztása így sem kiemelkedő. Saját számítások alapján az 1.4-es 16 szelepesnek 7 körüli átlagfogyasztása van.
Persze lehet, hogy hosszú távon a motor nem fogja nagyon szeretni :(
Vannak itt is jó benzinek, ahogy Magyarországon is gyatrák. Nem véletlen, hogy a fél Szabolcs ide járt tankolni, amíg rá nem szállt a NAV (köszönhetően Fletónak).
De volt olyan is, hogy az 1500-as Ladám minden 100 méteren megállt tankolás után, pedig az előtt ment, mint a kisvonat :)
Ez már nekem is feltűnt, csak hát a reklámokat nem szakembereknek/hozzáértőknek csinálják, és ha belegondolsz, pl anyuci nem akar úgy járni, hogy ne induljon, és ezért inkább ott tankol, mert nálunk sűrűn van -35 fok :))))
Van a TV-ben a szóban forgó gázolajról egy reklám. Valakit üldöznek, bevágódik egy kocsiba próbál indítani, de az indítómotor csak keservesen, lassan köszörül. A reklám szerint, ha a szóban forgó kúton tankolt volna, akkor -35 fokon is indulna az autó. Ez nem úgy van, hogy jó akku és indítómotor esetén a motor szokott indítási módon pörög, csak nem indul be? Nekem a reklámban hallható hangból a gyenge akku ugrik be.
Na én lassan nem járok, nem kímélem. Főúton 100-120, palyán 130-140 a város meg csak 2-3 km utánna leállít és eközben még az ovinál is megállok. Mint ahogyan tárgyaltuk nem rég a téli gumi is rátesz 0, 3-0, 5l-t.
Igen, 1.5 dCi nekem is (Clio). Ráadásul nem is túl keskeny gumik vannak rajta. Nyáron faluban 3.5-ös átlagot tudok tartani vele, igaz nem sietem el olyankor.
Letakartam a hűtő kb 3/5 részét és a hűtőmaszk mögött is ki van teljesen takarva a szél ellen. Ezek nélkül nem igen érte el a termosztát nyitási hőmérsékletet, csak ha nagyon megküldtem, annak meg sok értelme nincsen elővárosi forgalomban. Így terheléstől függően, ha folyamatosan tudok haladni szépen billeg a 80-88 fokos tartományban a hűtőfolyadék hőmérséklete. Úgy tapasztaltam viszont, hogy ezekkel kb. 8 fok felett már el tud melegedni 100 fok környékére, ilyenkor ki kell húzni a lapokat.
Tempónál nekem is feljebb megy drasztikusan, 130 körül vagy kicsit többel megyek 6 liter körül bekapja. Igazából nálam 80km-h felett kezd mindenképp látványosan nőni a fogyasztás, ott jön beerősödik a légellenállás, motor is kezd már pörögni.
Nekem is ez a tapasztalatom benzinnel. Kb 0.5-0.7 literrel kevesebbet evett. 6.3 jött ki átlagra úgy, hogy 7-800km-t mentünk aminek több mint a fele tartós 140 volt pályán megpakolva. Ugyanezzel a benzinnel országúton normálisan közlekedve 5.5. (omv 100-as)
Igazán jó gázolaj csak a határ túloldalán van északra vagy nyugatra vagy délre. Lengyelországban 4 litert evett az autóm (35 Ft-tal olcsóbb gázolajból), ami itthon nem megy 4.7 alá. de inkább 5 körül fogyaszt. Pedig nem nyomom neki és 50-50 % város széle meg pálya.