Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DGabee85 Creative Commons License 2014.01.08 0 0 55276

Nem is kell, hogy megegyezzen a véleményünk, hisz ezért különbözünk! Én az én véleményem mondtam el, nem kötelező ezt senkinek sem követnie! :) 

Vegyen 4 évszakost, ha arra van pénze, meg igénye bárkinek is. Azt pedig sosem értettem, hogy miért mondják az emberek azt, hogy: "De már XX éve vezetek így, balesetmentesen!". Akkor ez azt jelenti, hogy emiatt sosem lehet már az ilyeneknek balesete, gondolom én. Szerény véleményem szerint az, hogy ki hány éve vezet balesetmentesen, nem jelent semmit arra nézve, hogy a jövőben lehet-e balesete! De ne legyen!!! Én maradok ez a maradi ember, aki úgy döntött, hogy nyáron nyári gumit tesz fel, télen téligumit, és igyekszem mindig tesztgyőztes gumit választani, vagy legalább az első 3 helyezetből. Én akkor is azt mondom, hogy a 4 évszakos gumikat el kéne felejteni! De, mint mondtam, ezt nem megfogadni kell, csak elolvasni, mérgelődni rajta, vagy egy jót derülni, esetleg elgondolkodni, aztán reagálni, vagy nem reagálni! :)

Mondjuk én nem is a sarki boltba járok az autóval hétvégente, nekem 1-2 havonta van meg az említett 8000km. De nem tudom, én valahogy akkor sem gondolkodtam volna sosem 4 évszakos gumiban, hogyha évi 8000 km-t mennék. De kinek a pap... :)
Szép napot! :)

Előzmény: Vulkan16V (55275)
Vulkan16V Creative Commons License 2014.01.08 0 0 55275

Bocs, hogy egy kicsit más a véleményem. Csak egy igen rövid keresés után a következő gyártókat találtam, akik 4 évszakos gumit gyártanak: Debica, Vredestein, Kumho, Kleber. Toyo, Goodyear. Gondolom a lista korántsem teljes. Élesen ketté kell választani szerintem a márkatársak táborát. Vannak akiknek mindig minden körülmények között kocsival kell menniük, ráadásul időre. Nekik téli és nyári gumi garnitúra ajánlott. És vannak azok, akik bőven meg tudják várni míg az utakat megtisztítják, lejárják és leolvad róla a hó és jég. Azonkívül idejük is van bőven. Nekik nem gondolom, hogy ördögtől sugallt ötlet a négy évszakos gumi. Én már 36 éve vezetek és még sosem volt téli és nyári garnitúrám sem megcsúszásból eredő balesetem. Vannak 4 évszakos gumik, amik a most életbe lépett jogszabály előkészítő rendeletben, vagy miben, is meghatározott 3 jelzésből kettőt is mutatnak. A 3 jel: use winter, hópihe és M+S . Én olyat rakattam fel, amin M+S van plusz hópihe egy hegyben mutatva. Ennek tudatában vezetek és igyekszem a "sportos" gumikat csikorgató vezetési stílust kerülni. Ha egyszer-kétszer az életben muszály lesz hóviharban elindulnom, akkor bérelni fogok téli gumis terepjárót. Vagy lánctalpas, motoros szánt... :-)  

Előzmény: DGabee85 (55274)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 55274

Az, hogy szerintem felejtsd el! Egy 4 évszakos nyáron sosem lesz nyári gumi, télen sosem lesz téli gumi! Teljesen mindegy mennyit mész 1 év alatt! Épp elég, ha az éppen megtenni kívánt 3 km-en csúszol az árokba vele télen! Persze van aki azt mondja, hogy milyen fasza, és megúszott 2 garnitúra gumit 1 árán! De szerintem nem véletlen, hogy már nem gyártják a 4 évszakos gumikat! Annak az árán vegyél inkább egy jó télit, ha most az nincs, mondjuk egy Continental TS800-at (Conti WinterContact). 62 körül megvan a 4. Ha meg most van jó télid, akkor gyűjts a nyárira! Abból meg Michelin EnergySaver+ vagy Continental PremiumContact5! Vannak gumiboltok, ahol esetleg még áruhitelt is kaphatsz rá, ha egyben sokallod, pár hónap alatt betörlesztheted kamatmentesen. De szerintem felejtsd el a 4 évszakos gumikat, és gondolkozz el 1-1 garnitúra minőségi gumiról!

Előzmény: 9934 (55273)
9934 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 55273

Szevasztok!mi a véleményetek a négy évszakos gumikról?évi max 8000km megy az autó.újonan venném gumistól.

Géroff Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55272

Elvileg a különböő fagyálókat nem szabad keverni. Nem is szokták.  

A gyári feltöltés az Glaceol RX Type D. 2000 Ft/L körül szokott lenni koncentrátum formában, de azthiszem, hogy van belőle kikevert verzió is ilyen vagy hasonló néven. (Glacelf pl.).

 

Ha kis mennyiségben való feltöltésről van szó (pár deci) lehet, hogy nem lesz gond belőle , hogy ha valami mással töltöd fel mint ami benne van. De erre nem esküszök. 

 

 

Bár ilyen időjárási viszonyok melett lehet elég lenne a desztvizes feltöltés is. 

De ez csak az én véleményem.

Előzmény: bsanzika (55267)
DGabee85 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55271

Szerintem tök mindegy! Van aki csak a Renaulthoz ajánlott fagyállóra esküszik. Nekem jó volt a normál alu fagyálló is. Kinek hogy.

Előzmény: bsanzika (55267)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55270

Szerintem olvastasd ki a hibakódot hátha okosabbak lesztek,bár elég érdekes,hogy leállítás után csinálja. Akksi jó?

Előzmény: laca59 (55257)
Köhike Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55269
Nincs valakinek egy tuti jó eladó üzemanyag szivattyúja? Benzineshez.
Előzmény: Köhike (55266)
quattrotomi Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55268

Sziasztok 2002 thalia bal elsö ajtóra sértetlen vizvetö léce valakinek?

bsanzika Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55267

Tudom hogy most nem régen volt teljesen kivesézve a fagyálló téma de amire kíváncsi vagyok nem nagyon tudtam kivenni a sok hozzászólásból. Után kellene töltenem a fagyállónak, mert a fűtőradiátor miatt eltűnik... A kérdésem az az hogy ilyen kis mennyiséget bármilyen aluhoz valóval utántölthetek vagy jó lenne tudni milyen van benne és olyat tegyek bele?

Köhike Creative Commons License 2014.01.06 0 0 55266
Na nem a relé lesz a szar. Marad a szivattyú.
Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55265

Azt nem tudom, hogy ha 5 kivezetésest veszek azt mindenhol tudom-e használni. Mármint az a záró érintkező ami az ötödik lába az be van-e közve mindenhol, vagy ahol nem kell csak üresen van hagyva a helye, és mindenhol lehet nyugodtan használni.

Előzmény: ÖregMackó (55263)
Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55264

Tudom köszi. Igazából kikapcsoláskor veszélyes. Bekapcsoláskor nincs szerepe. Viszont létezik ugyanilyen ellenállással is. Az is szerintem tökletesen megfelel.

Előzmény: ÖregMackó (55263)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55263

Szia!

 

A dióda egy védelmi szerepet tölt be a be és kikapcsolásnál indukálódó esetleges ellenirányú feszültség levezetésére.

 

 

 

ÖregMackó

Előzmény: Köhike (55262)
Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55262
Igazából a diódának sok jelentősége nincs.
Előzmény: Köhike (55261)
Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55261

Az a relé mennyire speciális? Mert ahogy néztem van benne egy dióda is, illetve egy extra záró érintkező. Azt használja egyáltalán?

Előzmény: Köhike (55260)
Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55260

AC pumpa elhalálozásnak van valami tipikus jele? Igen érdekes hangja volt ma induláskor. De lehet az akksim haldoklik, esetleg valami relé szarakodik és nem kap rendesen tápot, mert utána már nem volt baja. Holnap asszem átmérem.

Köhike Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55259
Ha a vízpumpa ereszt alul a blokk oldalán az olajpumpa alu öntvényén megjelenik az a zöld trutyi ami a hűtőfolyadékból visszamarad. Ott az alsó szíjtárcsa mellett.
Előzmény: otthonpc (55258)
otthonpc Creative Commons License 2014.01.05 0 0 55258

Köszi az ötletet! Azért megnézem majd a vizpumpát is mielőtt fölöslegesen lebontanám az egész belsejét!

Nekem is csak 1-2dl/hó a vizfogyasztás.

Előzmény: k.o.v.a.cas (55256)
laca59 Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55257

Segítséget kérnék!Thália 14-es 16v gázos tulajdonosa vagyok.Pár napja ha leállítom az autóm,2-3 másodperc és elkezd villogni a stop.szervíz lámpa.Ha be indítom az autót nem világít és semmi gond nincs vele.Mi lehet a gond?

k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55256

Én csak meleg motornál éreztem,lehet tényleg radiátor.

 

Előzmény: k.o.v.a.cas (55255)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55255

Szia! Én vezérműszett csere előtt éreztem a szagot. Vízpumpa is lett cserélve, 100 000-nél. A szerelő mutatta a régi pumpán,hogy eresztett. Zöldes kikristályosodott trutyi volt a tengelynél. Csere óta semmi szagot nem érzek. Fogyás nem volt számottevő,kb 1deci/ho.

Előzmény: otthonpc (55244)
Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55254

Nem lehet cserélni a tömítést. Azaz én nem kockáztatnám meg. Valami hűtős guru lehet tudna benne cserélni. És bontottat sem vennék tekintve mekkora munka kicserélni. 10-13 az új radiátor. Elvileg mindegyik egyforma.

Előzmény: otthonpc (55253)
otthonpc Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55253

Köszi a választ!

Én is erre gondoltam, hogy a hőtágulás miatt érezni mikor hideg.

A tömítést lehet cserélni vagy az egészet kell?

Szerinted érdemes bontottal foglalkozni?

Mindegyikben egyforma a radiátor úgyértem mindegy, hogy diesel vagy benzines vagy klimás nem klimás?

Előzmény: Köhike (55252)
Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55252

Meg eleve ami kikerül folyamatosan el is párolog a forró radiátortól, és akkor nem olyan intenzív, mint amikor elkezd melegedni és az összegyűlt folyadék elpárolog. De ez csak egy tipp.

Előzmény: Köhike (55251)
Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55251

Lehet azért érzitek hidegen, mert csak akkor ereszt valamennyit, és ha felmelegszik valamennyire a hőtágulástól zár.

Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55250

A radiátortest és a műanyag oldala közti részen ereszt. Az ott található gumi tömítés adja meg magát. Hűtőtömítőt nem ajánlom, iszonyatos munkát végez a motorban. A mi kocsinkba is valaki öntött ilyen szart, és végül mindent cserélni kellet. Nem tudom, hogy a nem jó folyadék miatt, vagy ez a szar is közrejátszott. De a hengerfej tömítésen pl ilyen kis gumidugók, szűkületek alakultak ki a vékony furatokban.

Előzmény: Géroff (55249)
Géroff Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55249

Hali! 

Hasonló promblémával küzdök magam is. Én is érzem a fagyáló szagot időnként a kocsimba, de nem igazán látok szivárgást sehol. Valaki itt a fórumon azt mondta (Kerekati, vagy Köhike talán) , hogy ezek a radiátorok (ha valóban azzal van a gond)

valahol a tömítés vagy valami műanyag részüknél adják meg magukat, tehát nem igazán az alumínium részen. 

 

Hűtőtömítő anyaggal nem volt dolgom, nem tudom, hogy használna -e az ilyen. 

 

Hát ha radiátor cserére kerül a sor, az nem kis munka. Az egész belső műszerfalat le kell bontani hozzá , hogy a keverőházhoz hozzáférj. 

 

Lehet, hogy meg kellene kérdezni egy autoszerelőt, hogy mi lehet a probléma/megoldás.

Előzmény: otthonpc (55244)
Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55248

Cseréld ki az olajat, ártani nem ártasz vele. De lehet az egyik szinkrongyűrű kezdi megadni magát. Ha kuplung lenne akkor minden sebességben reccsenne.

Előzmény: DGabee85 (55243)
Köhike Creative Commons License 2014.01.04 0 0 55247

Nem tudom. Nekem +-10-15-öt ingadozik. Szerintem ez elég stabil, mindegy hogy k7 vagy k4.

Előzmény: DGabee85 (55243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!