Nem is kell, hogy megegyezzen a véleményünk, hisz ezért különbözünk! Én az én véleményem mondtam el, nem kötelező ezt senkinek sem követnie! :)
Vegyen 4 évszakost, ha arra van pénze, meg igénye bárkinek is. Azt pedig sosem értettem, hogy miért mondják az emberek azt, hogy: "De már XX éve vezetek így, balesetmentesen!". Akkor ez azt jelenti, hogy emiatt sosem lehet már az ilyeneknek balesete, gondolom én. Szerény véleményem szerint az, hogy ki hány éve vezet balesetmentesen, nem jelent semmit arra nézve, hogy a jövőben lehet-e balesete! De ne legyen!!! Én maradok ez a maradi ember, aki úgy döntött, hogy nyáron nyári gumit tesz fel, télen téligumit, és igyekszem mindig tesztgyőztes gumit választani, vagy legalább az első 3 helyezetből. Én akkor is azt mondom, hogy a 4 évszakos gumikat el kéne felejteni! De, mint mondtam, ezt nem megfogadni kell, csak elolvasni, mérgelődni rajta, vagy egy jót derülni, esetleg elgondolkodni, aztán reagálni, vagy nem reagálni! :)
Mondjuk én nem is a sarki boltba járok az autóval hétvégente, nekem 1-2 havonta van meg az említett 8000km. De nem tudom, én valahogy akkor sem gondolkodtam volna sosem 4 évszakos gumiban, hogyha évi 8000 km-t mennék. De kinek a pap... :) Szép napot! :)
Bocs, hogy egy kicsit más a véleményem. Csak egy igen rövid keresés után a következő gyártókat találtam, akik 4 évszakos gumit gyártanak: Debica, Vredestein, Kumho, Kleber. Toyo, Goodyear. Gondolom a lista korántsem teljes. Élesen ketté kell választani szerintem a márkatársak táborát. Vannak akiknek mindig minden körülmények között kocsival kell menniük, ráadásul időre. Nekik téli és nyári gumi garnitúra ajánlott. És vannak azok, akik bőven meg tudják várni míg az utakat megtisztítják, lejárják és leolvad róla a hó és jég. Azonkívül idejük is van bőven. Nekik nem gondolom, hogy ördögtől sugallt ötlet a négy évszakos gumi. Én már 36 éve vezetek és még sosem volt téli és nyári garnitúrám sem megcsúszásból eredő balesetem. Vannak 4 évszakos gumik, amik a most életbe lépett jogszabály előkészítő rendeletben, vagy miben, is meghatározott 3 jelzésből kettőt is mutatnak. A 3 jel: use winter, hópihe és M+S . Én olyat rakattam fel, amin M+S van plusz hópihe egy hegyben mutatva. Ennek tudatában vezetek és igyekszem a "sportos" gumikat csikorgató vezetési stílust kerülni. Ha egyszer-kétszer az életben muszály lesz hóviharban elindulnom, akkor bérelni fogok téli gumis terepjárót. Vagy lánctalpas, motoros szánt... :-)
Az, hogy szerintem felejtsd el! Egy 4 évszakos nyáron sosem lesz nyári gumi, télen sosem lesz téli gumi! Teljesen mindegy mennyit mész 1 év alatt! Épp elég, ha az éppen megtenni kívánt 3 km-en csúszol az árokba vele télen! Persze van aki azt mondja, hogy milyen fasza, és megúszott 2 garnitúra gumit 1 árán! De szerintem nem véletlen, hogy már nem gyártják a 4 évszakos gumikat! Annak az árán vegyél inkább egy jó télit, ha most az nincs, mondjuk egy Continental TS800-at (Conti WinterContact). 62 körül megvan a 4. Ha meg most van jó télid, akkor gyűjts a nyárira! Abból meg Michelin EnergySaver+ vagy Continental PremiumContact5! Vannak gumiboltok, ahol esetleg még áruhitelt is kaphatsz rá, ha egyben sokallod, pár hónap alatt betörlesztheted kamatmentesen. De szerintem felejtsd el a 4 évszakos gumikat, és gondolkozz el 1-1 garnitúra minőségi gumiról!
Elvileg a különböő fagyálókat nem szabad keverni. Nem is szokták.
A gyári feltöltés az Glaceol RX Type D. 2000 Ft/L körül szokott lenni koncentrátum formában, de azthiszem, hogy van belőle kikevert verzió is ilyen vagy hasonló néven. (Glacelf pl.).
Ha kis mennyiségben való feltöltésről van szó (pár deci) lehet, hogy nem lesz gond belőle , hogy ha valami mással töltöd fel mint ami benne van. De erre nem esküszök.
Bár ilyen időjárási viszonyok melett lehet elég lenne a desztvizes feltöltés is.
Tudom hogy most nem régen volt teljesen kivesézve a fagyálló téma de amire kíváncsi vagyok nem nagyon tudtam kivenni a sok hozzászólásból. Után kellene töltenem a fagyállónak, mert a fűtőradiátor miatt eltűnik... A kérdésem az az hogy ilyen kis mennyiséget bármilyen aluhoz valóval utántölthetek vagy jó lenne tudni milyen van benne és olyat tegyek bele?
Azt nem tudom, hogy ha 5 kivezetésest veszek azt mindenhol tudom-e használni. Mármint az a záró érintkező ami az ötödik lába az be van-e közve mindenhol, vagy ahol nem kell csak üresen van hagyva a helye, és mindenhol lehet nyugodtan használni.
Tudom köszi. Igazából kikapcsoláskor veszélyes. Bekapcsoláskor nincs szerepe. Viszont létezik ugyanilyen ellenállással is. Az is szerintem tökletesen megfelel.
AC pumpa elhalálozásnak van valami tipikus jele? Igen érdekes hangja volt ma induláskor. De lehet az akksim haldoklik, esetleg valami relé szarakodik és nem kap rendesen tápot, mert utána már nem volt baja. Holnap asszem átmérem.
Ha a vízpumpa ereszt alul a blokk oldalán az olajpumpa alu öntvényén megjelenik az a zöld trutyi ami a hűtőfolyadékból visszamarad. Ott az alsó szíjtárcsa mellett.
Segítséget kérnék!Thália 14-es 16v gázos tulajdonosa vagyok.Pár napja ha leállítom az autóm,2-3 másodperc és elkezd villogni a stop.szervíz lámpa.Ha be indítom az autót nem világít és semmi gond nincs vele.Mi lehet a gond?
Szia! Én vezérműszett csere előtt éreztem a szagot. Vízpumpa is lett cserélve, 100 000-nél. A szerelő mutatta a régi pumpán,hogy eresztett. Zöldes kikristályosodott trutyi volt a tengelynél. Csere óta semmi szagot nem érzek. Fogyás nem volt számottevő,kb 1deci/ho.
Nem lehet cserélni a tömítést. Azaz én nem kockáztatnám meg. Valami hűtős guru lehet tudna benne cserélni. És bontottat sem vennék tekintve mekkora munka kicserélni. 10-13 az új radiátor. Elvileg mindegyik egyforma.
Meg eleve ami kikerül folyamatosan el is párolog a forró radiátortól, és akkor nem olyan intenzív, mint amikor elkezd melegedni és az összegyűlt folyadék elpárolog. De ez csak egy tipp.
A radiátortest és a műanyag oldala közti részen ereszt. Az ott található gumi tömítés adja meg magát. Hűtőtömítőt nem ajánlom, iszonyatos munkát végez a motorban. A mi kocsinkba is valaki öntött ilyen szart, és végül mindent cserélni kellet. Nem tudom, hogy a nem jó folyadék miatt, vagy ez a szar is közrejátszott. De a hengerfej tömítésen pl ilyen kis gumidugók, szűkületek alakultak ki a vékony furatokban.
Hasonló promblémával küzdök magam is. Én is érzem a fagyáló szagot időnként a kocsimba, de nem igazán látok szivárgást sehol. Valaki itt a fórumon azt mondta (Kerekati, vagy Köhike talán) , hogy ezek a radiátorok (ha valóban azzal van a gond)
valahol a tömítés vagy valami műanyag részüknél adják meg magukat, tehát nem igazán az alumínium részen.
Hűtőtömítő anyaggal nem volt dolgom, nem tudom, hogy használna -e az ilyen.
Hát ha radiátor cserére kerül a sor, az nem kis munka. Az egész belső műszerfalat le kell bontani hozzá , hogy a keverőházhoz hozzáférj.
Lehet, hogy meg kellene kérdezni egy autoszerelőt, hogy mi lehet a probléma/megoldás.
Cseréld ki az olajat, ártani nem ártasz vele. De lehet az egyik szinkrongyűrű kezdi megadni magát. Ha kuplung lenne akkor minden sebességben reccsenne.