Értem amit mondasz. Ti szoktátok nézni, vagy nem foglakoztok vele? Az enyém ezidáig tünetmentes. Nem is érdekelt, mert váltóolaj cserét nem ír a fáma. dCi 2003. 170 e. km.
Egyszerű a dolog, ha ettől tartasz az elején van egy műanyag csavar amin fel kell tölteni olajjal, azt kicsavarod és lehet ellenőrizni a szintet. Már ha valamivel be tudsz nyúlni. Az olajszintnek a,csavarig kell lennie. De ha már ott vagy akár le is lehet cserélni. Rosszat nem teszel vele. Elf tranself TRJ NFJ, 3 liter.
Sziasztok. A tc-n a tanácsoknál azt írják, hogy ha szivárog a váltóolaj, az előbb-utóbb galibát okozhat, mert hiányozni fog. Namármost a Thaliában nem kell cserélni, és ugyebár van a kocsi alján egy műanyag tányér, ami a váltóból kiszivárgó olajat hivatott felfogni. Most akkor ez meddig tart ki? Nem fogy el belőle annyi valamikor, hogy ezt a váltó sínyli meg?
Nekem tönkrement. Ennek ellenére a helyedben nem nyúlnék hozzá, inkább elvinném egy olaajnyomás mérésre, illetve olajcserekor használnék motormosó adalékot (bár erről a mosásról megoszlanak a vélemények, de az enyém ez).
Már elég rég jártam erre. (sajnos az időm nem engedte)
Hajtókarcsapágy cseréjével kapcsolatosan lenne néhány kérdésem.
Nekem 2 db dci Cliom van, az egyik 100 Le-s amely már 170 E Km-t futott, valamint egy714-es motorkódú amelyikben 155 E Km van. Semmilyen HK csapágy hibájára utaló tünet nincs, viszont ha van értelme, akkor preventív jelleggel megejteném vezérléscserekor a csapágyak cseréjét is. Ekkora futásnál van értelme, cserélni a csapágyat? Ilyenkor a hajtókar csavarjait is illik cserélni és (szerintem nem árt, de hátha valaki felvilágosít) mekkora a hajtókar csavarok meghúzási nyomatéka?
Annyit lehet tudni az autókról, hogy a 100 Le-s új korától van nálam és 10 e km-enként cseréltem az olajat, a 714-es Kb 45 e km-es korától használom és szintén 10 e km-enként cserélve az olaj. Eleinte Castrol Edge 5W40, majd később Elf Evolution és Excellium (az Excellium nálam jobban bevált, bár jelenleg Evolution van mindkettőben) olajat használok. Nincs különösen taposva egyik sem, látható olajfogyasztás nincs.
Üdvözletem!segítséget kérnék :1.5dci taligánkhoz javítási útmutatóra lenne szükségünk.A hibajelenségek:levegős üa.rendszer,hidegen sokadjára indul,(melegen nincs gond)e már menet közben is leált.hibakódolvasás még nem volt.
Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös dízel Thaliam leállítása után (kulcsot ha kiveszem) a műszerfalon a mutatók (km/h, fordulatszámmérő...)pár másodperc mulva elmozdulnak. Olyan mintha áram alá kerülnének.
Érdeklődnék, hogy tapasztaltaok-e már ilyet. Ha igen, mi lehet a hiba?