Lehet azért nem kaptál választ, mert többször ki lett vesézve az elektromos szervó. Igen a szivattyú szokott tönkre menni, ha visszakeresel, megtalálod a hozzászólásokat is és a lehetséges alternatívákat is. Lehet közlekedni a kocsival, bár én nem ajánlom...
Ne haragudjatok, felteszem mégegyszer hátha csak átsiklottatok a kérdésem felett:
Sziasztok!
1000 és 1 éve nem jártam erre de mindez csak azért, mert semmi baj nem volt az autóval. Most viszont a segítségeteket szeretném kérni: elszállt a kormányszervó és nem igazán találjuk a hiba okát. Táprelét megnézték, az jó. Szivattyú? Vagy olvastam, van valami jeladó gombája? Az merre található? Vagy esetleg ha tudtok Pécs vagy környékéről megbízható szerelőt aki ért hozzá, vagy legalább megállapítja mit is kell vennem hozzá. 2004-es dCi-ről van szó. Szakszervízzel még anno megszívtam, azóta sem voltam és nem is mennék így azt ne is ajánljátok.
Köszönöm előre is!
Egyébként lehet így közlekedni az autóval? Mármint tudom, hogy lehet csak naggyon nehéz a kormányt tekerni, de nem ártok vele még jobban?
Renault Thalia 1.2 Privileg boldog tulaja lettem tegnap.Egy kis segitséget kérek a Tisztelt tulajoktól.Érdemes-e lecserélni az olajat rögtön,vagy kivárjam a szerviz ciklusnak megfelelő kilométert?Már kemény 110km van a kocsiban.Köszi minden okosságot előre is!
Hát most összeraktam igy. Attól féltem hogy széttörik teljesen, mert a közepe fele kicsit berepedt a pereme nem akartam teljesen széttörni. Jövőv héten mégegyszer nekifutok, hátha sikerül szétszednem.
Üdv a klubban. :) Én anno ugyanígy jártam. Nekem is két részből áll. Nekem már két sarok van leppattanva. :) Én úgy szettem ki, h a peremnél, tehát nem a rögzítő füleknél, nagyon óvatosan beütötem a vékony csavarhúzót, csak annyit, h elváljon a szelep a háztól. Onnantól kezdve, h már volt egy kis résem, WD40-el megkínáltam, és kézzel elkezdtem kifelé húzni/kirángatni. Szó szerint rángatni kell. Kézzel húzd ki, mert ha szerszámmal csinálod, teljesen szétvered a peremét. Szó szerint rángatni kell. Ahogy lassan jön majd ki, folyamatosan WD40-eztem. Tisztitás, miután összeraktad a hiányzó részt kitöltöd gumihámmal, legalábbis én így csináltam.
Na ma szétszedtem az egr szelepet, vagyis csak szétszedtem volna, DE szépen lejött a szelep külső része, de a belső perselyes részt egyszerűen nem tudtam kihúzni.Még a sarka le is pattant.
Azt hogyan tudom a hengerből kihúzni??
A külső részt megtisztitottam, meg ami bennt maradt rész ott a rugó teljesen be volt állva azt is sikerült ugy kitisztitanom hogy most ujra jár a rugó, de a belső részhez igy nem tudok sajna hozzáfárni.
Bármilyen izzót tehetsz bele, amit boltokban, üzletekben kapni lehet, emelt, növelt fényerejűt is, a lényeg, hogy maradjon szabványos 55w-os halogén izzó.
100w-os izzó, H.O.D. izzó, HIR izzó, LED-es kütyük (kivétel ha gyári pl: lámpatestben, menetfényben) és utólagos xenon felejtős...
És bár szabályos a kékes búrájú "E" jeles szabványizzó is, amit pl nagyáruházakban kapni, bár ezt is szeretik megszólni, de látni meg nem sokat vele, ezek gagyik, ezeket nem érdemes megvenni.
Nevesebb gyártó izzóit is kipróbálhatod, ha nem sajnálod rá a pénzt, pl: Osram Night Breaker Plus, GE (Tungsram) up to +90%, White Hammer, Philips....stb.
Ki égett a jobb első lámpám, ugyebár most rá mentek erre a rendőrök. Azt szeretném kérdezni hogy csak ugyan olyanra lehet cserélni? Vagy valami erősebb, modernebb izzót szabad bele rakni? Akkor persze mind a kettőt cserélném. 2001. 1.4 16v
Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali..."
DCI-ben valóban nincs villanymotoros tápszivattyú.Az üzemanyag szivattyú a nagynyomású pumpába van beleépítve(kisnyomású kör).
Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali..."
DCI-ben valóban nincs villanymotoros tápszivattyú.Az üzemanyag szivattyú a nagynyomású pumpába van beleépítve(kisnyomású kör).
Szerintem te a kormányszervó villanymotorját hallod. Emlékeim szerint a DCi-ben nincs külön villanymotoros tápszivattyú ezért gondolom, hogy azt nem is hallhatjuk. :-) Megerősítés azonban Kerekatitól jöhet! Hali...
1000 és 1 éve nem jártam erre de mindez csak azért, mert semmi baj nem volt az autóval. Most viszont a segítségeteket szeretném kérni: elszállt a kormányszervó és nem igazán találjuk a hiba okát. Táprelét megnézték, az jó. Szivattyú? Vagy olvastam, van valami jeladó gombája? Az merre található? Vagy esetleg ha tudtok Pécs vagy környékéről megbízható szerelőt aki ért hozzá, vagy legalább megállapítja mit is kell vennem hozzá. 2004-es dCi-ről van szó. Szakszervízzel még anno megszívtam, azóta sem voltam és nem is mennék így azt ne is ajánljátok.
130ezer km van az 1.5 dci 2004 tháliámban, és szerrintem az egr szelepem totál le van rakódva csuvával,mert nehezen is indul, meg nem is igazán goyrsul már. Még sosem volt kiszedve és megtakarítva.
Ma rászántam magam hogy kiszedem, tudbnátok segíteni, hogy pontosan hol találom és mi a menete a kiszerelésének?
Amikor ráadom a gyújtást, akkor egy ilyen kis elektromos motorhang (tápszivattyú?) hangja hallatszik, majd leáll. Ennek mennie kellene minden indítás előtt? Mert egy jó ideje tűnt fel, hogy ez mikor hogy megy. Van amikor megy, de reggelente többynire nem működött.
Nah visszajött a verda vizsgáztatásból, ezeket cserélték rajta:
Axiálcsuklók, egy gumiperselyt, féktárcsa szabályozás, futómű beállítás
Ezen túl kicserélték benne a korábban beletört izzítógyertyát, és egyúttal mind a 4 gyertyát cseréltettem, ami végül is jó ötlet volt, mert egy másik is bele volt rohadva, így azt is fúrni kellett.
Plusz a nyomáselosztó szelep ultrahangos tisztítás.
Vizsgadíjjal mindennel együtt volt 60000 Ft
Jelenleg semmi nagyon különöset nem veszek észre, talán mintha annyi, hogy mintha kicsivel tovább forgatná (félhideg, langyos és meleg állapotban próbáltam), de mindig beindul, a járása szép egyenletes lett.
Egyelőre ennyi. Majd jelentkezek ha van fejlemény.
A termék leírása gagyi és téves, megtévesztő, nekik az a lényeg, hogy eldaják.
Teljesen szabálytalan!!!
Utólag -és persze gyárilag is- világító -és minden más egyéb- berendezést felszerelni csak előre meghatározott jogszabályok alapján lehet.
Egy gyári fényszóró fizikai elhelyezésére is vannak úniós szabályozásokok, amiket a gyártókanak is be kell tartani, hogy milyen magasan lehet, nem lehet x mm-nél alacsonyabban...stb. Ez minden lámpára vonatkozik, oldalindexre, hátsó lámpára, rendszámtáblára...stb.
Ezen úniós jogszabályok mellé vannak még az egyes országok saját előírásai, amit szintén be kell tartani.
Nálunk Magyarországon ez a 6/1990. KÖHÉM rendelet, mely a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szól!
Ezt külön felyezetekben, kategóriákra bontva tartalmazza a leírásokat.
A világító és fényberendezésekre vonatkozó szabályzások kb a 37. §-tól kezdődik, és a 71. §-ig tart.
Idézek ismét pár sort: Színekkel megpróbálom jelölni, hogy átláthatóbb legyen:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek: 55/A. § 2(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával. (2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki. A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek: 55/B. § 4(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott* nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni. (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni: a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet; b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. (3) 5 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5)* bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat* bekapcsolják.
*hogy mi is a jóváhagyási jel, milyen adatokat kell tartalmaznia, és hogy is kell kinéznie, azt egy másik leírás tartalmazza lentebb.
*A távilsági fény, tompított fény, ködlámpa...stb is fényszóró!
*42. § (5) bek. A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül — a kapcsoló működtetésének az időtartamára — bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia.
Ez röviden és konyhanyelven a fénykürt, amivel "villogtatsz".
Távolsági fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek: 42. §(1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott távolsági fényszórót szabad felszerelni. (2) A motorkerékpáron — kivéve a motoros triciklit — a távolsági fényszórót úgy kell elhelyezni, hogy az átvilágított felületének széle 100 milliméternél ne legyen távolabb a tompított fényszóró átvilágított felületének szélétől. Egyéb járművön pedig a távolsági fényszóró átvilágított felületének külső széle nem lehet kijjebb, mint a tompított fényszóró átvilágított felületének a külső széle. (3) Ha a járművön olyan, munka végzésére szolgáló berendezés van, amelynek működését a szabályosan felszerelt távolsági fényszóró akadályozná, vagy amely a szabályosan felszerelt távolsági fényszóró fényét takarná, alkalmazhatók olyan távolsági fényszórók, amelyek nincsenek a járműre felszerelve, hanem — a közúti közlekedésben való részvétel idejére — kitűzhetők. A kitűzhető távolsági fényszóró rögzítőszerkezetének — külön beállítás nélkül — biztosítania kell a fényszóróra a rendeletben meghatározott megvilágítási (beállítási) előírások teljesülését. *(4) A távolsági fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. *(5) A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül — a kapcsoló működtetésének az időtartamára — bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia. (6) A távolsági fényszóró — a motorkerékpár távolsági fényszóróját kivéve — a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el. Ez a rendelkezés azonban nem zárja ki, hogy a 4 db távolsági fényszóróval ellátott gépkocsi távolsági fényszóróiból 2 db a kormányzott kerékkel együtt elforduljon.
Tompított fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek: 44. § (1) 48A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott tompított fényszórót szabad felszerelni. A jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során — a tompított fényszóró által biztosított megvilágítási kép vizsgálata alapján — e rendelkezés alól a közlekedési hatóság felmentést adhat. (2) A tompított fényszórót az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron és az oldalkocsis motorkerékpáron a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában gépkocsin és motoros triciklin úgy kell elhelyezni, hogy a tompított fényszóró átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a két tompított fényszóró átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek. Az olyan motoros triciklin és lassú járművön, amelyen egy tompított fényszóró van felszerelve, a tompított fényszóró átvilágított felületének a bal széle a jármű bal oldali legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb nem lehet. (3) A tompított fényszóró átvilágított felületének az alsó széle az úttest szintjéhez 0,50 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől 1,20 méternél távolabb nem lehet. Mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében — ha a jármű szerkezeti kialakítása ezt szükségessé teszi — a tompított fényszóró átvilágított felületének a felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 1,50 méter távolságra lehet. (4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a tompított fényszóróra is. *(5) A tompított fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. A távolsági fényszóróról a tompított fényszóróra való átkapcsoláskor — a rendelet 42. § (5) bekezdésében említett esetet kivéve — a távolsági fényszórók nem világíthatnak. (6) A tompított fényszóró — a motorkerékpár tompított fényszóróját kivéve — a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el.
*"itt" mindkét résznél bukik pl a lagunás "távolsági fényszóró átalakítása halványabban világító nappalifénnyé" mutatvány.
Jóváhagyási jelzés:
A KTI honlapján minden hivatalos jogszabály megtalálható pl: