Keresés

Részletes keresés

save me Creative Commons License 2006.01.23 0 0 16

Helló Serenic!

 

Tényleg annyira elképzelhetetlen, hogy valaki szeresse ellenségét, vagy hogy örül amikor bántják  a hitéért? Nem a célban vagyunk, de sok ember van, aki ebbe az irányba fejlődik. És az is lehetséges, hogy érdek nélkül szeressünk valakit.

f

 

Előzmény: Törölt nick (15)
zvolo Creative Commons License 2006.01.23 0 0 14
Ha nekünk önmagunknak kellene ugyanolyanná válni, mint Jézus és önerőből tökéletesnek lenni, akkor nem volna szükség szent lélekre. Nem volna szükség Jézusra és a kegyelemre. Mert ha ez nekem sikerülhetne, akkor odaállhatnék Isten elé, hogy na heló megjöttem, légyszi osztályozd a cselekedeteimet, hogy megfeleltem e.
Az ilyen ember a törvény felé közelít és a törvény hatását kapja, nem a kegyelem hatását.


Előljáróban két dolgot szeretnk neked mutatni:

Péld 3,32
Mert útálja az Úr az engedetlent; és az igazakkal van az ő titka.

Jn 14,26
Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam néktek.
1Jn 2,27
És az a kenet, a melyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem a mint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és a miként megtanított titeket, úgy maradjatok ő benne.


Az első igéből láthatod azt, hogy Isten igazságát, az Evangélium titkát mindenkinek kijelentette, de mégsem ismeri senki, csak az igaz emberek. Mindenki ugyanarról beszél, mindenki ugyanarra hivatkozik és körmeszakadtáig védi a maga igazát, kivéve az igaz ember, ugyanis az igaz emberek igazsága Istentől van, nem kell megvédeni, mert mint ahogy Istennek élete van önmagában, így az általa kijelentett igazságok is megállnak, nem attól függ, hogy valaki elhiszi vagy sem, hanem a forrás, hogy kitől származik.
Ha valaki azt mondja magáról, hogy bűnös ember vagyok, akkor neki ezt kell tennie:

Ézs 55,7
Hagyja el a gonosz az ő útát, és a bűnös férfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bővelkedik a megbocsátásban.

Tehát ha valaki azt vallja magáról Isten, előtt hogy én bűnös ember vagyok, akkor nincs más teendője, mint Isten beszédének engedelmeskedni, azaz hagyja el a gondolatait. Ha egy pohár vízbe mérget raknak és azt nem lehet különválasztani, akkor az egész pohár vizet kikell önteni és helyette tiszta vizet önteni a pohárba.
Isten gondolatai a tiszta víz, az ember gondolata soha nem egyezik Isten gondolatával, ezért nem is tudja megérteni, ezért van szükség a tudás helyett hitre.

Na de térjünk a lényegre, ahhoz hogy megértsd, először is te magad nem lehetsz bűnös ember, mert aki bűnös, abban nem lehet szent lélek. Márpedig Isten gondolatait megérteni a szent lélek nélkül nem lehet.

Péteren keresztül nagyon jól meglehet érteni azt, hogy Jézus mit akart tanítani.

Lk 5,8
Látván pedig ezt Simon Péter, Jézusnak lábai elé esék, mondván: Eredj el én tőlem, mert én bűnös ember vagyok, Uram!
**********************************************
13. Mt 18,21
Ekkor hozzámenvén Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni, és néki megbocsátanom? még hétszer is?
14. Mt 18,22
Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer is.

Amíg Jézus nem halt kereszthalált és nem ragadtatott el, addig nem volt kiárasztva a szent lélek sem. Sok helyen láthatod, hogy Jézus kérdőre vonja a tanítványait, hogy nem értitek? Láttátok a szemeitekkel és mégsem hisztek? Ez a jelenség a Szent Lélek kiáramlása után megszűnik, utána már nem csak tanítványok, hanem tanítók is egyben.
Amikor azt látod, hogy Jézus tanítja miként kell imádkozni, akkor ott van egy hivatkozás erre:


23. Annakokáért hasonlatos a mennyeknek országa a királyhoz, a ki számot akar vala vetni az ő szolgáival.
24. Mikor pedig számot kezde vetni, hozának eléje egyet, a ki tízezer tálentommal vala adós.
25. Nem tudván pedig fizetni, parancsolá annak ura, hogy adják el azt, és a feleségét és gyermekeit, és mindenét, a mije vala, és fizessenek.
26. Leborulván azért a szolga előtte, könyörög vala néki, mondván: Uram, légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked.
27. Az úr pedig megszánván azt a szolgát, elbocsátá őt, és az adósságot is elengedé néki.
28. Kimenvén pedig az a szolga, találkozék egygyel az ő szolgatársai közül, a ki száz dénárral vala néki adós; és megragadván azt, fojtogatja vala, mondván: Fizesd meg nékem, a mivel tartozol.
29. Leborulván azért az ő szolgatársa az ő lábai elé, könyörög vala néki, mondván: Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked.
30. De ő nem akará; hanem elmenvén, börtönbe veté őt, mígnem megfizeti, a mivel tartozik.
31. Látván pedig az ő szolgatársai, a mik történtek vala, felettébb megszomorodának; és elmenvén, mindent megjelentének az ő uroknak, a mik történtek vala.
32. Akkor előhivatván őt az ő ura, monda néki: Gonosz szolga, minden adósságodat elengedtem néked, mivelhogy könyörögtél nékem:
33. Nem kellett volna-é néked is könyörülnöd a te szolgatársadon, a miképen én is könyörültem te rajtad?
34. És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, a mivel tartozik.
35. Ekképen cselekszik az én mennyei Atyám is veletek, ha szivetekből meg nem bocsátjátok, kiki az ő atyjafiának, az ő vétkeiket.


Ez az ember állapota Isten előtt. A tízezer tálentom a bűn jelképe, s egyben azt is jelenti, hogy ember azt az adósságot nem tudja Istennek megfizetni, azért cserébe nem tud adni semmit. Akkoriban egy ember átlag havi keresete 1-2 tálentum volt.
Isten előtt az a helyes ha valaki, akinek megbocsátotta a vétkeit, akkor utána neki abból a szívből kell (szent lélek, amit a bűnbocsánatot nyert ember kap ajándékba) élnie az életét. De az az ember, akinek Isten megbocsátotta a vétkeit és mégis a saját szívéből éli tovább az életét, az saját maga fizeti ki a bűneinek az árát, az pedig a bűn zsoldja a halál.

Láthatod, hogy Jézus kereszthalála előtt Péternek és Jézusnak a gondolatai eltértek egymástól, nem volt egy szívük, nem volt ugyanaz a lélek bennük.

Lk 5,8
Látván pedig ezt Simon Péter, Jézusnak lábai elé esék, mondván: Eredj el én tőlem, mert én bűnös ember vagyok, Uram!
**********************************************
13. Mt 18,21
Ekkor hozzámenvén Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni, és néki megbocsátanom? még hétszer is?
14. Mt 18,22
Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer is.


Péter is a saját szívéről beszélt és Jézus is a saját szívéről beszélt. Péter itt még csak egy bűnös ember volt, aki ugyan Jézus tanítványa volt, de a saját maga jó és rossz tudásából próbálta Jézust követni, a saját jónak tűnő gondolatai alapján. De Jézus arra azt mondta, hogy nem elég. Ha Péter szívében a szent lélek ott lett volna, akkor ezt nem kérdezte volna Jézustól, hanem magától cselekedte volna.

Jézus szívéből meglehet bocsájtani az embereknek végtelenszer, akik ellenünk vétkeznek, de Péter szívéből maximum hétszer és számára már az is nagyon nagy tehertétel volt.

Ezt, amit Jézus a tanítványoknak mondott, hogy hogyan imádkozzanak, az csak és kizárólag arra az időszakra vonatkozott, amíg a szent lélek el nem lett küldve a földre. Ezt abból is láthatod, hogy Jézus kereszthalála után és a szent lélek kiárasztása után már egyik tanítvány sem mondta magáról azt, hogy bűnös ember vagyok és nem is kértek bocsánatot, ahogy Jézus tanította nekik.

Mikor Jézus a tanítványokkal járt, még nem volt kifizetve a bűn zsoldja, csak át lett adva neki a világ bűne János által a Jordán folyónál, aki a fejére tette a kezét és átadta az egész világ bűnét neki.
Régebben a zsidó emberek önállóan kaptak bűnbocsánatot a bárány vére által. Rátették a bárány fejére a kezüket, átadták ezzel a saját bűneiket a báránynak, majd kiontották a vérét s ezáltal bűnbocsánatot nyertek. Később voltak a nép nevében felhatalmazott papok, akik a bárány fejére tették a kezüket és ezzel átadták a nép bűnét a báránynak, majd kiontották a vérét és ezzel az egész nép bűnbocsánatot nyert.
Majd ezt láthatod:

Jn 1,29
Másnap látá János Jézust ő hozzá menni, és monda: Ímé az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bűneit!

13. Akkor eljöve Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy megkeresztelkedjék ő általa.
14. János azonban visszatartja vala őt, mondván: Nékem kell általad megkeresztelkednem, és te jősz én hozzám?
15. Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most, mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. Ekkor engede néki.

Itt János Jézus fejére tette a kezét és átadta az egész világ bűnét, Jézus pedig elhordozta, majd kiontották a vérét. Ez pedig ezt eredményezte:

27. Az úr pedig megszánván azt a szolgát, elbocsátá őt, és az adósságot is elengedé néki.
Rm 8,1
Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint.

Az utolsó ige szóvá tenné vagy kiemelné azt, hogy ha azonban nem kértek bocsánatot ti igaz emberek, mikor vétkeztek, akkor ez nem érvényes. Csak úgy önmagában van az ige, nincs semmi kárhoztatásuk.

Ez úgy képezhető le, hogy lélek szerint bűntelen és igaz ember vagyok, mert Isten ezt mondja rólam. De Isten a testemet bűn alá rekesztette, nem én tehetek róla, hogy vétkezem, hanem Isten rekesztette a testemet bűn alá, hogy ne engedelmeskedjen az Istennek, így tud könyörülni rajtam. Nos ha jól belegondolsz, ez az a vétek, amit Jézus elvett tőlem és megoldott. Emiatt már nem kell nyugtalankodnom és állandóan Isten elé borulnom, mert ezt a bűnömet is megvásárolta Jézus, ezért is fizetett a véráldozatával, Ő már bocsánatot kért Istentől helyettem.

De még jobban leegyszerűsítve, Jézust soha nem láttad úgy imádkozni, hogy bocsáss meg nekem bűnösnek. De embernek kell ilyet tennie egyszer, és akkor bűnbocsánatot nyer. Az viszont végleges. S nem azt jelenti, hogy soha többet nem fog vétkezni. De miután bűnbocsánatot nyert, azaz eltörölték a bűneit, akkor már igaz ember és ugyanaz a lélek van benne, mint Istenben, Jézusban, azaz szent lélek. S akik lélek szerint járnak, azok mikor fognak bocsánatot kérni? A szent lélek leborulhat Isten elé, hogy bocsásd meg a bűneimet?

Ezért mondja azt a Biblia, hogy semmi kárhoztatásom nincs már, az igaz embereknek szent lelke van, azt a szent lelket már nem lehet Istentől elszakítani, mert Istentől született. Ezért írja azt, hogy az igazakkal van az Ő titka. Akik még bűnösök, azokkal pedig nincs, sőt az Ő imájukat sem hallgatja meg egészen addig, amíg bűnbocsánatot nem kérnek, s ha kértek, akkor azt jelenti, hogy kaptak, mert Isten azt akarja adni. Utána pedig a Szent lelket.

Miután Péter is vette a szent lelket, már nem bűnbocsánatért imádkozott.

Egy bűnös ember is tud Istenről és beszél róla, benne nem Isten szíve van és nem is ismeri Istent, csak beszél róla.

1Jn 2,27
És az a kenet, a melyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem a mint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és a miként megtanított titeket, úgy maradjatok ő benne.

Itt láthatod, hogy a kenet, az olaj azaz a szent lélek bennünk marad, azaz az üdvösség nem elveszíthető. Nem a mi gondolatainktól függ vagy a vétkeinktől, hanem Isten ezt ígérte, hogy bennünk marad. Akkor ez a helyzettől függetlenül, hogy milyen állapotban vagyok így igaz. Az elraghadtatás is ez alapján fog megtörténni. Csak azokat az embereket viszi magával, akikben szent lélek van, azaz bűntelen emberek és ismerik Isten titkát.
Előzmény: Törölt nick (13)
zvolo Creative Commons License 2006.01.23 0 0 12
Én nem, a bennem élő Krisztus az, aki pontosan ilyen.
Előzmény: Törölt nick (11)
zvolo Creative Commons License 2006.01.22 0 0 10
Erre nagyon egyszerű a válasz. Ember akaratából ilyet képtelenség megtenni. Péter mikor fogadkozott, hogy követi Jézust haláláig, már másnap elbukott és megtagadta Jézust. De mikor már Jézus mondta neki, hogy kövess engem, akkor az azt jelenti, hogy nem ember akaratából és a saját maga jó és rossz tudása alapján követte, a jónak tűnő gondolataiból, hanem Jézus akaratából, neki pedig nem csak akarata van, hanem hatalma is hozzá, hogy pétert megtartsa.

Ember soha nem képes megfelelni Isten akaratának, ezért van szükségünk a kegyelemre. Ha üdvözült, igaz s bűntelen emberré válsz Jézus véráldozata által, akkor a következő folyamat játszódik le:

Ézs 55,7
Hagyja el a gonosz az ő útát, és a bűnös férfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bővelkedik a megbocsátásban.

Lk 9,23
Mondja vala pedig mindeneknek: Ha valaki én utánam akar jőni, tagadja meg magát, és vegye fel az ő keresztjét minden nap, és kövessen engem.

Rm 5,1
Megigazulván azért hit által, békességünk van Istennel, a mi Urunk Jézus Krisztus által,

Gal 2,20
Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem.

Láthatod, hogy nem a parázna nő kezdett el fogadkozni, hogy uram többé soha nem teszem és igyekszem méltó életet élni. Senki sem tud méltó életet élni. Jézus mondta neki azt, hogy eredj el és többé ne vétkezz.
Jézus szavának ereje van, hatalma, angyalok ezrei várják, hogy engedelmeskedjenek neki. Jézusnak van hozzá hatalma, hogy ezt az asszonyt, akit kegyelemben részesített megőrízze a bűntől.

"Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus"

A bennünk élő Krisztus tudja szeretni az ellenségeit és ha azzal a szívvel élünk, akkor megtudunk felelni Istennek, de a saját gondolatainkból, saját szívünkből ez lehetetlen.



Előzmény: petronius (-)
oncogito Creative Commons License 2000.11.19 0 0 9
Bocs Murdock !!!

Semmi gond, maradt még elég, ami fejtörést fog okozni! :-)))

Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 8
Ööö...
Murdock vagyok. CK...
Mindegy.
Azt a következtetést vonom le, hogy én ezt az összes bűnt nem hinném, hogy ki tudnám küszöbölni, és párat már át is szegtem, asszem...
Üdv!
Előzmény: oncogito (7)
oncogito Creative Commons License 2000.11.19 0 0 7
Murdok !

Te a magad számára mindebből milyen következtetést vonsz le?
Mert lehet úgy is látni mindezt, mint megannyi kihívás, akadály próbatétel, amit megoldani kell.

Előzmény: Törölt nick (4)
oncogito Creative Commons License 2000.11.19 0 0 6
Az igazságot elért emberek Próféták, Megváltók voltak. Nem mérhetjük magunkat hozzájuk. Ők utat mutattak és nem azonnali célt.
Akik most és itt élünk, ebben az illúzióban vergődünk. Jó annak aki látja a célt, de ez még korántsem azonos az elérésével.
Előzmény: faguriga (5)
faguriga Creative Commons License 2000.11.19 0 0 5
az igazságot elért emberek akik valóságosak voltak bizony leküzdötték ezeket, tehát le lehet küzdeni.
ha van öröm van bánat. ha van jó van rossz is hiszen mihez lenne viszonyítva. mindennek ezért meg van az ellenpólusa, és a kettő együtt jár nincs menekvés. ez az örök körforgás, és a cél kilépni ebből, és a kettősség illúzióját megszüntetni. a misztika az: hogy a kettő valójában egy.
a változóval ami keletkezik és elmúlik nincs értelme foglalkozni. az Igazság soha el nem múlik.

az Igazság az, hogy ez a kettősség valójában illúzió.

Előzmény: oncogito (3)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 4
Na szóval...
Nyilván tanultatok annak idején Dante Alighieri "Isteni színjáték" című művéről.
Szóval ebben volt ugyebár a Pokol leírása is. Én magam nem olvastam el a művet még elsős koromban, éppen most készülök rá.

Mint tudjuk, a középkorban szigorú vallásos szemlélet volt jellemző, és a Biblia összes bűnét komolyan vették, és azt mondták, bárki bármelyik bűnt elköveti, az el fog kárhozni a Pokolban. Igazság szerint, ha szigorúan követjük a Biblia és az egyház tanításait és szabályait, akkor ezekért a bűnökért tényleg elkárhozunk.
Az, hogy manapság lazábban értelmezzük a Bibliát, az nem jelenti azt, hogy megváltoztak a benne leírtak. Dante művéből tökéletesen látjuk, melyek azok a bűnök, amikért a Biblia, meg az egyház szerint örök szenvedés vár. (Persze azt nem tudom pontosan, ez a Biblia-e, vagy az akkori EGYHÁZ tanította ezt, de most nem fogom ezért átnézni az egész Bibliát...) Lényeg a lényeg: Szerintem a középkori teológia - ami Dante Poklában bemutatkozik -, volt az, ami tökéletesen és szigorúan bemutatta a Biblia, ill. az egyház által tiltott bűnöket. Nyilván ma már ezeket az emberiség lazán veszi, mégis ezek voltak azok, amelyek az eredeti bűnök.
Akkor lássuk! Melyikőtök az, aki mindegyik bűntől tiszta?

A Pokol előcsarnokában vannak a közönyösök. (Tessék! Ha közönyös vagy, máris mész a Pokolba!)

A Pokol tornácán vannak azok, akiket nem kereszteltek meg... (Ez óriási bűn...)

A 2. kör a szerelem bűnöseié, akik kéjt kerestek... (Na bumm! :-))

A 3. kör a tivornyázóké, torkosoké és falánkoké. (Vigyázzatok a csokival!)

A 4. kör a fösvények és uzsorások, tékozlók helye.

A Pokol 5. körének bűnösei a haragosok.

A 6. körben az eretnekek vannak.

A 7. kör 1. gyűrűje a gyilkosok, rablók, zsiványok helye.

A 2. gyűrűben szenvednek az ÖNGYILKOSOK. (Pfúú, akkor tehát ez is bűn a Biblia szerint!)

A 3. gyűrű az istenkáromlók, természetellenes kéjelgők gyűrűje, meg itt is vannak uzsorások. (Azok is a Pokolban gyötrődnének tehát, akik a Természet ellen vétettek?? Nehogy kivágj egy fát!)

A 8. kör 1. bugyra: kerítők, csábítók
2. bugyor: hízelgők
3.: simóniákusok
4.: varázslók, jósok
5.: nyerészkedők, sikkasztók (Hoppá TOCSIK, hoppá Tocsik!!)
6.: képmutatók
7.: rablók, tolvajok
8.: rossz tanácsadók
9.: viszályszítók
10.: hamisítók

A 9. körben az árulók.
Szóval...

Ha van valaki, akire egyik felsorolt bűn se jellemző, az szóljon! De én úgy vélem, ha ezt így értelmezzük, a Pokolra már kiakasztották a Megtelt" táblát, a Mennyország meg kong... :-))
Na, üdv!

oncogito Creative Commons License 2000.11.19 0 0 3
Faguriga !

Megint a részleteken vitázhatunk. :-)
Szerintem az érzelmeket, a vágyakat nem jó és nem is lehet leküzdeni. Talán ismered a mondást:
" a szűz szíve mindig forró, a qrváé pedig jéghideg".
A vágyak amig vannak, ki kell élni és ha megszüntek, el kell hagyni. Nade azt hiszem ez több életre való leckének is megteszi.
És hogy ki hol tart éppen ebben a tanulási folyamatban azt cselekedeti mutatják. Ebbe beleszólni nem nagyon lehet, legfeljebb tükröt tartani, ha van szeme, lásson.

oncogito

Előzmény: faguriga (2)
faguriga Creative Commons License 2000.11.19 0 0 2
ahogy Buddha mondta nincs ÉN. a tudat az egyetlen valóság. a világ káprázat.
valójában nem te nem szereted ellenségeidet, hanem az a lény akiben meg vagy testesülve. a kereszténység minden parancsolata és tanítása gátol abban hogy azt tedd ami természetes lenne. de természetes az ami a természet része. erre mondja a bhagavad gíta:" az ember azt hiszi ő cselekedeteinek okozója, pedig valójában a természet végzi azokat." a te természetes megtesstesülésednek tudata az egyetlen valóság.
megbocsátani , szeretni ellenségeidet stb. nem más mint leküzdeni az indulatokat, leküzdeni az érzelmeket, leküzdeni a vágyakat.

leküzdeni a küzdelmet és átadni magadat a valóságnak.
ez a vallásos szövegek valódi jelentése.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1
Helló petronius!
Először is az én szemszögemből válaszolok. Nem igazán tudom azt mondani, hogy szeretem az ellenségeimet. A legnagyobb dolog, amit esetleg ki tudok jelenteni róluk, hogy lenézem őket és nem érdekelnek.
Soha nem tartom oda a másik orcámat. :-)) Erre szinte képtelen vagyok.
A megvetendőt nem mindig vetem meg, de néha mégis.
Nem mondhatom, hogy soha ne haragudnék senkire.

Tudod, amit írsz, abban ténylegesen van valami.
Szinte UGYANERRŐL írok a "Ha megmenthetsz valakit, mentsd magad?" topicomban. (Kb. így szól a címe.) Majdnem ugyanerről írok benne... Az emberiség mintha képtelen lenne a Tízparancsolat betartására. Állítom 10 emberből olyan 9 elkövetett már főbűnt, tehát vétett a Tízparancsolat ellen. A főbűnök közül vannak olyanok, amiket egyszerűen nem is vesznek komolyan az emberek. Van néhány ember, akik jók, követik Jézus összes tanát, a többiek meg ott használják ki ezeket a jó lelkeket, ahol tudják...
Hozzátéve, hogy még az állítólagos "jó" emberek közül is többen csak képmutató szemétládák.

Egyébként egyetértek oncogitoval. Ahogy látom a kérdésedből, mentséget keresel arra, hogy Te sem tudsz megfelelni Jézus tanításainak. Azt kell mondanom Neked, hogy vagy megfelelsz, vagy nem. Tudod az, hogy elég, ha törekszel rá, ez önáltatás.
Vagy meg tudsz nekik felelni, vagy nem.
Erről egyébként eszembe is jutott valami, amit önálló topicba akartam tenni, de ez itt tökéletesen megfelel rá!
Mindjárt meg is írom.
Üdv!
Murdock

Előzmény: petronius (-)
oncogito Creative Commons License 2000.11.17 0 0 0
Csapdának tünik a kérdés.
Ugyanis ha azzal indít az ember, hogy "nem vagyunk tökéletesek, elegendő a törekvés" akkor a legtöbb esetben csak önigazolás az egész.
Az, hogy csak törekedni vagyunk képesek az igazi szeretetre utólagos keserü konzekvencia lehet, hiszen azt meg kellett előznie a törekvésnek.
A sorrend az őszinte szándék mércéje szerintem.

oncogito

Előzmény: petronius (-)
petronius Creative Commons License 2000.11.17 0 0 topiknyitó
Engem az érdekelne nagyon komolyan, hogy van-e köztetek olyan, aki képes rá, hogy úgy cselekedjen mindig és mindenkor, ahogy azt Jézus tanította: ha szívetekre teszitek a kezeteket, akkor azt mondhatjátok, hogy szeretitek ellenségeiteket? Odatartjátok a másik orcátokat? Nem vetitek meg a megvetendőt? Nem haragusztok soha senkire? Ez a tanítás nem vert gyökeret a világban. Lesz ez valaha jellemző az emberiségre? Összeegyeztethető-e ez az emberivel általában és egyáltalán? Vagy talán már az is elég, ha törekszünk rá?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!