Keresés

Részletes keresés

toccata Creative Commons License 2009.04.03 0 0 99
Úgy látom, nem egy pörgős topik, de azért ideírom, a bennem felmerült kérdéseket. Háta tud valaki elfogadható választ adni.

Tudja-e valaki, hogy a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kire, vagy mire vonatkozik. No es akkor hogyan jön mindehhez az objektív felelősségvállalás?

A biztosítás kötésekor meg kell(ett) adni a személyes adatokat (nem, kor, lakhely, stb.) és az autó adtait is (típus, rendszám, üzemanyag, stb.). Valamint egy csomó más adat alapján kijött egy összeg, amit fizetgetek rendszeresen.

Bár nem értem, miért számít, hogy az én autóm mekkora és milyen, ha nem a benne keletkezett, hanem az általa okozott kárt téríti a biztosító.
Ugyanannyit fizetek az autómra akár egy 20 éves, százezerforintos vagy egy vadiúj 5 milliós autóban okozok is kárt.

Ha netán vásárolok mégegy gépjárművet, arra már csak A0-ban köthetek.
Nem értem, hogy miért?
Másik autóban hülyébb vagyok?

Ha a felelségem, akinek nincs a tulajdonában gépjármű, így Kgfb-je sincs, az én autómmal kárt okoz valakinek, akkor azt az én bónuszfokozatom bánja?
Miért?
Mert az autóra szól a biztosítás? Akkor a második autómra miért csak A0-t kapok?

Ha mondjuk a fiam, akinek van a nevén gépjármű, káreseményt okoz valakinek, de az én autómmal, mert akkor éppen azt vezette, kinek a bónusza bánja?
Az enyém?
Miért?
Hiszen neki is van Kgfb-je.

Tud valaki valami elfogadható és érthető választ adni?
Előre is köszönöm.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.10 0 0 98
Sziasztok!

Nem érkezett meg a csekkem, én meg megfeledkeztem róla, és mire észbe kaptam, megszűnt a biztosításom, és vele a bónuszom (B10) is. Visszakerültem A0-ba. Tudok ilyenkor tenni valamit, vagy most kárba veszett sok év fegyelmezett autózása, azaz, a vele megszerzett kedvezményes díjszabás?
Nem várhat az ember legalább ilyenkor egy felszólítást, telefont, pótlólagos csekk küldést, vagy egy emailt???
A segítő szándékú hozzászólásokat köszönöm előre is!

Köszönettel!
Jeladó Creative Commons License 2007.10.17 0 0 97
nem.
Előzmény: csincsi741 (96)
csincsi741 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 96

Sziasztok,

 

szerintetek, szándékos károkozás esetén, ami másnak volt szánva, de az én autóm is károsult lett miatta, fizet a biztosító (kötelező)?

FOCUS Creative Commons License 2006.03.22 0 0 95

Gondolom ha nem volt az esemény időpontjában érvényes biztosításod, akkor semmi közöd ahhoz, hogy mit és miért fiezetett ki a biztosító...  Pláne nem 90 rongyot az általad leírtakért... Kérdezd meg a Köbét hogy milyen alapon fizettek ők a károsultnak, kiváncsi vagyok.

 

 

 

Előzmény: barkzso (94)
barkzso Creative Commons License 2006.02.21 0 0 94
Sziasztok!
A következő eset kapcsán kérem a segítséget:

2004.08.26-án koccanás történt az én hibámból - egy utánfutós autót löktem meg a pirosnál minimális sebességgel. A kár is nagyon csekély lett, az utánfutó - kölcsönzős volt és együtt vittük vissza, a kölcsönzős nem talált rajta semmi sérülést és visszavette. Az autó vonóhorga nagyon kicsit meghajlott kb. ennyi lett a kár (a baleseti bejelentőt kitöltöttük). 2004.09.05-én kaptam egy levelet a biztosító kárrendezési partnerétől amiben levő kárbejelentési adatlapon ismét leírtam mindent és elismertem a felelősségemet + hogy készítettem digit fotókat a másik járműről.
Viszont! én megcsúsztam a díjfizetéssel és nem volt érvényes a bizutosításom abban az időszakban (2004.06.30-2004.09.28). Utánna ugyanennél a biztosítónál (KÖBE) újrakötöttem és év végéig ott is maradtam.
Az év végén váltottam biztosítót és a KÖBE kiállította a kártörténeti igazolást A0-val ami előtte is ennyi volt. Azóta nem jelentkeztek semmilyen formában.
2006- Februárban kaptam egy levelet amiben leírják hogy kárt okoztam, és a károsultnak kifizettek 91000Ft-ot amit 30 napon belül fizessek meg nekik mert különben a mabisz jogi úton behajtja.

Nem akarok kibújni a fizetés alól, de érdekelne hogy itt minden jogszerű-e a biztosító részéröl? Mihez van nekem jogom: kérhetek-e a kárrendezés dokumentumaiból: számlák, fényképek, dokumentumok (miket, és mennyit fizettek ki) hiszen ha fizetek csak kellene tudnom hogy miért? Jogos-e igy ennyi idő után 30 napos határidővel felszólítani? Megjegyzés: se a levélen nincs pontos dátum (2006,Február), se a csekken nincs fizetési határidő...
Előre is köszönöm az észrevételeket!
Lepke9 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 93
 Látom sokan szidjátok a Groupamát. Velünk is az történt, hogy miután olvastuk hogy a B7-es bonuszra egy vagyont kell fizetni, mi is jeleztük, a Netrisken hogy átmegyünk az Argoszhoz.

Erre hogyhogynem? Nem kaptunk 4. negyedéves csekket (Gondolom mivel a G. észrevette hogy sokan távoznak ezt megjátszotta) (Mellesleg más is mondta nekem hogy nem kapott 4. negyedéves csekket. Ez minimum tisztességtelen piaci magatartás szerintem.)

Csak később egy levelet kaptunk hogy nem MEHETÜNK ÁT MÁSIK Biztosítóhoz. De nem tudtuk rendezni a tartozást, mert nem küldtek másik csekket, és a levél is későn érkezett addigra már megkötöttük a másik Biztosítóval a szerződést (mivel azte csak a 4. negyedévben lehet!!)

  Kértük hogy küldjék meg a bonusz igazolást a másik biztosítónak. Mondták hogy jó. (nem jelezték hogy elveszítjük a bonuszunkat) De el sem küldék még az A0-ról sem!!

Nyugodtan üldögéltünk a babérjainkon, hogy minden rendben azért is mert a csekk a következő biztosítótól a megfelelő b8-as összegre jött. De most derült ki hogy nem kaptak bonusz igazolást. Így mi már késésben vagyunk (állítólag) a pótlólagos befizetésre. Utánajártam a a 190/2004. (VI. 8.)-i kormányrendelet szerint nem vehetik el a bonuszt amíg bírósági eljárást nem fejezik be. De hát semmilyen bírósági eljárás nem volt csak egy levelet kaptunk hogy A0 lesz ezután.

„4) A biztosítási díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltével a szerződés megszűnik, ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg, és a biztosított halasztást nem kapott, illetőleg a biztosító a díjkövetelést bírósági úton nem érvényesítette.”

 

 Történt még valakivel valami hasonló?? Ti hogyan tudtátok elintézni???

Segítsetek ha tudtok. köszi.

Ági03 Creative Commons License 2004.11.14 0 0 92

Sziasztok!

 

Tudnátok abban tanácsot adni, hogy lehetne elérni, hogy a biztosító kifizese a kárunkat?

2001. májusban összetörték az autónkat a Blahánál.:o(

2002.05.07-én a rendőrségi határozat szerint a belénkjövő autó volt a hibás. Azóta a biztosító nem fizetett. Elég béna az ügyvéd, és csak idén kezdte el a pert az AXA ellen, aki a károkózó biztosítója. Nyáron volt egy tárgyalás, de ott az AXA a tanukat hiányolta, ezért nem született döntés. Most volt a 2. tárgyalás most ott voltak a tanuk is, DE az AXA nem jött el, a bírónő meg márciusra tűzte ki a következő tárgyalást. Az ügyvéd azt ígérte, hogy peren kívüli megegyezést vet fel az AXA-nak, de benne már nem igazán bízunk. Érdemes ilyenkor más ügyvédet keresni? De akkor ennek is ki kell fizetni az eddigi díját? Vagy várjunk 2 hetet hátha történik valami? Attól félünk, hogy a bíró is kirendel egy független szakértőt, aki függetlenül eldönti, hogy nem mi voltunk-e a hibásak. Ez akkor még tovább fog húzódni.

Több, mint 1 millió Ft-ra várunk már több, mint 3 éve. Mit javasoltok?

Előre is köszi,

Ági

Csokis Creative Commons License 2004.11.14 0 0 91
Én is most hoztam el ugyanezért a biztosításomat a Groupamától. Ha nekik megéri, hogy az eddig csak tejelő B7-es autóm után most máshol fizetek...
Előzmény: larryaferi (89)
riss Creative Commons License 2004.11.14 0 0 90

Az egész  kötelező biztosítás egy Országos méretű csaláson alapul!!!

A biztosítók elmentek a honatyákhoz, és elintézték hivatalos részről a jó magyar autós átverést. A KgfB több szálon sem állja meg a helyét. Most ott tartunk , hogy az autós társadalom fizeti az összes biztosító egyéb költségeit

Hogy lehetséges , hogy Szlovákiában feleannyiba kerül a KGFB mint nálunk???

Ott is hasonló a gépkocsiállomány !!!! Hol van Az autóklub ????? Hol van Kovács Kázmér???? Hol van az Ombudsman??? hol vannak országgy képviselők ebben az ügyben???

larryaferi Creative Commons License 2004.11.11 0 0 89

Üdv Mindenkinek!

 

Már egy másik topikban is megírtam, de nem bírom ki, hogy itt is le ne írjam, mennyire megszívatott a Groupama (a régi Európa). Ő volt eddig az "olcsó" biztosító, még Budapesten is. Hát a 2-s golfom én is náluk biztosítottam, és mit látok a www.biztositaskereso.hu oldalon (pofás kis oldal, egyszerű és ami fontos jól számol!) 40%-al nyomják meg jövőre a biztosításomat ami nálam 24000 Ft szóval váltottam a TIR-hez és kaptam még 10% online kedvezményt is!!! Na erre pipáljatok. Most nemhogy nem fizetek többet de még 5 ropival kevesebb is a díjam. Engem nem érdekel hogy hívják a biztosítómat úgyse nekem fizet, ha baj van.

Jó számolgatást mindenkinek.

 

Üdv

Larry Feri

vomit Creative Commons License 2004.11.04 0 0 88
ezt inkabb az otthoni biztositasod terhere kellett volna intezni, hogy magadra rantottal egy polcot, es az baszta szet az ajtot. tobb szempontbol jobb lett volna, de most mar mindegy.
Előzmény: BLASIUS (85)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.28 0 0 87
A KÖBE elhuzhat a fenebe, epp most vesztette el ellenem a MABISZ a pert elso fokon, mivel a KÖBE nem akart fizetni egy eve, probaltak durcas hulyegyerek modjara kibujni a kotelezettseg alol... Szerencsere lehet meg pert nyerni Magyarorszagon. Ja, a KÖBE-t is perbe hivtak, ok meg leszartak az egeszet, nem is valaszoltak, meg se jelentek a targyalason. Eleg bunko egy banda.

Amugy meg azt hallottam masik biztositonal, hogy a KÖBE mar felemesztette a torzstokejet is...

Törölt nick Creative Commons License 2002.01.28 0 0 86
A KÖBE elhúzhat a fenébe, épp most vesztette el ellenem a MABISZ a pert els
BLASIUS Creative Commons License 2002.01.26 0 0 85
Sziasztok!
2 napja bénáztam a gumisnál, meghúztam beforduláskor a műhelyajtót. Na most a biztosítási betétlap járművek ütközésére van tervezve, így csak az adaimat vették fel. Kérdésem, hogy lehet ezt elrendezni, ugye a kötelezőm (rendesen becsületesen fizetem) erre is vonatkozik?
hyp-r Creative Commons License 2002.01.10 0 0 84
Sziasztok!

Egy érdekesség: Idén a HB-sek 140K-t akartak rólam lehúzni (M4 :-(),gondoltam Köbe jobb lesz.
Telefon: vigyek igazolást, az alapján megkötjük, sajna nem lehet A0-ba kötni... Na, ma 10-re kivergődök csepelre, ott azzal fogadnak, hogy a nép kint áll az udvaron (-3 fok). Az ajtónálló meg mosolyogva hajt el, hogy reggel fél nyolckor osztja a sorszámot! Nagy felindulásomban bementem az Axa-hoz megkérdezni, mennyiért vállalnak el egy ilyen bűnöst mint én?
Leesett az állam, mikor a csajszi azt mondja, hogy őket nem érdekli mi volt, mostantól A0 vagyok! Hopp, gyorsan meg is kötöttem a gfb-met, az Allianzot meg csókoltatom...

Laci Creative Commons License 2001.12.17 0 0 83
Persze, nem állít ki bonus besorolást, de azt lehet venni is pár ezer forintért (ha már ekkora paraszt a biztosítói társadalom).
Előzmény: Zézé (81)
ID Creative Commons License 2001.12.17 0 0 82
nem olvastam egészen végig a dolgokat, lehet hogy már írták.

biztosítót bármikor lehet váltani, én pl. nyár elején tettem meg. (KOBE hez mentem át, azóta nem volt velük semmi bajom, volt is azóta egy kress, rendesen jártak el) viszont ha novemberben váltasz biztosítót, akkor a jelenlegi kiállít neked egy papírt a bonus-malus besorolásodról, amit év közben nem köteles megtenni (én a hungáriából nem tudtam kiimádkozni ezt az igazolást, pedig 3-asban voltam). persze nem tudom mi a helyzet, ha valaki malus fokozatban van, és ezt egy évközi biztosítóváltással megússza.

Előzmény: Laci (80)
Zézé Creative Commons License 2001.12.17 0 0 81
Itt irja ...

Z

Előzmény: Laci (80)
Laci Creative Commons License 2001.12.17 0 0 80
Szerintem ez csúsztatás, mert bármikor átmehetsz másik biztosítóhoz. Igaz, novemberben könnyebb volt.
Előzmény: Zézé (79)
Zézé Creative Commons License 2001.12.17 0 0 79
Kosz a tippet, ... de sajnos most olvastam, hogy:
Amennyiben egy másik biztosító jóval kedvezőbb díja, vagy jelenlegi biztosítójával való elégedetlensége miatt a szerződő a biztosítóváltás mellett dönt, november 30-áig fel kell mondja biztosítását

A francba, a francba, a francba!!!!

Nem igaz, hogy en mindent a sajat karomon kell megtanuljak!!!!!

Z

Előzmény: Laci (78)
Laci Creative Commons License 2001.12.17 0 0 78
A Hungária az egy rabló!
Szerintem nézd még meg az Argoszt is, viszont a KOBE-t azt nem ajánlom, mert az a legnagyobb szívás mindenkinek: mind neked, mind annak akinek esetleg kárt okozol (indokokat lásd lejjebb, illetve a kötelező biztosítás 2002 topicot
Előzmény: Zézé (77)
Zézé Creative Commons License 2001.12.17 0 0 77
Tenyleg eleg nagy a szoras az arak tekinteteben a kulonbozo biztositok kozott.
En is hasonloan jartam mint sok mas sorstarsam: lenyegesen emekkedett a kotelezo bizt. dijam., annak ellenere, hogy fiatalabb sem lettem(sajnos), de meg a bonuszom is fenyesedett.
Szoval otthagyom a jelenlegieket a francba es keresek egy masikat.
Most mar csak azt volna jo tudni, milyen kapcsolat van, az arak es a szolgaltatas minosege kozott.
A jelenlegi biztositom a Hungaria 53e kér(t)
Ennel olcsobban csak az Axa 42e, Europa 38e, ill. a Kobe 32e -ert biztositja a jarganyt.

tudnatok ebben segiteni?

Z

Lényegtelen Creative Commons License 2001.11.30 0 0 76
Akkor szerintem tömegszer lóerö alapján kellene biztosítózni (lendület=tömeg*sebesség), az nem lenne annyira messze a valóságtól ... L
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.30 0 0 75
Csalni mindig lehet, persze, csak akarni kell. De ha minden igaz, minden autonal vannak gyari adatok a loerot illetoen, tehat azt nyugodtan fel lehetne hasznalni, es sokkal objektivabb kepet kapna a biztosito az auto sportossagat, teljesitmenyet illetoen.

Kulonben a loerot lehet merni megfelelo fekpadon, barmikor, ha valaki nem a gyari adatra kivancsi, hanem az aktualis allapotra (mert pl. megtuningolta a jarganyt). Minden esetre en sokkal igazsagosabbnak ereznem, ha a gyari loero alapjan szamitanak a dijat. Nem is lenne ekkora autom, mint most :))

Előzmény: Tamás (74)
Tamás Creative Commons License 2001.11.30 0 0 74
Vitatkozzál nyugodtan, azt én is szeretek. :-) Bár ezen nem tudom, hogy fogunk-e, mert nagyjábó szerintem egyetértünk. Azért is írtam, hogy "van egy elképzelés", mert ez nem feltétlenül az enyém...

Csak hát az a probléma, hogy mást tényleg nem tudok elképzelni. A vezetési tudás vagy nem tudás is szerepet játszik idővel, a sok okozott baleset utáni emelt díj formájában, amit azt hiszem el tudunk fogadni igazságosnak.

Persze igazad van abban, hogy az autóparkunk összetételében sokkal nagyobb eltérések vannak, mint mondjuk a németeknél, de a tervek szerint idővel ez is nyilván enyhülni fog, és akkor már igazságosabb lesz az eloszlás. De ez idő. És gondolom, ha kitalálnák a járművek életkor szerinti megosztását is, akkor megint nagyon sokan üvöltenének, tenném hozzá, joggal.

A lóerő (és most lehet, hogy hülyeséget fogok írni, előre is bocs) tudtommal azonos köbcenti esetén is lehet eltérő, azon kívül változtatható is, viszont nem tudjuk objektíven mérni, nem igaz? Meg hát a változó tömeg esetén is változó, hogy milyen menetteljesítményt eredményeztet, azt hiszem. Semmivel sem objektívebb, viszont könnyebb vele csalni adott esetben. Talán ezért sem lett nyerő...

Előzmény: Törölt nick (73)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.29 0 0 73
Tamas,

had vitatkozzak picit Veled :) Marpedig azzal van gondom, ahogyan parhuzamot vontal a kobcenti es az auto ereje kozott. Ezt teszik a biztositok is, es pont ezen van mindenki kiakadva, ugyanis a kobcenti nem jelent szinte semmit se. Egy '80-as evjaratu 1.6-os Mazda626 pl. 75 loeros, 110 koruli nyomatekkal. Egy '85 koruli 1.4-es Renault 11 Turbo meg 104 loero, istentudjamekkora nyomatekkal. Az 1.4-es autora meg is fele akkora a dij, holott joval nagyobb a teljesitmenye. De ugyanigy elovehetnenk 15 eves ketliteres autokat, es osszehasonlithatnank oket 10 evvel fiatalabb, 1600 kobcenti alatti autokkal. Az ujabbak kisebb kobcentivel (joval kisebb biztositasi dijjal) sokszor erosebbek, mint a regi motorok, a regi autokra meg is sokkal tobbet kell fizetni. Tehat megdolni latszik az az elv, hogy az erosebb autokra magasabb dij jar. Ez egesz egyszeruen nem igaz. Igaz lehet esetleg ez a nemeteknel, ahol az 5 eves autot kidobjak a szemetbe, mert talan 5 eves korig nincs akkora kulonbseg az autok ereje es loketterfogata kozott... De nalunk, ahol a 30 eves autotol a vadonatujig minden megtalalhato, ez nem igaz, meghozza nagyon nem. Ha az auto erejet akarna a biztosito figyelembe venni, akkor nezhetne a loerot, vagy inkabb a nyomatekot. Annak van ertelme. A kobcentizesnek nincs. Ezert irtam, hogy annyi erovel nezhetnek az auto szinkodjat is...

Ja, es akkor nem is beszeltunk a sima dizelekrol. Mondjuk egy '87-es Mazda626 2.0D ~62 loero, ~110Nm, kb. annyi, mint egy 1.3-as '85 koruli Opel Kadett. A dieselt meg is 2x annyiba kerul biztositani... Akkor hogy is van ez...?

Ja, es aztan jon az, amikor a Wankel motoros Mazda RX7-ekkel szorakozik a biztosito. 1300ccm ugyan, de meg is meg szoktak szorozni kettovel, es az utan fizettetnek dijat, mert ugye a Wankel motor ugyanakkora terfogatbol sokkal nagyobb erot hoz ki. Akkor mar csak azt nem ertem, hogy a dieselnel miert nem osztjak el kettovel a terfogatot?

Pigmy

Előzmény: Tamás (71)
Tamás Creative Commons License 2001.11.28 0 0 72
Érintőlegesen megjegyzem, a kötelező felelősségbiztosítás nem csak a járműforgalomban ismert és hasznos intézmény, hanem más, fokozott veszéllyel járó tevékenységek esetén is bevett dolog. Vagy olyan tevékenységeknél, amelyek ironikusan minősíthetők fokozott veszéllyel járónak, mint pl. kórházak, ügyvédek. :-)))
Tamás Creative Commons License 2001.11.28 0 0 71
Sziasztok,

Miert ccm-re merik a dijat?ha ezt valaki elarulja,annak nagyon orulnek

Marha egyszerű a megoldás. Azért nagyobb a biztosítási díj a nagyobb cm3-re, mert van egy elképzelés, mely szerint akinek erősebb kocsija van, esélyesebb, hogy balesetet okoz (ha már erős, hajtja mint Singer a varrógépet). Nincs más olyan tényező, ami alapján a legkisebb összefüggést is fel lehet fedezni a jármű, és a károkozási esély között.

Ebben szerintem van is valami, mert apám kocsijával (1.6) sikerült is nekimennem valaminek, míg a kispolákomban (valami <1.0, pontosan nemtom) marha óvatos vagyok.

tenyleg rablas,eloszor is,hogy lehet egy biztositas kotelezo,mar a neve is rossz

Azért kötelező, mert (vegyük az én esetemet pl.), ha véletlenül összetörök egy mercit a kispókommal, valszeg egy lámpáját sem tudnám kifizetni, nemhogy egy komolyabb kárértéket... márpedig az ő kára az én felelősségem ilyenkor, amiért én kártérítési kötelezettségem abszolút fennáll. (Persze lehet mérlegelni az ő közrehatását is, de az max. beszámítást eredményez, legjobb esetben mindenki viseki a saját kárát.)

Mivel a társadalmi érdek az, hogy a károsult ne járjon rosszul, a jogalkotó behelyezi a biztosítót a képbe, mert ő ugye mint tőkeerős társaság, helyt tud állni a nagyobb összegek esetén is. Aztán meccselje le velem, mint tényleges károkozóval, ez a károsultat nem érinti, és úgy gondolom, nem is szabad, hogy érintse. Csak képzeld el, veszel egy kocsit, benne van a munkád stb., és valamelyik sarkon egy idióta a trabijával neked rongyol. Aztán azt mondja, csá. Te meg pereskedhetsz, aztán tudod mikor látsz pénzt belőle... azért a biztosító még mindig jobb, nem igaz?

Ha neki nincs kötelezője, a MABISZ fizet Neked a biztosító helyett, úgyhogy a Te károd mindenképp megtérül, utána meg a MABISZ szerencsétlenkedjen a tényleges károkozóval, legyen az ő gondja.

neki kifizetnek egy vagyont,nekem meg szinte semmit.En megis magassabb dijat fizetek

A kifizetett kárösszeg a kár nagyságától függ, nem a fizetett díjtól.

Egyébként ha én a kispókommal elkezdem izomból törni a közlekedés egyéb résztvevőit, akkor előbb-utóbb nekem is ugyanannyi lesz a biztosítási díjam, mint egy húsztonnás kamionnak, úgyhogy ez ki fog egyenlítődni előbb-utóbb. :-)

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.26 0 0 70
Hat en hallomasbol ugy tudom, hogy ez a kobcentizes a nemet modszer koppintasa. Tenyleg eleg kockafeju. Meg igazsagtalan is. Ennyi erovel a kerekmeretet is nezhetnek, vagy a szinkodot... :)
Előzmény: Törölt nick (69)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!