Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
bgeorgooo 9 órája Creative Commons License 76805

Sziasztok!

 

Valaki tudja hogy Svájcban elfogadják-e a magyar GKI-t vagy ott kell újat csinálni? Nem átmenő, hanem ottani vezetésre, ott dolgozni értem.

MG Petimester 1 napja Creative Commons License 76804

Napközben ok..de köd, sötétedés után ...hmm. Jó ha van a Lajta mögött elvárják. üdv.

Előzmény: stancy (76803)
stancy 2 napja Creative Commons License 76803

Azért a helyedben utána kérdeznék valami normális helyen, mert kétlem hogy elég lenne a prizma. ha úgy lenne senki nem venne lámpákat, nem szerelné fel a világitást.

Előzmény: Isti betyár (76802)
Isti betyár 3 napja Creative Commons License 76802

Valamiért nagyon a lámpákra gondoltam, de akkor a prizma is ugyan olyan jó helyette. Lámpa ugye vezetékezés, meg fúrás, prizma egyszerűbb, olcsóbb.

Előzmény: lautnermark (76797)
vighgabor 3 napja Creative Commons License 76801
MG Petimester 4 napja Creative Commons License 76800

Ez jó kilett vesézve ,kérem. Ez a 'citrom sárga' mégsem elég sárga, azért kiakasztott...)   :-)))

Előzmény: lautnermark (76798)
vighgabor 5 napja Creative Commons License 76799
lautnermark 5 napja Creative Commons License 76798

Sz@r index. 2015-ben még nem lehet szerkeszteni.

 

Kicsit tévedtem. Itt a jó jogszabály:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

 

71.§

3) Az oldalsó fényvisszaverőket, ha

a) oldalanként 1 db van, azt a jármű középső harmadában,

b) oldalanként több van, az elsőt a jármű (járműszerelvény) elejétől számított 3,00 méteren belül, az utolsót a jármű (járműszerelvény) végétől számított 1,00 méteren belül

kell elhelyezni. Két oldalsó fényvisszaverő hatásos felületei közti távolság 6,00 méternél több nem lehet.

(4) A fényvisszaverők hatásos felületének alsó széle az úttest felületéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest felületétől 0,90 méternél távolabb nem lehet. Ha az első és oldalsó fényvisszaverőknél a felső mérethatár szerkezeti okokból nem tartható, akkor az 1,50 méterre növelhető. Ha a mezőgazdasági vontató hátsó fényvisszaverőjénél a felső mérethatár nem tartható, akkor 1,20 méterre növelhető és ezen kívül a fényvisszaverők egymástól mért távolsága 0,30 méterig csökkenthető, de ez utóbbi esetben további 2 db hátsó fényvisszaverőt kell elhelyezni előírásos szélességi méretekkel olyan magasságban, hogy a fényvisszaverők hatásos felületének felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méter távolságban lehet.

 

Előzmény: lautnermark (76797)
lautnermark 5 napja Creative Commons License 76797

illetve egy pici belejavítás: borostyán sárga prizma kötelező, lámpa megengedett.

Előzmény: lautnermark (76796)
lautnermark 5 napja Creative Commons License 76796

6 m feletti hosszúságú gépjárműnél és pótkocsinál kötelező, alatta megengedett. Az első db. a jármű elejétől, az utolsó db. a jármű végétől max. 1 m-re lehet. A köztes db-oknak lehetőség szerint egyenlő távolságban kell lennie, de max. 3 méterenként. A 6 m-be a vonórudat nem kell beleszámolni.

 

Előzmény: Isti betyár (76790)
MG Petimester 5 napja Creative Commons License 76795

Áááá...!!  ..a lényeg ugye !! Kimaradt. Naranycs-sárga ....,mert a citrom az csak "külön engedéllyel" megy errefelé ! Jó mi ??   ... 'oO'...     :- ((

Előzmény: MG Petimester (76794)
MG Petimester 5 napja Creative Commons License 76794

u.i. Négy alatt oldalanként ,szerintem nem úszod meg.  :-)) Röviden és tömören válaszolva, így 2,60 cm-enként lesz.  ( érdemes oldalanként egy-egy töbletet) betervezni, ha elfújná a 'gyertyát' a szél, este vagy ködben ..izzé.."a látási viszonyok amikor megkövetelik...ugyí ?  :-))

Előzmény: Isti betyár (76790)
MG Petimester 5 napja Creative Commons License 76793

Szia, a kinti TÜV max. 3m-ert tolerált. Ha ez segít "vérnyomásod" kordában tartani ??  :-))                 u.i.       "... - Végül is nem akarunk mi gurúló karácsonyfákat az utakon..."

Előzmény: Isti betyár (76792)
Isti betyár 6 napja Creative Commons License 76792

Az szerintem egy kicsit sűrű, úgy.

"fel szabad szerelni " Szóval nem kötelező.

A többi az nem nagyon vonatkozik ide talán.

Előzmény: stancy (76791)
stancy 6 napja Creative Commons License 76791

Én  úgy tudtam 6 méternél hosszabb járműnél méterenként 1-1 db kell.

 

itt ezt írják:

 

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.

Méretjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
60. § (1) Két első és két hátsó méretjelző lámpával fel szabad szerelni minden 2,10 méternél szélesebb gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit. Az első méretjelző lámpák által kibocsátott fény csak fehér, a hátsó méretjelző lámpák által kibocsátott fény csak piros színű lehet.
(2) A járművön (rakfelületén) túlnyúló rakomány megjelölésére szolgáló - a járművön alkalmilag használt - lámpákra a helyzetjelző lámpákra vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni; e lámpáknak azonban nem kell a helyzetjelző lámpákkal együtt kapcsolhatóknak lenniük.
Méretjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
61. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott méretjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A méretjelző lámpát a járművön (vezetőfülkén, zárt felépítményen) a jármű külső széléhez lehető legközelebb és egyúttal a lehető legmagasabban kell elhelyezni.
(3) A méretjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek kapcsolhatók.

Előzmény: Isti betyár (76790)
Isti betyár 6 napja Creative Commons License 76790

Sziasztok!

 

Van arra valamilyen rendelet, hogy mondjuk egy X hosszú szerelvénynél kötelező-e az oldalhosszúság jelző (sárga) lámpa és hány méterenként?

 

Illetve ha nem is kötelező, akkor egy forgózsámolyos 6 méter hosszú platós pótra (+2m rúd) ti hány ilyen lámpát helyeznétek ki?

MG Petimester 2015.01.20 Creative Commons License 76789

Szevas Atya, mi-az, hogy óránként ?? Nyócázz kilóméteres dugóban nagy kihívás az ezer km-er legyűrni napi szinten meg úgy átlagosan ! ,-)) Ari-zoónában kevesebb lehet az ehez hasonló kis pitty-putty torlódás, vagy tévednék ?  üdv.a jó öregből.  :-))

http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fo.aolcdn.com%2Fhss%2Fstorage%2Fadam%2F787dc37d4bb89866cbb0ed08c0877e2d%2Fstau.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fde.autoblog.com%2F2013%2F12%2F30%2Fneuer-deutscher-stau-rekord-2013-830-000-km-stillstand%2F&h=697&w=1024&tbnid=EQhlwvuP1q5Y6M%3A&zoom=1&docid=MPUbc3ku79u8cM&ei=wXW-VPjUFeL5ywOivILgBw&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=1414&page=2&start=16&ndsp=19&ved=0CIkBEK0DMB0

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76782)
MG Petimester 2015.01.20 Creative Commons License 76788

Szia, kimaradt az"oroszlános csoda vas"  tipusmegnevezése.  ,-)). Így azért leszólni a svéd királyit nem szoktuk.  xDDD. Na viccet félretéve a lerakóid Praktikeles szinten zajlik, vagy bútor üzemesek ? üdv.

Előzmény: ááh belefáradtam (76769)
aptohu 2015.01.20 Creative Commons License 76787
truckerboy78 2015.01.20 Creative Commons License 76786

Másolva.                                                                                                                                                A berlini nagykövet válasza a magyar  Közlekedésért felelős helyettes államtitkárnak...

Nemrégiben olvastam a magyarországi berlini nagykövet a Közlekedésért felelős helyettes államtitkárhoz írt válasz levelét a Németországi minimálbérrel kapcsolatban.

Ebből szeretnék idézni pár gondolatot.

"Hogyan kell a gépkocsivezetőnek igazolnia, hogy a német törvények által előírt minimálbér került kifizetésre?"


"Erre a kérdésre vonatkoznak a Minimálbértörvény alábbi paragrafusai:

16. § Bejelentési kötelezettség
(1) Az a külföldi székhellyel rendelkező munkaadó, aki alkalmazottját vagy alkalmazottait a Feketemunka megelőzésére vonatkozó törvény (SchwArbG) § 2 paragrafusában meghatározott gazdasági területeken vagy gazdaság ágazatokban és így a törvény alkalmazási területén foglalkoztatja, köteles a törvény 6. bekezdése értelmében írásban és német nyelven bejelenteni a vámhatóság területileg illetékes hivatalánál a munkavégzést, még az elvégzendő munka vagy szolgáltatás megkezdése előtt, amely bejelentésnek tartalmaznia kell a vizsgálat szempontjából lényeges és az alábbiakban felsorolt adatokat:
1.    a törvény alkalmazási területén foglalkoztatott alkalmazott vagy alkalmazottak elő- és utónevét illetve születési dátumát;
2.    a foglalkoztatás / munkavégzés kezdetét és előrelátható időtartamát;
3.    a foglalkoztatás helyét;
4.    azt a belföldi (Németország) helyszínt, ahol a törvény § 17 paragrafusa értelmében ezen dokumentumokat készenlétben kell tartani;
5.    egy eljárás esetén felelős személy elő- és utóneve, születési dátuma és németországi postacíme
6.    a kézbesítésre meghatalmazott személy elő- és utóneve, születési dátuma és németországi
postacíme, amennyiben ez a személy nem azonos a 5. pontban nevezett személlyel
A munkaadónak minden fenti adattal kapcsolatos változást a törvény vonatkozó bekezdésének első mondata értelmében azonnali hatállyal jeleznie kell.

A munkaadó köteles a bejelentéshez csatolni egy nyilatkozatot, amelyben nyilatkozik arról, hogy a 20.§paragrafusban foglalt kötelezettségeinek eleget tesz."

 

(3) Az előzetes bejelentési kötelezettség előírások szerinti betartása a magyar vállalkozókat, különös tekintettel a kismennyiséget szállító teherfuvarozókat vagy az expressz logisztikai vállalkozásokat, szinte megoldhatatlan problémák elé állítja. Ugyanis ezen a területen a szállítmányozó vállalatok gyakran nem tudják előzetesen megmondani, hogy másnap hova rendelik a fuvart illetve egy példát említve: Egy Németországból hajnali 2 órakor beérkező megbízás esetén már nem lehetséges a kért adatokat fax útján benyújtani. További értelmezést igényel az a kérdés, hogy azokra a kisteher fuvarozó vállalkozásokra is vonatkozik-e a törvény, ahol a cég tulajdonosa maga vezeti a járművet, saját értelmezésünkben erre az esetre nem vonatkozik a minimál bér szabályozás."


Fent megfogalmazott kérdésre ad választ a Minimálbértörvényhez (MiLoG) kapcsolódó második, a munkaidőre vonatkozó kőtelező napló vezetéséről szóló rendelet első paragrafusa (MiLoAufzV, §1):

§1 Egyszerűsített eljárás és a munkaidőre vonatkozó naplóvezetés kötelezettségétől való eltérés
(1) a Minimálbértörvény § 17 paragrafusának első bekezésének első mondatától illetve a Munkaerő kiküldésről szóló törvény (Arbeitnehmer-Entsendegesetzes, AEntG) § 19 paragrafusának első bekezdésének első mondatától eltérően, de az alábbi kritériumoknak megfelelve:
1.    ha a munkavállaló vagy munkavállalók kizárólag mobil tevékenység keretében kerülnek foglalkoztatásra;
2.    ha nevezett mobil tevékenység nem esik a konkrét napi munkaidőre (munka kezdete és vége) vonatkozó követelmény alá;
3.    ha a munkavállaló a napi munkaidejét saját hatáskörben és szabadon oszthatja be,
úgy a munkaadó eleget tesz naplóvezetésre vonatkozó kötelezettségének akkor is, ha csak a munkavállaló tényleges napi munkaidejének tartalma kerül feljegyzésre.

(2) Az első bekezdésben nevezett kizárólag mobil tevékenység alatt olyan tevékenység értendő, amely nem kötött egy bizonyos foglalkoztatási helyszínhez. Kizárólag mobil tevékenységről van szó például a levél-, csomag- és nyomtatott termékek kézbesítése, hulladékgyűjtés, közutak tisztítása, hótakarítás, teherfuvarozás és személyszállítás esetén. Az 1. bekezdés értelmében a munkavállalók ez esetben nem esnek a konkrét napi munkaidő követelményének hatálya alá akkor, ha a munkát csak egy bizonyos időbeli kereten belül kell elvégezni anélkül, hogy a munkaadó meghatározná a szokásos konkrét munkaidőt (kezdete és vége). Az 1. bekezdés értelmében a napi munkaidő saját hatáskörben és szabadon való beosztásának lehetősége akkor áll fenn, ha a munkavállaló a napi munkaidő során feladatmegbízást rendszerint nem a munkáltatójától vagy harmadik személytől kap illetve az adott megbízás végett nem kell rendelkezésre állnia. A napi feladatmegbízás elvégzésének időbelisége a munkavállaló saját felelősségi területéhez tartozik.

(...)

chrysleres zotya 2015.01.19 Creative Commons License 76785

Ne má Tibi!

Előzmény: Kocsis12345 (76534)
SLAYER74 2015.01.19 Creative Commons License 76784

Képet köszönöm látod  ezért  jó  ha  leirod  ezeket a  dolgokat .

Ezek olvasása  után már  sokaknak  elmegy a  kedve  attol  hogy  elmennyenek a  tengerentulra dolgozni  élni  .

Mert  most  ez  lett a  nagy  divat már  nem  anglia  hanem  Amerika  , mert  ott  minden  könnyebb és  jobb .

 

 

 

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76782)
SLAYER74 2015.01.19 Creative Commons License 76783

Valamit  kevertél én  is  azt  írtam  hogy  ott  nálatok  kemény  ez a  munka  .

És  azt  írtam  hogy  ha  ez  volna  itt  is  bevezetve  és  ennyit  lehetne  keresni  akkor  bizony  sokan  ugy  vezetnének.

Hogy  sok  volna  a  baleset.

 

Igaz mindent  meglehet szokni , de  nem  az  európai közlekedéssel .

 

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76782)
Sunyi Gabriel Atya 2015.01.19 Creative Commons License 76782

Te ezeket komolyan is gondolod?

Pont forditva van. Europaban mar lassan orankent kotelezo lesz a piheno. 

Pontosan itt nalunk volt az tavalyig, hogy egyben lenyomtak 1100 kilometert piheno nelkul. Tavaly ota kotelezo legalabb egy fel oras pihenot beiktatni a napba, bar papir loggal nem nagy dolog kijatszani.

 

Előzmény: SLAYER74 (76781)
SLAYER74 2015.01.19 Creative Commons License 76781

Na  akkor  nem  is  rosszul  számoltam napi  olyan  120 dollárra  saccoltam .

Ezt nem  lehet  írigyelni , ezt a  mukatempót  ha  behoznák europába  , rengeteg  lenne  a baleset.

Sokan  egybe  vezetnék  le  az 1000km tert  is.

csak  hogy  minnél  többet  keressenek , hiába  ilyen az  európai gondolkodás törtető .

Ezért  nem  jutunk  semmire .

Előzmény: SLAYER74 (76780)
SLAYER74 2015.01.19 Creative Commons License 76780

bocs 0,090 dollár cent /km  re gondoltam  persze  hogy  nem  90dollár /km  

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76779)
Sunyi Gabriel Atya 2015.01.19 Creative Commons License 76779

"

 valami 90dollárt  mondott  ha  nem lépi át a  megadott  sebességet.

hogy  aztán  ez  most  hogy  van  órabér  vagy  km  vagyis  mérföld "

 

Ezt meg ertelmezni sem tudom olyan zagyva az egesz, igy keptelen vagyok reagalni ra erdemben. De ha te arra gondolsz, hogy 90 dollar/merfold, azt azert vegiggondolhattad volna mielott leirod :-) Egy atlagos munkanap 500 merfold, 11 ora, tehat a te kalkulaciod szerint 50.000 dollar (otvenezer) dollar naponta :-) 
Szerintem senki nem akarna az Apple-nal vagy a google-nel dolgozni :D

 

A fizetesek merfoldben vannak megadva. Allamonkent az elteresek nagyok is lehetnek, igy eleg tag az intervallum. Van ahol csak 35 cent/merfold, van ahol 52 cent/merfold.

 

Allofutes-dolog: Minden kamionban van. A motort most is sokan jaratjak egesz ejjel, de ennek az oka inkabb az, hogy a szovjet technika -15 alatt mar nem nagyon akar beindulni reggel.

Par eve mar terjed a tripac nevu unit, ami egy kis 100ccm-es dizelmotor ami akkor indul be amikor a kamiont leallitod. Ilyenkor errol kap aramot minden, tolti az akksit es mukodteti a klimat vagy a futest.

 

Az a "csoves" dolog amit irsz,azt ugy hivjak, hogy "Idle Station" (IS),  nagyon jo dolog. 10 dollarert kapod az aramot, a futest vagy a hutest, kabel tv-t es internetet. Most tok mindegy, hogy wifi vagy nem wifi, mert a truck stop-ban a wifi-ert is fizetni kell, raadasul a sebessege rossz estenkent 300-an vannak rajta egyszerre. Az IS-ekben viszont vezetekrol jon a high speed internet.

 

Igy nez ki egyebkent:

 

Előzmény: SLAYER74 (76778)
SLAYER74 2015.01.19 Creative Commons License 76778

Engem  is érdekel hogy  mennek  ott  ezek a  dolgok.

A rokonom  nem a  fuvarozásban  dolgozik , 

Floridában élnek, Tampai reptéren dolgozik az  egyik fia  mint  repülés  írányitó.

A  másik  fia  házakat  tervez , 1944 be mentek  ki , igy már  mindenki  amerikai állampolgár .

 

Vannak  kamionos  ismerösei , és  ők mondták  neki hogy  bevannak  kalibrálva  a bérek.

Az  hogy  mi  igaz  vagy  hamis  azt  majd  te  megmondod  de  valami 90dollárt  mondott  ha  nem lépi át a  megadott  sebességet.

hogy  aztán  ez  most  hogy  van  órabér  vagy  km  vagyis  mérföld  .

Annyira  nem  is  mentem  bele .

Akik  meg  átmentek angolbol, kamionoztak  de  elegük  lett, és  Pensilvániába lehet  rosszul írtam ott  kaptak munkát  .

Nem  kamionozás  hanem a  szakmájukban  találtak  munkát , lakatos  és  burkoló .

 

Na  de  vissza  térve a  kamionozásra , elmondta  a rokon  ismerőse  hogy  a kamionok  spártai állapotban  vannak.

Ő egy  kenworth és  néha  egy  internationalt vezet, a kenworth egy  caterpiller motoros  340 le szoval  nem  egy  nagy  állat motor.

1988 tol  vezet , gyakorlatilag nincs  tachográf sem , parkolok  tágasak  full felsezrelt  ahogy  itt  is  leirtad.

Viszont  van  pár  furcsaság , pld  az  állófűtés  megoldása  , ami  pár  éve  már  ugyan  az  mint  nálunk  de  régebben  még 

alvás  közben  is  járta  motor , vannak  már  olyan  parkolok  is  , amikben  egy  nagy  csővön  keresztül csatlakozik a  fülkéhez és  igy  jut fűtéshez.

igy  kap  egy  vezetéket  is  hozzá  amin  az  internet  megy  , ez  érdekes  szerintem  már  ott  is  rég  wifi  van.

 

 

Ja  és  azt  mondta  ki  sem talájam, hogy  elkezdem az  ottani  árakat átszámolni , mert  brutális  összegek jönnek  ki .

Ami ithon  luxus  az  kint  alap. 

Aki kimegy  és  akar  is  dolgozni  az  talál  is  munkát.

 

Ugyhogy  csak  írj  nyugodtan , legalább  nem  csak  a hülyeséget  olvassák .

Le kel írni a  jót  és  a  rosszat  is , buktatókat  is  .

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76775)
Sunyi Gabriel Atya 2015.01.19 Creative Commons License 76777

Pl : Itt meg csak  most kezdenek el ismerkedni a tarcsafekkel a teherautokon. 99.99% dobfekes.

Direkt kuplung, nem-szinkronizalt sebessegvalto, merev tengely, laprugo, "klasszikus" kamaz-muszerfal 200 kulonfele oraval, osztott szelvedo es 60 literes fogyasztas.

Előzmény: sompetike (76776)
sompetike 2015.01.19 Creative Commons License 76776

Hát engem érdekel...

 

amugy miben nyilvánul az meg,hogy technikailag elavult?

Előzmény: Sunyi Gabriel Atya (76775)