Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BiharyG Creative Commons License 10 perce 0 0 81308

Én 6 db nagy BMW-t hoztam le a Linz melletti telepünkre Bremerhavenből, Prágán keresztül. A 6-ból 4 prágai kereskedéshez megy, valaki majd visszaviszi jól...

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (81307)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 1 órája 0 1 81307

Én előző cégnél vittem papírt Ausztriából Angliába,hogy aztán másik papírral menjek Angliából vissza Ausztriába.

Nem tudom,hogy a fuvarozás hány százaléka állhat egymással szemben ugyanazon áruval rohanó kamionokból,de szerintem a legmerészebb tippünket is túlszárnyalná.

A tartályos cégnél is rengeteg tejfuvar megy egymással szembe.De mondhatnám a disznózsírt,amit Svédországból hozunk le Szlovákiába a határ mellé. Bizonyára Szlovákiába vagy Magyarországon nincs disznózsír.

Számomra a kamionozás egyik tanulsága ez.Semmi nem számít,olaj,környezetszennyezés,semmi,csak pörögjenek az adók,áfáķ ide oda,baromság az egész.

Előzmény: trizs77 (81300)
pumukli89 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 81306

Korrekt. :)

 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (81305)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 1,5 órája 0 1 81305

Tudsz állni a kikötőbe, van nagy parkoló. Hajóindulás előtt akár 3-4 órával már be tudsz majd jelentkezni. Szombaton bemész a parkoló melletti épületbe, megkeresed a hajótársaság irodáját, amelyikkel mész  (nincs túl sok, az épület se túl nagy,tehát nem nehéz), bemész. Vannak kirakva bejelentkező papírok, kitöltesz egyet ( rendszámok, rakomány, súly, neved, ilyesmi), és a pultnál odaadod egy csajnak. Ő ad jegyet. Szokott kirakva lenni térkép, h. A kikötőbe hova kell állnod, de ha nincs, akkor se bonyolult. A jegyeden lesz vonalkód, kimész, beülsz, van egy csomó kapu, a jobb szelső kettőnél tudsz bemenni,lesz a kapuk felett tábla, amin egy vonalkód jel meg kamion jel váltogatja egymást,odaállsz az oszlop mellé,bedugod a jegyed,hogy lássa a vonalkódot,nyílik a sorompó.Bemész,utána lesz körforgó, ki lesz írva táblára, hogy Göteborg-TT LINE, vagy Göteborg, Stena Line, kövesd a táblát.Amikor odaérsz, sok sáv lesz egymás mellé felfestve számokkal, abba állj,amelyikbe mondta a csaj,általában ráírja a jegyedre is.

Ezután vársz,lesz sok kamion,majd egy irányító ember jelez,amikor mehetsz fel a hajóra.Amikor beállt a hajó,nézd meg hol lehet felmenni rá,utána könnyebb lesz bemenned.A hajóban mutatják mindig,hogy merre menj,hova állj,csak mindig kövesd,amit mondanak.

A bejelentkezéshez vigyél útlevelet.

Előzmény: rupicc (81303)
2156 Creative Commons License 4 órája 0 0 81304

Az a baj, hogy az önköltséges C-D-E kategóriák után nem volt igazi kereslet, tekintve, hogy milyen árai vannak. Most hogy elkezdődött az OFA-s képzés, sokszoros tömeg szabadult az autósiskolákra. Van amelyik nem nagyon erőlteti magát, és próbálja megoldani a meglévő eszközökkel, van pl. nálunk ahol erősen megszaporodtak a szerelvények, de még így is lassú. És a vizsgaidőpontokat kérik időben, nem kell heteket várni. Csak az eddigi évi 100 fő helyett, most hirtelen hetek alatt került be ennyi tanuló a rendszerbe. 

Előzmény: Trammis (81287)
rupicc Creative Commons License 5 órája 0 0 81303

Sziasztok!

 

Göteborgba kell mennem, de még sohasem jártam arra. Lenne egy pár kérdésem.

Holnap estére kell Rostockba érni a tilalom miatt, majd vasárnap 13 órakor indul a komp.

Lehet-e a kikötő területén parkolni erre az időre?

Hogyan működik az egész ceremónia, becsekkolás, kompra szállás, stb?

Svédországban kell útdíjat fizetni?

12 tonnás autóval leszek.

Trammis Creative Commons License 6 órája 0 0 81302

Sajna Szhely nagyon messzi van. Siófokon élek. De köszi

Előzmény: lautnermark (81296)
lautnermark Creative Commons License 9 órája 0 0 81301

Stimmelnek a számok.

Már írtam 17 iskolának/képzőnek, 1 hét alatt 4 válaszolt (nemmel), a többiek még egy "nem"-re sem méltatnak. A Tunel-t megpróbálom, a Budiással régebben beszéltem más géppel kapcsolatban, nem voltak túl meggyőzőek. Lánctalpas darura tudnék egy állást, kezdőt is felvenne a főnök, de papírral rendelkező ember kell neki, nem akar még tanulmányi szerződéssekkel is szórakozni. Köszönöm a válaszodat.

Előzmény: trizs77 (81298)
trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 81300

Sok minden láttam már életemben, de néha elképedek még mindig.

 

Az eper példád is ilyen.

 

Előzmény: arpibacsi75 (81299)
arpibacsi75 Creative Commons License 9 órája 0 0 81299

Én vittem 17 raklap epret prágából nova goricába (szovénia).

Az hogy érhette meg?!

Ráadásul bűn rossz íztelen műeper volt.

Előzmény: trizs77 (81294)
trizs77 Creative Commons License 10 órája 0 0 81298

Szia.

 

a 4431 nálam Lánctalpas daru,

a 1223 nálam Teleszkópos kotró

 

Ezekre gondoltál ?

 

Nos ilyen gépparkkal az iskolák nem rendelkeznek.

De.

A legtöbb ilyen iskola végez ilyen képzést, 99%-ban egy cég merendelésére.

Olyan cég megrendelésére, melynek ilyen gépkezelőkre van szüksége.

 

Jellemzően :

 - mélyépítő,

 - csatornázó,

 - vízügyi,

 - útépítő

cégek.

 

Helyedben felhívnék pár gépkezelő iskolát, és rákérdeznék.

 

Például nem régiben vizsgáztattunk a Tunel Kft.-nél, ahol ilyennel foglalkoznak. Bp.XVI.ker Csókakő utca 35.

 

Képzőjük = 06-44 500-138 volt a képző szervük telefonszáma.

Ne keverd össze a képző szervet és a munkahelyet, mert ez 100%-ban két különböző cég, egymáshoz az adott képzésen kívül semmi közük.

 

------------------------

 

Pár hozzászólással lejjebb írtam a BODIÁS cégről (ÉRD) amely képző szerv, és szintén képez a környékbeli megrendelőinek (vízművek, csatornázási cégek) ilyen gépkezelőket.

 

Saját gépük nincs.

El tudják intézni, hogy az egyik cégnél gyakorolj, de az - szerintem - drága mulatság.

Igen magasak a gépóra díjak.

 

Viszont ha ráérsz a vizsgával, akkor kérdezd meg mikor lesz a következő ilyen céges tanfolyamuk és csapódj ahhoz a tanfolyamhoz.

ez teljesen törvényes.

 

X.Y. cég beiskoláz 18 főt 1223 és 4431 gépkezelőnek és a képző cég Téged hozzátesz 19.-k embernek.

Törvényes és olcsó(bb.).

 

 

Előzmény: lautnermark (81297)
lautnermark Creative Commons License 10 órája 0 0 81297

Szia trizs77

Azt írtad, hogy gépkezelőket is vizsgáztattál. Tudsz esetleg Pesten vagy Pest megyében (vagy akár messzebb is) olyan iskolát, ahol 1223 és 4431 gépen lehet gyakorolni és vizsgát tenni?

Előzmény: trizs77 (81285)
lautnermark Creative Commons License 10 órája 0 0 81296

Szia. Szombathely belefér még a reális távolságba?

Előzmény: Trammis (81287)
Trammis Creative Commons License 12 órája 0 0 81295

Köszi a tippet, utána is nézek mihamarabb az ajánlott iskolának. 

 

Előzmény: Tibi47 (81293)
trizs77 Creative Commons License 12 órája 0 0 81294

Tavaly decemberben írtam:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137631114&t=9025783

 

Ahogy helyesen kettő olvtárs meg is jegyezte nem Kirkunes hanem Kirkenes.

 

No most volt a második fuvar.

Templomi padokat és egy szószéket vittek.

 

Jó-jó, hogy Európa már globalizálódik, de nem túlzás ilyen nem túl bonyolult fa terméket 4000 km-ről rendelni ?

Még akkor is ha a szerb munkaerő ára, nyilván töredéke egy sarkkörön túli norvég órabérben dolgozó, helyi asztalos (bútorkészítő) óradíjánál.

 

 

Tibi47 Creative Commons License 26 órája 0 1 81293

Üdv. Esetleg őket kérdezd meg: http://www.speedcarautosiskola.hu/

Én náluk csináltam pár éve a "C", "E" kategóriát, meg a GKI. vizsgát is. Nagyon rendes, normális csapat, a főnökkel és az oktatókkal együtt. Az elméletet gyorsan lezavarták, volt, hogy egy héten minden nap volt délután oktatás. A gyakorlati idő a jelentkezők számától függ, 1 tgk.-juk van, de Fehérváron minden oktató cégnél ez van. Már mint 1 tgk......

Előzmény: Trammis (81287)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 81292

Azért az elmúlt három hónapban is volt az országban vizsgáztatás.

De egy évközi hónap vizsgáihoz képest talán 10-20% lehetett a vizsgák száma ???

Előzmény: vighgabor (81289)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 0 81291

Igen.

Azt jelenti.

Nem kell.

 

 

Előzmény: andras87 (81290)
andras87 Creative Commons License 26 órája 0 0 81290

Üdv!

 

OFA támogatott képzéssel kapcsolatban lenne kérdésem. A honlapon bejelentkezve a csoportos tájékoztatóknál a fuvarozó cégek mellett megjelentek az autósiskolák is. Ez azt jelenti, hogyha ilyen képzésre jelenkezem akkor nem kell céghez aláírnom, hanem csak azt kell vállalnom hogy a támogatásért cserébe sikeres vizsgát teszek? A honlapról nekem ez nem derült ki egyértelműen.

Előre is köszönöm a választ.

 

András

vighgabor Creative Commons License 27 órája 0 0 81289

Ez azért, érdekes.

Előzmény: trizs77 (81285)
Trammis Creative Commons License 1 napja 0 0 81288

Köszönöm szépen a válaszokat!

Trammis Creative Commons License 1 napja 0 0 81287

Ezek jó tippek, de....

Én 20 éves koromig Százhalombattán laktam, szóval a Budiás számomra jól ismert "márka", de sajnos most Somogy megyében lakom a Balatonnál, ezért nem tudnék eljárni, csak rengeteg plusz pénz és idő ráfordítással. Ahogy a többibe sem amit írtál.

Persze a költségeket úgy számolom, hogy lehet, bizonyos képzésekért, vizsgáért kell utaznom, de napi szinten nagyon megemelné a költségeim. Így is ha mindent én fizetek, már 350 felett leszek.

Sajnos mifelénk egy cég képez kamionra, de akkora a sorban állás, hogy nem is értem, miért nincs konkurencia. Van kedve a fenének fél évet várni az első órára. Aztán a többi várakozások.

Nekem talán Székesfehérvár lenne még a járható út, de egyszerűen nem találok ott egy épkézláb iskolát, amelyik B-től mindennel, cakk-pakk tanítana rövid határidővel, emberi árban.

Az általam kalkulált összeg egyéb iránt nem is olyan horribilis, ha más képzési árakat nézünk, de igazából meg tetemes összeg. Ezért a pénzért elvárható lenne a gyors, jó, rugalmas képzés, mint a szakmai képzéseknél. Kicsit kóklerkedés szagot érzek mostanság.  Anno a B-s jogsi nem volt 2 hónap, munka mellett, a jogsira várakozást beleszámítva.

Előzmény: trizs77 (81286)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 81286

Évente 40-60 autós iskola, a mi  szak-szóhasználatunkban = képző hely végtermékeivel találkozunk.

 

Végtermék = a képzőhely által előállított járművezető jelölt.

 

A 40-60 iskola kb. fele csapni való munkát végez.

 - Gyenge oktatókat alkalmaz,

 - egy tanfolyamon belül egyszer vagy többször változik az oktató személye,

 - rossz a tanfolyam szervezése,

 - heteket kell várni a különböző résztanfolyam elemek között,

 - elhúzodnak a képzések,

 - stb.

 

A képző helyek kb. harmada közepes vagy jó munkát végez.

 

A képző helyek kb. 10%-a pedig jó, vagy kíváló munkát végez.

Ott is van bukás, de tanulni mindenhol kell, nem elég beiratkozni, vagy csak bejárni.

 

Pest megyéből három céget ajánlok, ahol - szerintem - a képzés gördülőkény módon zajlik és a végzettek jó vizsga jelöltekké válnak.

 

 

 

1./ BUDIÁS autós iskola, ÉRD-Százhalombatta.

http://www.budias.hu/

 

---------------------------

 

2./ SZ-S Kft Vác.

SZ-S Oktató és Oktatásszervező Kft.

Oktatás

 

Cím: Vác, Dr. Csányi László krt. 24, 2600

Telefon:(27) 502 200

Nyitvatartás:

Ma nyitva · 8:00–16:00

 

--------------------------------

 

3. RODEO-CAR Oktató és Szolgáltató Bt.2

· Autósiskola, Dabas Bartók Béla út 90(29) 560 420Nyitás: 8:00

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

1./ a BUDIÁS iskolát elsősorban a technikai felszereltsége, felkészültsége emeli ki a többi közül.

Jó oktató járműveik vannak, saját korszerű telephelyük, tanpályájuk van.

Jók az oktatóik és ami fontosabb profik, igazán profik az ügyintéző hölgyeik.

 

Higgyék el kedves kamionos jelöltek, az ügyintéző hölgyek profizmusa legalább olyan fontos vagy fontosabb mint az oktatók felkészültsége.

Egy tutyi-mutyi, tesze-tosza ügyintéző hölgy, hónapokkal el tudja húzni egy-egy tanfolyam idejét mert nem figyel oda, nem időben jelent be vizsgára, nem ismeri a kiskapukat, stb.

 

A BUDIÁS elérhetősége ÉRD központjában mind vonattal, mind busszal kitűnő.

A százhalombattai Fuvaros utca végén lévő gyakorlati oktató bázisukhoz viszont se busz, se vonat nem jár, oda a kamionos jelöltnek, motorral, autóval kell kimennie.

 

Nagyon javallott ez az iskola annak, aki gyors és jó képzést akar.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

2./ A megyében (Pest megye) működő kb. 80-100 képző hely közül, ismerőseimnek, ismeretleneknek ezt a három helyet bizton javallhatom úgy, hogy utána, képzés után,  nem köpködik meg az ajtómat.

 

Az SZ-S Kft, Vácon igen könnyen megközelíthető, lévén a város kellős közepén, az autóbusz állomástól, 80 étere, a vasútállomáéstól 200 méterre van.

Parkolni is lehet az iroda előtt.

Nagyon felkészült, sok évtizedes gyakorlati oktatói tapasztalattal bíró gárdájuk van.

Az általuk elénk hozott vizsgázók (jelöltek) 99%-a biztosan átmegy.

Lehet, hogy 100% is ezt nem tudom, mert még nem láttam náluk bukottakat.

Jó cég.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

3./ A dabasi oktató cégek közül a RODEO-CAR autós iskola a szervezési profizmusával és a tanfolyam gördülőkenységével tűnik ki.

Itt csak arra kell figyelni, hogy nem sűrűn indítanak E kategóriás tanfolyamot.

de ha indítanak, akkor jók.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mindhárom helyen lehet elégedetlen jelölt.

Ez természetes.

De sok éves vizsgáztatói tapasztalat alapján aki e három hely valamelyikén tanul, és tanul, az majdnem 100%, hogy átmegy és tanfolyama se húzódik el 8-10 hónapra.

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 81285

Változott az NKH-s munkarend.

Változott az NKH-s munkastílus.

Változott az NKH-s irányítási gondolkodás.

 

Egyelőre egyik se előnyére.

 

Mint már írtam vizsgabiztosként dolgozom.

Zömmel E kategória jelölteket, néha D kategória jelölteket, és zömmel (sajnos) különböző gépkezelő jelölteket vizsgáztatok.

 

Az említett NKH-s változások miatt, júliusban, augusztusban és most szeptemberben nem volt vizsgáztatásom.

 

Jó-jó, hogy új idők, új szelei fújnak, de az, hogy a magyar járművezető képzés 2-3 hónapra szinte teljesen leáll, mert :

 - a rendszer (rossz rendszer) nem enged bejelenteni vizsgára,

 - mert az NKH kb. 40-60 napig szinte elérhetetlen,

 - mert boldog-boldogtalannak oktatási engedélyt ad,

 - mert....................

 

 

 

3kerék Creative Commons License 2 napja 0 1 81284

Üdv!

Unokaöcsém március elején kezdte a C,E kategóriát egy nagynevű budapesti iskolánál.Úgy gondolta ő is,hogy csak a jogsival foglalkozik.Az elmélet,BÜ normálisan ment,aztán az oktatás végeztével kezdett el először akadozni a dolog,mert vizsgaidőpontot csak nehezen kapott(3 hetet kellett várni).A sikeres vizsga után 2 hetet kellett várnia,hogy elkezdhesse a rutint.:-(

Mivel itt lakik nálunk,láttam,hogy ez a rengeteg várakozás rettentően elkedvetleníti,de aztán gondolt egyet és elment 6 órában targoncázni Biatorbágyra. Jól tette mert így legalább keresett valamennyi pénzt is,a tanfolyam is haladt lassacskán.Nem részletezem tovább,most tart a E forgalmi vezetésnél,minden vizsgára 2-3 hetet kellett várnia,kivétel a PÁV,mert arra öt hetet kellett .Talán október közepén vizsgázhat,aztán már csak a jogsira kell várnia,majd a GKI-t megcsinálni,utána a tachográf kártya és kész is.Természetesen máshol,másként történhetnek a dolgok.ADR-hez két év gyakorlat kell.

Sok sikert és kitartást!

 

 

 

Előzmény: Trammis (81282)
2156 Creative Commons License 2 napja 0 1 81283

Én most csinálom Az OFA-s képzés keretében szintén B-ről indulva, a C forgalmi vizsgám kb 5 hónapra lesz meg a jövőhéten. Nem tudom mennyiben befolyásolja az autósiskola hozzáállását esetleg az, hogy önköltséges lennél, de ahogy olvasom nagyon leterheltek, sok helyen túlvállalták magukat. "parkolói pletyka", van olyan iskola amelyik 1 szál teherautóval oktat, és indítja a tanfolyamokat, úgy, hogy folyamatosan várakoznak a vezetési órákra a tanulók. Nálunk 2-ről már 6-ra nőtt a járművek száma, de ez is kevés! Akkor lehetsz gyorsabb, ha találsz olyan képzőt aki nincs benne az Ofás programban.

Előzmény: Trammis (81282)
Trammis Creative Commons License 2 napja 0 0 81282

Sziasztok!

 

A következő kérdéssel fordulok hozzátok:

 

Összespóroltam annyit, hogy nekiveselkedjek a "kamionozásnak". Szóval jelenleg B-s jogsim van ugye, és pontosan 40 éves vagyok. Nem úrvezetői vezetési gyakorlatom is van, mivel előző munkahelyem élelmiszer szállítás volt, 3,5 t-s kisteherrel.

Németül, olaszul alapfokon beszélek, angolul annyit se.

Most az autós suliban GKI tanfolyammal elég húzós összeg lenne a C+E mert először kell a sima C is ha jól értelmezem a dolgokat. (Összegezve: C, C+E, GKI, ADR meg ha kell még valami)

Szóval B-s jogsival mennyi idő alatt lehet megcsinálni mindent? Csak azzal foglalkoznék, nem munka mellett.

Melyik az a kamionos cég, ahol 0 km-es jogsival felvennének, és némileg családbarát távollétekre küld?

(Jelenleg még Ausztriában dolgozom teljesen más területen, s a család hozzászokott a két , max három hét távolléthez, de sokkal több nem lenne ideális)

Köszönöm szépen előre is a válaszokat.

 

TraguAre Creative Commons License 2 napja 0 0 81281

Hat, amig a kotottpalya sem onjaro..

Előzmény: Ashta (81279)
lautnermark Creative Commons License 2 napja 0 0 81280

A Gászler régi, megbízható cég, rendes tulajjal.

Előzmény: Rooberts (81276)
Ashta Creative Commons License 3 napja 0 0 81279

http://444.hu/2016/09/26/kinai-hekkerek-20-kilometeres-tavolsagbol-atvettek-az-iranyitast-egy-tesla-folott

 

Én azt hiszem, hogy eltelik még pár év, amíg "reszketnünk" kell a teljesen automatizált közlekedéstől. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!