Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 15 órája 0 0 83442

Majd ha felvesznek, megírom. :-D

Előzmény: Nevedkett (83441)
Nevedkett Creative Commons License 15 órája 0 0 83441

mit is írtál, melyik cég ez ? :)

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83439)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 0 83440
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 1 napja 0 0 83439

Köszi a kérdést. :-)

Minden teszten átmentem szerencsére. De egyenlőre nincs üresedés. Ez jól jellemzi a helyet. Nyár végén lesz újra felvétel, ha lesz, aki addig elmegy nyugdíjba, vagy felmond, a rendszerbe pedig benne vagyok első osztályú pszichoteszttel, szal van remény. :-)))

Előzmény: Nevedkett (83438)
Nevedkett Creative Commons License 1 napja 0 0 83438

na publikus már hogy melyik céghez mentél ?

 

vagy buktál a pszichomókus teszten? :D

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83434)
TraguAre Creative Commons License 1 napja 0 0 83437

A tachográf kártyát lehet valahogy diagnosztizálni?

Mostanában tele van írva olyan hibákkal, amiket biztos nem követtem el (főleg ennyit). Mivel gyakran cserélem az autót, így még arra se merem egyértelműen ráfogni.

 

Vagy biztos ami biztos alapon cseréljek kártyát?

tv307 Creative Commons License 2 napja 0 0 83436

Aki esetleg Norvégiába jön, készüljön, igen kemény tél van, hófúvással. Ápr 15- ig kellett téligumi és lánc, de jó ha van most is.

té.bé Creative Commons License 2 napja 0 0 83435

Magyar ember nem mer bátor lenni, csak ez a cég az a cég milyen szar.

Vállalkozni kell, bátornak lenni.

Cimbora leszámolt BKV-nál, kérdezték mennyiért maradna, "676-ft kilóméterenként és én hozom a buszt."

Lassan bekell engedni az egyéni vállalkozókat mert nem lessz BKV volán rabszolga.

 

Nemzetközin kívűl belföldi fuvarozás is létezik és nem fizet rosszabbul.

 

 

Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2 napja 0 0 83434

Akkor félreérted. Én nem arról beszélek, hogy én tudom, hogy mi az jó-rossz cégek aránya itthon és külföldön. Én arról beszélek, hogy ezt senki nem tudja. Mivel statisztika nincs róla és ember nem dolgozhatott Európa összes cégénél, hogy ezt reálisan meg tudja ítélni. Tehát nem jelenthetjük ki, hogy ilyen vagy olyan, mert csak pár cégről lehet ismeretünk, meg még párról hallhattunk parkolóban nem túl biztos infókat, miközben többezer cég van Európában. 

 

Nem tudom, hogy lejön-e, amit mondok. Nem az a lényeg, hogy az én véleményem az igaz,hanem hogy ebben a témában véleményt alkotni hülyeség, mert NEM TUDHATJUK az igazságot.

Előzmény: TraguAre (83433)
TraguAre Creative Commons License 2 napja 0 0 83433

Amugy hány helyen dolgoztál, hogy neked reprezentativ mintád van? 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83431)
TraguAre Creative Commons License 2 napja 0 1 83432

Veled is olyan beszélgetni mint sajtreszelövel rejszolni...

Bár nem tudhatom milyen az, de ilyennek képzelem.

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83431)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2 napja 0 0 83431

Ez mekkora hülyeség. Bemegyek egy parkolóba, ahol 10 kamion van, 6 piros és 4 más színű. Ezek szerint a kamionok többsége piros.

És ha valaki azt mondja, hogy ez nem így van, mert más parkolóban mások az arányok, akkor jól megmondom neki, hogy de SZERINTEM a kamionok többsége akkorispiros! 

 

Tehát dolgoztál 10 cégnél, 6 magyarnál és 4 külföldinél, a 6 magyarból 4 volt szar, a 4 külföldinél meg 1, tehát a magyar cégek között több a szarabb.

 

Mindent értek. Elnézést, túl magasak nekem ezek az eszmefuttatások, hogy megértsem, nem a valóság a fontos, hanem hogy a véleményem sziklaszilárd legyen.

Előzmény: TraguAre (83430)
TraguAre Creative Commons License 2 napja 0 0 83430

Inkább azt tegyük fel, hogy nem örök érvényű kinyilatkoztatásokat gépelek ide be, hanem a véleményemet. Nem vagyok sem statisztikai hivatal, sem hatóság sem semmi. Kár megpróbálnod bármi mást belemagyarázni.

 

Ha megkönnyíti a dolgodat, képzeld oda minden hozzászólásom elé, hogy szerintem. Odaírni nem fogom.

 

 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83424)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 83429

Hogy a francba van az, hogy egy akármilyen gépkezelőire két év az orvosi érvényesség, míg a josit meg 5-10 évre meghosszabbítják?

 

----------------

 

Melyik hivatásos jogosítványt hosszabbítják meg Magyarországon 10 évre ?

 

 

Előzmény: lufi77 (83425)
TraguAre Creative Commons License 2 napja 0 0 83428

"amíg nem kell behajtanod célforgalomba vagy engedélyes területre. Oda ugyanis nem tervez."

 

Ismerős. Volt ilyen navim, gondolom ugyanez a térkép futott rajta. Igaz, az nem tervezett újra hanem közölte, hogy Elérted a Világvégét!

Legalább tudom, hogy mire számíthatok (tfh beruházok). Köszönöm.

Előzmény: lautnermark (83426)
GYURMA 944 Creative Commons License 3 napja 0 1 83427

Üdv!  Első feleségem egész családja onnan ment nyugdíjba. Én akkor PJT-s voltam. Viszont akkora a vasút  utáni rajongás, hogy van egy 1:4 kerti vasútam benzines, meg rengeteg terepasztalom H0e. Többiektől bocsánat a témáért!

Előzmény: lautnermark (83426)
lautnermark Creative Commons License 3 napja 0 0 83426

Igen, ez is egy érdekesség. Tudom, hogy szélsőséges példa, de egy emelőhátfalhoz 3 évre kapod az orvosit, egy csuklós 130 személyes autóbuszhoz pedig 5 évre.

 

GYURMA944

Te az Északi jj-ben dolgoztál?

"Nem azért, hogy én is, én is, én is! Csak figyelek. Én ezt reggel jegyeztem meg máshol."

Sorry, először mindig ide jövök, és csak utána nézek fel a face-re. A fél piros pontot elküldőm Neked fénypostával.

 

TraguAre

Sygic Truck: a személyautós verzióban TomTom térkép van, a truckban Here/Navteq, ez sokkal jobb. A TomTom térkép franciában, spanyolban és az öreglánynál "jobb". Érdekes, hogy még  a TomTom "hazájában", Hollandiában is a Here térkép a jobb. Ezeket hallottam róla, én csak egy rövid próbát tettem vele. 

Viszont a programmal csak addig jársz jól, amíg nem kell behajtanod célforgalomba vagy engedélyes területre. Oda ugyanis nem tervez. Ha bemész, akkor folyamatosan újratervez és kinavigál a "tiltott" területről. Ha ilyenkor átkapcsolod szgk-ra, akkor odanavigál a címre, viszont a preferenciákat nem veszi figyelembe.

Előzmény: lufi77 (83425)
lufi77 Creative Commons License 3 napja 0 0 83425

Ehhez még egy "apróság".

Hogy a francba van az, hogy egy akármilyen gépkezelőire két év az orvosi érvényesség, míg a josit meg 5-10 évre meghosszabbítják?

Előzmény: TIR BÉCI (83411)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 3 napja 0 0 83424

Nézd, tegyük fel, hogy dolgoztál 5 magyar és 3 külföldi cégnél. Szerinted ezek alapján meg tudod ítélni az arányokat? 

Előzmény: TraguAre (83423)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 83423

Oda kellett volna írnom, hogy "szerintem"?

 

"Főleg ha hozzávesszük, hogy külföldi cég esetén a kelet Európai sofőrrel való bánásmódot kell nézni, nem az ottani sofőrét."

 

Normális esetben a kettő ugyanaz.

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83422)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 3 napja 0 0 83422

Elnézést kérek, de szerintem nincs köztünk olyan,aki ezt meg tudja ítélni. Erről nincs statisztika,és fizikai lehetetlenség, hogy valaki minden itthoni és külföldi cégnél dolgozott volna. Reálisan megítélni ezt nem lehet. Főleg ha hozzávesszük, hogy külföldi cég esetén a kelet Európai sofőrrel való bánásmódot kell nézni, nem az ottani sofőrét.

Előzmény: TraguAre (83421)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 83421

Tény. Bár az arányok nem ugyanazok.

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83420)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 3 napja 0 0 83420

És azt se, hogy szemét szar szemét cégek vannak külföldön is.

Előzmény: TraguAre (83419)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 83419

Azért azt se felejtsük el, hogy a magyar cégek nagyon keményen megdolgoztak azért, hogy a munkaerő otthagyja őket. 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83418)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 3 napja 0 0 83418

Az, hogy az ország nem jár jól, nem szempont.

Egyszer írtam erről már, nem lettem vele túl népszerű. Ezt az egészet felülről kell nézni, különben nem látjuk a fától az erdőt. Megpróbálom röviden:

Adott egy Németország 20-30 évvel ezelőtt , ahol csökkennek a nyugdíjak, omlik be a nyugdíjrendszer az elöregedő társadalom miatt, és olyan munkaerőhiány van, hogy 4 cégből 3-nál megesik, hogy azért kell megrendelést visszautasítani, mert nincs ember, aki megcsinálná. (Forrás Haszon Magazin tavalyi valahányadik száma)

Létrehozzák az Úniót, hogy szabadon lehessen áramlani a termékeknek és a munkaerőnek. Meg is indulnak Kelet Európából Nyugat Európába az emberek. Látszólag mindenki jól jár, nyugaton lesz munkaerő olcsón, a kelet európaiak meg annyit tudnak keresni, amennyit otthon soha, még akkor is, ha feleannyi bért kapnak, mint a nyugat európai országok lakói. A szétszakított családokról nem esik szó.

Eredmény? Nyugat Európában szárnyal a gazdaság, a nyugdíjakat 2025-ig 35%-kal (!!!) emelik. Ez utóbbit magyarul ne tessék guglizni, magyar nyelven soha nem jelent meg hír erről. "Rentenerhöhung 35% 2025" kifejezésre már több találatot fogunk kapni.

Persze kelet Európában se munkaerő,se nyugdíj nem lesz, de ez nem szempont.


Azért eme eszmefuttatás, mert ezen keresztül megérthetjük, mi zajlik jelenleg kamionos fronton.
Ugyanis a fenti dolog a kamionozás területén nem pont úgy alakult, ahogy kellett volna. Sokan dolgoznak ugyan nyugati cégeknek keletről, de a sofőrhiány miatt itt ez nem elég, mindenhol kevés a sofőr, ráadásul a kelet Európai cégek egyszerűen cégestől dolgoznak nyugat Európában, tehát a munkaerő céges szinten ment ki, a pénz keletre megy. Ez persze a nyugati cégeknek nem jó, se sofőrjük, se munkájuk, a nyugati országokról nem is beszélve. Persze nem szó szerint értve, de a torta egy bizonyos szeletét a kelet Európai cégek eszik meg.

Ezért most megpróbálják ellehetetleníteni ezt a dolgot. A terv az, hogy a keleti cégek ne tudjanak nyugaton dolgozni, így a sofőrök majd munka nélkül maradnak, és elmennek a nyugati cégekhez sofőrnek. Így a pénz nyugaton marad.

Ezért van igaza Trizsnek. Sofőr szempontból sokminden nem fog változni. A munka ugyanaz lesz, csak a céglógó változik a fizetési papíron Szállít Kft.-ről Transport Gmbh-ra.

 

Előzmény: GYURMA 944 (83417)
GYURMA 944 Creative Commons License 3 napja 0 0 83417

Ebben meg Neked van igazad, de nagy átlagban az ország nem jár jól!

Előzmény: trizs77 (83416)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 83416

Nem a cégek honállomásáról szólt a beszélgetés, hanem arról, hogy a magyar kamionosnak lesz munkája vagy nem lesz?

 

Szerintem lesz.

Az, hogy milyen cég logó alatt  fog dolgozni, az meg mindegy.

 

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83415)
GYURMA 944 Creative Commons License 3 napja 0 0 83415

Ne haragudj, de most nem értek egyet Veled!  Akkor Dániából elhozzák a dánok nagy pénzért. Az északi járműjavítót felszámolták és több helyre vidékre szétcsapták, mondván, hogy nem alkalmas a mozdonyok javítására, pedig milliókat fektettek bele és a sziliket belső javítással tudták szerelni, merz építettek hozzá célszerű dolgokat. Amikor ez megtörtént, akkor az osztrákokhoz vitték ki a mozdonyokat papíron és hatalmas pénzért. Azok leszámlázták, de valójában az északiban történt a javítás. Igaz, hogy a cégér változott, de azon az idióta módon, ahogy mindig is hagytuk, hogy a magyar munkaerőt kihasználják! Tehát jön a dán kutyakaja, magyar sofőrrel, de kétszer annyiért. Akkor ugyanott vagyunk, csak a kis magyar cégek tönkremennek, mi meg külföldre hordjuk a pénzt!

Előzmény: trizs77 (83413)
aptohu Creative Commons License 4 napja 0 0 83414

Azért C, D, E-re a GKI már jó pár éve létezik. 5 évente vizsga (ami persze magyarosch, de a semmitől több).

Előzmény: trizs77 (83390)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 83413

Arról nem is beszélve, hogy több ezer kamionos szabadul fel, mert, ha a magyar cégek nem fogják fizetni az euros minimál bért, akkor nem fuvarozhatnak és elvesztik az állásukat.

 

--------------

 

Nem látok ilyen reális veszélyt.

 

Ki fogják fizetni.

Pampognak, tiltakoznak, 99%, hogy eredménytelenül.

 

Pár kicsi cég tönkremegy.

Na bumm.

 

Évente tönkremegy - mondjuk - 22 kamionos cég.

Most majd tönkremegy 25.

És ?

 

Piackoncentráció zajlik Európában.

Ez ezzel jár.

 

--------------------

 

Lehet bármilyen kamionos piac háború, hozhatnak bármilyen szabályt, demográfiai okokból, egész EURÓPA területén hatalmas kamionos, kamion vezető hiány van és hiány lesz.

 

Akármilyen szabályt/utasítást hoznak, Viktor mániája a családsegítés, ha Viktor vagy a saját kedvedért ma este készítesz egy gyereket, abból csak 2039-ben lesz kamion sofőr = topiklakó.

 

Addig - 22 évig - Neked, társaidnak, az itt a topikon és máshol megforduló kamionosoknak kell vezetni.

Az autópálya továbbra is szürke marad és Spanyolország se lesz közelebb, azt a 21 tonna fémet, még évtizedekig Neked kell oda elvinni.

 

--------------------------

 

Fejed felett a cégtáblát lehet, hogy többször kicserélik majd.

Az is lehet, hogy ne magyar lesz a cég neve, vagy nem magyar lesz a kocsid rendszáma.

De munkát helyetted, helyettünk, nem végzi el más, az a nyüves 23 tonna kutyatáp Dániából csak akkor kerül el Kecskemétre, ha Te és a többiek közül valaki, elhozza.

 

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!