Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

juhaszlaszlo1989 Creative Commons License 10 perce 0 0 80849

Sziasztok!

 

 

 

A MAN TGX-be ha jól tudom így van az automata váltó kapcsoló: DM, D, N, R,RM.

 

Az R és az RM között mi a különbség?

 

Az D és az DM között mi a különbség?

ááh belefáradtam Creative Commons License 3 órája 0 0 80848

tőlem nagyon nem hallottál olyat, hogy teljes összegre jelentsenek be, mert szeretném ha többet adozhatnák a feneketlen kutba

 

olyat el tudok képzelni, csak, hogy gondoljak a szegény vállalkozokra, hogy mondjuk a bejelentett bér brutto 200 és a maradékot ideadják adomentes napidijba, természetesen egyidőbe:D na ezzel már azt mondom valami történik,naezenmárlehet finomitani,hogy akkor mennyi is legyen az a napidij

 

Az a baj mostanába ha valamit bevezetnek, vagy megváltoztatnak törvényi szintem abbol csak rivás van, és sajnos a piramis alján lévők szenvednek emiatt. Ez egyszerü statisztika, könnyen bizonyithato, tények

 

sajnos a magyarokbol nem nagyon lehet kinézzni, hogy valamiért összefognak és akkor addig ugymond dekkolnak az ut szélén, mig olyan elképzelés nem születik ami a többségnek jo lesz

 

kedvenc példám egy bizonyos szolgáltatás, amit megváltoztattak, hogy egyszerü usernak jo legyen... és olcsobb legyen, mert ez az uj törvény

 

ja eddigi 3-4000 forint helyett majd 30 ezer lesz... hmm verem a seggem a földhöz, hogy huu de jo nekem:DD pech mert én könnyen megoldottam, de kamionozom, keresek valag pénzt , nem olyan nagy probléma ha picivel többe kerül (icuripicivel), mondjuk a napokba ezt az apehtől kaptam meg, mondjuk megkérdeztem,hogy rája boritsamaz asztalt.

 

 

 

egyszerü példa ez, de tudnék még sorolni.... na ezért nem bizom, hogy normálisan meg tudják ezt oldani az okosok, akik ott ülnek a parlamentbe. Tökmindegy ki van hatalmon.

 

Mondjuk elég szomoru

Előzmény: aptohu (80847)
aptohu Creative Commons License 9 órája 0 0 80847

Eddig azért ment a sírás, hogy mindenki minimálbérre van bejelentve. Most meg mégis az a jobb?

Gondolj bele, ha 100-150-nel kevesebb lenne a pénz, hányan hagynák ott a szakmát? Inkább letisztulna a mezőny, aki eddig is vergődött, felszámolná a céget (hiszen nincs embere, a kamion sofőr nélkül nem megy), a pár fennmaradó megfizetné a plusz járulékot (most is meg tudná). De amíg minden év végén óriási ajándékként jelentik be, hogy jövőre is sikerült megtartani az adómentes napidíjat és üzemanyag megtakarítást, addig ebben változás nem lesz. Plusz egységesen be kellene vezetni az emelt minimálbért, hogy a keletiek, ahol nem akarnak emelt járulékot fizetni, ne rabolják le a piacot.

Előzmény: ááh belefáradtam (80846)
ááh belefáradtam Creative Commons License 10 órája 0 0 80846

ez egy rossz gondolat...

 

a sofőrők akkor megszivnák

azt a 150-200 ezer forintot fix nem nyeli be a vállalkozo, sofőrőnként, kb összeget irtam, lehet több lehet kevesebb, de kb ez a nagyságrend.

 

nem lesz nagyobb ugymond hiány... mivel törvénybe lesz iktatva az adozás, ergo minden magyar cégnél meglesz a minusz, akkor miért nyelje be??

 

ök odaadják a napidijat, és azt mondják, a törvény most jött be ez van ezt kell szeretni, max elmész a másik magyar céghez, de ott is ua a menet, ergo kb 100-150 ezerrel kevesebb lesz a pénzed (poénosan mondva támogatod a stadionépitést, meg a kisvasutakat:DDD )

 

 

táppénz?? nagyon ritkán lát az orvos, nekem aztán tökmindegy mennyi a táppénz (csendben megjegyzem van biztositásom, havonta kis összeget fizetek, de ha betegállomány lenne, kapok pénzt onnan is, mondjuk ha nagy baj van, kap annyit a családom, hogy jopár évig nem lesz gondjuk

 

nyugdij?? hahaha az nem lesz, már nem alanyi jogon jár, hanem adhato... benne van a törvénybe, nem is tudom már melyik kormány modositotta

tessék félretenni manit és majd lesz nyugdijad a saját pénzed, amit te tettél el

 

Magad uram, ha szolgád nincs:DD

 

100-150 ezer ugymond járulékbol én okosabban tudok gazdálkodni (és még sokan mások), mint a feneketlen kut amit államnak hivnak

 

nem nagyon szoktam bratyizni a parkoloba, de néha hallok pár dolgot, de ez megint az emberek hülyesége miatt van

 

na ja összefogással lehetne valamit kezdeni, de ez más ágazatba se müködik akkor nálunk miért müködne.. ezek sajnos tények

Előzmény: aptohu (80845)
aptohu Creative Commons License 10 órája 0 0 80845

Szerintem meg a sofőrök akkor járnának jól, ha megadóztatnák a napidíjat, mert akkor beleszámítana a táppénzbe/nyugdíjba. A kézhez kapott pénz nem csökkenne, így is alig találni embert.

Előzmény: ááh belefáradtam (80844)
ááh belefáradtam Creative Commons License 10 órája 0 0 80844

nem sértésből irtam, de......

 

 

addig jo mig valami okosnak eszébe nem jut megadoztatni a napibért is, ingyen mani az államnak... ja hogy jogtalan lenne.. az nem probléma, majd valami uj nevet adunk a gyereknek, törvénybe iktatjuk és akkor már lehet:DD

 

szokásos magyar modi... mindig átesnek a lo tulso oldalára:D

ugy vagyok vele... jobb nem piszkálni, mert a végén megszivjuk

 

 

 

Előzmény: sattak (80834)
aptohu Creative Commons License 22 órája 0 0 80843

De, le van írva (ezt a napi 8 órát kamionoséknál illene már elfelejteni):

 

http://fuvarlevel.hu/mi-szamit-munkaidonek-a-soforoknel/

Előzmény: sattak (80830)
aptohu Creative Commons License 1 napja 0 0 80842

Bár nem egészen látom a hátterét, de nekem úgy tűnik, hogy ehhez a tervedhez nem lesz elég csak egy autó, kell a másik oldala is: fuvarozói engedély. Szakmai vezetővel, gépkocsivezető megfelelő papírokkal, kistökömmel, szóval itt még lehetnek meglepetések. Ennek azért nézz utána - pontosabban előtte.

Előzmény: Geryson (80808)
Jankli Creative Commons License 2 napja 0 0 80841

Miért, téma?

 

Csak nem értem, h minek betenni 2016 júliusában egy 2013 juniusában kelt cikket cégnévvel.

Bocsi. lehet, h én vagyok értetlen.

Vagy egy icipici reklám? :)

Előzmény: sattak (80840)
sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80840

És vett másikat. Többet.De ez most miért téma?

Előzmény: Jankli (80839)
Jankli Creative Commons License 2 napja 0 0 80839

??

 

2013 06.

 

Már el is adta őket.....

Előzmény: trizs77 (80836)
sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80838

És nagyon régi a cikk.

Előzmény: trizs77 (80836)
sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80837

Más téma.A tulaj a haverom volt:) Karmazin Gyuri:) 5 danos már, azt hiszem:) Ö nagyon rég kezdte:

Előzmény: trizs77 (80836)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 80836
sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80835

Ebben igazad van. Az igazság és a jog nem egy cipőben jár. De ha már a franciákról esett szó: kiharcolták, hogy a jog valamennyire kövesse az igazságot. Ott van szakszervezet. Lett egy minimálbérük, ami nem kevés. Harcoltak és lett is eredménye. A 45-ös pihenő kamionban ki nem "vehetőségének" a kérdését is megnyerték.Tudtommal. Pedig Belgiumhoz hasonlóan csak az AETR-t értelmezték. Az leírja: a minimum 24 órás csökkentett heti pihenőidő eltölthető a kamion fülkéjében. A 45 órásról szó sincs. Ezt alkalmazzák szigorúbban a hatóságok. Egyébként csak a témához írtam véleményt. Elhallgathatunk mindent,hisz szót sem érdemel. Gondolom.

Előzmény: trizs77 (80833)
sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80834

Kesergés?:) Meg lett piszkálva egy téma, arról írunk véleményt. Attól,mert mi magyarok (sajnos én is) mindent elfogadunk, mindenre rábólintunk, attól még tudjuk jól,hogy ez nem normális. Az írás,amire válaszoltam azt firtatja: kedves kamionos vállalkozók. Nem kellene legalább 150-200 nettó munkabért fizetni? Itt a válaszom. Kellene. Járna is. De ha mindenre csak beletörődésünk a válasz, akkor semmit sem teszünk érdekeinkért.

Előzmény: ááh belefáradtam (80832)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 80833

A legalitásról még annyit: megpiszkálta ezt a témát már bárki is komolyabban?

 

--------------------

 

 

A francia kamionos szakszervezetek, 1985-2000 között, majd másfél évtizedig adtak azzal munkát a nemzeti és EU bíróságoknak, hogy azt firtatták, amit most Te.

Kb. 30-40 nagy per formájában.

 

 

Azóta megszülettek az ítéletek, s mára   "viszonylag"   tiszta a kamionosok foglalkoztatása jogi szempontból.

Nem igazságos hanem jogszerű.

A nagyobb munkáltatók 90-95%-a kínosan vigyáz arra, hogy jogszerű legyen.

 

Az igazságosság és a jogszerűség, két különböző, egymáshoz nem tartozó fogalom.

 

 

ááh belefáradtam Creative Commons License 2 napja 0 0 80832

és számodra mi lenne a jo??

 

keseregni mindenki tud... hadd halljam a tutti megoldást

Előzmény: sattak (80830)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 80831

A béred legyen mondjuk x. A többi juttatás meg 5x. Így áll össze a fizetésed. Már ez is feltűnő.

 

 

------------------

 

 

 

A "feltűnő" mint fogalom = bulvár kategória.

 

Bárkinek, bármi lehet feltűnő.

 

A feltűnőség se nem büntetendő, se nem dícsérendő.

Egy semleges valami.

sattak Creative Commons License 2 napja 0 0 80830

Azt nem vitatom,hogy megtehetik. Mivel meg is teszik. De inkább az a kérdés, miért tehetik meg? Nekem ez akkor is csalásnak, engedélyezett csalásnak tűnik. Hogy lehetséges az, hogy teljesen nyilvánvaló a beígért juttatás összege, amiben a valós munkabéred,ami után fizetnek,ami után egészségbiztosítást,nyugdíjat kapsz majd ( talán) arányaiban nagyon torzan jelenik meg. A béred legyen mondjuk x. A többi juttatás meg 5x. Így áll össze a fizetésed. Már ez is feltűnő. Más. Tudtommal vannak olyan munkakörök, amihez bizonyos végzettség kell, esetleg érettségi ,inkább diploma. Ott meg van határozva a minimálisan fizethető munkabér összege. A kamionosnak nem kell,csak az alap... bár mire összerakod a jogsidat meg a papírokat, az nem két perc és nem is két forint. Nem lebecsülve mondjuk egy takarítói állást, azért annál sokkal komolyabb, felelősségteljesebb munka. És veszélyesebb is. Mégis minimálbérrel díjaznak érte. A napidíj nem bér. Többletköltségeidet fedezik ezzel. És azt sem mondhatják a tisztelt munkaadók, hogy minden más munkakörben ugyanez van. Tapasztalat: nem így van. Megint más: Tudtommal a napi munkaidő 8 óra, de az max. 12-re növelhető. Annál többet nem követelhet a munkáltató. Kivéve ha készenléti munkát végzel. Meg ha a kamionos vagy. Bár ilyen nincs leírva. Ezeket nyilván tudomásul veszed, ha kamionosnak állsz,de azért ezek a dolgok..... A legalitásról még annyit: megpiszkálta ezt a témát már bárki is komolyabban?

Előzmény: NBMester (80825)
ááh belefáradtam Creative Commons License 3 napja 0 0 80829

a béred a min bér...

 

ami a km pénzt ileti az csak ösztönző, azt meg lehet:D más kérdés hogy egyes cégeknél a fizetést a km pénz adja

 

jogilag ez teljesen rendbe van

Előzmény: lautnermark (80827)
fzsolt85 Creative Commons License 4 napja 0 0 80828

Így van. És ha értelmezed is leírtakat rájössz, hogy igazam van. ;)

Előzmény: lautnermark (80827)
lautnermark Creative Commons License 4 napja 0 0 80827

Idézet az 561-ből:

"A vezetési idők tekintetében legfontosabb jogszabálynak számító európai rendelet (ez az 561/2006-os) azt mondja ki, a szállítási vállalkozás sem olyan fizetést, sem jutalmat, bérpótlékot nem adhat a sofőröknek, ami a megtett út hosszához, vagy a szállított áru mennyiségéhez kapcsolódik – ha az veszélyezteti a közlekedés biztonságát, vagy a rendelet szabályainak a megsértésére ösztönöz."

Előzmény: fzsolt85 (80826)
fzsolt85 Creative Commons License 4 napja 0 0 80826

A kilométer alapú fizetés sem illegális.

Előzmény: NBMester (80825)
NBMester Creative Commons License 4 napja 0 0 80825

Ez teljesen legalis. A ber a minimalber. A napidij meg a napidij. Mas kerdes, hogy a berem nyugaton pl 11 font orankent. Ha benn alszom akkor az plusz 22 font ( belfold !), ez a napidij. Tehat egy 15 oras munkanap + 9 ora piheno a fulkeben az  187 font. Ennyike. Tehat a budos labu magyar fuvaros minimalberert kap sofort, es soha nem nyolcoras a munkaido, tudom, csinaltam. A napidijat azert adja, amiert bent kell doglenem a fulkeben. A munka, a vezetes, a ponyvazas, a rakodas, a varakozas, minden, de minden a minimalberert tortenik. Es akkor meg szo sem volt egy filler levonasrol sem, es a teljesen illegalis kilometer alapu elszamolasokrol sem.

Előzmény: sattak (80824)
sattak Creative Commons License 5 napja 0 0 80824

Végre egy értelmes írás. Nyilván a nagy, friss, nagyjából 8 éve kezdő vállalkozók,akik már 50-60 kamionnal tengetik szegényes életüket honunkban, hörögnének erre az írásra. Mutogatnának nyugat felé, az ottani 50-80 kamionos cégekre. Gondolom az sem érdekli őket, hogy az a nyugati cég lehet már vagy 30 éves, annyi idő alatt jött össze az 50-80 traktor. Nálunk nem ez megy. Amit csinálnak,az egy nyilvánvaló adócsalás. Hisz a napidíj nem bér. Persze elmész dolgozni hozzájuk, kell a pénz, a becsületes cégek,mert vannak ilyenek is, kifizetnek. Szinte könnyezik az ember, pedig semmi extrát nem adnak: te megcsinálod a munkát, ők meg kifizetnek. Miért kellene fejet hajtani előttük,ha fizetnek? Ők szoktak,ha te bemész időre, megcsinálod a munkád,nem lopsz,nem törsz....stb? Ez szerintem alap. Visszatérve a napidíjra. A napidíj nem bér. Azért fizetnek napidíjban, mert sokkal kevesebb a költség rá. Különböző járulékok formájában. Ez adócsalás. Valamiért megtehetik. Pedig. Lenne egy egyszerű kérdésem: aki belföldezik és nem kap napidíjat ( ha nem alszik otthon,akkor neki is járna,de most ezzel ne foglalkozzunk) és 200-300 ezer körül keresnek,elvileg ( nyilván őket sem annyival jelentik be, persze itt is adót csalnak) akkor mennyi is a valós "munkabér" értéke egy kamionosnak?:) Minimálbér? Ez komoly? Folytathatjuk.

Előzmény: sunsvol 2 (80811)
féknyom Creative Commons License 2016.07.19 0 0 80823

80, de felemelik 90-re. Elfogadják a 90-et most is, 15km/h a tolerancia, fölötte már jöhet csekk. 

Előzmény: eighteen wheeler (80820)
Tibi47 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 80822

89-el mentünk annó a pályán és a spanyol kamionok úgy mentek el mellettünk, mint ha álltunk volna.... :-)

TraguAre Creative Commons License 2016.07.19 0 0 80821

Németországot szeretnéd: teherautónak 80, a többieknek meg kimittud.

Mondjuk az országúti 60-tól lábrázást lehet kapni...:)

Előzmény: eighteen wheeler (80820)
eighteen wheeler Creative Commons License 2016.07.19 0 0 80820

80? Ezt nem is tudtam. 50kmh kulonbseg a szemelyautok es a teherautok sebessege kozott? Veszelyesnek hangzik, arrol nem is beszelve hogy indokolatlanul lassu.

Előzmény: féknyom (80819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!