- GPS.Van benne: -gyalogos -személyautós -taxis -buszos -megkülönböztető jelzést használó sürgősségi jármű -kerékpáros -teherautós funkciók! ezt most írta egy klub tag és 30.e.huf
haver most hívott ő is beadta az ajánlatát hogy utánam felmarkolhassa majd a lóvét.......ááááá most jut eszembe nem is mondtam neki ha megkapja felezünk :) :) :)
"A fuvardíj nem a te problémád. Te nem azért kapsz annyit amit kapsz mert kevés a fuvardíj, hanem azért mert a főnököd ennyit akar neked adni. Ha több lesz a díj sem valószínű hogy te többet kapsz. Tudod egyáltalán mennyit kap a főnököd? Bele látsz a könyvekbe? Tudod mennyi a kiadás? Nem hiszem, így azt mondanak neked amit akarnak."
nagyjából tisztában vagyok vele, hogy milyen napi díjjal és kiállási díjjal megyünk... és számolgattunk is a kolegákkal nagyon durván fölfele kerekítettünk mindent és akkor is még olyan összeg jött ki ami a főnök kezében marad, hogy senki nem érti mért szarja le az autókat, és most már minket is...
A jelentkezőknek két részből álló felvételi teszten kell sikerrel megfelelnie. Miután az okmányegyeztetés befejeződött, egy egyszerű elméleti teszten kell átmenni (okmánykitöltés, stb.), illetve egy gyakorlati (rámpára tolatás, stb.) vizsgát kell tenni.
navigálni :) Vadonat új navigációs készülék beépített GPS-szel, magyar menüvel, magyar nyelvű navigációs szoftverrel (iGO), teljes Európa térképpel. FM Transmitterrel!
Tartozékok: - USB kábel adatcserére és töltésre egyaránt használható - Autós tartó - Autós töltő - Hálózati töltő - Fülhallgató - 2GB SD kártya
Adatok: 5" TFT érintőképernyő SIRF Atlas 400 MHz CPU SIRF Atlas III GPS 64M SDRAM 1350 mAh-s belső akkumulátor Zene és videólejátszás (MP3, MP4, WMV, AVI, ASF, WMA, WAV) Ebook futtatás Képnézegető Videó bemenet MP4 lejátszóhoz, tolatókamerához FM transmitter - navigáció és MP3 lejátszás az autórádión keresztül
Egy iGo-s is megteszi szoftvernek, hardvernek meg mindegy mi a neve ugyis kínában készül többnyire azonos beltartalommal. Kimondottan teherautóst itthon ugyse kapsz. Esetleg azon érdemes elgondolkodni, hogy a kijelzője nagyobb legyen főleg ha valaki távollátó. Elején érdemes minél kisebb befektetésben gondolkozni, ha esetleg nem jön be a kamionos élet akkor ne legyen sok a felesleges beruházás.
Mindenki a maga sikerének a kovácsa. Nem muszáj ott dolgozni írtam. Ha valaki elfogadja azt a feltételt, hogy a fizetését ilyen módon kapja meg akkor nem másban kell keresni a hibát. Azt eszi amit főzött. Ott ahol egy dolog nincs rendbe, ott általában a többi dolog sem stimmel. Ha meg nem jó neki így akkor keressen más munkahelyet. Kresz előírja milyen állapotban kell lennie az autónak és ezt köteles mindenki elő elindulás előtt ellenőrizni. Ha nem felel meg a sofőr köteles a munkavégzést megtagadni. Ha ebből kifolyólag baleset történik a bíróságon a sofőr felel. A munkáltató még az ügyvédedet sem fogja fizetni és nem ő fog büntetést kapni. Onnantól fogva, hogy nem tudsz dolgozni számára te már egy nagy senki leszel, max. egy rossz emlék. Én is bevállalós voltam az elején de hamar rájöttem ha a kisujjamat nyújtom akkor az egész karom kell. Ha egyszer megcsináltam valamit amit nem kellett volna, akkor legközelebb már elvárás volt, hogy ezt megint meg kell csinálni (mondván a múltkor is megcsináltad) és természetesnek vették. A többi sofőrnek is azzal példálództak, xy is megcsinálta. Meg kell húzni valahol a határt és abból nem szabad engedni.
A fuvardíj nem a te problémád. Te nem azért kapsz annyit amit kapsz mert kevés a fuvardíj, hanem azért mert a főnököd ennyit akar neked adni. Ha több lesz a díj sem valószínű hogy te többet kapsz. Tudod egyáltalán mennyit kap a főnököd? Bele látsz a könyvekbe? Tudod mennyi a kiadás? Nem hiszem, így azt mondanak neked amit akarnak.
áááá...sikerült beszélnem Wabisal..(fel vették a telefont)..elmondta mik kellenek, mondom igen, ezek megvannak, és önélet rajz...hétfő-szerda-csütörtök a felvételi napja........ na most kezdhetem az életem "rajzát" papírra vetni........ :)
Ne is mondd,az ilyen emberekkel még dolgozni is együtt..................... Én is ezért szeretnék el menni sofőrnek,mert ott legalább a munka közben nem kell hallgatni a másik síránkozását,mint írtad az üzemben,de ha jön a Góré,akkor meg kuss van.
Nekem pont ilyenek voltak az osztálytársaim anno. Mindenki kussolt,hogy változás legyen.
abban kérném a véleményeteket hogy milyen GPS-t érdemes venni ami nem visz be az "erdőbe" szóval ami kamion és buszhoz jó és rajta van egész Európa stb.stb. köszönöm előre is.....
Igen igazad van, az összefogással van a legnagyobb gond.
Anno mikor apám még jégkrémezett, minden szezon előtt leültek a főnökökkel megvitatni az arra az évre aktuális egységárakat. Hiába állapodtak meg egymás között a kollegák, hogy mennyit kell kérni, a megbeszélésen már senki nem tartott ki az előre egyeztetett összegnél.
A tulajdonosok a könnyebben manipulálható alkalmazottakat (alvállalkozókat) hívta be megbeszélésre és már ment is minden úgy ahogy akarták. :(
Így dolgoztak 5 évig ugyanazon az áron.
Utána elege lett belőle és otthagyta Őket, keresett mást.
"nincs összefogás" Igen sajnos ez így van, én ezt már több munkahelyemen is tapasztaltam. Amikor elvégeztem a MGI.sulit és TSZ.-ben dolgoztam kint a földeken egyik héten este 6-tol reggel 6-ig másik héten reggel 6-tol este 6-ig. Éjszaka alig kerestünk,volt hogy nappal többet. Mondtam a régi dolgozóknak akik már 15-20-éve ott voltak....igazad van Zoli szólni kell...mondom oké én még zöld fülű vagyok, de menjünk oda a főnökhöz és együtt mondjuk meg hogy így nem jó, és tegyenek valamit a bérünkre.....oké....jött a főnök mondom menjünk....mindenki lapított,én oda mentem.Mondtam nem jó ez így és beszéljünk az éjszakai pótlékról meg a karbantartási lóvéról....a többi öreg mer az ajtó mögül nézett hogy mi lesz.....erre a főnököm oké akkor majd kitalálnak valamit hogy jól járjunk......telt múlt az idő jött a fizu...persze kicsit több lett de nem úgy ahogy azt megbeszéltük....mi volt?...megint én mentem a főnökhöz....mondom figyelj ezt nem így kellett volna csinálni mert szinte jelentéktelen pénzel kaptam(tunk)többet...erre a főnök:jó akkor próbálj meg egy olyan helyet keresni ahol több pénzt kapsz és elkezdett ordibálni én meg higadtan mondom oké Laci nem veszekedni jöttem csak beszéljük meg mint normális emberek hogy ennyiért nem lehet 12-órát éjszakázni.......azután kaptunk egy fix bért. Másik munkahelyemen épp csak létminimumot kaptam....jött sürgős meló és bent kellett volna maradni 4-óra után is és este 7-8-ig de a pénzről senki nem mondott semmit.....kérdeztem hogy hogy van ez mert maradok csak akkor azt lássam a zsebemben is hogy nem hiába túlórázok....de semmi senki semmit nem közölt velünk csak azt hogy itt kell maradni és csinálni....jó én mondtam a többieknek kb.16-an voltunk egy műhelyben (tekercselő üzem) hogy ez így nem oké stb. igazad van Zoli..stb. jó mondom nekik ha nem beszélnek a pénzről én délután 4-kor felállok és megyek haza ...igazad van Zoli jött megint a biztatás ...4-kor felálltam kézmosás nézem mindenki ül lapit mint sz..a fűben és dolgozik tovább....én meg mentem haza....ezt meg csináltam 3-napig 4.-nap behivatott a főnök ...elmondta hogy eddig semmi baj nem volt velem de nem maradok tovább dolgozni és így meg kell válnunk egymástól...mire én mondom persze mert nem fogok létminimumért még +3-4-órát dolgozni naponta...erre ő az más ..az most nem ide tartozik,azt már megbeszéltük stb.stb. mondom mikor mert senki nem halott semmit.........mindegy a lényeg azt mondta eddig is meg voltunk egymás nélkül ezután is megleszünk...erre én eddig sem rágtam a küszöböt ezután sem fogom 100-évig nem élek de van másik 100 munka hely...a végén mondta akkor közös megegyezéssel hogy ÉN jól járjak és kapjak munkanélkülit és kifizette a szabim is és megkérdezte azonnal haza megyek vagy ezt a napot már ledolgozom ...mondom ledolgozom.....visszamentem a műhelybe felültem az asztalra és osztottam a többiek fejét hogy ilyen faszok vagytok ha egyszerre megy be mindenki és kéri a jussát akkor nem rúg ki mindenkit úgy sem, de egy fecske nem csinál nyarat....igazam van stb,de azért lapítottak és dolgoztak tovább én meg nem csináltam semmit csak löktem a rizsát nekik ... (addig van összetartás addig értenek egyet a dolgokkal amig csak beszéd téma amikor a tettek mezejére kell lépni akkor mindenki félti a munkahelyét beletörődik a sorsába és így nem lehet kiharcolni a dolgokat,homokba dugják a fejüket...tipikus magyar mentalitás pofa duma az van de semmi nincs mögötte...TISZTELET a KIVÉTELNEK)
"A magyar fuvarozók mért nem fognak össze és tesznek vmit a fuvardíjak ellen? mert fosnak hogy jön egy gyuribácsi és míg mindenki tüntet, addig ő még olcsóbban elviszi a fuvart..."
Szerintem nem kimondottan ez a probléma,hanem az,hogy NINCS összefogás!!!
Ugyanúgy mint a sofőröknél ahogyan írtad.Mindenkinek ugyanaz a véleménye és mikor cselekedni kéne akkor meg lapítanak.Mindenkinek csak a szája jár és még nem jöttek rá,hogy egy fecske nem csinál nyarat.Összefogás nélkül meg süllyed mindenki tovább a szarban.Ennyi......
""és igen az a baj ha már nem ad megtakaritást (üzemanyagból) akkor ne is vonna le jelentéktelen tulfogyasztás után..." Ez is ki volt már tárgyalva. 1, nem muszáj ott dolgozni 2, jogszabály tiltja a túlfogyasztás miatti fizetéslevonást (kártárítési felelősséget). Csak ügyvéddel kell fenyegetni a céget. Wabi még egy ilyen pert sem nyert meg."
de hogyan viszed jogi útra, ha a bejelentett fizudat oda adja és a " fekete " pénzből von...
sajnos az a baj, hogy nagyon sokan csak magukban dörmögnek de lépni nem mernek...
Én uszítottam itt a melóhelyen is a többi sofőrt, hogy csináljuk vmit, mert egyre szarabb a dolog, a mi jogsinkat meg fizetésünket kockáztatjuk ezekkel a bontó szökevény autókkal. Mindegyik helyeselte, de mikor szóltam, hogy mindenki jöjjön be beszéljünk a góréval, vagy esetleg rakottan álljunk félre és addig "stau" amíg nem hozza a fizetést, akkor már nem mertek... Ezért tartunk itt
Ezért emelik megint az üzemanyagot... Érdekes a román fuvarozók tudtak tüntetni, hogy "baszogatják őket a magyar rendőrök"
meg anno volt taxis blokád, most mér nincs?
a magyar fuvarozók mért nem fognak össze és tesznek vmit a fuvardíjak ellen? mert fosnak hogy jön egy gyuribácsi és míg mindenki tüntet, addig ő még olcsóbban elviszi a fuvart...
Nálunk is már szakmaként regisztrálva van a sofőrködés. Németeknél is van képzés de a sofőrök többsége még mindig olyan ember aki egyszerűen megcsinálja a CE jogosítványt és felül a vezetőülésbe. Az aki az iskolai képzésben végez sofőrként semmivel sincs előrébb mint a másik. Talán a munkaadó elönybe részesíti felvételnél, de ennél nem több. Amikor ép sofőrtúlkínálat van a piacon akkor ez az iskola jó pont, ha meg hiány van akkor nem oszt nem szoroz.
Anno írtam már róla régen de megemlítem megint. A 90-es években már nálunk is működött a középiskolai sofőrképzés. Gépjármű karbantartónak hívták a képzést. 4 éves volt éretségit adott plusz szakmát és a BCE jogasítványt amit a honvédség finanszírozott így gyakorlatilag ingyen volt a tanulóknak. A tananyagban szerepelt közúti árúszállítás ahol a fuvarozáshoz kapcsolódó jogszabályokat meg kellett tanulni (PTK, KÁSZ, AETR, CMR, vám /TIR, ATA/ stb.) mellete volt gyakorlati képzés ahol autószerelés volt a téma, ha esetleg lerobban az autó akkor ne álljon tanácstalanul a vezető. Igaz akkor még a járműpark IFA, RÁBA, Liaz volt ahol kellett is a szereléshez érteni.
Annak idején a Volán kérte meg az iskolát, hogy indítson ilyen képzést mert folyamatosan szűksége van sofőrökre. Más kérdés, hogy 14 évesen jelentkezett valaki az iskolába gyerekfejjel és 4 év múlva mire végzett már semmi kedve nem volt sofőrként dolgozni. A végzett évfolyamon a 20 főből 1 v. 2 ült föl ténylegesen autóra. Megérte elindítani az oktatást? Az iskolának igen mert ugye minden diák után jár normatív támogatás a képzésért. Valojában meg nem mert a célt nem érte el. Hasznosabb a mostani EU-s oktatási rendszer? Igen mert az fog oda menni aki sofőrként akar dolgozni de ehhez az kell, hogy valóban legyen oktatás ne csak a pénzszedésre menjenek rá az iskolák és a hatóságok is. A német rendszer ha jó tudom 2 éves és a tanulók már az elején a fuvarozó cégeknél vannak és dolgoznak (fuvarba is mennek) is így nem csak iskolapadban tanulnak, hanem a gyakorlatban is.
"és igen az a baj ha már nem ad megtakaritást (üzemanyagból) akkor ne is vonna le jelentéktelen tulfogyasztás után..." Ez is ki volt már tárgyalva. 1, nem muszáj ott dolgozni 2, jogszabály tiltja a túlfogyasztás miatti fizetéslevonást (kártárítési felelősséget). Csak ügyvéddel kell fenyegetni a céget. Wabi még egy ilyen pert sem nyert meg. Ha valakinek meg ügyvéd kell ott a DAS, csak előre érdemes velük szerződni nem utólag.