Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Roadtrain Creative Commons License 2007.02.03 0 0 16692
Nekem semmi problémám nincs a Közlekedés Felügyelet ellenőreivel,hisz csak a munkályukat végzik.Az más lapra tartozik mikor már a hecc kedvéért elkezd kekeckedni olyan dologért ami értelmetlen.
Előzmény: té.bé (16689)
deps Creative Commons License 2007.02.03 0 0 16691

bréékóó gasolin!

 

erről a fogyasztás csökkentésről.....

megint a napocskás cég.... van ez a téma...... na abban egy két srácot interjúvolnak, mindegyiknek ugyanaz a márka..... abrosz..... automata gear....

szóval mivel automata üzemmódban van a vas, nemsokat kell a váltóhoz nyúlni, de pölö azt érdemes csinálni, hogy van a váltónak egy kiegészítő gombja, lásd "power".... na ha ezt a power gombot megnyomja egy kicsit magas hegyecske előtt, akkor ez elővesz ia motor legnagyobb nyomatékát, ha jól emléxem... a lényeg, hogy a dolog működik, mégpedig igaz nem nagyon mérhető megtakarítással, de sok kicsi sokra megy.....

a lényeg, hogy nem kell kétségbeesni, mert ha egy jóóóóóó sofőr tanítja be az embert akkor ott sok mindent meg lehet tanulni!

 

gerob!

 

ezt a bonyodalamt hogy érted???????? ja persze ami nekem világos(borsodi, mert ugye attól megy a harckocsi)az neked lehet siólé..... hm

 

cisszzzzz

Előzmény: Gasolin (16673)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.03 0 0 16690
Van benne valami. Amig mocsárra (jó esetben...) épitik az utakat, addig 40 tonnától is el fognak süllyedni.
Előzmény: té.bé (16689)
té.bé Creative Commons License 2007.02.03 0 0 16689
Ő a nagy "BÜFÉ"-kocsi 5db létezik, de a kis autosoknak 19 elöl kell bujkálni a közeljövöben.Az utminöségnek történelmi oka van.
Előzmény: Roadtrain (16681)
cicó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16688
Ok. Ha soha nem írod le, hogy "plafon" akkor  megbeszéltük :))
Előzmény: Gasolin (16687)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16687
Csak semmi reklámot a Nikecell-nek.
Legyen habosított polisztírol. Ok? :o)
Előzmény: cicó (16685)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16686
Nah. Ez pl klassz, lehet belőle okulni. Felvésem valahová.
Köszönöm újfent.
Előzmény: Gasolin (16673)
cicó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16685

Nikecell ha kérhetem:))))

De legalább le tudja szigetelni magát a sofőr ha elakad :)

Előzmény: Gasolin (16682)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16684
Én szeretem ezt is. Védi az útakat.
Minden megyébe legalább 5db kellene. Nagyobb rend lenne. Kevesebb hullámos út.

Ha már ez a téma, akkor az M5-ösön tengnap nyilt meg a tengelysúlymérő állomás.
Részletek itt:
http://www.aka.hu/magyar/html/5_Informaciok/informaciok_teng.htm

Érdekes, hogy a nem állami tulajdonú üzemeltető rájött, hogy neki olcsóbb ha felépít egy ilyen állomást, mint sok-sok milliárdért újraaszfaltozni a pályát. Úgye a szerződés szerint neki kell üzemelteni és újraszfaltozni, ezt pedig ha gyakran kell csinálni, nem fér bele a tervezett profitba. (ez a különbség az állami és a magántulajdonú cég közt) Vajon az M0-son és s a többi pályán mikor épül ilyen?
Előzmény: Roadtrain (16681)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16683

Az elmúlt szeles napokban csak vágta a földhöz az ilyeneket a szél!!!

Sofőrök nagy örömére :o(

Előzmény: Gasolin (16682)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16682
Ezek a hungarocell szállító autók könnyen borulnak.
Könnyű autó nagy ponyvafelülettel. Ez ilyet szereti az erős oldalszél. o:)
Előzmény: Roadtrain (16679)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16681

Jólvan akkor elárulom nektek :o)))))))))

 

Előzmény: Roadtrain (16680)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16680
Fogadjunk,hogy tudok olyan félpótot amit senki sem szeret??????? :o))
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16679
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16678

Ohhhhhhhhhh

Köszönöm a segítséget :ĐĐĐĐĐ

Nem voltam 100%-ig biztos ,hogy abban az újságban olvastam ezért nem akartam hülyeségeket írni.

De annyi még rémlik,hogy a leírtak alapján tényleg nem lehet piskóta a verseny és igazán kell tudni ott mindent.

Előzmény: Pavel (16677)
Pavel Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16677
Scania sofőrverseny minden évben van, ennek része a takarékos vezetés, meg sokminden más is. Tavaly volt magyar döntős is, szal hajrá.
http://www.scania.hu/About_Scania/Pressreleases/yedt2007.asp
Előzmény: Roadtrain (16674)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16676
A Rolling Tons-ban ha jól tudom a februári számban van benne, a C&T-ben meg a januáriban volt benne.
Az autó annak jár aki az Európai összesítésben végez az élen (legalábbis tavaly így volt) Ahhoz pedig igen komoly tudás, de legalább akkor szerencse is kell.
Előzmény: Roadtrain (16674)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16675
A kupplunggombal kapcsolatban.
Utoljára úgy 4 éve vezettem TG-A-t nem tudom azóta mi változott, de akkor nem létezett automatikus gázfröccs viszsakapcsoláskor a manuális váltóknál csak az automata rendszerűnél /ZF AS-Tronic allias MAN-Tipmatic váltónál). Az automata rendszerűnél az volt az ok a gázfröccsre, hogy az egy nem szinkronizált váltó, azaz szükség is van a fel illetve visszakapcsolásnál a gázfröccsre.
A manuálisban meg úgye vannak szinkrongyűrűk tehet gázfröccsre szükség ugyan nincs, bár a szerkezet kimélése végett lehet használni és szoftveresen megoldható a gázfröcs.
Hívatalosan és a kezelési könyv szerint (amikor utoljára ilyet vezettem) a gyár csak a felső tartományban engedte a kupplung gomb használatát fokozatok kapcsolásánál, bár a gyakorlat valóban azt mutatta, hogy az alsó tartományban is műkődik a dolog, de indulásnál mindig lábkupplungal kell indulni (ahogy említetted).
A kupplung gomb benyomása után a lábkupplung pedál ugyanúgy "beesett" mintha valaki benyomta volna.
Előzmény: Gerob (16649)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16674

Nem olyan régen ha jól tudom a SCANIA adott fel egy hirdetést vagyis nem is hirdetés hanem egy verseny sofőröknek és a fődíj egy SCANIA :o))

A lényege az volt,hogy a lehető leggyorsabban,hibák nélkül,de a legalacsonyabb üzemanyag fogyasztással megtenni a kjelölt útvonalat.Persze a szabályok teljes mértékben betartásával egyetemben.

Csak tudnám melyik újságban olvastam...........

Előzmény: Gasolin (16673)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16673
A váltó témához nem nagyon akarok most hozzászólni, kb. 1/2-3/4 éve egy hasonló felvetésre elég sokat írtam.
Üzemanyagtakarékos vezetés is volt már téma, de ezzel érdemes részletesen foglalkozni:
Műszaki oldal:
- megfelelő hátsóhídáttétel alapkövetelmény (mondjuk ezt befolyásolni az alkalmazott nem nagyon tudja, legfeljebb ha a főnök új autót vesz és megengedi a melósnak, hogy beleszóljon már ha vágja a sofőr miről is van szó.
- sokat számít, hogy milyen gumiabroncs van a szerelvényen. A nagy gyártóknak vannak ilyen gumijai általában Eco (Conti) v. Energy (Michelin) néven. Az ilyen gumiknak kisebb az ellenálásuk (keményebb gumik, emiatt nem is tapadnak olyan jól). Ez fogyasztásban 5-7% csökkenést jelenthet.
- nagyon sok múlik a fülkespoilerek beállításán (megfelelően tereljen) Úgy 1997-98 körül csinált az MAN 2 felspoilerezett szerelvényt (van róla VHS videom) 19.403 és 19.463-ast ahol minden bespoilereztek. Fülke teljes aero csomag, oldalról beburkolt A-B tengely, ugyanígy a félpótkocs beburkolva oldalt a tengelyeknél és az aláfutásgátlónál, sarkain lekerekített homlokfal. (A félpótkocsi dobozos volt). A járműnek volt egy érdekessége is, hogy a félpótkocsi hátfalánál volt egy menetszél által felfúlyodó "légzsák", ami azt a feladatot látta el, hogy csökkentette a félpótkocsi mögött kialakult légörvényeket.
Na ez a szerelvényt 40t összgördülőtömeggel elindult Angliából ha jól emlékszem Olaszországba. A fogyasztás 25,2 és 25,8L volt (emlékezetből írom azért lehet néhány deciliter plusz vagy minusz előfordulhat, de egyik sem érte el a 26L/100km-t.
Referenciaként részt vett egy hagyományos kivitelű 19.422-es szerelvény is ami valahol 32L környékén fogyasztott.
Ennyit számít a megfelelő spoilerezés.
- gumiabroncs levegőnyomását 2 hetente ellenőrizni és megfelelőre felfújni alapkönyetelmény (hogy ez mennyit számít érdemes kiprobálni egy biciklinél, ereszd ki a levegőnyomást 1-1,5 bar-ra tekerd egy kicsit majd fújd fel 2,2-2,4-re és úgy tekerd egy kicsit. Meglátod mennyivel könnyebb hajtani.

Sofőr oldal:
- gyorsításkor legfontosabb minél hamarabb felkapcsolni, a motor nem alaposan kihúzatni, előrelátóan vezetni (pl. ha látom, hogy piros a lámpa akkor hagyom gurulni az autót, mert egy 40t szerelvények nagyon nagy lendülete van, ugyanez autópályakijárónál stb.)
- lendületből vezetni. Egy 40t szerelvényt 60km/h-ra felgyorsítani kb. 8dl gázolaj, 89km/h-ra 1,5L, ezért ha lehet a legkevesebbszer kell az autót állóra fékezni. Lehetőleg mindig maradjon mozgásba (guruljon) Egy időben történő lassítás pl. zebra vagy lámpa előtt sokat jelent megtakarításban mintha lámpa előtt állóra fékezzük az autót.
- tempomatot dombvidéken nem bekapcsolni
- néhány autónál a tempomatot gyorsításra is lehet használni pl. Renault. A korábban beállított sebességre felgyorsítja a járművet. Ez azért jó, mert a számítógép a legoptimálisabban fecskendezi be az üzemanyag mennyiségét és így kevesebbet fogyaszt, mintha a sofőr padlózná.


Most így fejből fáradtam hírtelen ennyi jut eszembe. (egyszer összefoglaltam magamnak egy word dokumentumban, de most nem találom). Talán még visszatérek a témára.
Előzmény: Soltaire (16650)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16672
Nekem meg ki van elégítve egy 01. 01.-es kóddal, bibíííí :DDDDDD
Előzmény: Roadtrain (16671)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16671
Nekem 102 van írva mindenhová :ĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: Gerob (16667)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16670
Erre gondoltam, köszi!
Előzmény: Törölt nick (16668)
cicó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16669

Ahogy én levettem itt az oldalak nézegetése közben a targoncavezetői=könnyűgépkezelői és azt hiszem aztán lehet választani mire vizsgázik le az ember...de ez nem biztos...

Elég jó kis tananyag ahhoz képest, hogy elég a nyóc általános hozzá :))

http://www.gyarakine.hu/kepzesek.php?id=7&azonosito=5#

Előzmény: _Gabesz (16665)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16668
Előzmény: Gerob (16667)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16667
Egy dolog furdalja mostanában az oldalamat. Ugye be van írva mindegyikőnk jogsijába a kategória mellé egy szám (pl.: az enyémben 101-es van). Ezek a számok mit kódolnak?
Ha jól emlékszek, akkor valamelyikőtök linkelt be erről a kódokról egy oldalt, de lehet hogy nem így van.

Tudtok segíteni?
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16666
"...nemzetközi árufuvarozói vizsga szükséges, TIR, ADR előny ha van."


Most akkor ezt hogy is gondolják pontosan? Nem tudom, hogy erre gondoltál-e?
Előzmény: _Gabesz (16665)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16665
Úgy mindennel együtt. Meg árban kábé mennyi lehet? Vagy ehhez is valamelyik gépkezelői kell (most már olyat is találtam...)?

Ezt megcsak úgy (na mi a kakukktojás? :))
http://www.afsz.hu/engine.aspx?page=AK_meghirdetett_allasok_reszletei&key=366192&saved=False
Előzmény: cicó (16662)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16664
Cső!

Gondolom van egy pár órás elméleti fejtágítás, erről-arról. Mondjuk munkavédelem, magáról a targoncáról, áruismeret, meg a villám tudja még mi. Aztán mondjuk egy elméleti vizsga. Utána meg gyakorlati oktatás. Vizsga abból is, és kezedben is a bizi!

Pont most van nálunk egy hirdetés a helyi újságban, hogy nagyon kedvezményes targoncás tanfolyam indul, ha nem lennék fősulis tuti leraknám és mennék a Siólé gyárba targoncázni......:))))))
Előzmény: _Gabesz (16658)
dss Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16663
no várj csak nem adr? :-)))  bocs
Előzmény: Roadtrain (16661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!