Meg van egy sztorim, ezt el akartam mesélni, de még nem tettem. Na, szóval nem olyan rég volt az újságunkban egy cikk, akkor még annyira nem is érdekelt ez a téma, meg nem is emlékszem pontosan már, mi volt pontosan, a lényeg az volt, hogy volt itt Szegeden ilyen színházszerű valami rendezvénysorozat, asszem a városházi esték(?), de mindegy is, és keresték a szervezőjét, hogy mi van vele, szervez-e megint, aztán valahol Belgiumban(?) érték utol, kiderült, hogy kamionozik, visszament kamionozni, vagy valami ilyesmi, ez valami idősebb koma, feltételezem, régebben is nyomta. Sok zűrzavar, bizonytalanság volt a rendezvény szervezése körül, beleunt, azt visszaült a gépre, vagyvalami ilyesmi :)
Hát hogy nem kapnak rá fuvart stb., persze ha egy ilyen nagy cégről van szó, akkor általában biztosítják a folyamatos foglalkoztatást, mint ahogy a Gartner is írta, legalábbis ezt ígérik.
Hát mert izgat a dolog, majd egyszer - ha nagyobbak lesznek a kölkök, - el akarok menni kamionozni, sráckorom óta vonz a dolog.
Egyébként ez az alvállalkozói dolog azért érdekelt, mert régen még a HC-nél (kb. 10 éve) az volt a divat, hogy a sofőrökkel megvetették a kocsikat, - gondolom sz.rban volt a cég, és így akart pénzhez jutni, gondoltam még most is így működnek (persze már nem a pénzügyi nehézségek miatt). Mint ahogy régen is írtam, ez a tulajdonos-gépkocsivezető (owner operator) dolog az USA-ban bevett szokás, van aki így éli le az életét, háza sincs.
Így hát én is elgondolkoztam ezen...(már a saját autón, nem a háznélküliségen :-))) ) Aztán persze hamar elvették a kedvemet a topictársak a saját kocsi birtoklásának vágyától, de a kamionozás továbbra is érdekel.
Csak mert nemrég itt a Waberersről érdeklődtél, most olvastalak vissza :) Miért érdekelt? Ja, a mostani hirdetésben semmi ilyen alvállalkozóis dolgot nem írnak.
A pályaalkalmassági minősítés a következő alkalmassági kategóriákra vonatkozhat
1. alkalmassági kategória: megkülönböztető jelzést használó gépjármű vezetése; 2. alkalmassági kategória: közúti közlekedési szolgáltatás keretében személyszállítást végző autóbusz (trolibusz), személygépkocsi, nemzetközi közúti személyszállítást végző autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legalább 17 állandó ülőhely van, veszélyes áru szállítását végző gépjármű vezetése, 3. alkalmassági kategória: 7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény, 7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, nemzetközi közúti áruszállítást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény vezetése, 4. alkalmassági kategória: A fentiekben nem említett gépjármű vezetése.
A PAV I. csak önszorgalom a Waberer's-nél, sőt a PAV II. is. PAV I. a megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek vezetéséhez kell a rendelet szerint. PAV II. a személyszállító és a veszélyes anyagot szállító gj-k vezetéséhez kell. PAV III. 7.5 t felett kell, nemzetközi forgalomban, közúti közlekedési szolgáltatás keretében végzett áruszállítás esetén. Így emlékezetből ennyi...
De ha ők a PAV I.-t vagy II.-t kérnek akkor azt kérnek, megtehetik.
E havi camion magazinban egész oldalas hirdetés: Waberers keres "dinamikusan bővülő flottájához tehergépjármű vezetőket nemzetközi fuvarfeladatokra" AKár havi netto 300 ropiért E jogsi BÁF/TIR PÁV I vagy II útlevél
És most eszembe jutott, hogy már az útlevelem sem jó, azt is meg kell majd csináltatni. Amúgy ha én nemzetközözni akarok nagyautóval, akkor PÁV II kell? Mert ez még nem tiszta előttem, mert valahol PÁV III-mal hirdettek, meg olvastam itt olyat is, hogy nemzetközire csak 7.5 t-ig jó a PÁV III.
Hehe találtam az NLC-n kamionos feleség topicot :))))))
Akit érdekel ezen emberfajta lelkivilága olvasgasson bele, időrendben teszem be a linket mert az eleje informatívabb számotokra :) későbbiekben már több szó esik fodrászról meg dáliákról meg ilyesmi...:))
ugy latszik hiaba mentegetözöm :-)))) , csaladomból többen is az egyik legnagyobb magyar fuvarozó cégnél dolgoznak..., amugy nekem még C+E jogsim sincs, úgyhogy nagyjabol talál amit irtal :-)))
Ez olyan, mint amikor mindenkinek kizárólag a szomszédja/ismerőse/boldog őse füvezik és nem ő nem próbálta sose...de ha mégis akkor csak kizárólag egyszer.....:)))
köszi, de hagy emeljem ki hogy ezt nem én talaltam ki, en csak mások élthü tapasztalatait osztom meg veletek, mivel több soför is mozog szerény ismerettsegi körömben....
legegyszerübb modja a gazolaj lopasnak amikor maga a benzinkutas veszi meg töled a "megtakaritott" gazolajat, bemondasz neki mondjuk 100 lityi plusszt ö meg hozzá csapja a szamladhoz, kartyaval fizetsz, ugye a cegtöl levonjak, ö meg neked a kasszabol kifizeti kb 80 centért literjét! nem kell ide már csö meg kanna, már a kezedet sem kell bemocskolni...
Hát ez elég primitív :) Én is próbáltam olyannal benzint szívni az autómból, de nem akart jönni :) Mellesleg, nálunk a buszokban rács van a töltönyílásban, oda nem fér be, kamionokon nincs ilyen? Így marad 2 lehetőség: leveszi a szintjelzőt és ott dugja be, vagy megbontja valahol a csövet a tápszivattyú után. Nem tudom, az újabb kamionoknak milyen az üzemanyagrendszere, de sztem azokon már nincs kéziszivattyú. Legalábbis, ha nincs rajta adagoló.
A rendszerekben van egy pár százalékos hibahatár.Nem tud senki egy 600 literes tankban 5-10 litert észrevenni.Ez lehet pl hőtágulásból eredő térfogatcsökkenés is.Este megállsz egy forró nyári napon, reggelre összesik a gázolajad az tuti.Tehát itt az egyik pont, csak finoman óvatosan.
Aztán lehet variálni a légrugóval (tankoláskor elejét le hátulját ki és miután megtankoltál kiszintezed máris van 4-5 centi plusz gázolajad)
Ott van a kályha is pl, és még pár dolog.
A legpontosabb mérés amikor a gyári CAN BUS rendszerről vesszük le a fogyasztási adatokat.De az sem tökéletes.A vezérlőegység csak kiszámítja hogy mennyit kelleme befecskendezni egy adott terhelés-gázpedálállás-hőmérséklet stb mellett, de azt nem tudja hogy valóban annyi is ment-e bele.Tehát itt is lehet pár százalék eltérés de ezzel nem próbálkoznék.
Ilyen pl a 2004-es Stralis amit itt korábban kérdezett vki.Ha ilyen van benne inkább ne próbálkozzon.
Az biztos hogy bármilyen rendszer van benne onnantól az 50-100-200 literes kivételeket el lehet felejteni.Amit meg Én látok, a sofőrök lusták 5-10 literenként kivenni a tankból.