Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14725
Meg van egy sztorim, ezt el akartam mesélni, de még nem tettem. Na, szóval nem olyan rég volt az újságunkban egy cikk, akkor még annyira nem is érdekelt ez a téma, meg nem is emlékszem pontosan már, mi volt pontosan, a lényeg az volt, hogy volt itt Szegeden ilyen színházszerű valami rendezvénysorozat, asszem a városházi esték(?), de mindegy is, és keresték a szervezőjét, hogy mi van vele, szervez-e megint, aztán valahol Belgiumban(?) érték utol, kiderült, hogy kamionozik, visszament kamionozni, vagy valami ilyesmi, ez valami idősebb koma, feltételezem, régebben is nyomta. Sok zűrzavar, bizonytalanság volt a rendezvény szervezése körül, beleunt, azt visszaült a gépre, vagyvalami ilyesmi :)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14724
Hát hogy nem kapnak rá fuvart stb., persze ha egy ilyen nagy cégről van szó, akkor általában biztosítják a folyamatos foglalkoztatást, mint ahogy a Gartner is írta, legalábbis ezt ígérik.
Előzmény: S.Zola (14723)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14723
Én meg még most abban a helyzetben vagyok, hogy nincs család, gyerek meg ilyesmi, nyugodtan mehetek.. :)
Előzmény: szicsi (14721)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14722
Mivel vették el a kedved? Nem vettem észre.
Előzmény: szicsi (14721)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14721
Hát mert izgat a dolog, majd egyszer - ha nagyobbak lesznek a kölkök, - el akarok menni kamionozni, sráckorom óta vonz a dolog.

Egyébként ez az alvállalkozói dolog azért érdekelt, mert régen még a HC-nél (kb. 10 éve) az volt a divat, hogy a sofőrökkel megvetették a kocsikat, - gondolom sz.rban volt a cég, és így akart pénzhez jutni, gondoltam még most is így működnek (persze már nem a pénzügyi nehézségek miatt). Mint ahogy régen is írtam, ez a tulajdonos-gépkocsivezető (owner operator) dolog az USA-ban bevett szokás, van aki így éli le az életét, háza sincs.

Így hát én is elgondolkoztam ezen...(már a saját autón, nem a háznélküliségen :-))) ) Aztán persze hamar elvették a kedvemet a topictársak a saját kocsi birtoklásának vágyától, de a kamionozás továbbra is érdekel.
Előzmény: S.Zola (14718)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14720
De lehet alvállalkozóként is:
http://www.gartner.hu/aktualis.html
Amúgy ez pénzben mennyiben jobb? Meg egyébben?
Előzmény: S.Zola (14719)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14719
Itt is van meló:
http://www.gartner.hu/allas.html
Csakhát itt is gyakorlatot kérnek, de mindenütt, egyedül a Waberersnél nem.
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14718
Csak mert nemrég itt a Waberersről érdeklődtél, most olvastalak vissza :) Miért érdekelt? Ja, a mostani hirdetésben semmi ilyen alvállalkozóis dolgot nem írnak.
Előzmény: szicsi (14717)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14717
Tulajdonképpen nem keresek, van munkám, persze nem sofőr vagyok.
Előzmény: S.Zola (14716)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14716
Te találtál már melót?
Előzmény: szicsi (14715)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14715
A pályaalkalmassági minősítés a következő alkalmassági kategóriákra vonatkozhat

1. alkalmassági kategória:
megkülönböztető jelzést használó gépjármű vezetése;
2. alkalmassági kategória:
közúti közlekedési szolgáltatás keretében személyszállítást végző autóbusz (trolibusz), személygépkocsi,
nemzetközi közúti személyszállítást végző autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legalább 17 állandó ülőhely van,
veszélyes áru szállítását végző gépjármű vezetése,
3. alkalmassági kategória:
7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény,
7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, nemzetközi közúti áruszállítást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény vezetése,
4. alkalmassági kategória:
A fentiekben nem említett gépjármű vezetése.



forrás:
http://www.kff.hu/kozpfelugy/pav/alttaj
Előzmény: S.Zola (14713)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14714
Hidd el, úgy van ahogy leírtam.
Előzmény: S.Zola (14713)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14713
Valószínű nem csak úgy kérik, hanem ez kell, különben elég lenne nekik a III is, mivel állítólag nagy sofőrhiányban szenvednek..
Előzmény: szicsi (14712)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14712
A PAV I. csak önszorgalom a Waberer's-nél, sőt a PAV II. is.
PAV I. a megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek vezetéséhez kell a rendelet szerint. PAV II. a személyszállító és a veszélyes anyagot szállító gj-k vezetéséhez kell. PAV III. 7.5 t felett kell, nemzetközi forgalomban, közúti közlekedési szolgáltatás keretében végzett áruszállítás esetén.
Így emlékezetből ennyi...


De ha ők a PAV I.-t vagy II.-t kérnek akkor azt kérnek, megtehetik.
Előzmény: S.Zola (14711)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14711
E havi camion magazinban egész oldalas hirdetés:
Waberers keres "dinamikusan bővülő flottájához tehergépjármű vezetőket nemzetközi fuvarfeladatokra"
AKár havi netto 300 ropiért
E jogsi
BÁF/TIR
PÁV I vagy II
útlevél

És most eszembe jutott, hogy már az útlevelem sem jó, azt is meg kell majd csináltatni.
Amúgy ha én nemzetközözni akarok nagyautóval, akkor PÁV II kell? Mert ez még nem tiszta előttem, mert valahol PÁV III-mal hirdettek, meg olvastam itt olyat is, hogy nemzetközire csak 7.5 t-ig jó a PÁV III.
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14710

Üdv!

 

 

"Van olyan partnerem akinek 100 autójára csak szerény becslései szerint évi 70 milliós kárt okoznak az ilyen lopásokkal."

Ez 265ft-os(kiskeres, áfás) gázolajjal számolva is kocsinként 2641,5 liter/év...

Ha ez a szerény, akkor milyen lehet a durva becslés?:)

"Tegyük fel van 10 sofőrje...10 sofőrből kb 3 az aki hozzálopja a különbséget...ugye Ő úgyis nagyker áron veszi...",

Az arányt tekintve tehát 100-ból 30 lop, azaz fejenként 8805 lityi...

Nem az arányt tekintve viszont 10 kocsira nagyker ár?

Pl. a DKV-s kártyával való fizetés már annak számít?  Ezt most csak kérdezem...

"...a többi meg nyitott szemmel alszik bagóért az utakon."

Ilyen vagyok én is, de hidd el -legalábbis saját mértékem szerint- nem bagóért:)

"Én azt állítom hogy nem minden sofőr tolvaj!"

Na, ez szimpatikus megközelítés:)))

 

Tudom, szövegkörnyezetből kiemelve használtam a mondatokat de a lényeg azért érzékelhető.

Előzmény: figusa (14688)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14709

Hehe találtam az NLC-n kamionos feleség topicot :))))))

Akit érdekel ezen emberfajta lelkivilága olvasgasson bele, időrendben teszem be a linket mert az eleje informatívabb számotokra :) későbbiekben már több szó esik fodrászról meg dáliákról meg ilyesmi...:))

http://www.nlcafe.hu/forumkifejt.php?forumid=52390&id=&step=0&bw=1&forumuser=

cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14708

:))

 

Előzmény: paypal (14707)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14707
ugy latszik hiaba mentegetözöm :-)))) , csaladomból többen is az egyik legnagyobb magyar fuvarozó cégnél dolgoznak..., amugy nekem még C+E jogsim sincs, úgyhogy nagyjabol talál amit irtal :-)))
Előzmény: cicó (14706)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14706
Ez olyan, mint amikor mindenkinek kizárólag a szomszédja/ismerőse/boldog őse füvezik és nem ő nem próbálta sose...de ha mégis akkor csak kizárólag egyszer.....:)))
Előzmény: paypal (14705)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14705

köszi, de hagy emeljem ki hogy ezt nem én talaltam ki, en csak mások élthü tapasztalatait osztom meg veletek, mivel több soför is mozog szerény ismerettsegi körömben....

 

Előzmény: figusa (14704)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14704

Aha aha:)Hová is tűnt a szép romantikus kamionos topic?:)Autózzunk bele a naplemenetébe mint Kris Kristofferson?:)

Jön ám a magyar vér látom, de nem baj kicsit felélénkültetek:)

Eddig paypal a nyerő a "fehérgalléros" bűnözésével:)

Előzmény: paypal (14703)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14703
legegyszerübb modja a gazolaj lopasnak amikor maga a benzinkutas veszi meg töled a "megtakaritott" gazolajat, bemondasz neki mondjuk 100 lityi plusszt ö meg hozzá csapja a szamladhoz, kartyaval fizetsz, ugye a cegtöl levonjak, ö meg neked a kasszabol kifizeti kb 80 centért literjét! nem kell ide már csö meg kanna, már a kezedet sem kell bemocskolni...
Előzmény: S.Zola (14698)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14702
Vagy leveszi a visszafolyócsövet, ez talán egyszerűbb.
Előzmény: S.Zola (14698)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14701

Hát a kamionban nincs szűrő a betöltőnél.Van viszont egy bazi nagy leeresztőcsavar az alján.

Na ennek a helyén láttam már kerti csapot is:)

Előzmény: S.Zola (14698)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14700
Hát én se szarakodnék, az biztos.
Előzmény: figusa (14696)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14699

Igen de az csak cellainformációkat tud, plusz elég magas havidíjjal.

És ami a tulajnak fontos, nem ír menetlevelet, és főleg nem regisztrál tankolásokat:)

Előzmény: Roadtrain (14695)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14698
Hát ez elég primitív :) Én is próbáltam olyannal benzint szívni az autómból, de nem akart jönni :) Mellesleg, nálunk a buszokban rács van a töltönyílásban, oda nem fér be, kamionokon nincs ilyen? Így marad 2 lehetőség: leveszi a szintjelzőt és ott dugja be, vagy megbontja valahol a csövet a tápszivattyú után. Nem tudom, az újabb kamionoknak milyen az üzemanyagrendszere, de sztem azokon már nincs kéziszivattyú. Legalábbis, ha nincs rajta adagoló.
Előzmény: Roadtrain (14694)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14697
És manapság már szívni se kell......:))))
Előzmény: Roadtrain (14694)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14696

Na az álltalános kérdések:)

Amiket a beépítesknél mindig feltesznek

-akkor ez most mit mér?

-menyibe kerül?

-erre bezzeg van pénz

-és tényleg 5 litert is mutat?

 

A rendszerekben van egy pár százalékos hibahatár.Nem tud senki egy 600 literes tankban 5-10 litert észrevenni.Ez lehet pl hőtágulásból eredő térfogatcsökkenés is.Este megállsz egy forró nyári napon, reggelre összesik a gázolajad az tuti.Tehát itt az egyik pont, csak finoman óvatosan.

Aztán lehet variálni a légrugóval (tankoláskor elejét le hátulját ki és miután megtankoltál kiszintezed máris van 4-5 centi plusz gázolajad)

Ott van a kályha is pl, és még pár dolog.

A legpontosabb mérés amikor a gyári CAN BUS rendszerről vesszük le a fogyasztási adatokat.De az sem tökéletes.A vezérlőegység csak kiszámítja hogy mennyit kelleme befecskendezni egy adott terhelés-gázpedálállás-hőmérséklet stb mellett, de azt nem tudja hogy valóban annyi is ment-e bele.Tehát itt is lehet pár százalék eltérés de ezzel nem próbálkoznék.

Ilyen pl a 2004-es Stralis amit itt korábban kérdezett vki.Ha ilyen van benne inkább ne próbálkozzon.

Az biztos hogy bármilyen rendszer van benne onnantól az 50-100-200 literes kivételeket el lehet felejteni.Amit meg Én látok, a sofőrök lusták 5-10 literenként kivenni a tankból.

Előzmény: S.Zola (14692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!