Az ismerősnél júniusban és júliusban voltam, bementem mindkét tanfolyamra, úgy szerveztem az időmet. Próbáltam tanulgatni is, bár a magolás nem az erősségem. Viszont ott mindenki végigjárta mindkét hónapban a tanfolyamot, nem voltak "új arcok" a vizsgán. 3 x 4 órát + a negyedik alkalommal kb. 1,5 órát voltunk és közvetlenül utána egy tesztlapos házi vizsgát tartottak. Max. egy-két hibával mindenkinek sikerült. Szeptemberben a negyedik okj-ból vidéken vizsgáztam (nem írok nevet nyilvánosan), oda már nem jártam be, postán megkaptam a tételeket és csak a vizsgára mentem el. Mondjuk a hétféle okj anyaga kb. 80%-ban ugyanaz. Pesten megvolt a jóindulat (nem kenőpénzes!), vidéken viszont megkínoztak az okj-n, de ötös lett. Csak azzal a nyavalyás "környezetvédelem" kérdéssel ne szívattak volna. Az volt a vibi hasfájása, hogy hol kezdődik a környezetvédelem? Na, ezzel kb. 10 percig nem hagyott békén, utána kérdésemre megmondta a megfejtést. Pesten is és vidéken is nagyjából mindenki tanult a vizsgára, amennyire láttam a vizsgán a többieket. Négyesre és ötösre sikerült mindenkinek, kivéve egy nagyszájú, ki ha én nem emberkét, aki a vizsgán még a tétel felolvasására is alkalmatlan volt, de egy szolid hármas átlagot azért sikerült a vibinek kipréselnie belőle.
Szia! Ez a kollégám kártyája ami benne volt.Próbáltam lezárni a napját de nem sikerült.Illetve a tachográf azt mutatta a kijelzőn hogy lezárta a napot.
Ez a nyomtatás már a telepen történt miután mindent lezártunk.
Kinyomtattam a jármű napját is.Lefényképezem holnap és felrakom ide.
Mikor megnyomtuk a kártya kiadó gombot,kiadás elött is kiírta érvénytelen kártya.
Látszik hogy elindultunk out nélkül akkor meg kiírta kártya nélküli vezetés.
Szia! Az out idő valóban hiba volt. Hallottam olyanról ahol out időbe teszik pl. vasárnapi előkészületben, összeakasztás, stb., hogy ne számítson munkaidőnek, de szerintem helytelenül. Ha kontrollba belefutsz, nem bizonyítható rád semmi...Legfeljebb kezelési hiba, nem látom a munkaidőd lezárását és a záró országjelet (H) se...Viszont az látszik mikor kivetted a kártyát, utána a tachográf kérdőjelet(?) tett, vagyis nem tudja értékelni a folyamatot...ha jól láttam. Mindenesetre megnézném az aznapi GÉPJÁRMŰ ill. ESEMÉNY kinyomatokat is...
Ha sajnos ha nem, az ilyen esetben a munkáltatót nem terheli felelősség, ha tetszik nekünk, ha nem...jó lenne megúszni a 28 napot😀
De örülök, hogy ilyen jól sikerült a tanfolyamod, a vizsgád.
-------------
Mostanában, utóbbi két hónapban, ismét előjött a vizsgákon a régi hiba.
Elméletből a jelöltek alig tudnak valamit.
Ilyen már volt régebben is, bár 2015-2016-ban ez változott, jobban felkészültek jöttek vizsgázni.
A dolog oka :
A képzők a munkáltatók nyomására, egyre inkább hanyagolják az elméleti képzést. A kötelező 30 óra elmélet helyett megtartanak 4 órát, a többit meg leigazoltatják a hallgatókkal mintha megtartották volna, pedig nem.
Ezzel nem ők nyernek (ők is) hanem a munkáltató, mert hallgatónként 26 órával több időt tölt a munkapad mellett és nem a tanteremben.
Az eredmény ?
Katasztrófális elméleti tudás.
Az OKJ-re jelentkezők 99%-a amúgy se kommunikációs képességeiről híresül el, s így még azt a rutint is elveszik tőlük, amit egy sok beszélgetős tanfolyam, vagy megelőző házi/belső vizsga adna számukra.
Nem kellett volna Out-ba tenni, 15 napig vezethetsz - nyomtatva induláskor-megálláskor - ha a kártyád hibás/ellopták. Nyomtatást megőrizni, az a bizonyíték. A hátára ráírni, hogy hibás volt a kártya. Nem tudok róla, hogy más bizonyítékra is szükség lenne, én pl. a tachográfom elromlásakor kézzel húztam meg a napomat, aláírtam, 5 nap után tacho csere, a dánoknak jó volt, elfogadták.
Röviden a sztori.Lejárt a vezetési időm m.óváron lezártam a kártyám kivettem eddig simán ment.
Kollégám várt neki még volt vezetési ideje mára,úgy beszéltük meg elhozza a kocsit a telepig.Hiába rakta be a kártyáját azt írta ki érvénytelen kártya és 48 hibakód.
Közbe jött még 1 kolléga annak is beraktuk a kártyáját azt meg simán elfogadta.Nem a tachográf a hibás.
Vissza tettük azt a kártyát amit nem fogadott el,újra írta érvénytelen kártya 48.
Jobb ötlet híján át nyomtuk outba és hazajöttünk úgy hogy a kártya végig bent volt ha megállítanának ne mondják kártya nélkül megyünk.
Hogy tudnám én a későbbiekbe igazolni mi történt ha a tachográfot kiolvassák.Out idő nem íródott sehova.
Kinyomtattam a jármű napját azon látszik az én kártyám a kollégáé amit elfogadott,és látszik a hibás kártya is.
Pontosabban látszik a kártya ikonja de se név se tevékenység se más nem látszik.
Én vagyok az a fehér holló, aki saját zsebből végezte a gépkezelőit. Miért? Már régóta hajtott a kíváncsiság, a "vágy", ezért összegyűjtöttem a rávalót és tavaly nekivágtam. Az eredmény 4 okj és 14 gép. Ehhez összesen 3 képzőre volt szükség, nagyjából a felét egy ismerős képzőnél végeztem, ahol visszajárós vagyok, ezért igen csinos kedvezményt kaptam. Így nem volt annyira tragikus az ár.
GYURMA
Ha érdekel a gépkezekői, akkor Pesten tudok két iskolát is, ahol nem rabolják ki a pénztárcádat.
Az E és a D kategóriás képzésben, igen nagy, oktatási kapacitás hiány van Magyarországon.
az elmúlt 20 év hibája.
az állam, ebből teljesen kivonult.
Amikor én lettem vizsgabiztos (1979-ben) 27 évesen, nem azért választottak ki, mert olyan okos voltam vagy szép, hanem mert felismerték, hogy az akkori vizsgabiztos nemzedék*** nemsokára nyugdíjba megy és kell egy fiatal csapat, akik majd helyükbe lépnek.
Körbe néztek az akkori oktatók között, lefölözték a jobbját és felajánlották a vizsgabiztossá válás lehetőségét.
Persze tanfolyam és vizsga után.
--------------
Ez a rendszer, módszer, 1990 után teljesen eltünt.
Az állam belefütyül.
Egy E, D, F, kategóriás gyakorlati vagy elméleti oktató kiképzése, állandó vizsgáztatása nem olcsó mulatság.
Az iskolák többsége nem engedheti meg magának.
Örülnek ha a B vagy A kategóriás oktatói gárdát megtudják tartani.
Már a C kategóriás oktatónak is úgy örülnek, mintha kincset leltek volna.
*** = akkor 1978-ban, a vizsgabiztosok majd 90%-a, a háború (1945) előtti katonatiszt, rendőr, vagy a háború előtt végzett mérnök volt.
Mivel nagy részük 1945 után politikai okokból nem dolgozhatott eredeti szakmájában, kíváló gépjármű oktatók, vizsgabiztosok váltak belőlük.
De 1978-ban a többségük már 55-60 éves volt, pótlás meg nem látszott.
Ezért intézkedett a minisztérium az ATI-val és az MHSz-szel közösen, egy új, széles merítésű, vizsgabiztosi társaság kiképzésére.
1979-ben végeztünk.
Volt egy iciri-piciri presszió is a dologban.
A vizsgabiztosi tanfolyamra jelentkező, 2-5 éves gyakorlattal már rendelkező gjműoktatók, nem mindegyike dönthette el szabadon, hogy milyen vizsgabiztos akar lenni............:-)))
Igen, erről van szó a Waberersnél. Én csak azon csodálkozom, hogy elvileg nem mennek a népek sofőrnek (sehová), de ennek ellenére mind OFA, mind fizetős vonalon melegváltás van a tanulóautókon.
Tavaly 60 százalékkal nőtt a vállalati ügyfelek által bejelentett káresetek száma a megelőző évhez képest.
A legtöbb kárt az áru nem megfelelő rögzítése, illetve elhelyezése okozta – derül ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító (EMABIT) Zrt. a tavalyi évre vonatkozó, a szállítmányozási piac káreseteit vizsgáló elemzéséből.
A teljes képet finomítja, hogy a 2015-ös évet kiemelkedően jó kárhányaddal és az átlagosnál kevesebb kárbejelentéssel könyvelhette el a biztosító. A lopással kapcsolatos káresetek száma kirívóan, 130 százalékkal, de a közlekedési balesetekkel összefüggő kárbejelentések is jelentős mértékben, 50 százalékkal emelkedtek.
Az úgynevezett „kellő felkészültséggel kiküszöbölhető káresetek” tekintetében nem történt számottevő változás 2015-höz képest, ugyanakkor értékben ezek okozzák a legtöbb anyagi kárt a cégeknek.
Ilyen például az áru elmozdulása, ahol csupán 10 százalékkal emelkedtek a káresetek, míg az ázás és egyéb kártípusok, mint a nem megfelelő hőmérséklet-beállítása (temperálás), vagy a csomagolássérülések tekintetében stagnálás volt tapasztalható.
2016-ban a legtöbb kár (az esetek 38 százaléka) az áruk nem megfelelő rögzítése miatt keletkezett, ezt követi a heves esőzések miatti ázás 30 százalékos aránnyal.
A lopások számának jelentős emelkedése ellenére is csupán ötödét teszi ki a káreseteknek.
Közlekedésbiztonsági szempontból érdekes, hogy bár tavaly felével emelkedett a közlekedési balesetek miatt bekövetkezett károk száma, az összes kártípusnak így is kevesebb, mint 10 százalékát teszik ki.
A társaság szerint a károk döntő többsége csak részben következett be a kamionvezetők hibájából, a feladói hiba, és a környezeti tényezők szintúgy szerepet játszottak a számok alakulásában. Az időjárás által okozott, valamint az erőszakos esetek által bekövetezett káresetek viszont elkerülhetetlenek voltak.
Betolatott mellém is egy szöszi egy vonattal, ami ugye minimum 51 palettás? Megyek be a papíromért, akkor látom hogy a vonat fullra rakva double deck...és a csajszi kezdte leszedegetni, hú mondom mire a 102 paletta + polcok csúsztatásával végez...persze teljes nyugalommal csinálta nyilván jófajta svéd fizetésért :)
lengyelbe általában behajtják, úgy vettem észre a stena line-nál is... bár ott múltkor én kihajtottam, mert a rigó nem volt a helyzet csúcsán. Mondjuk én németül nem tudok, de a sejze vagy hogy írják az náluk káromkodás, azt tudom, mondjuk én kurva anyáztam neki, angolul féltem megérti, így kihagytam
hülye volt a szeren, vagy az volt a célja hogy beletolassak a melletem lévőbe, össze vissza mutogatott, erre tekerjem, ne hanem arra.. egy idő után meguntam, tükör kihajt és betoltam ahova kellett volna, az is igaz a tükör verte a másik kamiont végig, de karc sincs rajta a többi nem érdekel
az nem nyugtat meg ha behajtja a tükröt és utána az ö felelőssége, mert utána nekem kell harcolgatnom ha jegyzőkönyv van, nem szerettem a plusz munkát, németül se tudok, meg lengyelül se... meg a fene akar még plusz bonyodalmat..
Áldott jó arc oktatónőm van! Én amúgy is elismerem a nőket, mert egyszerre 4 beosztottam is volt egy 70 méteres PC vezérelt gépsoron és mindig jól működött a dolog.
Arról nem is beszélve, hogy hosszú fuvarokat is csinál póttal, de buszozik is. Nagyon ott van.
Minden tisztelet az Övé! A sok kis majom úgy ül be mellé, hogy na majd akkor, de én csak tátottam a pofámat, hogy mit tud. RESPECT!