Sziasztok! Newbie-ként írok nektek egész nap csak olvastam. 22 év C után letettem az E-t. digitális kártya, GKI, páv II és most nézelődöm, hogy merre tovább. Pár helyre jelentkeztem a mai nap, most remélem lesz visszajelzés. 12t-val már eleget mentem szerződéssesként, 0-ást építettem 4 tengelyes kamazzal, de nyergessel nullás vagyok. Remélem nem kell visszaülnöm prücskökbe (>3,5t). Ha lesz infóm írok, ha nektek van olvasom! Gördülékeny napokat!
Millió buktató van ebben a szakmában,estig lehetne sorolni:-)),ez az a szakma ahol mindig van mit tanulni!Tanulni-kérdezni akár többször is ugyan azt,soha sem szégyen!Inkább tudatlanul,felkészületlenül belevágni ebbe a szakmába,bár ezt sem szégyennek nevezném,inkább felelőtlenségnek!
Hatóság és balesetmentes közlekedést kívánok Neked/Nektek!
Szia, ezt a 'dajjcs-pörföktött' nyomasd csak, mert nemcsak beszélni kellene tudni velük ,hanem rábeszélni is. xDD :-))
Ma már minden "pénzre megy" és kaszálnak úton útfélen, sajnos(szerintem).
A magasság és szélesség tíltó táblák, még a megkülömböztettet és jelzéseit használó vezetőire is vonatkoznak. Lásd tűzóltó és kis-alagút esete. :-))
Nagy erőkkel megérkezvén, de a létra és a járulékos hóbelevánc lehámozódva... :-))
A tandem (ami nem is azz..de rajta maradt), csak egy fontos figyelmet kíván amit meg szoktak szívni az elején a kolléga uraságok. Éspediglen ,amikor tolatsz egy "gödörben" a rampához lefelé.
A két felső csücske horpad,mert összeérhet könnyen ! ,-))
Hűtösnél pedig lenyalható a Thermoking külsős aggregátja.Ma már sűllyesztetek az elhelyezésben, többnyire. Piszkos csúnya látvány az ilyen. De majd elmondják a közelebbi benfektesek.
Hála isten van kitől/kiktől tanulni,személy szerint van "nemzetközis" tapasztalatom (5 évig jártam ki mikrobusszal,valamint fél évet furgonoztam,egy keveset beszélek németül-de szeretném még folytatni a német nyelvtanulást tovább! Tervbe van hogy az "öregemmel" kimegyek 1-2 hétre gyakorolni,mert a sulinál egy kis Mercedesen tanulok, majd az "E" kategóriánál egy tandem pótkocsit fogok húzni........és azért valljuk be nem egy kategória egy nyerges szerelvénnyel(szélesség-magasság-hosszúság,súly,stb.)!:-))
Hatóság és balesetmentes közlekedést kívánok Neked/Nektek!
"Eddig még nem fordúlt elő az éjfél utáni befejezés, de megvan rá az esély."
abszolút úgy érzem te azt gondolod hogy a korong 00-24 óráig érvényes. Ezt felejtsd el. A korong a berakástól érvényes 24 órás idö tartamra. ha reggel 8kor teszed be, másnap reggel 7.59-ig érvényes.
Azt írtad este 20:30kor kezdesz.Akkor tegyél be újat.Azzal lenyomod az esti műszakosokat + utána húzod reggelig a pihenőt,aztán új korong,elviszed a reggeleseket,utána húzod a pihenőt este 20:30-ig,új korong megint és így tovább.
Köszönöm a válaszod,mindenképpen hasznos infók számomra:-)!Ameddig nincs meg a jogsim(várhatóan augusztus),addig érdeklődök a rokonoknál-ismerősöknél és nálatok kinek milyen tapasztalata van a fuvarozó cégekkel. Édesapám is kamionozik(fix munka magyar-osztrák,fix fel és lerakó,"saját" gép,fix pénz,minden hétvége itthon),viszont itt egyenlőre nincs felvétel. Keresztapám belföldön nyomul,egyik barátom a Bábolna Sped-nél van kb. 2 hónapja,eddig jókat hallok tőle a cégről(karbantartott géppark,emberszámba vagy véve stb..),rajtuk kívül is van pár kamionos ismerősöm,viszont nagyon vegyesek a tapasztalataik(mert azért azt valljuk be,nem mindig a főnök vagy az irányító a hülye:-)! ),szóval a fülem nyitva tartom addig is:-))!
Köszönöm Neked még egyszer a hasznos infókat!:-)
Hatóság és balesetmentes közlekedést kívánok Nektek!
Eddig még nem fordúlt elő az éjfél utáni befejezés, de megvan rá az esély.
Úgy képzeld el a napot, ahogy stancy leírta, csak nem 23-kor van vége a műszaknak, hanem 1-kor. 0-5 óráig be van húzva hátúl a pihenő, utánna vezetés, mikor vége a kanyarnak korong ki, este addig a percig amíg be nem rakom, hátúl ismét be húzva a pihenő, de ez nem 18 körüli, hanem kb 20:30, mert 22-kor végez a du-os műszak, 22:15-kor elindulok haza, és ha valahol lassabban haladok(pl. karambol miatt) akkor nem biztos, hogy 24 előtt véget ér a műszak, és átcsúszhat éjfél utánra, tegyük fel 0:15-ig(azért írtam 1 órát mert könnyebb számolni). Így ezzel a korongon 0 órától, következő nap 0:15-ig van rögzítva tevékenység 24 óra és 15 perc.
Nézzük meg fordítva.Írd le mondjuk egy hetedet,akkor kiderül,hogyan jön ki Neked 25 óra egy korongra,könnyebb lesz segíteni.Mikor teszel be korongot,mikor kezdesz,végzel,mikor cseréled a korongot?
Szia Z. Nagy általánoságban mondhatom, hogy a konténerezés sok-sok kilómétert jelent és igen időnyomásos ágazata ennek a melónak.
Egyhuzamba 10-év felett nyomattam a "műfaj" ezen nemesebbik formáit is. A cégröl csak anyit ismerek, hogy kb 4-5 éve kenik vágják már,...és úgy 4 év óta lehet a nemzetközi szintéren is. Emlékezetem szerint ez terminálokat jelent, kikötők, vagy th. pályaudvarok.
Igyekezz majd ,hogy lezárt legyen a "doboz" és ha teheted ne állj meg egy szakasz alatt ,ha lehetséges. (természetesen a logikusan értendő).
Nekem nem volt gondom ,ami a klumpedlit illeti...(menet közben ugyan is,nem tudok hozzá rakni alapon). ,-))
A konténer számokat kétszer is ellenőrizd le majd ,mielött lecsavarozod és elindulnál.
Nyeregesek zömében és vannak félpótosaik is náluk, így utóbbinál ügyesen a felkonténerezésnél.
Sokszor %-ban adják meg a tartalmat és így is lehet kalibrálni a csúszosabb időkben.
1-2 hét alatt megtanulod "törésmentesen" felvenni a 'büxéket' akár lábról is, tehát nem egy ördöngős kihívás.(kesztyű és zsírosbödön) valamint "szoóvjet finom műszerészeti" szerszámzatod legyen mindig kéznél. Értem ez alatt a másfélkilós kalapácsot is. :-)) Báladrót hiányában elhagyod elöbb utóbb a lábak egyikét, és nem fogják értékelni a közlekedő utitársaink.
Sok sikert a klubunkban és kérdezz inkább háromszor majd mindent.
régen vezettem korongost. már digit van mindenhol.
de.
mivel igazolnod kell 28 napodat., ezért valamikor elkezdted a melót. mondjuk május 1. 00.00h legyen a kezdő.
mivel május 1 ünnep, ezért arra egy üres korong hátuljára kézzel húzol 24 órás azaz 00-24ig, egy pihenőt, ágy szimbólumnál végig egy vonalat. (nem baj ha hullámos :) )
május 2. reggel 5re mész dolgozni. munkakezdés előtt fogsz egy új korongot. Berakás előtt a hátuljára húzol kézzel pihenőt 00.00-05.00.ig. kitöltöd az induló dolgokat, beteszed. Átkapcsolod munkára és vársz 5 percet. ezalatt menetlevél kitöltés, pakolászás, autó átnézés stb.
elindulsz.
Melózol tegyük fel 09.00-ig. pihenőre kapcsolod, és kiveszed a korongod. haza mész. este 18.01-re vissza térsz. fogod a reggel megkezdett korongod és kézzel húzol a hátuljára pihenőt a 09.01-18.02 perces intervallumra.
beteszed a már megkezdett korongot, munkára kacsolod, 5 perc múlva elindulsz. dolgozol este 23-ig. pihenőre kapcsolod, és igy veszed ki a korongod. lezárod az adatokat, és a hátuljára az ágy szimbolulmhoz húzol vonalat. 23.00-tól éjfélig.. majd elmész tentikélni. Másnap reggel 5kor kezdel. és töltögeted a korongot ugyan úgy mint az előző napnál, és a kezdő korong hátuljára 00.00-05.00 ig húzod kézzel a pihenődet.
Arra vigyázz. hogy 9 órás egybe függő pihenő legyen meg egy héten maximum 3x. a másik 2 munkanap minimum 11 órás pihenő kell. Nem kell a pihenőnek éjszakára esnie, csak a 24 órán belül legyen meg egy egybefüggő 9 vagy 11 órás pihenőd. és persze nem 8.55, hanem minimum 9 óra 01 perces vagy 11 óra 01 perces pihenő. Napi munkaidőd úgysem lesz több mint 8 óra, azzal ne foglalkozz.
szombat vasárnap ha nem melozol. péntek esti lezárás idejétől húzni kell korong, (korongokat ) hátulján pihenőt a hétfő reggeli kezdés időpontjáig.
remélem nem hagytam ki semmit.
ha valamit elírtam majd úgyis kijavítanak a többiek.
egy napon lehet kétszer munkát kezdeni (ha közte van minimum 9 órás pihenőd.), a 24 órának és az éjfélnek ehhez semmi köze. a 24 órás intervallumra érvényes egy korong. nem 0 órától 24 óráig.
Busz. 3 műszakosokat hordok. Reggeli műszakváltás-haza, a du-i műszakváltást nem én viszem, az esti megint az enyém, és hazafele mire lerakom őket, necces, hogy átcsúszok éjfélen.
Igen,ez a b terv:-))),igazán az érdekelne hogy aki ennél a cégnél ezt a melót csinálja,mi a véleménye!Valóban rövid fuvarok(4-5 nap),nyilván van amikor beszívsz......ünnepnapok vagy stau vagy le vagy felrakón megcsúszol vagy az autóval van gond stb......1 vagy 2 sofőrös járatok,mennyi a pénz,ilyenekre lennék kíváncsi!:-))