Keresés

Részletes keresés

ViktorMike Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21794

Nem szívesen mondok ellent, de:

1) Már nincsenek kategóriák a motoros repülőgépeknél (sem)

2) A kolléga a vitorla mellé adott TMG (Movit) jogosításról írt. Így én is.

3) Én a fenti jogosítás folyamatosságának a jelenlegi szabályozását idéztem ide (hivatkozva a jogszabály helyére is). A meghosszabbításé már azért sem lehet, mert ahogy a kolléga helyesen mondta, a vitorla szakszó (SPL) és benne a TMG jogosítás, nem jár le. Ugye belátod, hogy ezáltal meghosszabbítani, sőt még megújítani sem kell!

 

+1) ide tudd írni, melyik lejárt jogszabályból idézted a folyamatosság feltételeit - egyébként helyesen?

 

Egyébként kösz' az időutazást, nekem személy szerint tetszett. :)

Előzmény: Pitylogós (21793)
Pitylogós Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21793

Ez a meghosszabbítás feltételrendszere, nem a folyamatosságé.

 

Folyamatosság:

 

2.1.1.9. Folyamatosság: Ha a megszakítás

2.1.1.9.1. motoros és helikopter „A”, „B” és „C” kategóriában:

- 100 repült óráig 1 hónap,

- 300 repült óráig 4 hónapnál nem több,

- 300-1000 repült óra között 6 hónapnál nem több,

- 1000 repült óra fölött 12 hónapnál nem több.

Előzmény: ViktorMike (21792)
ViktorMike Creative Commons License 2017.11.08 0 0 21792

"A movit szakszómat a vitorlázó szakszó kiterjesztéseként csináltam meg, így nem kell megújítanom. "

 

Viszont ahhoz, hogy a "Folyamatosság" is meglegyen (azaz repülhessen is a szakszó birtokában és ne csak a vitrinben mutasson jól) repülni is kell.

Gondolom a kérdés is erre vonatkozott...

 

FCL.140.S LAPL(S) / FCL.230.S SPL – Közelmúltbeli tapasztalatra vonatkozó követelmények

...

b) A motoros vitorlázó repülőgép (TMG). Az LAPL(S) engedélyese csak akkor gyakorolhatja szakszolgálati engedélyei jogosultságait TMG-n, ha:

 1. az előző 24 hónapban TMG-n teljesített:

   i. legalább 12 óra repülési időt parancsnokpilótaként, amely magában foglal 12 felszállást és 12 leszállást; és

   ii. legalább egy óra teljes repülési idővel, oktatóval végrehajtott ismeretfrissítő oktatást.

 2. Amennyiben az LAPL(S)-engedélyes rendelkezik repülőgépekre vonatkozó jogosultságokkal is, az 1. pont követelményei teljesíthetők repülőgépeken is.

c) Az az LAPL(S)-engedélyes, aki nem felel meg az a) vagy a b) bekezdés követelményeinek, szakszolgálati engedélyével kapcsolatos jogosultságai további gyakorlása előtt köteles:

 1. részt venni egy vizsgáztató által végzett készség-ellenőrzésen szükség szerint vitorlázó repülőgépen vagy TMG-n; vagy

 2. teljesíteni a hátralévő repülési időt, illetve felszállásokat és leszállásokat kétkormányos vagy egyedülrepülések során oktató felügyelete mellett az a) vagy a b) bekezdés követelményeinek való megfelelés érdekében.

Előzmény: Herr_Flick (21791)
Herr_Flick Creative Commons License 2017.11.07 0 0 21791

Szia, 

 

jelenleg 14-20e között lehet Falke-t bérelni üzemanyaggal együtt.

15e a motor idő és 5e a sárkányidő, ahol én repülök.

 

A movit szakszómat a vitorlázó szakszó kiterjesztéseként csináltam meg, így nem kell megújítanom. 

Pilóta93 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 21790

Sziasztok!

Én is a movit képzési lehetőségekről szeretnék érdeklődni. Mi a különbség a 30 órás (LAPL) és a 45 órás (PPL) képzés között? A képzés díja 22-25 ezer forintra jön ki óránként. A képzés után mennyi lesz az óradíj? Ezen az oldalon 15-18 ezer Ft-ot írnak egy órára és 4-9 ezret álló motorral. (http://hobbipilota.blog.hu/2014/09/07/egymotoros_vagy_movit)  Oktatásra 17-22 ezret ír, de én 22 ezertől találtam (Kék Ég), így gondolom szakszó után is a felső határtól (18e Ft) kezdődnek ma az óradíjak. A képzés után mennyit kell minimum repülni évente hogy megmaradjon a szakszó? (Nem ez az elsődleges célom, de kerülhetek olyan helyzetbe, hogy nem tudom finanszírozni a repüléseket).

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: RNZoli (21779)
Avant1 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 21789

Szia, régebbi német nyelvű van nekem (abban még nincs benne a vne korlát)

továbbá

- részletes műszaki leírás (kisebb javítások módja, stb.)

- poláris

- EASA dok

stb.

Keress privátban. 

 

Előzmény: Herr_Flick (21788)
Herr_Flick Creative Commons License 2017.09.20 0 0 21788

Sziasztok,

 

SZD-24 Fóka 4-hez keresek légiüzemeltetési utasítást.

 

Köszönöm!

Alfa Papa Creative Commons License 2017.05.21 0 0 21787

Rádörzsölősen öntapadós :)

 

Fekete és fehér van csak.

Előzmény: Pitylogós (21785)
BJani Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21786

Köszi, írtam!

Előzmény: Pitylogós (21784)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21785

Rádörzsölős vagy öntapadós? Szürke esetleg?

Előzmény: Alfa Papa (21782)
Pitylogós Creative Commons License 2017.05.19 0 0 21784

Írj!

 

danby kuki frimél ponthu

 

Nálunk Pipishegyen azon a héten szinte biztos lesz üzem ha van aki repüljön :) én biztosan, mert direkt erre vettem ki szabit (szerda kivételével)

Előzmény: BJani (21783)
BJani Creative Commons License 2017.05.17 0 0 21783

Sziasztok!

 

Tudom, hogy nem nagy ennek a topicnak az olvasottsága, de hátha...

 

Keresek olyan vidéki repteret, ahol június 5-9. között van lehetőség hétköznapi vitorlázórepülésre. Van valahol szervezett üzem erre az időtartamra? A szatymazi lehetőség már betelt... :(

 

Köszi,

Jani

 

Alfa Papa Creative Commons License 2017.04.24 0 0 21782

Sziasztok!

 

Vannak ilyen matricák, ha valakit érdekel... :-)

Fekete és fehér színben is

 

http://www.vatera.hu/vitorlazo-repulos-matrica-autora-2466785243.html

Trog_Air Creative Commons License 2017.04.23 0 1 21781

Azt vagod, hogy mit jelent ez a 3 betu: ATO ?

Előzmény: Vgyuri1946 (21778)
"Holló" Creative Commons License 2017.04.23 0 0 21780

Sziasztok!

 

Keresek egy SeeYou/Colibri/PC gurut.

A Win 10-en futó SeeYou nem talál kapcsolatot a Colobri-vel.

 

e-mail-en, telefonon elértek.

 

Köszönöm!

 

Üdv, Nagy Tibor

RNZoli Creative Commons License 2017.04.21 0 0 21779

Flyteam (Tököl), Fly-Coop (Budaörs), Kék Ég (Budakeszi). 

Előzmény: akosbitto (21777)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.21 -1 0 21778

Sok magán movittulajdonos van, akinek megvan a szükséges képzettsége, vizsgája, aki vállal fel magántanítványokat  klubtól függetlenül is. Megtanít repülni és keres neked olyan helyet, ahol lebonyolítják a vizsgádat. Persze megnyugtatóbb, ha az egész képzésért egy megfogható szervezet vállalja a felelősséget, csak ez valamelyest csökkenti a lehetőségeket.

Előzmény: akosbitto (21777)
akosbitto Creative Commons License 2017.04.21 0 0 21777

Köszönöm a válaszokat! Igen, a movit is benne van a pakliban, ahogy nézem azért ott kötetlenebb mind a tanfolyam, mind a gyakorlat elvégzése. Bár movit-képzést meglehetősen kevés helyen találok Budapesten, talán egyedül a Flyteam csinál ilyesmit.

RNZoli Creative Commons License 2017.04.18 0 0 21776

Ez nem tanul.a más hibájából stb.

 

Sebaj, majd elmondja neki az oktatója amit tudni kell mások hibáiról, nem kell feltétlenül tétlenül várni a mások hibájából való tanulás lehetőségét :)

Előzmény: Vgyuri1946 (21775)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.17 0 0 21775

Nem minden önköltségesen, egyéni menetrendben képzett pilóta ''úripilóta''. Én azt sorolom ide, aki elvárja,  (mert kifizeti) hogy mire kiér, a gépet a feneke alá tolják, leszállás után.meg elhúz. Ez nem tanul.a más hibájából stb.

Előzmény: Trog_Air (21772)
RNZoli Creative Commons License 2017.04.17 0 0 21774

Ha kevés szabadidőd van, akkor inkább movit (motoros-vitorlázó) képzést célozz meg.  Mivel a saját beépített motorjával fel tud szállni és a szárnyvégeket is megtartják a mankókerekek, ezért sokkal jobban igazítható a képzés a szabadidőd alakulásához. Ehhez nem kell semmi más, csak a gép és az oktató (meg persze hangárkulcs, benzin, és elfogadható időjárás, azaz semmi eső és mérsékelt szél) 

Előzmény: akosbitto (21769)
Trog_Air Creative Commons License 2017.04.16 0 0 21773

Szia!

 

A legtobb klubbal meg lehet allapodni egyeni tanrenddel is. Az a helyzet, hogy az elmelet azert van osszel, hogy tavaszra ezt megtanuld, es ott legyen az egesz nyar, hogy megtanuld alkalmazni a gyakorlatban. (Vagyis hogy kirepulj egyedul.) Altalaban a klubok a biztositast szezonra kotik (kiveve 1-2 helyen, ahol talan a ketkormanyosokra kotnek evest), szoval nem art mindig kint lenni :)

 

Masreszt ez egy csapatsport (elvileg), hiszen a repulogep magatol nem keveredik a levegobe. Ezert kell meg par ember, aki csorlot kezel, kotelet huz, repvezkedik, idot mer, stb. stb. Az emberek meg jellemzoen hetvegen ernek ra. Ha viszont vontatasbol csinalod a kikepzest, akkor nem kell mas, csak egy vontatogep (meg pilota) egy oktato, meg valaki, aki tartja a szarnyveget. Igy meg egyszerubb leszervezni, mert csak fel kell hivnod az oktatot, a vontatopilotat, valakit meg csak elkapsz a repteren a szarnyvegre. :)

 

Ez is jarhato ut, hatranya, hogy kisse dragabb, leven a motorosgep idejet is ki kell fizetni. Viszont kevesebb felszallasbol is megvagy (nem emlekszem pontosan, talan a csorlorendszeru kikepzes felszallasszamainak 60%-a is eleg vontatasbol... passz, regen vitorlaztam.)

 

Szoval meg lehet mindent oldani, csak ki kell menj a repterre, es beszelj valami kompetens emberkevel.

 

Hajra! :)

 

Előzmény: akosbitto (21769)
Trog_Air Creative Commons License 2017.04.16 0 0 21772

Ezen logika menten haladva minden "uripilota" potencialisan veszelyes, leven nem "toszgalta" a gepeket.

 

Csak, hogy tudd: manapsag a pilotak 60-70%-a te megfogalmazasod szerint "uripilota"-kent kepzodik.

 

 

Előzmény: Vgyuri1946 (21770)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 21771
Ez fokozottan érvéyes a vitorlázórepülésre, ahol nincs két egyforma repülés.
Előzmény: Vgyuri1946 (21770)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 21770
A legtöbb klubban, repülőiskolában van önköltséges "úripilóta" képzés, de nem igazán szeretik, mert amíg kint vagy a reptéren, a kötelező tananyagon felül is ragad rád valami, a más hülyeségéből is tanulsz. Jobb, ha nem a feneked alá tolják a gépet a megállapodott időben, hanem te is toszgálod egy kicsit.
Előzmény: akosbitto (21769)
akosbitto Creative Commons License 2017.04.10 0 0 21769

Sziasztok!

Kezdek játszadozni a vitorlázórepülés, pontosabban egy pilótatanfolyam gondolatával, bár tudom, hogy ezeket jellemzően ősszel indítják. A legtöbb helyen azt olvastam, hogy azért maga a vitorlázás egész hétvégés és egész napos elfoglaltság, viszont a munkám miatt nem mindig tudom megoldani, hogy egész napokra kint legyek a repülőtéren. Valóban ilyen szigorú kötöttségeket jelent, ha az ember vitorlázórepülőt szeretne vezetni?

"Holló" Creative Commons License 2017.04.05 0 0 21768

D1255 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 21767

Mentoernyo hajtogatasban mi most a friss allapot? ATL 88/90-et kellene megszelloztetni.

evora Creative Commons License 2017.02.06 0 0 21766

Talán egy Spitfire-ből származik, a lengyelek azt repülték a RAF-nál. A Spitfire-ek elég sok konfigurációban és változatban léteztek, amelyeknek a balansza is eltérő volt, ezekkel a súlyokkal lehetett a pilóta "ízlésének" megfelelően beállítani a gépet. 

Előzmény: Luckylaci (21765)
Luckylaci Creative Commons License 2017.02.06 0 0 21765

Sziasztok Repülők és nem repülők!

 

Segítséget kérnék, ha van itt valaki aki tudna válaszolni, örömmel venném! Veteránosként a kezembe került egy érdekes tárgy....anyaga, valamilyen ólom, ón, vagy ezek valamilyen ötvözete, de az ólomtól keményebb. (Tehát nem puha, szürke és nem rozsdásodik! :-) Mérete 470 mm X 230 mm, vastagsága 45 mm.Súlya kb. 20 kg. Beleöntve : RAF POLSKA   H20 felirat.   Gondolom, a RAF az a Royale Air Force, azaz a királyi légierő rövidítése.

Utána olvasgatva, arra a következtetésre jutottam, hogy ez a katonai vitorlázó repülésnél használatos, a pilóta és a navigátor ülés aljába rejtett balansz súly lehet, de erről senki sem tudott sem pontos, sem kielégítő választ adni! Hátha itt akad egy szakértője a témának.....A segítséget előre is köszönöm,mellékelek két képet, üdv: Lucius 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!