Eben tévedsz, kb 10 éven keresztül használta, azért kapta a "nyüszöge" nevet, mert behallatszott a rádiózásába a varióm hangja: Persze lehet, hogy rákötötte a kompenzált "total" statikusra és akkor úgy működhetett ahogy kell!
...mivel csak a nyomásváltozást figyelte és ráadásul még érzékeny is volt, így minden apró belehúzásra hisztérikusan jelezhetett, ezért gondolom az történt vele ami egy versenyhelyzetben hibásan működő eszközzel történik: a második, vagy harmadik hibás jelzés után repült a gépből sűrű anyázások közepette...
Hátha valakit érdekel, elmesélem, hogy lett Pista "Nyüszöge"!
60-as évek végén fiatal tejesítményrepülőként és villamosmérnökként kezembe került egy NDK repülős újság cikke az akusztikus variométerről. Gondoltam, ilyet én is tudok csinálni, vettem egy termoszt és beleraktam két termisztort egy üvegcsőbe, másik vége nyitva a statikus nyomás felé. Egy rossz zsebrádióba beépítettem az akusztikus rész elektronikáját és kész. Roppant érzékeny volt, a fel-le karlengetést szépen jelezte. Így a gépben a huzi nyomira is "nyüszögött"! Persze totálra akartam kötni,de ahhoz már engedély kellett volna. Pista klubtársam volt, megtetszett neki és kölcsönkérte egy versenyre, hogy kipróbálja, Aztán soha többé nem adta vissza, ma sem tudom mi lett a sorsa Magyarország első akusztikus variójának!
Igen, de ez most hogy jön ide? A vízballaszt (és nem fixen rögzített ballasztsúly) annyira tipikusan a vitorlázó teljesítményrepüléshez tartozik, hogy az eredeti kérdéshez semmi köze. Továbbra is fenntartom, hogy a (vitorlázó teljesítményrepülést kivéve) repülésben nem használnak ballasztokat, csak trimmelő súlyokat a súlypont beállítására.
Vasárnap repültünk HHH-ről ernyővel. Velencei-tó előtt találkoztam egy furcsa, pici vitorlával. Szélesnek látszott az orra, talán egymás melletti üléses lehet.
Kedves Pilóták,Tudtok Magyarországon olyan vitorlázó repülő klubról, ahol becsületes munkával (és költségtérítéssel), repülni is lehet, de nem csak KA-7-el, nem is KA-8-al, hanem jobb teljesítmény repülővel is?
Kis tapasztalatom van már, és azt látom, hogy akinek nincs saját gépe, eléggé korlátozottak a lehetőségei. Sokan vannak kevés gépre, a jobb repülők vezetésére, meg esély sincsen, hiszen a régi tapasztalt pilóták és oktatók használják azokat, versenyzésre kisajátítva. Maximum idővel típus repülés jöhet szóba, de igazi repülés nem.