Köszönöm a válaszokat! Igen, a movit is benne van a pakliban, ahogy nézem azért ott kötetlenebb mind a tanfolyam, mind a gyakorlat elvégzése. Bár movit-képzést meglehetősen kevés helyen találok Budapesten, talán egyedül a Flyteam csinál ilyesmit.
Sebaj, majd elmondja neki az oktatója amit tudni kell mások hibáiról, nem kell feltétlenül tétlenül várni a mások hibájából való tanulás lehetőségét :)
Nem minden önköltségesen, egyéni menetrendben képzett pilóta ''úripilóta''. Én azt sorolom ide, aki elvárja, (mert kifizeti) hogy mire kiér, a gépet a feneke alá tolják, leszállás után.meg elhúz. Ez nem tanul.a más hibájából stb.
Ha kevés szabadidőd van, akkor inkább movit (motoros-vitorlázó) képzést célozz meg. Mivel a saját beépített motorjával fel tud szállni és a szárnyvégeket is megtartják a mankókerekek, ezért sokkal jobban igazítható a képzés a szabadidőd alakulásához. Ehhez nem kell semmi más, csak a gép és az oktató (meg persze hangárkulcs, benzin, és elfogadható időjárás, azaz semmi eső és mérsékelt szél)
A legtobb klubbal meg lehet allapodni egyeni tanrenddel is. Az a helyzet, hogy az elmelet azert van osszel, hogy tavaszra ezt megtanuld, es ott legyen az egesz nyar, hogy megtanuld alkalmazni a gyakorlatban. (Vagyis hogy kirepulj egyedul.) Altalaban a klubok a biztositast szezonra kotik (kiveve 1-2 helyen, ahol talan a ketkormanyosokra kotnek evest), szoval nem art mindig kint lenni :)
Masreszt ez egy csapatsport (elvileg), hiszen a repulogep magatol nem keveredik a levegobe. Ezert kell meg par ember, aki csorlot kezel, kotelet huz, repvezkedik, idot mer, stb. stb. Az emberek meg jellemzoen hetvegen ernek ra. Ha viszont vontatasbol csinalod a kikepzest, akkor nem kell mas, csak egy vontatogep (meg pilota) egy oktato, meg valaki, aki tartja a szarnyveget. Igy meg egyszerubb leszervezni, mert csak fel kell hivnod az oktatot, a vontatopilotat, valakit meg csak elkapsz a repteren a szarnyvegre. :)
Ez is jarhato ut, hatranya, hogy kisse dragabb, leven a motorosgep idejet is ki kell fizetni. Viszont kevesebb felszallasbol is megvagy (nem emlekszem pontosan, talan a csorlorendszeru kikepzes felszallasszamainak 60%-a is eleg vontatasbol... passz, regen vitorlaztam.)
Szoval meg lehet mindent oldani, csak ki kell menj a repterre, es beszelj valami kompetens emberkevel.
A legtöbb klubban, repülőiskolában van önköltséges "úripilóta" képzés, de nem igazán szeretik, mert amíg kint vagy a reptéren, a kötelező tananyagon felül is ragad rád valami, a más hülyeségéből is tanulsz. Jobb, ha nem a feneked alá tolják a gépet a megállapodott időben, hanem te is toszgálod egy kicsit.
Kezdek játszadozni a vitorlázórepülés, pontosabban egy pilótatanfolyam gondolatával, bár tudom, hogy ezeket jellemzően ősszel indítják. A legtöbb helyen azt olvastam, hogy azért maga a vitorlázás egész hétvégés és egész napos elfoglaltság, viszont a munkám miatt nem mindig tudom megoldani, hogy egész napokra kint legyek a repülőtéren. Valóban ilyen szigorú kötöttségeket jelent, ha az ember vitorlázórepülőt szeretne vezetni?
Talán egy Spitfire-ből származik, a lengyelek azt repülték a RAF-nál. A Spitfire-ek elég sok konfigurációban és változatban léteztek, amelyeknek a balansza is eltérő volt, ezekkel a súlyokkal lehetett a pilóta "ízlésének" megfelelően beállítani a gépet.
Segítséget kérnék, ha van itt valaki aki tudna válaszolni, örömmel venném! Veteránosként a kezembe került egy érdekes tárgy....anyaga, valamilyen ólom, ón, vagy ezek valamilyen ötvözete, de az ólomtól keményebb. (Tehát nem puha, szürke és nem rozsdásodik! :-) Mérete 470 mm X 230 mm, vastagsága 45 mm.Súlya kb. 20 kg. Beleöntve : RAF POLSKA H20 felirat. Gondolom, a RAF az a Royale Air Force, azaz a királyi légierő rövidítése.
Utána olvasgatva, arra a következtetésre jutottam, hogy ez a katonai vitorlázó repülésnél használatos, a pilóta és a navigátor ülés aljába rejtett balansz súly lehet, de erről senki sem tudott sem pontos, sem kielégítő választ adni! Hátha itt akad egy szakértője a témának.....A segítséget előre is köszönöm,mellékelek két képet, üdv: Lucius
Szakszó kell hozzá, tehát minden hatósági elméleti és gyakorlati vizsgát meg kell csinálni.
Egy szezon alatt akkor fér bele, ha minden hétvégén mindkét nap ott vagy, tehetséged/érzéked is van hozzá, és félretúrsz minden más növendéket magad elől.
Sziasztok! Egy elméleti kérdésem volna, ami tudom, hogy sokösszetevős, de ha hozzávetőlegesen tudtok nekem rá válaszolni, azt nagyon megköszönném. Szeretném elkezdeni a vitorlázórepülést, nagyjából minél hamarabb. A kérdésem az lenne, hogy nagyjából mennyi idő alatt lehet eljutni odáig, hogy utast is vihessek magammal? (ha feltesszük, hogy rendesen tudok haladni a tanulással-vizsgákkal-repüléssel) Milyen vizsgákra van ehhez szükség? Lehet, hogy hülyeségnek hangzik, de ez most egy fontos kérdés, amit szeretnék tudni. Köszönöm!
Simonyi Tamáshoz (ex-Horizont) keresnék elérhetőséget (email, telefon) privátba az adatlapomon megadott email címre, vagy kérném, hogy az adott email címen vegye fel velem a kapcsolatot. Gonzó szeretne vele kapcsolatba lépni.
Amúgy nem repült át a Dunán, nem ment be a CTR-be, a TMA-knak meg van 600 méteren alja, tehát némi üggyelbajjal el lehet alatta kavirnyálni. Talán még transzponder nélkül is beengednek, ha biztos rádiókapcsolatod van- pl. Budaörssel. Főleg Condorban :-)
Sziasztok! Néhány kérdésem lenne, lehet egy részük hülyeség, de nézzétek el nekem, ez még egy teljesen új világ számomra, most ismerkedek vele. Jelenleg egyetemi tanulmányaimat folytatom, és két év múlva szeretnék a BME vagy Nyíregyháza posztgraduális képzéseinek keretein belül nagygépes pilóta lenni. Ám addig, amíg ez az idő nem jön el, úgy döntöttem, hogy kipróbálom a vitorlázás, hiszen anyagilag ez az a repülési forma, ami elérhető most számomra. Ha minden jól megy, két hét múlve kezdem a tanfolyamot. Erről nagyjából minden információt megkaptam, ami szükséges. A kérdésem az volna, hogy a vitorlázórepülőben eltöltött idő beleszámíthat-e abba a 300/500 órába, amelyeket a légitársaságok kérnek a frissen végzet kadétoktól, vagy csak motoros repülőn lehet órát gyűjteni? A vizsgázás menete, a B-vizsga az tudom hogy működik, de mikor jön el az idő, amikor önállóan kimehet egy vitorlázó repülő pilóta a reptérre, és felszállhat? Gondolom ehhez kell a szakszolgálati engedély. Azt hogy lehet megszerezni? Igazából első körben ennyi kérdésem volna, tényleg nézzétek el, ha nagyon alapvető dolgokat kérdezek, esetleg baromságot beszélek. Előre is köszönöm a választ!