Teszt: Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - 2015.

Juke, én vagyok az apád!

Micsoda? Dehát ez egy Renault. Persze, ami egy Qashqai. Vagy a Nissan egy Kadjar? Tulajdonképpen teljesen mindegy, mi volt előbb. Ez itt a tyúk és a tojás is egyben. És vadiúj.

Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
webinas Creative Commons License 3 órája 0 0 6532

 

Sziasztok!

 

Szedte már ki valaki a műszerfalat? Nagy macera?

Át kellene néznem a kábelezést, de tököm már tele van azokkal a mutatványokkal, amivel bármihez hozzá lehet férni a vitoban. Nem vagyok én gumi ember.

 

Szereztem tempomat kapcsolót, betettem, aktiválva lett, működik (már mint a kapcsoló (a computer szerint)) természetesen maga az automatika nem :-(

Kicseréltem a féklámpa kapcsolót és a kuplung kapcsolót is. (Nem részletezem, hasonló mutatvány mint a pollen szűrő cseréje)

Nagy reménnyel próbáltam ki, de továbbra sem működik.

Ezért gondoltam, hogy át kellene nézni a vezetékeket, hátha...

 

Esetleg ha valakinek lenne ötlete, hogy mit vizsgáljak még, hálás lennék!

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 5 órája 0 0 6531

Olyan is van az autóban?!? :-)

 

Viccen kívül, így százötvenezer felé semmi baja. Egy jó minőségű csapágy - szakszerű beszerelés után, nem túlhúzva, lötyögve hagyva - rengeteget ki kell bírjon. Hacsak nem valami vad ET számú felnivel, nem megfelelő helyen van terhelve...

Febi csapágy? Olyan csapággyártót még nem hallottam. FAG- t már nemegyszer ;-)

Előzmény: kékled (6530)
kékled Creative Commons License 17 órája 0 0 6530

Sziasztok.

Érdekelne, ki milyen első kerékagy csapágyat használ, ami tovább bírja, mint fél év...?

kb fél éve cseréltem, febit vettem, megszólalt a napokban

kösszönöm.

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 1 napja 0 0 6529

Az egyes hengeren sok a résolaj, és még ki is fúj??? :-))

Normálisabb Mercedes szerelőknél van felújított, és garit is vállalnak rá... gazdaságosabb nekik fizetni érte pár ezreressel többet, és akkor az tuti. Szerintem.

Előzmény: Wezzzzér (6528)
Wezzzzér Creative Commons License 1 napja 0 0 6528

Mercedes Vito (2000) 112 CDI-hez keresek felújított porlasztót, tudd valaki ilyet?

BrandV Creative Commons License 2 napja 0 0 6527

Sziasztok. Segítségeteket kérem.

 

Nemrég lett meg használt vito 120-as automata változatú kisbuszom. Vásárlás után hajtottam 600km-et nem volt olaj lámpa jelzés. Szervizbe vittem vásárlás utáni motor olaj, sebeségváltó olaj és szürők cseréjére. A szerviz után nagyobb utazás követően 1000 km után kigyúlt az olaj jelző lámpa, félre álltunk és megnéztük az olaj szintet ami minimumon mutatott. A legközelebbi kúton vettünk bele olajat, (1 liter 5w-40) míg odafele tartva észére vettük 120 kmh sebesség alatt elaludt a jelzés.

Nem csepeg vagy szivárog máshol az olaj hiába kerestük, hütő folyadékba se vettük észre szennyeződést. Fehér szalvétát tartva a kipufogó csőhöz 4000ezres fordulatig gázolgatva tiszta fehér makulátlan maradt a szalvéta, nincs korom. Tovább haladva 300 km után ismét kigyult, majd további 1 liter olajat öntöttem bele ismét elaludt a jelzés. Jelenleg 1800 kilométer után célba értve 2 liter olajat utántöltve lehült motornál megnéztem a szintet és háromnegyed az állása a minimum és maximum között.

 

Ez normális vagy mit kellene tennem. Köszönöm előre is! Üdv

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.08.25 0 0 6526

Köszi, rá nem jöttem volna. :-)

Sajna nekem kiesik, mert beköltöztettem oda egy "lakót"...

Előzmény: kékled (6525)
kékled Creative Commons License 2015.08.25 0 0 6525

padlóra, a gyári ülésrögzítő pontokba stimmel...

 

Előzmény: kékled (6524)
kékled Creative Commons License 2015.08.25 0 0 6524

V osztály, ülés alá.

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6523)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.08.25 0 0 6523

El nem tudom képzelni, hogy ez hova való, hova lehet beszerelni... 

Előzmény: kékled (6522)
kékled Creative Commons License 2015.08.25 0 0 6522

széf eladó.

25eft

RÉMES Creative Commons License 2015.08.16 0 0 6521

Csak azért mondom, mert a tempomatosnál ha nyomod a féket, nincs gázreakció. A féklámpa kapcsoló 2 körös. Egy záró a lámpának, egy bontó az ECU-nak. 

 

Csak tipp volt, mielőtt gázpedált cserélnétek huszon ezerért. 

Előzmény: Andris112cdi (6520)
Andris112cdi Creative Commons License 2015.08.15 0 0 6520

Szia! Nincs tempomatom a féklámpakapcsolót megnézem bár nem értem mi köze ehhez. Na mindegy ha rájövök megmondom mi a hiba.

Bennelux Creative Commons License 2015.08.15 0 0 6519

Szia!  Köszönöm az infót, megnézem.

 

 

"Csak azt nem értem, hogy a második mitől ékszíjtárcsa? Elírta?"

 

Gondolom azért, mert a hosszbordásnál a bordák egyenként is ék alakúak ( 6 db kis ékszíj, közös hátoldallal...).

 

Előzmény: webinas (6506)
RÉMES Creative Commons License 2015.08.15 0 0 6518

Van tempomatod?

 

Esetleg a kuplungpedál-jeladót nézném meg a pedál fölött.

 

Nekem a féklámpa kapcsoló szarakodott régebben, de akkor nem működött a tempomat.

 

Próbáld azt, hogy ha megint nem megy 5.ben, akkor csak megpöckölöd a kuplung pedált. Hátha.

 

T

Előzmény: Andris112cdi (6517)
Andris112cdi Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6517

Sziasztok! Valaki találkozott már azzal a hibajelenséggel, hogy csorog  szépen 5.ben 1500-as fordulaton és hiába tapossa a gázt nem történik semmi, viszont amikor visszatértem 4.be rögtön megindult. Ilyesztő volt ahogy taposgattam a gázt és semmi. Ha valaki tud  valami  okosat akkor légyszíves jelezze.

 Köszi.

webinas Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6516

Sziasztok!

 

Nyomás érzékelőhöz menő gumi cső volt majdnem leesve.

Ma megint megnéztem és ahogy megfogtam, a kezembe is maradt. Visszanyomtam rendesen, és MŰKÖDIK!!!!

A guta kerülget. Hogy a bánatba lehet ilyen felületes egy szerelő?

Kb. egy hónapja vittem olaj meg szűrő cserére + egy kis futómű, és így rakták össze. Hiányzik egy bilincs meg két csavar is.

Hétfőn visszamegyek és lebaszom a főnököt!

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6515

"A merci lassan 5 éve van nálam. 3 üveget törtem össze rajta."

 

Hát ne törd rajta össze, dobd inkább a szemetesbe. :-D

Előzmény: RÉMES (6514)
RÉMES Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6514

Erre mondtam,hogy a maga a turbó ritkán áll meg. :-)  Jó kis autó ez, csak nem szereti a trehányságot. 

 

( nekem meg van egy 27éves " veteránom". Az összes üvege eredeti, ezekkel hoztuk ki a merkurból. A merci lassan 5 éve van nálam. 3 üveget törtem össze rajta. ).    :-)

Előzmény: webinas (6513)
webinas Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6513

Szia!

 

31 éve vezetek, soha nem volt balesetem (egy-két apró kocc) amikor 8 éve megvettem ezt a 110CDi Vitót, első héten leamortizáltam az elejét kissé. Rászaladtam egy vonóhorogra blokkolásgátló híján autópályán. :-(

 

Miután megcsinálták, minden évben 1-2 alkalommal leállt a turbó. Ebből egy alkalom volt csak amikor valami szelep biz-basz adta meg magát.

Mindig valamelyik cső lecsúszott, mert nem volt meghúzva a bilincs, hol kiszakadt a cső. Egyszer az intercoolernél is ledobta a csövet egy hatalmas durranás kíséretében az autópályán. Azt hittem a motor robbant fel. Na, akkor 10km/h sebességgel araszoltam haza Bicskétől újpestig. De hazavitt.

Lényeg, hogy sosem magával a turbóval volt problémám, hanem valamelyik járulékos alkatrésszel, a trehány összeszerelés miatt.

 

Ha hazaérek megnézem azt a kapcsolót is.

 

Előzmény: RÉMES (6511)
RÉMES Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6512

...tohonya...

Előzmény: RÉMES (6511)
RÉMES Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6511

Esetleg ha CDI-d van ( feltételezem, mert megtaláltad a vékony csövet )húzd le az elektromos csatiját is. ( a 3 vezetékeset).

Nekem szimpla kontakthibám volt, tohony lett az autó, és nem pörgött 3000 ford/ perc fölé menet közben sem.

 

Turbót még ritkán hallottam hogy megállt volna, annak hangja van, meg előjele is.

Persze bármi lehet, de hogy egyik pillanatról a másikra beálljon a tengelye mint a szög, arra kicsi az esély.

 

Nézd meg azt a szívócső nyomás érzékelőt.

 

Le is veheted, nézd meg a lukat is.

 

 

Előzmény: webinas (6510)
webinas Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6510

Szia!

 

Megnéztem, az jó sajnos.

Előzmény: stefan67 (6509)
stefan67 Creative Commons License 2015.08.14 0 0 6509

Szia!

Ez esetben nálam az volt a probléma hogy elolajosodás miatt lecsúszott egy cső. Ez a motortérben a bal felén a homlokfalra erősített turbóérzékelő és a vastag műanyag levegőcső( ami keresztbe megy fent) között van. Kb 8mm átmérőjű és talán 20 cm hosszú lehet. Az érzékelőre 3 vezeték megy. Az én csövem  úgy el volt öregedve hogy hiába tettem vissza a helyére, néhány km után megint lecsúszott. Egy darab üzemanyagcső megoldotta a gondomat...

Ez is csak egy lehetőség, de érdemes megnézni...

Stefan

Előzmény: webinas (6508)
webinas Creative Commons License 2015.08.13 0 0 6508

Sziasztok!

 

Minden előjel nélkül megállt a turbóm. Menni megy a járgány, csak öregesen.

Észre sem vettem, csak oda akartam lépni neki kissé, aztán csak beintett.

Ezt már eljátszotta egyszer-kétszer mindig valami csőprobléma volt. Lecsúszott kiszakadt.

Most néhány napig biztosan nem tudom szerelőhöz vinni, viszont használnom kellene.

 

Elmondaná valaki, hogy melyik csövet kellene megnéznem, és az hol van?

Szempillámat rezegtetem bőszen, hátha valaki megszán egy kis segítséggel...

 

Köszi előre is!

peter820107 Creative Commons License 2015.08.13 0 0 6507

Sziasztok! 

Van egy új ülésfoglaltság emulátorom eladó!

14250 Ft-ért vettem! Kinek mit ér meg?

Péter 

webinas Creative Commons License 2015.08.12 0 0 6506

Szia!

 

Bárdiautó álmoskönyve szerint kétféle van bele:

 

Szabadonfutó szíjtárcsával 110A potom 60E-ért felújított

Hosszbordás ékszíjtárcsával 90A 30E-ért felújított.

 

Mindkettő 6 bordás a tárcsa.

Csak azt nem értem, hogy a második mitől ékszíjtárcsa? Elírta?

 

 

Előzmény: Bennelux (6502)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.08.12 0 0 6505

Ööö... a "Van" az amperban kifejezve mennyi?

(Nem az volt a kérdés, hogy elednád- e a bontott generátorodat, hanem...) :-D

Előzmény: Süleyman (6504)
Süleyman Creative Commons License 2015.08.11 0 0 6504

Van, 20/9220 598

Előzmény: Bennelux (6502)
laszlo1220 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 6503

Rosszul is esett!!!((::

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!