egy ismerősömnek volt hasonló gondja sprinterrel. Tiltott az elektronika, kiolvasva az a hiba volt, hogy szenzorok áramköre alacsony feszültség. Rémérve több szenzornál is, jelen volt az 5 volt. A hiba nem volt törölhető. Aztán járó motornál élőadatokat figyelve tűnt fel, hogy a szivócső nyomás (turbónyomás) értéke légköri nyomás alatti értéket mutatott tehát vákumot, még felpörgetett motornál is, pedig turbónyomás volt. (keményedett a turbócső). Kicserélték a turbónyomás érzékelőt és megoldódott a hiba, a hibakód is törölhető lett.
Azért mondjuk hogy magas fordulaton mert elvittük az autót alvázmosásra illetve motorblokk mosásra. Amíg alacsony fordulatszámon járt nem csepegett alul. Elmentünk nyaralni 2 autóval, és aki mögöttünk jött szólt hogy amikor előzünk beteríti az ő autóját az olaj. Hazajöttünk ismét mosás figyeltük hol csepeghet de nem láttunk semmit. Kimentünk vele autópályára és utána ismét olajos volt mindenhol. Pontosan ez a probléma hogy nem állandó csepegésről van szó így nem látjuk honnan jön.
Üdv mindenkinek! Sokat olvasom a fórumot de még hasonló hibát nem nagyon olvastam másnál! Van egy 2001-es 112 Cdi vito-nk. Olajfolyást vettünk észre rajta, de csak 2500-as fordulatszám felett csinálja. Ez alatt semmi olajcsepp semmi nem történik. Autópályán mentünk vele és magasabb fordulatszámnál ömlik az olaj valahol. Többször néztük már de nem tudunk rájönni hogy hol folyhat.
Csak hangosan gondolkodom: ha nincs elég pörc, akkor teljesen felesleges cserélgetni azokat az alkatrészeket, amik nem kapnak elég pörcöt. Inkább ott kellene keresgélni, ahonnan a ménkű jön... ECU, kábelezés, csatlakozók, ilyesmi. Szerintem.
Hello. Egy 2006-os Mercedes benz vitom van és most igencsak nagy gondom adódott vele. A szervízben sem tudták megállapítani pontosan mi lehet a baj. A légtömegmérő A áramköre nem kap elég áramot! Ezt írja a teszt. A motor 3200 körül tilt és ott vége! Most kapott új légtömegmérőt és egy új tulnyomásos szelepet de ugyanaz az a probléma. Tudna valaki erről valamit? Vagy esetleg tippet adni?
Sziasztok! Voltam az elmúlt közel 2 hétben több szerelőnél is, de úgy érzem mindenhol csak lehúzni próbálnak a lehető legjobban. Esetleg nem tudnátok ajánlani olyan helyet, ahol nem az átverés az első számú cél, hanem a korrekt munka? Az csak a hab lenne a tortán, ha már nem azzal kezdenének a telefonban is, hogy "fujj, a Vito az szar, nem lett volna olyan szemetet venni". Sajnos az időm fogy, már vissza kellett volna mennem vele egy másik országba, de kiderült, az előző szerelő odadrótozgatással oldotta meg a kézifék rögzítését... Remélem tudtok ajánlani valakit, akinek van is némi típusismerete és becsületesen áll hozzá a javításhoz. Én már egyre jobban kezdem azt hinni, hogy ebben az országban nem is maradt rendes szerelő... :( Egyébként egy 2006-os Vitoról lenne szó.
Pedig próbáltam egyszerüen, érthetően fogalmazni :) A motorolajban nincs hűtővíz, viszont a hűtővízben volt olaj. Legalábbis a kiegyenlítő tartály csurig volt vele. A hengerfejtömítést azért zártam ki, mert akkor talán más tünet is lett volna. Ezért gondoltam az olajhűtőre. És mivel üzemközben az olajnak nagyobb a nyomása mint a viznek, ezért ment csak az olaj át a vizbe. Amikor megvettük, azt hittem előtte cserélték az olajhűtőt, mert szép fényes, tiszta volt (bár az egész motortér szép tiszta volt) most viszont megnéztem jobban és még gyári volt. Most kicseréltem egy újra a tömítésével együtt. Alaposan átmostuk a rendszert. Most használjuk és figyelgetjük. Egyenlőre szép tiszta. Bízzunk benne hogy igy is marad. :)
Egyszer a szerelő elfelejtette rádugni a mapra a csövet - a műszerfal semmit nem jelzett, csak a ménes nagy része elment legelészni... szóval nem biztos, hogy jelez, vagy az enyém is rossz...
" Az olajhűtőről lehuzva csövet, onnan is teljesen tiszta viz jött."
" Ja, az olajban nincs víz."
Lehet, hogy értelmezési zavaraim vannak, de ez nekem kínai.
Az világos, hogy a vízben olaj van. Én első körben olajmentesíteném a vizet, és mikor olajfilmréteg- mentes, akkor feltölteném vízzel/ fagyállóval... és onnan egyértelmű.
Új vagyok itt, de sok okos dolog olvastam már itt eddig is. Leginkább vito szerelőkhöz lenne egy kérdésem. 108 cdi. Nem egész egy éve van meg. Mielőtt megvettük, nemsokkal előtte lehetett olajhűtő cserélve. Szép új volt, és a hűtőviz is olajos volt még, de nem nagyon. Akkor átmostuk, kapott új hűtőt, vízpumpát, felső vízcsövet. Akkor kitisztult a rendszer. Nem mondom hogy aranytiszta lett, de tisztának mondható. Használat közben időnként ránéztünk a vizre, a szint is jó volt és a tisztaság is. Valamennyi pici olajfilm mindig volt a felszinén, de átlátszó. A napokban elkezdett csöpögni a fűtőtest. Ekkor ránéztünk, hogy nem e kell pótolni a tartályban. Akkor láttuk hogy megint fekete a viz. Az alsó hűtőcsövet lehúzva tiszta viz jött le, a végén jött olajos, de nem nagyon durván olajos. Az olajhűtőről lehuzva csövet, onnan is teljesen tiszta viz jött. Tehát a tartály olajos, meg a felső vizcső. Értem hogy az olaj a viz tetejére törekszik, de ha pl az olajhűtőnél keveredne, csak kellene onnan is legalább egy picit olajos vizne jönnie. Egyébként a kocsi hibátlanul működik, víz nem melegeszik. Az lenne a kérdés, hogy valahol ez lassan nyomja az olajat a vizbe, vagy még a múltkori olaj gyűlhetett össze? Azóta kb max 15ezret ment, nagyrészt helyben, most volt négy egymást követő héten,500 km-es út. Olajhűtő lehet a hibás, vagy esetleg hengerfejtömítés? Vagy jellemző ezekre valami repedés blokkban? Előre is köszönöm az ötleteket. Ja, az olajban nincs víz.
Pontosan, ahogy írod. Magát a rudat kiszerelni a helyéről átkozottabb feladat. Az összepréselés azért tanácsosabb az összeütésnél mert a persely leugorhat és a tűgörgők széthullanak.