Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

doncsopapa Creative Commons License 2016.05.02 0 0 7010

Egy MC68-as sorozatú HC608-as példány. adatlap szerint rs232-őn egy max232-es ic vel felépitett égetővel kommunikál, azt meg egy raszterpadon el tudom késziteni. Picet már programoztam, ahhoz van is pickit2-őm, eepromot még nem. Ezekkel a soros égetőkkel nincs jó tapasztalatom. Érdekes egyébként, hogy az oldal amit lentebb linkeltem azt irja, hogy ha nem megy a km vagy az rpm akkor az tipikus motorhiba, ha nem megy az egész műszercsoport, tehát semmi, akkor az tipikus eeprom hiba. Azért furi, mert én kimértem a motor lábait, ugye 4 lába van. Memértem a km-hez képest. Az is ugyanilyen motor. Hajszálra azt az értéket kaptam. A km az működik. De a weboldal meg azt mondja, ha nem megy az rpm akko az tuti motorbaj. Szerintem az lesz a biztos, ha átdugom a kbm-et az rpm-be.......bakker hogy ez csak most jut eszembe.... :D

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (7008)
RÉMES Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7009

Engem is érdekel. :-)

 

Hőmérsékletet az enyém se tud, igaz hőérzékelő sincs a kábel végén. 

 

Ma egyébként elcsöppent a szervo olaj a kocsi alatt. 

Ebből felújítás lesz, tiszta olaj a kormánymű két vége. 

 

Valakinek valami bejáratott cég esetleg?  

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (7008)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7008

Köszi, mostanában nem tervezem a szétrobbantást - a hőmérsékletkijelzés nem működik, az meg annyira nem hoz tűzbe... 

Ezekszerint a tartalom lementhető? Milyen Eeprom van benne?

Előzmény: doncsopapa (7007)
doncsopapa Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7007

Ja. Még egy dolog. Ha kiveszed az órát és szétszednéd, akkor egy dologra figyelj. Könnyen szétjön, egyszerűen csavar nélkül szétpattog, de ahogy a panelt kipattintanád a helyéről a szalagkábel leszakad ami a középső lcd-re megy. A motorok tűlábas csatival mennek a lapra, ez könnyedén bontható kötés de a szalagkábel egy csapda. Szerencsére ez is orvosolható...ebay 1-2000ft. De én benyaltam.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (7005)
doncsopapa Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7006

Pic ebben nincsen. Legalábbis az enyémben nincs. Egy sima eeprom tárolja a progit, ez vezérli az MLX10407-es óra vezérlő ic-t. Nálam a fordszám mérő nem működik, de pörgetésre néha meg meg ugrik. Két dologra tudok gondolni, vagy az MLX ic halt meg, vagy az eeprom. Mást nagyon nem találtam ami a fordulatszám vezérléshez tartozna. Van itt még egy PCF is de ez a középső LCD-t vezérli, illetve egy komolyabb fesz stab ic, gondolom tápot stabilizál, illetve referencia feszt állithat elő a pontos méréshez, mondjuk ezt is lehetne ellenőrizni adatlap után. Ami még gyanus, hogy ezen az oldalon : http://www.pixelfix.net/eng/mercedes.html    óracsoport repair kitként árulnak szalagkábelt, eepromot és óra motort. Gondolok itt arra, hogy ezek szoktak tönkremenni? Lehet hozzásegit a megoldáshoz.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (7005)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7005

Én még nem szedtem ki a műszercsoportot, de engem érdekel. Először is PIC, vagy proci vezérli a műszereket? Az eeprom tárolja a programot, és onnan olvas a vezérlő, vagy a vezérlő tárolja, és pufferként használja a flasht? Ha csak puffer, akkor honnan lesz memóriatartalom, mert minden normális programozó kiégeti a kiolvasás lehetőségét? Ha pic, szintén hogyan olvasod ki?... stb...

Előzmény: doncsopapa (7004)
doncsopapa Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7004

Urak, arra gondoltam, hogy mivel elektronikából elég jó vagyok, teszek egy próbát megjavitani a kilométer órámat. Nagyjából átnéztem a panelt, semmi különös alkatrészt nem látok rajta. A legfőbb alkatrész az EEPROM ez nagyjából 1000ft, és az eeprom által vezérelt ic, ami viszont vezérli az órákat, km, rpm, tank és hőfok. Namost nekem rossz a fordulatszám mérőm. A motor jó, ezt kimértem, semmi baja. IC hibára tippelnék. A vezérlő ic is ebayról kb 900Ft. A kérdés az, érdekel titeket, hogy smint haladok a dologgal? Ha gondoljátok, szivesen megosztom a javitás menetét, hátha tudok segiteni pár sorstársamnak. Látom az óracsoport szerviz elég borsos áron megy, pedig elektronikailag egy halál egyszerű dologról van szó.

doncsopapa Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7003

Köszi uram! Erre nem gondoltam. Mondjuk furcsállottam, hogy lehet az, hogy álló helyzetben 3000-et forog de mégis 5.-be végsebessége kielégitő. De igy már értem. Merciék tudnak valamit. Köszönöm.

Előzmény: RÉMES (7002)
RÉMES Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7002

Engedd fel a kuplungot. Akkor forog üresben többet is. 

Nekem is rossz 2 gyertyám, és kifogástalanul indul télen is. Mondjuk renben vannak a porlasztók. ( nagyjából ) 

Előzmény: doncsopapa (7001)
doncsopapa Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7001

Köszönöm.

Egy kicsit elnapolom az ügyet. Dolgozok az autóval, ha mégis le kellene venni a fejet, az most betenné a kaput. Majd télen, akkor ugyis muszály lesz ha nem indul a fiú, viszont akkor lazább a munka is. Azt esetleg megkérdezhetem, mi okozza, hogy 3000-nél nem forog többet? Igazából bajom nincs vele, mert gyönyörűen húz az autó, végsebessége 160 körül van, ez nekem több mint elég, csak kiváncsiságból kérdezném. 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (7000)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.05.01 0 0 7000

Eléggé esélytelen, de mindent meg lehet próbálni - inkább, mint lekapni a hengerfejet; azt ráérsz akkor is, ha minden becsődöl. Kezdetnek pár napra áztasd be az izzítófészket fékolajba, hátha feloldja a trutyi egy részét, és valahogy sikerül kiműteni.

Előzmény: doncsopapa (6999)
doncsopapa Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6999

Köszönöm szépen! Ma kicseréltem a gyári szűrőket. Hát megizzasztott rendesen mert a gázolajszűrőnél lelevegősödött. Előkerült már minden, de végül egy fecskendő segitségével sikerült beinditanom, aztán lelégtelenedett. Kemény volt. Szerettem volna izzitógyertyákat is cserélni, kettőt szépen kioperáltam, de kettőt már valaki beleszakitott.........ezazz.... Csak a csavar feje forog de a tő az benne van. Esetleg ezt hengerfej leszedés nélkül ki lehet valahogy venni? Gondoltam itt olyanra, hogy óvatosan megfúrni és beszakadt csavarkiszedővel, ami ellenmenetes, valahogy kijátszani. Ez járható út lehet esetleg, vagy esélytelen?

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6995)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6998

Van itt donor dögivel :-))

Automata? 

Előzmény: Schaffer Attila (6997)
Schaffer Attila Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6997

Hali, vettem egy 112cdi-t ma, abból megy át a motor :(

 

Úgyhogy bontott alkatrész lesz ;)

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6996)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6996

Szerintem nézd meg. A leírtak alapján van egy  beépíteni szándékozott  210- es motor, ami jó, és van egy rossz vito motorod...

Előzmény: Schaffer Attila (6993)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.30 0 0 6995

Valaki írta régebben, hogy a magyarországon forgalomba helyezett vitokba (az enyémbe is) beépítettek egy előszűrést. (talán ismerték a magyar viszonyokat)

Nekem egyszer okozott gondot: falslevegő került a rendszerbe, és megállt a vas. Kapott egy kézipumpát, javítva lett a tömítés, és így már semmi baj vele.

Nálad lehet, hogy valaki járt az öntevékeny szakkörbe... mert nem Chrysler cuccot raknak Mercedesnél, az szinte biztos.

Előzmény: doncsopapa (6994)
doncsopapa Creative Commons License 2016.04.29 0 0 6994

Sziasztok. Nemrég lettem vito tulaj. Szokásos olaj és szűrő cseréknél tartok. 112CDI-m van. Olyan kérdésem lenne, hogy én két gázolaj szűrőt találtam az autóban. Az egyik a gyári, ide MANN filtert vettem, a másik a váltó felett van. Gyárinak nézem de cryshler voyager szűrőnek hozza a katalógus a szűrőt. Ez mi lehet benne, tudja esetleg valaki? Jelenleg ki van kötve a körből, de szeretném visszakötni, csak nem értem miért van benne kettő. Tudnátok segiteni ezzel kapcsolatban?

Schaffer Attila Creative Commons License 2016.04.28 0 0 6993
Üdv Szakik!

Kérdésem lenne felétek:
Vito 110cdi motor helyett a W210-es cdi-je (csak a blokk) beépíthető?
OM611 mindkettő ugye, csak a második 3 szám nem stimmel.
Valaki szerint igen, más meg azt mondja, hogy egy tartó nincs a W210-esén rajta, ezért nem.

Köszönöm a válaszokat!

Ui.: roma testvírek jól beszopattal a Vitoval... 500km után beállt a motor...

Jogos a kérdés, hogy miért vettem meg, ha láttam, hogy ki árulja, válaszom:
Beültem, szerelmes lettem. 10 éve akartam Vitot venni, most jött el az ideje...de jól belenyúltam...
izoli967 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 6992

Sziasztok . Nem tudja véletlenül valaki a Csomádon van egy műhely ahol adagolót meg porlasztó csúcsot javítanak és annak az elérhetősége kellene . Köszi 

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.24 0 0 6991

Óvatosan, ha megszorul, többször nyomd vissza, mozgasd, minthogy erőből tépd ki...

Előzmény: toth9999 (6990)
toth9999 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 6990

Csak biztosra akarok menni.

KIA-ban mar csereletem minden gond nelkul csak annak az autonak az ara tizedebe kerult a mostaninank. :)

Azert koszonom. Megprobalom kicserelni oket.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6989)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6989

A kérdésből itélve inkább menj  moziba, az autót meg bízd szerelőre. Így talán nem kell levenni a hengerfejet, mert beleszakítod az izzítógyertyát...

Egyébként nem nehéz megtalálni. Különös ismertetőjele, hogy négy egyforma van belőle, nincs a tetején sem vas, sem gumicső, és mindre jó vastag drót megy, amelyek egy helyről jönnek.

Előzmény: toth9999 (6988)
toth9999 Creative Commons License 2016.04.23 0 0 6988

Nehez megtalalni oket a motor terben?
Illetve kell valami specialis kulcs, konnyen hozzaferheto?

Honnan tudom melyik nem mukodik illetve amelyik mukodik az eleg jo-e ahhoz hogy ne csereljem?

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6987)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6987

Ki kell cserélni a rossz izzítógyertyá(ka)t, és megszűnik a hibajelzés.

Előzmény: toth9999 (6986)
toth9999 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 6986

Egy 2004-es 115 CDI Vitom (automata) van.

Izzitas es inditas utan az izzito visszajelzo lampa elalszik, majd kis ido mulva ujra kigyullad. Nemsokara utana megint elelszik es ugy is marad a legkozelebbi inditasig.

Tudja valaki mi lehet a baj, illetve hogyan lehet megszuntetni?

phoenix Creative Commons License 2016.04.20 0 0 6985

2006 W630 115 CDI-m van. Sem világít a tompított, sem a távolsági fényszóróm nem világít egy oldalon sem. A ködlámpa és a helyzetjelző működik.

 

Hol találom a  fényszórók biztosítékait?

 

Köszönöm!

staticx Creative Commons License 2016.04.19 0 0 6984

Sziasztok.

Vito 110D 98-as évjárat keresek váltógombot (a műanyag vackot szeretném lecserélni szoknyásra) illetve szélvédő leszorító léceket. Tud valaki segíteni?

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.19 0 0 6983

Szivesen. Mostmár legalább adott a csapásirány, van merre elindulni. :-)

Előzmény: Bennelux (6982)
Bennelux Creative Commons License 2016.04.19 0 0 6982

Szia!

 

 

Köszönöm, megnéztem...

Hát nem gondoltam volna, hogy fénytöltéssel megy a kütyü, mert ahogy rávilágítottam 1 zseblámpával, életre kelt a kijelző.

:):):):)

 

Igaz csak 2 napig, tehát izzó, rosszabb esetben csatlakozó kontakt hiba.

Az, hogy izzós háttér világítású digit kijelző is létezett valaha az teljesen kiesett....

 

Még egyszer köszönöm!

 

Üdv

 

Bennelux

 

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (6981)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2016.04.15 0 0 6981

Világítsd meg oldalról, zseblámpával. Ha mégis működik, akkor kiégett a háttérvilágítás...

Előzmény: Bennelux (6980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!