Egy MC68-as sorozatú HC608-as példány. adatlap szerint rs232-őn egy max232-es ic vel felépitett égetővel kommunikál, azt meg egy raszterpadon el tudom késziteni. Picet már programoztam, ahhoz van is pickit2-őm, eepromot még nem. Ezekkel a soros égetőkkel nincs jó tapasztalatom. Érdekes egyébként, hogy az oldal amit lentebb linkeltem azt irja, hogy ha nem megy a km vagy az rpm akkor az tipikus motorhiba, ha nem megy az egész műszercsoport, tehát semmi, akkor az tipikus eeprom hiba. Azért furi, mert én kimértem a motor lábait, ugye 4 lába van. Memértem a km-hez képest. Az is ugyanilyen motor. Hajszálra azt az értéket kaptam. A km az működik. De a weboldal meg azt mondja, ha nem megy az rpm akko az tuti motorbaj. Szerintem az lesz a biztos, ha átdugom a kbm-et az rpm-be.......bakker hogy ez csak most jut eszembe.... :D
Ja. Még egy dolog. Ha kiveszed az órát és szétszednéd, akkor egy dologra figyelj. Könnyen szétjön, egyszerűen csavar nélkül szétpattog, de ahogy a panelt kipattintanád a helyéről a szalagkábel leszakad ami a középső lcd-re megy. A motorok tűlábas csatival mennek a lapra, ez könnyedén bontható kötés de a szalagkábel egy csapda. Szerencsére ez is orvosolható...ebay 1-2000ft. De én benyaltam.
Pic ebben nincsen. Legalábbis az enyémben nincs. Egy sima eeprom tárolja a progit, ez vezérli az MLX10407-es óra vezérlő ic-t. Nálam a fordszám mérő nem működik, de pörgetésre néha meg meg ugrik. Két dologra tudok gondolni, vagy az MLX ic halt meg, vagy az eeprom. Mást nagyon nem találtam ami a fordulatszám vezérléshez tartozna. Van itt még egy PCF is de ez a középső LCD-t vezérli, illetve egy komolyabb fesz stab ic, gondolom tápot stabilizál, illetve referencia feszt állithat elő a pontos méréshez, mondjuk ezt is lehetne ellenőrizni adatlap után. Ami még gyanus, hogy ezen az oldalon : http://www.pixelfix.net/eng/mercedes.html óracsoport repair kitként árulnak szalagkábelt, eepromot és óra motort. Gondolok itt arra, hogy ezek szoktak tönkremenni? Lehet hozzásegit a megoldáshoz.
Én még nem szedtem ki a műszercsoportot, de engem érdekel. Először is PIC, vagy proci vezérli a műszereket? Az eeprom tárolja a programot, és onnan olvas a vezérlő, vagy a vezérlő tárolja, és pufferként használja a flasht? Ha csak puffer, akkor honnan lesz memóriatartalom, mert minden normális programozó kiégeti a kiolvasás lehetőségét? Ha pic, szintén hogyan olvasod ki?... stb...
Urak, arra gondoltam, hogy mivel elektronikából elég jó vagyok, teszek egy próbát megjavitani a kilométer órámat. Nagyjából átnéztem a panelt, semmi különös alkatrészt nem látok rajta. A legfőbb alkatrész az EEPROM ez nagyjából 1000ft, és az eeprom által vezérelt ic, ami viszont vezérli az órákat, km, rpm, tank és hőfok. Namost nekem rossz a fordulatszám mérőm. A motor jó, ezt kimértem, semmi baja. IC hibára tippelnék. A vezérlő ic is ebayról kb 900Ft. A kérdés az, érdekel titeket, hogy smint haladok a dologgal? Ha gondoljátok, szivesen megosztom a javitás menetét, hátha tudok segiteni pár sorstársamnak. Látom az óracsoport szerviz elég borsos áron megy, pedig elektronikailag egy halál egyszerű dologról van szó.
Köszi uram! Erre nem gondoltam. Mondjuk furcsállottam, hogy lehet az, hogy álló helyzetben 3000-et forog de mégis 5.-be végsebessége kielégitő. De igy már értem. Merciék tudnak valamit. Köszönöm.
Egy kicsit elnapolom az ügyet. Dolgozok az autóval, ha mégis le kellene venni a fejet, az most betenné a kaput. Majd télen, akkor ugyis muszály lesz ha nem indul a fiú, viszont akkor lazább a munka is. Azt esetleg megkérdezhetem, mi okozza, hogy 3000-nél nem forog többet? Igazából bajom nincs vele, mert gyönyörűen húz az autó, végsebessége 160 körül van, ez nekem több mint elég, csak kiváncsiságból kérdezném.
Eléggé esélytelen, de mindent meg lehet próbálni - inkább, mint lekapni a hengerfejet; azt ráérsz akkor is, ha minden becsődöl. Kezdetnek pár napra áztasd be az izzítófészket fékolajba, hátha feloldja a trutyi egy részét, és valahogy sikerül kiműteni.
Köszönöm szépen! Ma kicseréltem a gyári szűrőket. Hát megizzasztott rendesen mert a gázolajszűrőnél lelevegősödött. Előkerült már minden, de végül egy fecskendő segitségével sikerült beinditanom, aztán lelégtelenedett. Kemény volt. Szerettem volna izzitógyertyákat is cserélni, kettőt szépen kioperáltam, de kettőt már valaki beleszakitott.........ezazz.... Csak a csavar feje forog de a tő az benne van. Esetleg ezt hengerfej leszedés nélkül ki lehet valahogy venni? Gondoltam itt olyanra, hogy óvatosan megfúrni és beszakadt csavarkiszedővel, ami ellenmenetes, valahogy kijátszani. Ez járható út lehet esetleg, vagy esélytelen?
Valaki írta régebben, hogy a magyarországon forgalomba helyezett vitokba (az enyémbe is) beépítettek egy előszűrést. (talán ismerték a magyar viszonyokat)
Nekem egyszer okozott gondot: falslevegő került a rendszerbe, és megállt a vas. Kapott egy kézipumpát, javítva lett a tömítés, és így már semmi baj vele.
Nálad lehet, hogy valaki járt az öntevékeny szakkörbe... mert nem Chrysler cuccot raknak Mercedesnél, az szinte biztos.
Sziasztok. Nemrég lettem vito tulaj. Szokásos olaj és szűrő cseréknél tartok. 112CDI-m van. Olyan kérdésem lenne, hogy én két gázolaj szűrőt találtam az autóban. Az egyik a gyári, ide MANN filtert vettem, a másik a váltó felett van. Gyárinak nézem de cryshler voyager szűrőnek hozza a katalógus a szűrőt. Ez mi lehet benne, tudja esetleg valaki? Jelenleg ki van kötve a körből, de szeretném visszakötni, csak nem értem miért van benne kettő. Tudnátok segiteni ezzel kapcsolatban?
Kérdésem lenne felétek:
Vito 110cdi motor helyett a W210-es cdi-je (csak a blokk) beépíthető?
OM611 mindkettő ugye, csak a második 3 szám nem stimmel.
Valaki szerint igen, más meg azt mondja, hogy egy tartó nincs a W210-esén rajta, ezért nem.
Köszönöm a válaszokat!
Ui.: roma testvírek jól beszopattal a Vitoval... 500km után beállt a motor...
Jogos a kérdés, hogy miért vettem meg, ha láttam, hogy ki árulja, válaszom:
Beültem, szerelmes lettem. 10 éve akartam Vitot venni, most jött el az ideje...de jól belenyúltam...
Sziasztok . Nem tudja véletlenül valaki a Csomádon van egy műhely ahol adagolót meg porlasztó csúcsot javítanak és annak az elérhetősége kellene . Köszi
A kérdésből itélve inkább menj moziba, az autót meg bízd szerelőre. Így talán nem kell levenni a hengerfejet, mert beleszakítod az izzítógyertyát...
Egyébként nem nehéz megtalálni. Különös ismertetőjele, hogy négy egyforma van belőle, nincs a tetején sem vas, sem gumicső, és mindre jó vastag drót megy, amelyek egy helyről jönnek.
Izzitas es inditas utan az izzito visszajelzo lampa elalszik, majd kis ido mulva ujra kigyullad. Nemsokara utana megint elelszik es ugy is marad a legkozelebbi inditasig.
Tudja valaki mi lehet a baj, illetve hogyan lehet megszuntetni?
Vito 110D 98-as évjárat keresek váltógombot (a műanyag vackot szeretném lecserélni szoknyásra) illetve szélvédő leszorító léceket. Tud valaki segíteni?