Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Velegi István Creative Commons License 2018.05.30 0 0 8397

Szia!

 

Igen, érdekel, kérlek, küldd át e-mailben.

ivelegi@gmail.com

Előzmény: Törölt nick (8395)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.29 0 0 8396

A tank alatt csatlakozik a kocsi alján végigmenő két fémcsőhöz.

Előzmény: Velegi István (8394)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.29 0 0 8395

Üdv: Ha még érdekel a leírás pdf-ben át tudom kükdeni a  GTL55 javítási kézikönyvet.

 

Előzmény: Tomsawier (8382)
Velegi István Creative Commons License 2018.05.25 0 0 8394

Nem forrasztható, műanyag. Cserélni kell a csöveket, mert törött mindkettő. Nagyon öreg csövek, ki vannak keményedve, ráadásul a visszafolyó ágnál lévő cső még törött is. Hol a másik vége ezeknek a vackoknak?

Előzmény: Zastaman (8393)
Zastaman Creative Commons License 2018.05.24 0 0 8393

Szia!

 

Több bontással jár ha leveszed a tankot de kevesebb szerencsétlenkedéssel. Ez a idedugom a csövet ott jön ki nekem nem jött be és ha már arra jártam az üzemanyag betöltő csövet is cseréltem.

 

Én a régi úszót megforrasztanám a helyedben.

Előzmény: Velegi István (8392)
Velegi István Creative Commons License 2018.05.21 0 0 8392

Sziasztok!

 

Van egy Gtl 55-ös Zastavánk, még 1985-ben vette nagyapám. Mindent megcsináltam rajta, ami villamosság, kivéve a gyújtást, mert azt inkább szakemberre bíznám. Ahol kellett, szabályosan újra saruztam, megfelelő krimpelővel. Nemrég a tankműszert is cserélni kellett, a régi úszó kilyukadt, telement benzinnel. Viszont a rámenő csövek eléggé ki vannak keményedve, cserélni kéne őket. Meg lehet oldani a cserét a tank levétele nélkül? A tankműszerhez a csomagtartón belül hozzáfértem, de nem látom, hogy lenne még nyílás, ahol a pvc csövek másik végét elérem.

Pontosabban nem cseréltem tannkműszert, mert az újnak fél év alatt  kilazultak a szegecsei, a saruknál bugyogott fel a benya, és tehettem vissza a régit. Így működő tankműszer is érdekel, ha esetleg van valakinek eladó.

 

És pár hasznos infó:

Ha a feszszabályzó tönkremegy, a kockaladáé jó bele. A 15-ös jelű kivezetésre megy a "gyújtás +", a 67-esre pedig a generátor.

 

Ha a világításkapcsoló tönkremegy, három állású Lada kapcsolóval pótolható. Úgy kell kötni, hogy egyet kapcsolva csak a helyzetjelző világít, 2-t kapcsolva pedig "gyújtás +"-t kapva kigyullad a tompított vagy reflektor. Át kell saruzni a csatlakozót, mert a lada kapcsoló bekötése természetesen más.

 

Az a bizonyos fűtéscsap! Én wd-40-nel adtam neki, nekem még a fém van a kocsiban. beindult tőle, az utastérből nyitható. Nem javaslom ezt azonban senkinek, mert kikezdheti a gumialkatrészeket is.

Új fűtéscsap innen rendelhető, de ez már műanyag. Ez persze nem baj, mert a vízkő legalbb nem ül rá ki olyan mértékben.

https://www.ebay.com/usr/andreavencl?_trksid=p2057872.m2749.l2754

A bovdent motorolajjal kenjétek, a wd-40-et felejtsétek el, kb. -2 °C-nál már dermed.

 

Hátsó szélvédő párátlanító kapcsoló szintén ladáéval pótolható, de itt is át kell saruzni.

Irányjelző kapcsolóból én elektronikusat tettem bele, ez annyiban más, hogy itt kell neki testet is adni egy vezetéken. Régi Korza reléje jó bele. Skoda 120-asé nem jó, mert itt a kontrollámpa és a kapcsolt kimenet párhuzamosítva van, tehát ha rákötöm a kontrollámpát, beindul azonnal.

karel67 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 8391
Tomsawier Creative Commons License 2018.05.15 0 0 8390

Bontott Yugo Skala gyújtást vennék, kompletten. Zastava GTL55-höz.
Továbbá mindegy miből származik, ha működik és kompatibilis, érdekelne. Esetleg ismersz olyat akinek lehet?

Ha nem kapok, veszek egy Lada gyújtást, majd átfaragom, de hiszek a piacban :)

smelo Creative Commons License 2018.03.12 0 0 8389

Szeged, vagy Bp.

Előzmény: Tomsawier (8388)
Tomsawier Creative Commons License 2018.03.12 0 0 8388

Szia.

 

Hova valósi a könyv? :)

Előzmény: smelo (8387)
smelo Creative Commons License 2018.03.12 0 0 8387

Sziasztok!

Lenne egy eladó Zastava Javítási útmutató című könyvem. (https://bookline.hu/product/home.action?_v=_&id=453940&type=20)

3e Ft-ér vihető.

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.11 0 0 8386

Hali, ha több oldalt tudnál írni , akkor írj, mert sokat segíthetsz azokon akik ezt elolvassák, bár az is igaz ide nem nagyon jönnek mostanság  a Zastisok, hogy miért? valszeg azért mert max. 500 db . 1.1 es lehet az országban a 2.4 millio jelenleg forgalomban lévő gépkocsiból.

Ritkák vagyunk minta a meszes hollo.

Szal kösz az infot, jokat írtál.

Előzmény: Tomsawier (8385)
Tomsawier Creative Commons License 2018.03.04 0 0 8385

Zastavásoknak pár infó.

 

GTL-55

 

Gyertya: CRN9YCC, WR8DC BPR6ES

Szelephézag: szívó 40, kipufogó 50

Motorolaj: 15W40 vagy 20W50

Váltóműolaj 90W-set ír gyárilag, 3.2L megy bele

Hűtőrendszer 6.5L-es

 

Ha a féktuskóba húzzátok le a fékcső csavart, akkor 3 lépcsőbe tegyétek. Mivel finom 1-es emelkedésű, így hamar bele lehet tépni. Érzéssel meghúz, visszaenged. Újra meghúz 1mm-el tovább, visszaenged. Újra meghúz egy kicsivel tovább, kész. Ha a rézalátét kérdéses, vagy síkba csiszoljátok, vagy vesztek újat.

A fűtéscsap leszerelése után tegyétek forróvízbe, és forraljátok egy pár percet. Utána ecetet bele. Vagy elindul, vagy nem. Ha nem kapsz "újat", akkor a rézhűtőre hegeszteni kell egy csonkot, rá egy csövet, majd a két cső közé egy golyós csapot be kell kötni. A csap közepét egy 8-as fúróval átkel fúrni.

A fűtéskar használata indokolatlan, a motortérben nyissátok vagy zárjátok a fűtéscsapot.

A fő fékhengernél melegítsétek meg a csavarokat, és úgy próbáljátok kitekerni. Persze ha új csöveket akartok venni, akkor bele lehet tépni.

Vezműszíjat 5 évente cseréljétek, vagy x km után. 

Az ezeréves, megkeményedett gumicsöveket érdemes lecserélni.

Saválló vagy rézcsavarokat tegyetek a bilincsekre ;)

Tankot célszerű kimosni, a külsejét drót korongozni és lefújni valami korróziógátlós alapozóval + színnel.

Minden csavart mossatok el, drótkefézzétek meg. GYERTYÁT NEM DRÓTKEFÉZÜNK.

A hengerfej anyákat egy gyenge menetrögzítővel be lehet kenni, cserébe nem fog meglazulni. Vagy vékony lemezalátét, és ráhajlítjátok a csavar egyik oldalára (mint Simsonnál a kuplung esetében).

A váltóolajba tudom ajánlani a Xado egyik termékét, illetve a motorolajba is. Keressetek utána: Xado revitalizáló folyadék.

Több oldalt tudnák még írni, de remélem segítettem ezzel is.

Tünde Győriné Cser Creative Commons License 2018.02.17 0 0 8384

zastava gtl 55 szélvédőt keresek gumival együtt

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 0 8383

Hali, én azt javasolom neked, hogy nézz be a Zastava/Yugo adok -veszek oldalra a facebookon, vagy a veterán apróba nézz be. De, ha beírod a keresőbe biztos találsz bárhol, vatera stb. eladó könyveket, meg sok mindent ami érdekelhet.

Én itt nem olvasok, bár mostanság újból igen, mert nem árt feleleveníteni a Zastavások tapasztalatairól írottakat.

 

Előzmény: Tomsawier (8382)
Tomsawier Creative Commons License 2018.02.04 0 0 8382

Üdv.

GTL55-nek keresem a szervízkönyvét, ahol a karburátor úszó szinttől kezdve, a gyújtásbeállításig mindent leír.

 

myko Creative Commons License 2018.01.11 0 0 8381

Sajnos már nagyon nehéz náluk is. Garázsok,eldugott falvak biztos,hogy rejtenek még Zastava-kat,de ami az utcán is mozog az már nagyon ritka. A nyáron annyi Yugo-t láttam,hogy két kezemen megtudom számolni őket 2 Szlovén tengerpart és két horvát tengerpart után és ezek is többnyira Yugo Koral/45 típusok voltak. 101-es elvétve van csak. Én a szlovén használtautó oldalt böngészem,ott jelenleg 7 darab 101es és 1 darab 128as van,a maradék 45 pedig egyéb típus,többnyire 750es. Amelyik olyan állapotú annak pár ezer EUR az ára. Én elsősorban Mediteran-ra vadászok ;)

Előzmény: Rumcice (8379)
Zoli550 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 8380

Sajnos ennyire nem tudtam foglalkozni a dologgal. Gondolom hogy van mert platosrol kaptam már képet Horvátországból és írta az illető viccesen hogy mehetek érte. 

Előzmény: Rumcice (8379)
Rumcice Creative Commons License 2018.01.09 0 0 8379

Horvátország vagy Szlovénia? Ott lehet még ilyen autó, mint volt jugoszláv tagállam, és most már eu tagországok.

Előzmény: Zoli550 (8378)
Zoli550 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 8378

Te vagy a sokadik szerintem az országban aki ilyenen agyal. Kb fél éve volt a hahun egy bordó lépcsős Zastava,arra kellett volna ugrani,pár nap alatt levettèk. Most csak szar van és túl árazott csoda. Tízen éve megnéztem párat az országban,de annyira romok voltak hogy letettem róluk. Ami a jakabi úton van azt még csak a kerítésen túl láttam és a hirdetésben,szépnek mondom,csak a szín antik fiatos és az a fogkrém zöld nem olyan szép. Van egy másik a helveciai úton egy udvarban(házszámot nem tudok hirtelen)azt meg lehetne kérdezni mi a terv vele,meg ugye hogy jó e stb? Majd keresd meg a fiat128.de oldalt,ott van pár jó kép lelkesítőnek. A poén hogy volt pickup is. 

Előzmény: Rumcice (8377)
Rumcice Creative Commons License 2018.01.07 0 0 8377

Hol tudnék ilyet venni?

 

Fiat 128-ként már eltűnt, a 4 ajtós Zastavát meg tudtommal nem forgalmazták Magyarországon. Szerbiából meg EU-n kívülről nem lehet behozni környezetvédelmi törvények miatt.

Előzmény: Zoli550 (8376)
Zoli550 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 8376

Ez a Fiat 128 alapja,már csúnyább,ez belőle a legfiatalabb kiadás,Zastava 128-ként üzemelt utána. Az itthon forgalomban levőket vagy gtl-nel vagy 101-es nek hivják(ferfehátú 5 ajtós). 

Előzmény: Rumcice (8375)
Rumcice Creative Commons License 2018.01.06 0 0 8375

Sziasztok!

 

Ennek az autónak mi a pontos típusa?

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.29 0 0 8373

Szia, örülök , hogy itt vagy , legalább nem magammal kell beszélgetni.:)

A neten nézd meg a carcolor lapját, ott van egy színkód táblázat, elhelyezkedése típusonként.

Én azt olvastam ki belőle, hogy a zasztidnak, a szélvédő alatt a motortérben középen, illetve bal oldalon a motortérben a doblemez oldalán a gólyaláb vonalában vannak erre utaló jelzések.

De, hogy mik ezek? jó lenne tudni. 

Írhatnál a zasztis történésekről, Te jelenleg milyen munkálatokat végzel vele?

Az én kocsimon tervben van: megszakító csere, szelepszárszimering csere, szelep állítás, gömbfejek esetleg hengerfej tömítés csere, küszöbök, sárvédők, és ívek cseréje, alvázvédelem, csak cserélt elemek festése.

 

 

Előzmény: Nesic Péter (8372)
Nesic Péter Creative Commons License 2017.11.27 0 0 8372

Sziasztok! 

 

Van nekem egy piros 1991-s zastava 101/yugo skala 55-s autóm piros, de nem tudom mi a színkódja, honnan tudnám megtudni, valami segítség?

Qmg Creative Commons License 2017.11.26 0 0 8371

Hello.Gtl 55 confort ajtókárpitokat keresek.Lehetőleg hibátlanokat.Színe mindegy.203209151.-- ezen keress légyszíves nem vagyok gyakran itt.Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.17 0 0 8370

Mi a helyzet?

Nem trendi már a zasti vagy ez a fórum halt ki?

Pedig ez életszerűbb volt , mint a kategóriákra szeletelt szintén belanyhult topik.

Mellesleg az is behalt már vagy 5 éve.

Érdekes a Lada, egyéb fórumok pörögnek.

Ez meg?! 

Nevetséges.

Vagy a gép nevével van a baj?

Nekem tetszik.

Na más...

Ma a kasztnis mondott 2 kgot munkadíjként, szerinte 100 óra kell a lakatoláshoz.

2000.- ft/ h

Amely áll: 2 első sárvédő csere, 2 hátsó javítóív felrakás, 2 küszöb csere és doblemezek javítása, ha van rajta mit.

De én csupaszítsam le a gépet.

Hát picit sokallom, de gondolkodom rajta.

A ti segítségetekre, véleményetekre nem számítok, mert .................

Csak leírtam.

Amúgy a 4054. hsz-t olvasom, és szomorúan látom a kicsigép kihalását.

(az akkori élethez képest)

Erre az évenkénti tali és gurulás sem mentség!

Igaz a dinók is így jártak.

Én a 6xmel is szeretném még majd ezt a vasat koptatni, akkor lesz 37 a kicsim....

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.27 0 0 8369

Hali, vásárolnék, sárvédőket, olyanra gondolok, ami nem volt még fent a kocsin, pl. megmaradt, akár a padláson. A vaterán van 1 db jobbos a XXII. kerületben, szerintem megveszem. 5000. - ft.

BP. vonzáskörzetében, max. Pest megye.

Van olyan Zastava fórum, ahol jobban pörögnek a dolgok?

Köszi.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.20 0 0 8368

Ma leszedtük a csonkot.

3 tőcsavar beletört, lánggal szépen kimelegítve kijött.

Remélem sikerül összelogisztikázni.

Ráadásul a középső tag a dobbal vaz jelölésű, zsigához való.

Legfeljebb visszaviszem, de jó árban volt 2333.- ft -ért vettem.

Kösz az infót.

 

Előzmény: jmzba145 (8367)
jmzba145 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 8367

Már rég volt, de úgy emlékszem a kipu.3 darabból áll: Gtl-nél 1, Skala-nál két cső a leömlő, középső dob, meg a vég. Váltóolajszintellenőrzés:igen.

Előzmény: Törölt nick (8366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!