Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 4 napja 0 0 19131

egy ilyen nap pár száz autós kb két lámpa között van a kerepesi és a thököly úton a szopóban. vasárnap minden rádió egész nap harsogta hogy "felejtsd el a ma a várost".  hallgattam a kertben

 

ez autók ezreit, emberek tízezreit szopatja egy ilyen nap. ebből a pénzből én mint magyar, budapesti, adófizető  polgár semmit nem látok. véletlenül dolgoztam a szállodaiparban és hát az ottani  adózas..hagyjuk. 

 

 

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19130)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 4 napja 0 0 19130

Nyilván nézni kell a költséget is. Milyen költsége van a városnak és az országnak? Forintosíthatjuk, hogy pár száz autós kerülőt tett. Ez nyilván az ellenoldal, még ha nem is jelenik meg nyíltan. És még? Mi lesz a nagyságrend? (A terelés költségét, a rendőrök díját ne nézd, azért nálunk bizony kőkeményen fizetni kell, míg pl. Koppenhágában a város állja.)

A belföldi turizmust nem intézném el ennyivel, mert akkor a belföldi turizmus mint üzletág nem is létezne. Otthon a saját ágyában aludna ingyen (ha nem ingyen, azt akkor is fizeti, amikor Pesten van). Szállodában, panzióban, vendégházban alszik. Valószínűleg drágábban eszik, mint otthon. Ha már itt van, lehet, hogy ő vagy a család közben másra is költ. Eljutott Pestig valahogy. Garantáltan nem annyi pénzt költ el, mintha otthon a tévében nézné a Felcsút-meccset egy szál sörrel.

 

A bevétel az bevétel, nem azonos a nyereséggel. A bevétel generálja a GDP-t. A költség pedig sokkal kisebb nagyságrend.

Előzmény: papus_03 (19129)
papus_03 Creative Commons License 5 napja 0 0 19129

A költség oldal nélkül ez csak egy szép nagy szám.

 

>>Emellett rendre ugyancsak komoly turisztikai bevételt hoz Budapestnek a belföldi versenyzők népes tábora.

A belföldi versenyzők népes tábora ezek szerint akkor nem otthon költötte a pénzét hanem Budapesten.

Azaz országos szinten a bevétel azért nem ennyire rózsaszín.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19128)


Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 5 napja 0 0 19128
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 5 napja 0 0 19127

Próbáld meg értelmezni a szöveget, amit látsz. A cikk szerzője azt latolgatja, hogy mi fog történni. Nem ajánlgat, hanem csak felsorolja a lehetőségeket és várható reakciókat. Az autósok nem azért fognak erre jönni, mert elolvasták a cikket, és a homlokukra csapnak, hogy jé, mekkora ötlet, hanem mert gondolkodnak a saját fejükkel, és ez a logikus megoldás a számukra. Ugyanis nem hülyék. Akkor is erre jönnének, ha a cikk szerzője nem írta volna le, hogy várhatóan erre fognak jönni.

Előzmény: murray (19126)
murray Creative Commons License 5 napja 0 0 19126

"Belvárosi úti céltól függően (Buda vagy Pest) az M0-snál lekanyarodhatnak Óbuda irányába, és a Szentendrei úton közelíthetik meg a belső kerületeket. Ezt a többletforgalmat Belső-Óbuda fogja igazán megérezni, ahol enélkül is gyakori a torlódás."

nem. tényleg nem. Hála Istennek. akkor jóvan. 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19125)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 6 napja 0 0 19125

Nem ajánlgatják.

Előzmény: murray (19122)
SzeZo Creative Commons License 6 napja 0 0 19124

Ez már döfi! Így kell ezt! Nem beszarni néhány hülye polgártól.

 

http://hvg.hu/itthon/20171017_Romaipart_hiaba_a_nepszavazas_megkapta_a_kornyezetvedelmi_engedelyt_a_mobilgat#rss

 

 

doncike Creative Commons License 6 napja 0 0 19123

Az utóbbi években elég sok tapasztalat gyűlt össze abban, hogy az ilyen több hónapos nagy lezárásokhoz hogyan alkalmazkodnak a népek.

 

Szerintem ez úgy fog menni, hogy az első néhány napban óriási káosz lesz, aztán már az első hét végére nagyjából be fog állni egy, a normánál kicsit dugósabb, de nem katasztrofális szintre.

 

Legalábbis így szokott lenni, amikor pl legutóbb a Flórián téri felüljáró volt lezárva, akkor is így volt.

Egyszerűen beáll az egyensúly, mindenki megtalálja a maga kis menekülőútját (aminek egy speciális esetet, hogy nem autóval jön).

Előzmény: murray (19122)
murray Creative Commons License 6 napja 0 0 19122

hatalmas ötlet a szentendrei utat ajánlgatni a újpesti metrókáoszra, nincs elég dugó itt a mi környékünkkel , agglómerációnkal. 

 

http://index.hu/belfold/budapest/2017/10/17/metropotlas_metrofelujitas_3-as_metro_dugo/

 

 

DTF Creative Commons License 6 napja 0 0 19121

Az egyirányűsítások a legjobb megoldások (lsd. nagyobb nyugati városok külkerületei, ahol kb csak egyirányú utcák vannak, 2-3 heteten pedi pakorlási oldalváltással). kerszteződésekben meg kicsi körfogarlamk. Itt nálunk meg ugy emost kezdik a pünkösdfürdő és mátyás közötti terület befekbőrendőrísétést, meg 30-as táblák kidobálását. Ahelyett h szépen, logikusan a szűák utcákat egyirányúsítanák. Pl. Bercsényi utca egyirányú volt egy rövid ideig, olyan jó volt, de gondolm pár hülye lakó miatt visszacsinálták az egészet és most odaraknak 4 fekvőrendőrt.

Egyébként meg még el is foganám a mostani 'feljlesztéseket' ha lenneének minőségi utak, de nincsenek! Nem értem, hogy miért nem először nomrális utakat készítenek, utána lehet szabályozni!

doncike Creative Commons License 6 napja 0 0 19120

Lehet felváltva egyirányú is. (Délután a Monostorin jönne a 106-os a Szentendrei felé.)

 

Meg nyilván tucatnyi más ötletet is fel lehet dobni, aztán jól megcsócsálni... és a végén a 90% megy a kukába.

(De ezek nélkül nem merülnének fel használható ötletek.)

 

A lényeg, hogy nem csak az az egyetlen megoldás létezik, hogy építsünk még utat vagy szélesítsük ki őket.

Meg ugye a járdán keresztüli ki-be hajtásnál ott vannak a római romok, azt is figyelembe kellene venni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19119)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.16 0 0 19119

"a Nánási - Pók utca egyirányúsítása"

Durva ötlet. Ha délutáni csúcsban beáll  a Szentendrei út, nincs menekvés. Az alsó rakpartról (Jégtörő utca) nem lehet továbbmenni. A Monostorit nagyon nehéz lesz keresztezni vagy ráhajtani.

Előzmény: doncike (19118)
doncike Creative Commons License 2017.10.16 0 0 19118

A járdán keresztüli behajtást -- amit egyébként naponta használok -- nem engedném.

Talán a Nánási - Pók utca egyirányúsítása (a Monostoritól, befelé jövő irányban) egyszerűsítené a helyzetet.

 

Van az a kis átkötő utcácska, amin a Városfal végéből ki lehet jönni a Pókra (a buszmegállónál) és onnan a Szentedreire, szóval ezzel az a baj, hogy balra-jobbra római romok vannak, tehát ott egy szélesítés és hogy mondjuk 3 sávban lehessen kanyarodni a Szentedreire, az problémás lehet.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19117)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.16 0 0 19117

Na ez a lényeg. 40 éve tudták, hogy oda egy felüljáró kell. 40 éve!!! Lehet, hogy kéne alapítani egy egyesületet, és nekilátni nyomulni annak a csomópontnak a rendbeszedéséért. A másik ilyen neuralgikus pont pedig a Pók utcainak nevezett lakótelep. A kihajtásnál sorállás, behajtás csak a járdán keresztül. Csoda, hogy nincs rendszeresen halálos baleset.

Előzmény: Roltii (19116)
Roltii Creative Commons License 2017.10.16 0 0 19116

Az a baj, hogy pont az ilyen nagy futóversenyek mellett van bőven érv, és jó hogy vannak ilyenek. Szerintem sokkal neccesebbek a kicsik, meg bármi más, legyen az felvonulás, tüntetés, biciklizés stb. Azokra nem jönnek külföldiek, nem hoz pénzt tényleg csak felesleges szívatása a lakosságnak. Laktam a Keleti mellett több mint 4 évig, ez a része nagyo nem volt jó (más se nagyon...). Minden piszlicsáré dolog miatt lezártak mindent a környéken és senkit nem érdekelt, hogy ellehetetlenítik az ott lakók életét is (ezért is költöztünk vissza Óbuda-Békásra...) 

Egyébként meg az valahol talán OK, hogy autósok szívnak, de mikor a tömegközlekedőket is szívatják az ilyen rendezvényeknél arra szerintem nincs mentség.

De talán tökmindegy ezekről filozofálni, mert ahhoz, hogy eljussak a városi dugóba először át kell jutnom Békáson a HÉVen, ami sokkal nagyobb probléma minden áldott nap mindenkinek a környéken...

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.16 0 2 19115

Ezért nem lehetett tegnap a fél városban őzekre vadászni!

Előzmény: olahtamas (19114)
olahtamas Creative Commons License 2017.10.16 0 0 19114

Főleg ha a sok szurkoló kimegy síppal, dobbal, kereplővel :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19113)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19113

Igazából tangenciális, de ez az a különleges eset, amikor a tangenciális egyúttal normális is, pedig nem nullvektor. :-D

 

Bántani nem bántjátok, de biztos elriasztjátok, ha ennyien vagytok. Ennél sokkal kevesebben is.

Előzmény: Konrad (19111)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19112

Remélem, mire szükségem lesz rá, visszaadják a Váci utat.

Előzmény: Konrad (19110)
Konrad Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19111

Pont a "városi maraton"-nal van bajom :) Eleve aszfalton futni??? Nooormális?? :)

 

Az erdő az más. A vadakat meg nem bántjuk, elkerüljük.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19108)
Konrad Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19110

A körútra kifordulás előtt szokott torlódás lenni, de főleg akkor, amikor a körút is beáll. De erre a leggyorsabb (a Benczúrban van az irodánk, az Árpád hídon keresztül járok haza, sok megoldást kipróbáltam).

Alternatíva lehet még, ha a Dózsa Györgyön elmész a rakpartig, ott jobbra át a híd alatt, és aztán onnan fel a hídra. De az hosszabb is, meg jobban be tud állni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19107)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19109

Igen, mindenhol az építkezések meg a tiltások, ezért most kétszer kell a mezőnynek elfutnia a rakparton, ettől ilyen hosszú. De az évi 3 nagy futóversenyből egy maraton és két  félmaraton, tehát ilyen csak egyszer egy évben van.

Előzmény: olahtamas (19103)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19108

Ez így igaz, ma vagy tegnap is beleütköztem egy hétvégére otthagyott 30 + útszűkület táblába (el kéne törni a kezét annak, aki csinálta).

 

No, a városi maratont az erdőben rendezni pont olyan, mint neked az M0-n tájfutni (mondjuk autók nélkül). Gondolom, ott meg a vadászok dühöngtek a tájfutók miatt. 25 ezer ember után mikor jön vissza a vad?

Előzmény: Konrad (19106)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19107

Köszi, már túl vagyok a városligeti projekten (aminek te a rakparti vetületét érzékelted), ma is körbejöttem. Ez nem jutott eszembe, viszont valószínű, hogy hétköznap azért ez is elég jól be tud állni, ha néhányan kipróbálják.

Előzmény: Konrad (19105)
Konrad Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19106

Amit lezárnak, az le van zárva. Pl. hiába járható észak felé a rakpart (2 után), dél felé ha Kaszásnál lemennél, ott van a terelő tábla, hogy nem mehetsz.

 

Ugyanis nemcsak az a baj a várossal, hogy nagyobb a forgalom, mint az utak kapacitása, hogy minden lezárás sokkal tovább tart, mint indokolt, de ráadásul jellemzően egy csomó ember leszarja, hogy amit csinál, azzal másokat zavar - holott mindössze az odafigyelés segíteni. Ilyen pl. a kint felejtett tábla, az indokoltnál sokkal tovább tartó lezárás, vagy éppen a hétfő reggeli munkavégzés olyan szakaszon, ami tuti dugót csinál olyankor.

 

A futóversenyek is egy tünet. Nem vagyok ellenük, legyenek, de basszus, ebben a városban a lezárások nélküli délutánon is csúcsforgalom van... Oké, ezek hétvégén vannak, de látod, hiába van vége, a tábla meg kint van. Vajon miért? És továbbra sem értem, hogy egy futóversenynek miért a belvárosban kell lennie? Én tájfutó voltam, voltam 25 ezer fős versenyen Svédországban, és az erdőben futkostunk, nem Göteborgot zárták le a kedvünkért.

Előzmény: doncike (19104)
Konrad Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19105

Így:

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (19102)
doncike Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19104

Ha nem is vagy matektudós, azért az "átlagosan" szó jelentését csak érted.

Van amit -- irgalom atyja, ne hagyi el! -- 8 órára lezárnak, màst meg 1-2 órára.

 

A Hősök terétől (Lendvay u) a Budafoki úthoz (Műegyetem) 18 perc alatt értem át (Szondi u - Vorosmarty u -- Andrásy szervizút - Nagykorut - Petőfi híd ... úvonalon.

Visszafelé ugyanez a Nagykörút - Dohány u -- Ajtősi útvonalon 20 perc volt.

 

Ez már tényleg  az Armageddon?

Előzmény: olahtamas (19103)
olahtamas Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19103

"a Budai alsó rakpartot 6 és 14 óra között teljes hosszában, a Pesti alsó rakpartot pedig a Jászai Mari tér és a Közraktár utca között 7 és 15 óra között nem használhatják az autósok."

 

Nem vagyok egy matektudós, de ez jóval több, mint 3-4 óra...

 

Az pedig, hogy a városban sok más értelmetlen lassító tényező van, az más téma, mert ha lassan is, de legalább 1-2 óra alatt ki lehet jutni a város bármely pontjáról.

 

Az meg a csúcsa lesz a dolognak, hogy a metrópótlást nem tudták máskorra időzíteni...

 

 

Én el tudom viselni, hiszen ha tudok jó előre a dologról, akkor úgy szervezem az életemet, de azért kíváncsi volnék egy közvélemény kutatásra, hogy területekre lebontva, hány lezárást viselnének el a népek?

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.15 0 0 19102

Hát pont ezt akartam tegnap írni, azzal a hozzáadmánnyal, hogy kelet felé kettő (de lehet, hogy az egyik kanyarodó volt, nem figyeltem).

 

Ami ennél is fájóbb, hogy a Városligetből (Felvonulási tér)  nem lehet feljutni az Árpád hídra!

A szokott útvonalam a Dózsa György út -- Váci út. A József Attila Színház előtt több mint egy sávot lezártak, egy keskeny sáv maradt a hídra hajtáshoz, ott szerdán embertelen dugóba futottam bele. Amúgy is lelassulna, de egy csomó autóvezető nem is tud autót vezetni, még tovább rontva a helyzetet. Volt olyan lámpaváltás, amikor meg se mozdult a sor, egy kijövő csuklós sárga busz elállta keresztbe az egészet.

Ezek után mi van még? A Kós Károly sétányról nem lehet balra fordulni a híd felé. Ki akartam próbálni a Vágány utcát, de az egyirányúsítva van a Dózsa György út felé, ezért sokadmagammal konvojban a Szabolcs utcán mentem és onnan a végén vissza a Vágány utcába, csakhogy ha ott átmész a felüljáró alatt, akkor nem tudsz utána könnyen balra fordulni a körútra, csak egy nagy kerülővel és plusz lámpával. A következő próbálkozásom a Lehel út volt tegnap, mert elfelejtettem, hogy ott okos emberek végleg megszüntették a balra kanyarodást, hatalmas kerülőt kellett tenni a Béke úton. Úgyhogy ezek után tényleg csak az marad, hogy elindulok az ellenkező irányba az Ajtósira, mert arról ki lehet hajtani a Hungáriára, és akkor már csak a lezárt belső sáv mellett kell elmenni. Úgyhogy tényleg nem gondolom, hogy a maraton akadályozná igazán a közlekedést a városban.

 

 

Előzmény: doncike (19097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!