Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Hamster jún. 12. Creative Commons License 447

Biztos sokan ismerik, de nekem új volt:

 

A nürnbergi lánchidacska

Ha a nosztalgiavillamos idegenvezetője nem hívja fel a figyelmet rá, biztos, hogy észre se vettem volna a nürnbergi városfal szó szerinti árnyékában ezt a kis hidat: Nem akármilyen építményről van szó: a Kettensteg egy fémszerkezetű (kovácsoltvas) függőhíd . Ráadásul[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik máj. 31. Creative Commons License 446

50 éve történt: üzembe helyezték a püspökmolnári új vasúti hidat

389. Ötven éve történt 18.

Az előző és az  azt megelőző  bejegyzésben is bemutatott molnári vasúti hidat 1964. május 7-én üzembe helyezték, melyről a Vas Népe 1964. május 9-i száma a 8. oldalon az alábbiak szerint tudósított: És a másik kép az újságcikkből: [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmények - további képekkel - a bejegyzés szövegében hivatkozott linkeken!

B Gáborka máj. 16. Creative Commons License 445

Eladó egy hídépítéssel kapcsolatos ritka (fűzött) könyv!

Címe:Bridges on the danube catalogue

Írta: Iványi Miklós.

Megjelent: 1992-ben angol nyelven.

A könyv 1992-ig bezáróan,valamennyi duna-híd mérnöki rajzait (nemcsak magyar hidak),leírását ,minden fontos információt tartalmaz!

 

Budapesten átvehető ,illetve kérésre postázom.

Ára: 3.000ft

Tel: 06306277262

 

Hamster ápr. 22. Creative Commons License 444

Végre erre is feljutottam :)

 

A pozsonyi Új híd

Korábban már említettem , hogy imádom a hidakat. Budapesten igazán jó dolga van az ilyen érdeklődésűeknek: van ívhíd , lánchíd , kábelhíd , gerendahíd , Gerber-tartós . Ferdekábeles viszont sokáig nem volt ( ma már van ), akkoriban Pozsonyig kellett mennünk, hogy végre ilyet[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Mwin febr. 8. Creative Commons License 443

A kép környezete a Fortepanon egyértelműsíti, hogy alföldi helyszínről van szó.

Előzmény: hegyaljai2 (442)
hegyaljai2 febr. 8. Creative Commons License 442

Nagyon hasonló híd van itt:

3801 számú - Bodrogkeresztúr-Sárospatak összekötő út
Szelvény: 13km + 44m

A Tolcsva patak hídja Vámosújfalutól északra.

Előzmény: Töck Jenő (441)
Töck Jenő febr. 8. Creative Commons License 441

Vagy hol volt...

Mwin febr. 8. Creative Commons License 440

Sziasztok, 

ez a híd a Fortepan oldalon tűnt fel....vajon hol lehet?

 

 

 

http://www.fortepan.hu/_photo/display/51832.jpg

Töck Jenő jan. 20. Creative Commons License 439

A szélrács pálya fölötti magassága alapján ez egy nagyon kis fesztávü hid. Nem indokolt ilyen kis fesztávhoz ez a kialakitás, de lehetséges. Valószinűbb, hogy egy jóval nagyobb fesztávú hid hosszában zsugoritott játékhoz gyártott modellje.

Előzmény: Töck Jenő (438)
Töck Jenő jan. 20. Creative Commons License 438

Statikailag nem lehetetlen, de nagyon sok alkatrészből áll(na) az igazi. Ha ez tényleg létező hid akkor az első világháború előtt épülhetett.

zárfényexpressz 2013. okt. 30. Creative Commons License 437

Elképzelhető, hogy ez egy létező/létezett híd mása? Tehát nem modellezési kellék. Ki gyárthatta? 

 

Clan Donnelly 2013. aug. 17. Creative Commons License 436

Osszekeveredtek a kepfeliratozások..

Előzmény: hegyaljai2 (410)
weert 2013. ápr. 1. Creative Commons License 435

Sziasztok! Hidas könyveket keresek,bármilyen nyelven.

homerx 2012. márc. 28. Creative Commons License 434

bizony ott van, es remekul latszik is gm-on, raadasul van egy halom foto is rola ott.

 

Előzmény: wrn30601 (433)
wrn30601 2012. febr. 23. Creative Commons License 433

Nekem úgy rémlik, hogy ez Sárvár és Sárvár Hegyközség között van/volt a ma is használatos közút mellett. Hogy ott van-e még, nem tudom, mert mióta megépült a Sárvárt elkerülő út, nem jártam arra. Viszont annó mindig meg akartam állni, hogy lefotózzam. Szerintem közúti híd (volt), bár nem vagyok szakértő.

Előzmény: 1435mm (426)
Hamster 2012. febr. 23. Creative Commons License 432

Hótt komolyan érdekelne a véleményed, vagy más műszaki emberé. Mert lehet, hogy laikusként én látom sötétebbnek a dolgot, mint amilyen.

Előzmény: Csokis (431)
Csokis 2012. febr. 23. Creative Commons License 431

Sőt, ez az új, kísérleti, anódos korrózióvédelem. :-)

Előzmény: Hamster (430)
Hamster 2012. febr. 23. Creative Commons License 430

Sziasztok, kérdésem lenne. Vajon az, hogy a Petőfi hídon hónapok óta akkora visszavezetési hiba van, hogy néha nem csak a villamosok kerekei alatt szikrázik a Boráros téri dilatáció, hanem önmagában is, nem árthat a hídszerkezetnek? El van ez szigetelve, tehát nem keletkeznek kóboráramok?

 

1435mm 2011. nov. 27. Creative Commons License 429

Sajnos, nem tudom jobban szűkíteni. Majd' 30 év távlatából elég reménytelennek tűnik. Azért írtam oda a csárda nevét, mert az elég különlegesnek tűnt. Sajnos a csárdák között már nem találtam rá. Gondoltam, valaki még talán emlékszik rá.

Az, hogy esetleg vasúti híd lett volna, csak egy ötlet volt.

Előzmény: Csokis (427)
fd6667 2011. nov. 27. Creative Commons License 428

Erősen kételkedem abban, hogy ez vasúti híd lett volna.

Előzmény: Csokis (427)
Csokis 2011. nov. 27. Creative Commons License 427

Kicsit nem tudod szűkíteni? Sárvár-Pákozd több, mint 150 km. Kb. hol volt ez a Herpegő csárda?

Előzmény: 1435mm (426)
1435mm 2011. nov. 27. Creative Commons License 426

Tisztelt Topiclakók!

 

Segítségeteket szeretném kérni a következő "rejtvény" megfejtéséhez.

1983-ban egy autóbusz kirándulás során "egészségügyi megállást" tartottunk Sárvár és Pákozd között valahol, a Herpegő csárda közelében. Ott sikerült lencsevégre kapnom az alábbi, használaton kívüli hidat:

 

 

Mintha vasúti híd lenne. Kérdésem: hol lehetett ez? Melyik vonalon/országúton? Alatta valami kis patak, folyócska látható.

hegyaljai2 2011. jún. 30. Creative Commons License 425
Törölt nick 2011. jún. 2. Creative Commons License 424

amúgy a japán után van még egy exotikus, s csak aztán a francia viadukt, de a feliratoknál ez nem igazán tükröződik...

Előzmény: Törölt nick (423)
bhevuwhu 2011. ápr. 30. Creative Commons License 422
Törölt nick 2011. ápr. 12. Creative Commons License 421

janibá idáig tudott kihajolni a traverzek között?

Előzmény: .csabibacsii. (420)
.csabibacsii. 2011. ápr. 11. Creative Commons License 420

Gyula (Fehér-Körös)

 

Törölt nick 2011. márc. 1. Creative Commons License 418

Nekünk a Nemzeti Autópálya illetve a NIF,magyarán az állam fizetett. A hidak döntő többsége alvállalkozókkal készült mint MÁV Hídépítő,Alterra,Hídépítő illetve kisebb cégek,de akadt amit béremberekkel csináltam,én szinteztem,naplót írtam,rendeltem az anyagokat,igazoltam a gépeket...stb. Legnagyobb hidam 200 méter környéke volt autópálya szélességben, legkisebb 4x4 m-es pici földúton.

 

Alvállalkozóként kétszer jártam a Hídépítőnél. Egy vasútépítésen és egy hídon,de korrektek voltak,semmi nagyobb probléma nem volt.

 

Mostanság levelezek néhány külföldi szakival,köztük egy amerikai ürgével a neten és megállapíthatom,hogy semmivel sincs lemaradva a magyar szakma,sőt....néhány dologról nem is hallottak.

 

De mostanság nem építek hidat,ugyanis rájöttem hogy nagyon jó dolog ez,de nem jó ha az ember az építőipar csak egy bizonyos szegletéhez ért. M7,M1,M5 illetve lényegében az M6,M3 is elkészült,nincs igazán létfontosságú új autópálya építésre kilátás. Természetesen az M0-at szélesítik,majd befejezik,M3 elér tán az ukrán határig,befejezik az M43-at. És kész vége. M8,M9 csak álom,nincs realitása jelen gazdasági helyzetben. Maradnak a kisebb elkerülők,mint a Perkáta elkerülő vagy az Enese elkerülő,Nagykanizsa elkerülő.

 

Ezekre pici munkákra marad a sok vállalkozó,cég. Vegyépszer csődjén látszik hogy kevés a munka. Betonút is összement,Hídépítő sem a régi. Colas,Közgép duó-nak megy a szekér,de egyszer minden dal végetér. Na ezért váltottam a magasépítésre 5 év hídépítés után,mert egy piacképes szakember nem csak egy dologhoz ért,persze lehet hogy kontárnak nevezvik az ilyet,de ezzel nem foglalkozom.

 

Lényeg: több területen tapasztalatot szerzni és nem árt angolul tudni. Néztem amerikában hidas állásokat,hát mit mondjak...egész jó gázsik vannak. Olvastam hogy Arab-félisziget csücskét összekötik Afrikával kb. 30-40 km-es egy híd formájában. Googléba írd be: cowi bridge. Kiadja a lapokat,teljesen véletlenül találtam meg korábban. Ez egy dán cég,de ahogy olvastam ők csak tervezési feladatokat látnak el. Van magyar leányvállalatuk is. cowi.hu

 

Előzmény: mindaricsi (417)
mindaricsi 2011. márc. 1. Creative Commons License 417

Mi csak kicsiben nyomjuk Decidir Kft. néven.

Gratula a sok műtárgyhoz. A mai világban elég nehéz olyan "megrendelőt" találni aki az elvégzett munkádat normálisan meg is fizeti.

Gondolom Ti sem dolgoztok minden jött-ment-nek.

Üdv.:mindaricsi

Előzmény: Törölt nick (416)
Törölt nick 2011. febr. 28. Creative Commons License 416

Ezek ha jól látom elég friss hidak,M6-on még garanciális bejárás is lesz. Az én hídjaim az M7 több szakaszán (Nagykanizsa-Becsehely,Letenye-országhatár,Balatonszárszó-Ordacsehi),fehérvár elkerülő,csóri elkerülő a 8-as úton,M31-en.Ezek a főbb műveim,de akad hídfelújítás a régi 6-os úton Szekszárdtól egészen Érdig.

Előzmény: mindaricsi (415)