Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
rnagy8 45 perce Creative Commons License 53886

Sziasztok!

 

Lehet nem szokványos a kérdésem, azért felteszem: az autómat használtan egy Lovato LPG szettel vettem. Működik is, váltogat szépen a benzin-gáz módok közt, de nem felhőtlen a boldogságom. A nepper, aki behozta Németországból gondolom spórolás miatt a legolcsóbb műszakiztatást vállalta, így eleve csak 1 évet kapott - a tartály lejáró tanúsítványa miatt. Gondolom esze ágában se volt kifizetni egy új tanúsítványt vagy tartályt - bár az alkuban 2 év friss műszaki volt...

Meglehetősen szét is van rozsdásodva a tartály kívülről, nem túl bizalomgerjesztő.  Ha jól tudom a műszaki előtt két dolog lehet a tartályt érintően, amiből várhatóan csak a csere lesz nyugodtan kivitelezhető a rozsdásodás miatt. Meg gondolom lesz még kellemetlen meglepetés ha átnézetem rendesen.

Szóval arra gondoltam, hogy hagyom a francba és kiszereltetem az egész hóbelevancot a kocsiból és visszaminősítetem sima benzinre. Legalább lesz pótkeréknek hely a kocsiban. A spórolás elvesztése nem igazán izgat, jó ha 6-8 ezret megyek egy évben. Így még egy új tartály ára is lassan térül meg. A várható nyűg és a pótkerék hiánya jobban zavar.

Az LPG mentesítés mivel jár? Van-e műszaki kockázata a visszaalakításnak?

 

Köszi

Bitang Úr 1 órája Creative Commons License 53885

Üdv Mindenkinek.

 

Egy 2,0 vvti motorba szeretnék gázt szereltetni.

 

Olvastam több helyen, hogy nem a legokosabb döntés.

 

Van ezzel tapasztalata valakinek?

 

 

Resolve 3 órája Creative Commons License 53884
Debrecen:


217.90 Diószegi út,
227.90 Mol Sámsoni út.

androidati 3 órája Creative Commons License 53883

Szia!

Szívesen elmondom. A reduktorom elektromos Lovato rge 92-es. Az átkapcsolás nálam úgy működik, hogy a benzintápszivattyútól jövő pozitív ráérkezik egy kétállású kapcsolóra. Attól függően hogy milyen állásban van a kapcsoló (gáz/benzin), a feszültség vagy a gázreduktor (és vele párhuzamosan a gázmágnesszelep) mágnesszelepét, vagy pedig a (benzin-)tápszivattyút vezérli. Ez idáig kevés lenne, mert a benzininjektorok gázüzemben benzinnyomás híján szárazon működnének, ezért olyan kapcsolót használtam, ami két áramkörös, és a másik felével gáz üzemmódban egyszerűen megszakítom az injektorok közös pozitívát, így megszüntetve a működésüket. Ennyi az egész. Semmilyen elektronikára nincs szükség.

Egyébként ennek a fajta kapcsoló bekötésnek az az előnye, hogy mivel a (benzin-)motorvezérlő elektronika kapcsolja a benzinszivattyút, gázüzemben viszont ugyanígy a gázellátást is értelemszerűen kapcsolni fogja. Tehát ha valami oknál fogva leáll a motor (pl. baleset!) a (benzin-)motorvezérlő így gázüzemben a gázellátást automatikusan megszakítja. A másik előnye hogy nem kell a gyári injektorköteget szétbarmolni, mint ahogy a legtöbb szaki csinálja, elég egy ponton megszakítani a pozitívukat. (Van egy 5,7-es GM V8-as blokkom azon ugyanígy oldottam meg.) Persze ez csak régebbi butább motorvezérlőknél lehet megcsinálni, ahol a motorvezérlőnek nem esik zokon hogy nem "látja" a benzininjektorokat. Ha újabb a motorvezérlő akkor annyival problémásabb, hogy emulátort kell  használni, ami ebben az üzemmódban "becsapja" a motorvezérlőt. Sajnos azt nem tudom megmondani a Chevy Tahoe-ba ez kell-e. Szerintem 1998 gyártási évig megúszható a dolog, de ez nem biztos.

A hőmérséklettel kapcsolatban annyit, szinte mindig garázsból indulok gázzal, nem kell benzint használnom,  ha kinn fagypont alá hűl a kocsi, még akkor sem. Nyilván egy bizonyos hőfok alatt lefagyhat a reduktor, de nekem -6-8°C-ig nincs ezzel gond. Ha ennél is hidegebb lenne akkor meg átnyomom a kapcsolót benzinüzemre néhány percre, és kész, de ilyenre nem is emlékszem milyen régen nem volt példa.

Ha a reduktorban átáramló víz keringési sebessége és mennyisége (!) megfelelően nagy, nem szabad lefagynia fagypont alatti hőmérsékletnél sem. De vannak itt a fórumon sokan akiknek beszívásos rendszerük van ez utóbbit ők is tanúsíthatják.

De miért akarsz egy szekvenciális rendszert átalakítani beszívásosra?

Mondjuk az én rendszerem ezzel Blos keverővel annyira egyszerű és nagyszerű, hogy egyszerűen nincs alternatívája, semmilyen téren (dinamika, fogyasztás, stb...).

Atti

Előzmény: BillRock (53881)
ezmégszabad 4 órája Creative Commons License 53882

Egyszer a Méta utcai Shellnél a kútkezelő elfelejtette levenni a töltőt, az autós meg elindult...

Előzmény: jocijocó (53867)
BillRock 8 órája Creative Commons License 53881

Szia androidati

Én is a Blos rendszeren gondolkodom a Chevy Tahoe-ba, de valahogy sehol sem talállom, hogy milyen benzin/gáz átkapcsolót javasolnak hozzá. Ha jóll értem a leírásodat, akkor elég a legegyszerűbb kapcsoló, és nem számítt a hűtővíz hőmérséklete. Nem fagy be neked a reduktor hidegben, vagy fagyban? Nem vagyok jártas ebben, jelenleg szekvenciós rendszerem van, ami 40°Cnál kapcsol be és érdekelne hogy hogy működik az aminél nincs hőmérő. Leírnád légyszíves, hogy pontotsan mi is van benne a rendszeredben (milyen kapcsoló, reduktor, ...)

Köszi

Előzmény: androidati (53547)
Norbi_71 9 órája Creative Commons License 53880

Szerintem a modorodnak jót tenne egy P-24-es papír, tudod amit a parkettások is használnak!

Előzmény: R!ck4 (53878)
Norbi_71 9 órája Creative Commons License 53879

Nem baj, ha túl hosszú, főleg ha sok benne az igazság, ja és ha tartalma "emberi hangvételű".

A Medicar-al mi a helyzet mostanában, tízen pár éve, mikor még a Martinovics úton voltak, Falk Zsigáékkal az élen, szakmailag sok jó tanácsot és segítséget lehetett Tőlük kapni.

Előzmény: László Majzer (53876)
R!ck4 10 órája Creative Commons License 53878

Igen, kérdés volt, hogy a recéssel mit lehet állítani, és a kicsivel mit lehet állítani. Erre te félrevezetted, hogy a recéssel alapjáratot lehet állítani. Ha nem érted a reduktor működését, akkor a véleményem az, hogy  ne újítgass fel semmit,  az, hogy rengetegen írkálnak itt úgy, hogy közben lövésük sincs a dolgokról, az meg tapasztalat.

 

Neked is kellemes Ünnepeket. A jövő évet már egy új infó birtokában kezdheted, ami felülír egy 15 éves berögzült hibát. :-))

Előzmény: Norbi_71 (53871)
patuha 10 órája Creative Commons License 53877

Köszi a leírást, ez most valóban hasznosnak tűnik! :)

 

Előzmény: László Majzer (53876)
László Majzer 11 órája Creative Commons License 53876

Urak!

 

"A kis réz csavar megkerülve a membránt, enged egy kis gázt a motor felé, amennyi kell a motornak, annyit tekersz ki, ez független a szívócsővákuum mértékétől."  Így van!

 

Nálam ez "alapjárat állító csavar" néven fut, ahogy olvassuk és tapasztaltam, alapból ad egy kis gázt függetlenül attól, hogy jár e motor. Illetve, hogy milyen fordulaton forog éppen stb.

Ahogy írtátok, ez a csavar a titka, ha valaki csak gázzal jár, mint én is. A gyújtás ráadásakor nyit a mágnesszelep és kap egy kis gázt a motor, el tud indulni.

Gázszerelők szeretik tövig betekerni (medic-car) Nem ismerik, nem szeretik, nem tudom.

 

A nagy recés csavar pedig a fordulatszámon való gázmennyiséget állítja, én úgy szoktam beállítani, hogy hirtelen gázadásra az autó vegye a fordulatot azonnal, ne dadogjon be.

 

Tapasztalaton szerint a csövön lévő csavar a magasabb fordulatokon játszik LEGINKÁBB szerepet, ha túl ki van tekerve, nálam az autó nehezebben éri el a 4-5 ezres fordulatot,vagy el sem éri, túldúsul, befelé tekerve elérhető az ideális állapot, hogy folyamatosan gyorsuljon az autó akár a maximális fordulatig.

Ha nagyon betekerem:

 

- megint jön az, hogy nem veszi a magasabb fordulatot, és nem pörög ki(keveset kap)

 

-illetve, túl betekerve bezavarhat a hideg alapjáratba is, (tapasztalat,de ez lehet, hogy téves tapasztalat, mert nem ideális beállítás esetén jelentkezett ez a jelenség)

 

Gázelemzővel beállították már az autómat, Dkeszin, Gyöngyösön, szuper jó lesz, azt mondták.

Hát egyrészt 15l körül evett minden esetben, másrészt nem indult el gázzal.

 

Saját magamnak kell minden szerelő után visszaállítanom, hogy induljon pöcre télen-nyáron gázzal, és 10-12l-nél ne egyen többet.

 

A hideg indítás beállítása nálam úgy történt, hogy meg kell találni azt a a pillangószelep állást( alapjárat), amelynél a hideg motor elindul és normálisan jár, kicsit dús keverékkel (virtuális szívató).

 

Magamnak okoztam problémát, mert a kevés alapjáratot először úgy növeltem, hogy a pillangószelep ütközőjét kifelé tekertem, magasabb alapjáratért, ehhez viszont melegen horror magas alapjárat társult, tehát a rézcsavarral lejjebb vettem, addig, míg alapból már semmit sem kapott a motor. Ettől aztán meg nem akart elindulni. Persze megtaláltam a jó beállítást, kis alapjárat pillangószelep állás, viszonylag kitekert rézcsavar állás. A kocsi pöccre indul hidegen és melegen is jó az alapjárat.

 

Tudom, hogy nem ideális, de áldozatokat kell hozni a tiszta gázüzem érdekében.

 

Bocsánat, ha túl hosszúra sikeredett, de legalább pár év múlva visszaolvasom, ha újra állítgatnom kell! :)

Előzmény: Norbi_71 (53871)
cipic 12 órája Creative Commons License 53875
Előzmény: t.lantos (53872)
cipic 12 órája Creative Commons License 53874

4190 Ft a palack.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53866)
cipic 12 órája Creative Commons License 53873

A kertvárosban van egy,de a pontos címet nem tudom.

A Kanizsa téri ABC közelében van, a boltban biztos tudják a címet.

Előzmény: t.lantos (53872)
t.lantos 13 órája Creative Commons License 53872

Raadasul valoban annyi (na jo, 189.9)

 

Kerdes: ki tud Halason lokharito javitot?

Esetleg a kornyeken, deli iranyba? gugli feladta :)

Előzmény: zlota (53863)
Norbi_71 17 órája Creative Commons License 53871

Ha vissza olvasol, pontosan látni fogod, hogy a red. oldalán lévő csavarral is kapcsolatos volt a kérdés.

A beállítással kapcsolatban  nem vitatkoznék Veled tovább, nekem teljesen más a véleményem és a tapasztalatom erről. Amiben egyetértek Veled, a red. oldalán lévő csavarral a membrán érzékenységét állítjuk, ami hatással van a fordulati mennyiségre természetesen. De a fent említett csavart minimálisan állítva ( ahol legjobb az alapjárat), a keverő és red. közti menny.szabályzóval, korrigálom a fordulati mennyiséget, keverék minőségét.( Jó ha van egy gázelemző is a közelben.)

A reduktorról küldött képet köszönöm, de már láttam párat. 1994-óta újítottam már fel néhányat, sőt állítottam is be, de senki sem panaszkodott túl-fogyasztásra, pénzt meg főleg nem követeltek tőlem.

( A forgalmazók árlistáján, amit a beszerelő műhelyek kapnak, a szürke csavar és rugó, alapjárat áll.csavarként van feltüntetve.)

Egyébbként Kellemes Ünnepeket!

Előzmény: R!ck4 (53869)
patuha 21 órája Creative Commons License 53870

Engem érdekelne az a technika :) (ha nem titok persze :D )

Mert ha eljutok odáig, hogy a reduktort felújítom, akkor erre a tudásra szükségem lesz ;) Az is igaz, hogy immár eljutottam valameddig vele :)

 

Előzmény: R!ck4 (53869)
R!ck4 25 órája Creative Commons License 53869

Nem én mondtam, hogy tudatlan vagy, azt Te írtad, mégpedig azzal, amit leírtál. Ha szedtél már szét ilyet, láthatod, hogy épül fel, és némi logikával megérheted a működését, és ez totál független, hogy a kérdező látott-e már ugyanilyet, a kérdése attól még kérdés maradt, hát kapott rá tőled egy rossz választ.

 

Tehát még egyszer: 

A kis réz csavar megkerülve a membránt, enged egy kis gázt a motor felé, amennyi kell a motornak, annyit tekersz ki, ez független a szívócsővákuum mértékétől.  A fordulaton szükséges mennyiséget pedig a membrán feszítésével, a nagy recés csavarral állítod. ennek is megvan a maga technikája, de ez most nem volt kérdés.  A nagy csavarral beleszólsz az alapjáraton érkező gázmennyiségbe, de ekkor csúnyán elbaszod a fordulatszámon érkező gázmennyiséget. Eltekergeti, és 100-on 5 literrel többet fog enni a gép. Fizeted a különbözetet? Persze hogy nem...

 

http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4e33042612aca573.jpg

Előzmény: Norbi_71 (53868)
Norbi_71 26 órája Creative Commons License 53868

Jól gondolod, nem akarom félrevezetni.

A szürke csavarról a red. oldalán, Te bővebben írtál, ismertetted részletesen milyen elemekkel van kapcsolatban a reduktoron belül. Amit írtál, az teljesen ok., én viszont csak egyszerűen a "rugóerő" változtatását említettem, mivel nem tudhattam, hogy a kérdező látott-e már Lovato RG-92E, vagy RG-80 reduktort szétszerelve, vagy nem. Az alapjáratot viszont akkor mivel állítjuk? Érdekelne a dolog, hiszen én, ahogy mondtad tudatlan vagyok.

 

Előzmény: R!ck4 (53864)
jocijocó 27 órája Creative Commons License 53867
Maketheworldabetterplace 28 órája Creative Commons License 53866

A 11,5kg-ost mennyiért adják?

Előzmény: zlota (53857)
Dreamer 30 órája Creative Commons License 53865

Erről a rediről beszélünk?

 

Nekem nem az elektromos változat van, gondolom ebben ez nem tér el, a mágnestekercs előtti csavart én úgy képzelném el, mint a karbin a keverék csavart. Rosszul gondolom?

 

Nekem egyébként úgy működik, hogy befelé hajtva szegényít, kifelé hajtva pedig dúsít.

 

Dreamer

Előzmény: R!ck4 (53864)
R!ck4 30 órája Creative Commons License 53864

 

 

Gondolom nem áll szándékodban szegényt félrevezetni, viszont tudás nélkül szimplán csak hiszel valamit, ami amúgy nem igaz.....

 

 

A nagy recés csavarral egy villát mozgatsz, ez meg a membránközepéhez csatlakozva a  membrán előfeszítését állítja. A megkerülő csavar, ami nem a motor szívóhatása függvényében adja a gázt, az bizony a reduktor tetején lévő kicsi réz csavar, totális betekeréstől 1.5-2 kifelé, és úgy a tuti. A menbránelőfeszítést állító csavar tekergetése  a vákuummal kapcsolatos, kisebb- közepes- nagyobb vákuumra más más lesz a membrán kimozdulás, és az adagolt gáz is. Az égvilágon semmi köze sincs az alapjárathoz.  Természetesen ha jár a motor, akkor a vákuum szívja a membránt, tehát ezzel összefüggésben változik az adagolt gáz, de ettől még nem azzal állítjuk az alapjáratot.

 

 

Előzmény: Norbi_71 (53860)
zlota 1 napja Creative Commons License 53863

Kattints "Kiskunhalara" ott 189ft/liter!

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53862)
Maketheworldabetterplace 1 napja Creative Commons License 53862

189? 227-et ír.

Előzmény: zlota (53857)
hogyvanaz 1 napja Creative Commons License 53861
Nagyon szépen köszönöm😁 megprobálkozom vele.....
Előzmény: Norbi_71 (53860)
Norbi_71 1 napja Creative Commons License 53860

Szia! Az oldalán lévő szürke recézett csavarral lényegében az alapjáratot tudod állítani. (Ki-be tekeréssel, van egy holtpontja, ahol "legjobb" az alapjárat, mivel a csavar végén egy rugóerőt állítasz.)

A felső réz csavar egy bypass (megkerülő) járat keresztmetszetét állítja. Jelentősége háromállású el.kapcsolóval szerelt autóknál, "egyből gázos" indítás esetén van. Kifele tekerve, gyújtás-ráadáskor több gázt ad a reduktor a motornak. (Elődúsítás.)

A felső csavar nagyobb intervallumú állításával változik az alapjárat, ezért a fentebb említett szürke alapjárati csavar utánállításával korrigálni kell. 

Előzmény: hogyvanaz (53859)
hogyvanaz 1 napja Creative Commons License 53859
Uraim,Segitsetek mert 1400 km-t kell utaznom haza kedden es ha rosszul állìtom be akkor vagy a gatyámat vagy a motort fizetem rá....Köszönöm.
Előzmény: hogyvanaz (53855)
8125216 2 napja Creative Commons License 53858

Debrecenben menyi a gáz?

zlota 2 napja Creative Commons License 53857

Fracokat!

 

http://www.edobenzinkutak.hu/aktualis_uzemanyag_arak

 

189ft/liter gáz!

 

Hogyan tudja adni ennyiért?Akkor aki 300ért adja az már tényleg rabló!

Ha tényleg lenne összefogás 1 hétig nem tankolna senki gáz 220 forint feletti kútnál, talán akkor észrevennék magukat.

További hetekkel fenyegetve... 

 

Egyébként a drágább helyeken már nem is éri meg tankolni gázt, de nem veszik észre magukat.

Előzmény: zlota (53856)